Merhaba benim flythyde ilk uçmaya başladığım günden itibaren başımın derdi olan ve her zaman -50 puan almama sebeb olan (Did you correctly complete the Landing Checklist? Your flap setting was incorrect. There is an item: FLAPS______SET)'tan artık kurtulmak istiyorum. onun için bu tapic i açtım.
İnişteki flap değerlerim ve kullandığı uçaklar şunlar:
FSX te genelde Quality Wings 757-200 veya 300 kullanıyorum ama aynı şeyler Wilco Ve AirbusXtede oluyor. İnişte uçağın yakıt değerlerine göre 215 in altında 1 derece flap verip 190 a gelince teker açıyorum ardından uçağın burnu yukarı doğru 5 derece kalktıkça bir kademe artırıyorum. spollerleri arm pozisyonda tutup FMC deki değerlere göre inişimi gerçekleştiriyorum. bunların doğru olduğunu düşünüyorum ama her defasında bu cezayı almaktan kurtulamıyorum. Lütfen yardım edin. şimdiden teşekkürler.
!YARDIM!!! Did you correctly complete the Landing Checklist?
-
- Rookie
- Posts: 29
- Joined: 21 Apr 2011, 23:55
- Name: Mustafa C. Eryasar
- PID: 3032
- Location: Qatar
Selam,
Ucus tecrubesi dikkate alindiginda belki en son bu konuda cevap yazacak olan benim
ve/fakat ben de flap ayarlarinda sorun yasiyordum. Bu forumda ismini hatirlamadigim bir Kaptanin tavsiyesini okumustum ve ondan sonra hic ceza yemedim. Kullandigim ucak PMDG 738NG ve flap degerleri gayet basit:
200 Knot FLAP 1
190 Knot FLAP 2
173 Knot FLAP 5
162 Knot FLAP 10
150 Knot FLAP 15
142 Knot FLAP 25
belirttigim gibi ben bu sekilde kullaniyorum ve ceza yemiyorum, eger yanlisim varsa tecrubeli Kaptanlarimiz uyarirsa bende dogrusunu ogrenmis olurum.
Tesekkurler.
Ucus tecrubesi dikkate alindiginda belki en son bu konuda cevap yazacak olan benim

200 Knot FLAP 1
190 Knot FLAP 2
173 Knot FLAP 5
162 Knot FLAP 10
150 Knot FLAP 15
142 Knot FLAP 25
belirttigim gibi ben bu sekilde kullaniyorum ve ceza yemiyorum, eger yanlisim varsa tecrubeli Kaptanlarimiz uyarirsa bende dogrusunu ogrenmis olurum.
Tesekkurler.
hocam söylediğiniz flap değerlerine benzer bir topic vardı ben onuda denedim ama olmadı acaba fsx le recorder arasındaki bi uyumsuzlukmu diye düşünüyorum. cevabınız için teşekkür ederim.
- THY157
- VIP Member
- Posts: 825
- Joined: 11 Jan 2002, 22:00
- Name: Selçuk POYRAZ
- PID: 157
- Location: Kocaeli
FFR landing kriterlerinde teker koyduğunuzda flaplarınızın %60'ından fazlası açık olması gereklidir diye bir madde var. Yani 757'de full flap değeri 40 ise inişte en az 25 flap açmış olmanız şart. Airbus içinde en az 3 flap basmış olmanız gerekiyor. Muhtemelen düşük flap değerleri kullanıyorsunuz. Ayrıca flap açmada noise-up değeri 5 derecenin üzerine çıktıkça flap açma diye bir teknik olduğunu duymadım. Flap değeri uçağın yaklaşma hızına bağlı olarak belirlenir. Yaklaşma hız değerlerinizi ve bu hızlarda açtığınız flap değerlerini yazarsanız daha çok fikir yürütebiliriz.
Keyifli uçuşlar olsun.
Keyifli uçuşlar olsun.
Hocam öncelikle cevabınız için teşekkürler.
Flap açmada noise-up değeri 5 derecenin üzerine çıktıkça flap açma diye bir teknik belki teoride olmayabilir. Benim böyle kullanmamın sebebi uçak hız kestikçe doğal olarak ağırlığını yenemiyor ve alçalıyor, bu yüzden seviyeyi korumak için yani ayarladığımız seviyeye tekrar yükselmek için burnunu kaldırıyor bende havada düşük hızda tutunması için flap veriyorum.
Asıl soruna gelince FFR landingdeki %60 kuralına uyuyorum hatta her defasında Quality wings 757 için ve airbus için full flap açıyorum yinede değişen birşey olmuyor.
Flap açmada noise-up değeri 5 derecenin üzerine çıktıkça flap açma diye bir teknik belki teoride olmayabilir. Benim böyle kullanmamın sebebi uçak hız kestikçe doğal olarak ağırlığını yenemiyor ve alçalıyor, bu yüzden seviyeyi korumak için yani ayarladığımız seviyeye tekrar yükselmek için burnunu kaldırıyor bende havada düşük hızda tutunması için flap veriyorum.
Asıl soruna gelince FFR landingdeki %60 kuralına uyuyorum hatta her defasında Quality wings 757 için ve airbus için full flap açıyorum yinede değişen birşey olmuyor.
- THY157
- VIP Member
- Posts: 825
- Joined: 11 Jan 2002, 22:00
- Name: Selçuk POYRAZ
- PID: 157
- Location: Kocaeli
O zaman FFR Quality Wings ile uyum sorunu yaşıyor. Ben de PSS Airbus ile uçarken Landing Lights cezası yiyorum her defasında. FFR'nin her uçakla %100 uyumlu olmasını beklemeyin. Şimdiye kadar hiç raporlanmadığı için en uyumlu uçak PMDG 738 görünüyor şu an için.
- THY4749
- Average User
- Posts: 100
- Joined: 01 Nov 2010, 18:39
- Name: Serhat SEZGIN
- PID: 4749
- Vatsim ID: 1172458
- City: Istanbul
- Location: Turkey
THY3032 wrote:Selam,
Ucus tecrubesi dikkate alindiginda belki en son bu konuda cevap yazacak olan benimve/fakat ben de flap ayarlarinda sorun yasiyordum. Bu forumda ismini hatirlamadigim bir Kaptanin tavsiyesini okumustum ve ondan sonra hic ceza yemedim. Kullandigim ucak PMDG 738NG ve flap degerleri gayet basit:
200 Knot FLAP 1
190 Knot FLAP 2
173 Knot FLAP 5
162 Knot FLAP 10
150 Knot FLAP 15
142 Knot FLAP 25
belirttigim gibi ben bu sekilde kullaniyorum ve ceza yemiyorum, eger yanlisim varsa tecrubeli Kaptanlarimiz uyarirsa bende dogrusunu ogrenmis olurum.
Tesekkurler.
Kaptanım bahsettiğiniz yazıyı ben yazmıştım fakat net bir cevap yada çözüm bulamamıştım bu sorun için.Fakat belirttiğim flap derecelerini kullandıktan sonra en azından 3 uçuştan 2 sinde ceza yemiyorum yani hala tam olarak çözebilmiş değilim.Uçak son yaklaşma esnasında hızımızı flap derecelerinde tutarak azaltınca yani hızı 200 den 190 a çekerek flap kullanıldığında yazmıyor fakat bazen iniş esnasında çok hızlı yaklaşma olabildiğinden bazen 190 dan direk 150 ye çekerken arada flap açsam bile bu cezayı alıyorum yani hızı kademeli düşürmek te önemli bence.İlgili konu burada buna da bir göz atmanızı tavsiye ederim.

Forever, Perfectly Together