Degerli arkadaslar,
" Ucakda tek tarafli Comm.failure yasarsaniz yani siz ATC talimatlarini duyorsunuz ancak ATC sizi duymuyor (Mic arizasi) ATC talimatlarini duydugunuzu ve anladiginizi ATC ye nasil bildirirsiniz?"
Tabii ki bize verilen talimatlari gecikmeden uygulayarak ... ( Aviate - Navigate - Communicate )
Comm. failure durumunu anlamak icin ATCO oncelikle pilota takip edebilecegi bir talimat verecektir ki bunun amaci ilk etapta arizanin durumunu tespit etmektir ( one way or two way ? ) , eger bu talimata kokpitten uygulamali bir yanit geliyorsa , ornegin ATCO bize bir bas verdi ve bunu uyguladigimizi gordu ise tek yonlu iletisim kopuklugu oldugu anlasilir ve ATCO bize talimatlar vermeye devam eder .
Olaki verdigi talimati uygulamiyor isek farkli bir talimat verekek halen onunla oldugumuzu ( ya da verdigi talimatin bizce kabul edilmedigini ) anlamaya calisir , ona da cevap vermiyorsak olay two way comm. lost'a donmus demektir .
One way'de ATC'ye ucagimizdaki transponder ile cevap verebiliriz , IDENT butonu cok ise yarar bu durumlarda .
Emniyetli ucuslar
B. Fatih Koz
[ Uçuş Harekat Uzmanı / Flight Dispatcher @ SunExpress ]
hocam cevabi verilmis soruya bende bir soru ile katkida bulunayim;
Radar kontrolunde olup olmayisimiz tek tarafli sozu edilen durumdaki muhabere kaybinda nasil bir rol oynar?