SORU 3. communication failure II. (Yeni baslayanlar icin)

Help Center For New Turkish Virtual Pilots. Questions about connection, online flying, and training.
Post Reply
hunsac
Newbie
Newbie
Posts: 22
Joined: 01 Mar 2009, 01:16
Name: Hasan Unsac
PID: 212
Location: Doha / QATAR

Degerli arkadaslar,
" Ucakda tek tarafli Comm.failure yasarsaniz yani siz ATC talimatlarini duyorsunuz ancak ATC sizi duymuyor (Mic arizasi) ATC talimatlarini duydugunuzu ve anladiginizi ATC ye nasil bildirirsiniz?"

Not: text ile cevabi gecersizdir :)
Hasan Unsac
TRVACC 7
CPL MEL
Eur-Exeminer C3
Ataberk
Newbie
Newbie
Posts: 19
Joined: 24 May 2011, 17:12
Name: Ataberk Odak
PID: 3050

7600'ü girdiğimizi hatırlıyorum , yanlışsam düzeltin :)
User avatar
THY166
VIP Member
VIP Member
Posts: 236
Joined: 17 Mar 2004, 20:00
Name: Fatih KOZ
PID: 166
Vatsim ID: 832838
City: Antalya
Location: Antalya , Turkey
Contact:

Tabii ki bize verilen talimatlari gecikmeden uygulayarak ... ( Aviate - Navigate - Communicate )

Comm. failure durumunu anlamak icin ATCO oncelikle pilota takip edebilecegi bir talimat verecektir ki bunun amaci ilk etapta arizanin durumunu tespit etmektir ( one way or two way ? ) , eger bu talimata kokpitten uygulamali bir yanit geliyorsa , ornegin ATCO bize bir bas verdi ve bunu uyguladigimizi gordu ise tek yonlu iletisim kopuklugu oldugu anlasilir ve ATCO bize talimatlar vermeye devam eder .

Olaki verdigi talimati uygulamiyor isek farkli bir talimat verekek halen onunla oldugumuzu ( ya da verdigi talimatin bizce kabul edilmedigini ) anlamaya calisir , ona da cevap vermiyorsak olay two way comm. lost'a donmus demektir .

One way'de ATC'ye ucagimizdaki transponder ile cevap verebiliriz , IDENT butonu cok ise yarar bu durumlarda .

Emniyetli ucuslar
B. Fatih Koz
[ Uçuş Harekat Uzmanı / Flight Dispatcher @ SunExpress ]
User avatar
THY3506
Senior Member
Senior Member
Posts: 254
Joined: 11 Jan 2009, 20:42
Name: Serdar ÖZDEN
PID: 3506
Vatsim ID: 1082637
City: Ankara
Location: Turkey

hocam cevabi verilmis soruya bende bir soru ile katkida bulunayim;
Radar kontrolunde olup olmayisimiz tek tarafli sozu edilen durumdaki muhabere kaybinda nasil bir rol oynar?
CPL (H) Bell-206/205 Sikorsky UH/60
CPL (A) Cessna 150/152/172
Post Reply

Return to “Training Lounge”