Selçuk Kaptanım valla bir olay çıkarıp Murat hocamızın dediği şekilde rating yapmayı hiç düşünmemiştik. Faydalanmak isteyen okusun diye eğitim bölümümüzdeki akadaşlarımız ellerinden geldiğince "Küçük" ipuçlarıyla eksiklerimizi tamamlamaya çalışıyorlar.
Bahadır kaptanın 20 Kasım tarihli postundaki
Aslında bir çok arkadaş EFIS üzerinde gördükleri YAA VOR sembolü üzerine HDG hattını getirene kadar HDG çarkını çevirmeyi ve o şekilde gitmeyi VOR navigasyonu sanıyor. Hatta yukarıdaki yorumlardan biri de bu şekilde, "ne gerek var, direkt döner giderim demiş". Mesela Dreem Fleet in Boeing 727 si veya Flight1 nın Super MD80 ile uçsalar, o zaman ne demek istediğimi daha iyi anlayacaklar arkadaşlar.
ifadesini örnek gösterildiğinizi düşünerek sanırım üzerinize alınmışsınız ama ben bunu Bahadır kaptanımızın kesinlikle kötü niyetli olarak yazmadığını düşünüyorum.
Ayrıca bu dokümanda anlatılmak istenen şey VOR takibi olduğuna göre, VOR takibi siz de biliyorsunuz ki belli bir radyal tutularak yapılır. Yoksa rüzgar yön ve şiddetine bağlı olarak tekrar tekrar rota düzeltmesi yapmanız gerekir. 10nm uzaklıktaki bir VOR'a hiç course ayarlamadan direk uçabiliriz belki ama 80-90nm uzaktaki bir VOR'a uçarken rüzgar gibi dış etkenleri de düşünürsek uçmamız radyal takibi yapmazsak bence çok zordur.
Eğitim adına yapılan çalışmalarda amacın büyüklüğünü de görerek, ufak şeylere takılmanın bu çabalara gölge düşürdüğünü düşünen biri olarak herkesin sakin olmasını rica ediyorum. Bu alanda birinin başka birine haddini bildirmesi kabul edilebilir değildir. Çünkü kimse kimseden yukarıda veya aşağıda değildir. Saygı ve ahlak kuralları çiğnenmediği, kişisel sınırlar aşılmadığı sürece forum alanı herkesin düşüncelerini ifade edebileceği özgür bir ortamdır. Eğer bir had aşma durumu oluşur ve bizim tarafımızdan görülürse o anda veya sizlerden özel kanallarla ulaştırılırsa şikayetiniz değerlendirilerek ilgili üyemize gerekli işlemleri yönetim olarak yaparız.
Sevgi ve Saygılarımla.
Selçuk Poyraz
FlyTHY Executive Manager