yardım

Help Center For New Turkish Virtual Pilots. Questions about connection, online flying, and training.
Post Reply
kcy
Newbie
Newbie
Posts: 8
Joined: 24 Jan 2003, 16:18
Location: Turkey

sevgili arkadaslar,
schedule LTCC-LTAC FL280 RJ-85 ile squawk box auto pilot ucarken ucak her seferinde 15000 feet uzerine cıkarken stall a giriyor ve ne yapsam duzeltemiyor ve cakılıyorum,nerede hata yapıyorum,lutfen yardım.Hepinize sevgiler.
Kadir Yuce
THY480
VIP Member
VIP Member
Posts: 197
Joined: 27 Sep 2002, 19:10
Name: Alp AKBOSTANCI
PID: 480
Vatsim ID: 844012
City: Istanbul
Location: Istanbul

pitot-heat butonunu tirmanis sirasinda "on" konumuna getirirseniz sorun çözülür diye tahmin ediyorum

alp
Alan Cosar
Rookie
Rookie
Posts: 45
Joined: 25 Jan 2003, 03:43
Location: Sweden

Merhaba Kadir,
Stall yapabilen seyler mesela:

-Belki fazla V/S (Verical Speed) kulaniyorsun? V/S azaltmaya calistin mi?
-Tekerlekleri ve Flaplari iceriye cektin mi?
-Yavas hiz tabik stall yapar.
-"Pitot Heat" aktif yaptin mi, yapmadiysan bu da stall yapa bilir.

Kendine iy bak,


THY 783 | Alan Cosar
kcy
Newbie
Newbie
Posts: 8
Joined: 24 Jan 2003, 16:18
Location: Turkey

Arkadaslar ilginize tesekkurler,

Pitot heat ON
IAS 250
Flaplar kapalı
İnis takımları kapalı
sadece vertical speed RJ85 panelinde nereden ayarlanıyor bulamıyorum bu nedenle VS kac oldugunu bilemiyorum,hepinize sevgiler.
Kadir Yuce
Bekir
Rookie
Rookie
Posts: 29
Joined: 18 May 2002, 03:24
Location: Turkey
Contact:

Kadir Bey,
Aynı durum bendede oldu arkadaşların söyledği herşey tam olasına rağmen sebebin bilmiyorum fakat o günden beri oto-pilot kullanmıyorum ben sanki programla ilgili bir sorun var.

Bekir/Eskişehir
TK307
Koray Koru
Junior Member
Junior Member
Posts: 54
Joined: 07 Dec 2002, 02:32
Location: Turkey

Merhaba,

Birşey sormak istiyorum, FL100 ve uzerinde neden 250knt da gidiyorsunuz? Rj85 ben kullanmadim ama olmasi gereken hizi bumu, misal ben B734 de FL100 ve sonrasinda Vs1800 tirmanis ve hizimi .76M olarak duzenliyorum. Rj buna yakin hiz yapamiyormu.?

Sevgiler, saygilar..



İyi uçuşlar...
deniz
Junior Member
Junior Member
Posts: 66
Joined: 11 Apr 2002, 06:18
Location: Turkey

RJ'nin cruise hizi M.68-.69 civari...

Deniz Özhan
TK206
User avatar
THY157
VIP Member
VIP Member
Posts: 825
Joined: 11 Jan 2002, 22:00
Name: Selçuk POYRAZ
PID: 157
Location: Kocaeli

Kadir bey selamlar;

Diğer arkadaşlar zaten muhtemel sebepleri saymışlar sorunlarınıza yönelik. Benim önerim SB FMS kullanmamanız yönünde, ancak illa kullanacağım diyorsanız sadece LNAV özelliğini yani waypoint takibini çalıştırmanızda fayda var. Çünkü SB'nin VNAV özelliği malesef stabil olarak çalışmıyor, ya hızı normal tutamıyor ya da yüksekliği, çoğu zamanda her ikisini birden. Benimde bundan yaklaşık bir yıl önce daha FMC'yi keşfetmemişken SB FMS'ini kullanma takıntım vardı, bir-iki kez overspeed yaşadıktan sonra sonsuza dek vazgeçtim [:p] Artık daha çok DF734 kullanarak FMC ile uçuyorum ve ya çok zorda kalırsam uçuşumu VOR takibi ile tamamen A/P kullanımı ile ben yapıyorum.

İyi ve keyifli uçuşlar...

PS: Bu arada lafı açılmışken beni FMC kullanıyorum diye KÜÇÜKmseyen sevgili kardeşime "Teknoloji var niye kullanmayayım, gel sana da öğreteyim" demekten başka birşey gelmiyor elimden [:p]
Yaşasın FMC, yaşasın FMC uçucuları :D


Selçuk Poyraz
TK157
Yenici
Average User
Average User
Posts: 147
Joined: 30 Jun 2002, 21:31
Location: Turkey

Aynı sorunu ben de yaşamıştım. Vectral Speed'i düşürünce sorun çözülmüştü. Tabi hız-irtifa takasını da gözönünde bulundurmalısınız.
User avatar
THY656
VIP Member
VIP Member
Posts: 258
Joined: 06 Jan 2003, 02:28
Name: Selim BILGIN
PID: 656
Vatsim ID: 853361
City: Aydin
Location: Turkey

Selçuk kaptan
FMC kullanıyorsunuz diye bırakın sizi aşşağılamayı sizlere gıpta ediyorum.Çünkü bana çok karmaşık gelir diye yanaşmıyorum bile.Bu nedenle inşallah ben de öğrenirim diyorum

selim bilgin
Post Reply

Return to “Training Lounge”