S/C ne demek?

Questions, comments; documents about Boeing related products (PMDG and others) ...
Post Reply
aSSaLaviSSa
Average User
Average User
Posts: 125
Joined: 16 Oct 2006, 19:47
Name: Aytugan Utku AKDOĞAN
PID: 2118
Location: Turkey

ND ekranın da T/D veya T/C gibi S/C gördüm yıllardır uçuyoruz yeni şahit oldum :x

Acaba anlamı nedir?

Image


Image
Aytugan Utku AKDOĞAN
FlyTHY PID2118
Eskişehir, 1986
aSSaLaviSSa
Average User
Average User
Posts: 125
Joined: 16 Oct 2006, 19:47
Name: Aytugan Utku AKDOĞAN
PID: 2118
Location: Turkey

T/C ve T/D yi biliyordum. teşekkür ederim Cenk kaptanım :)

Ama bu step climb ı elbetteki NAT track lerinin üzerinde yapmıyorlar değil mi?
Aytugan Utku AKDOĞAN
FlyTHY PID2118
Eskişehir, 1986
misire
Rookie
Rookie
Posts: 25
Joined: 15 Nov 2009, 13:45
Name: Gökhan Yıldırım
PID: 0000
Vatsim ID: 0000
City: İzmir
Location: Turkey

Bilakis Nattracks uygulamasında yapılıyor kaptanım http://www.vatsim-uk.org/oceanic/index.php linkde presedür hakkında detaylı bilgivar.
THY3740
Junior Member
Junior Member
Posts: 51
Joined: 18 Oct 2009, 06:37
Name: Ertan ÖZKAN
PID: 3740
Vatsim ID: 997929
City: Antalya

Hocam selam,

Kalktıktan belli bir mesafe sonra yakıtınızın yanması sonucu ağırlığınız hafifler. Bu noktada gerek meteorolojik etkenlerden daha da korunmak, (rüzgarlar v.s.) gerekse yakıt tasarrufuna gitmek için daha üst seviyelere çıkılır. S/C noktası da bu yeni irtifaya ulaşacağınız noktadır. Bir nevi yeni TOC. Normal destinasyonlarda kullanılabileceği gibi ETOPS'ta da kullanılır. NATMNPSA'da da dahil. Freebird Havayolları şu anda uyguluyor bunu. Genelde AYT'den kalktıktan sonra Bulgaristan'da BLO noktasında FL320'dan FL340'a çıkıyor. O da Brüksel'e varınca yaklaşık olarak 1500 lt kadar yakıt ekstra kalıyor tanklarda.

Saygılarımla...
Ertan ÖZKAN
FlyTHY, PID 3740
Kırcaali - BULGARİSTAN, 30.04.1978
aSSaLaviSSa
Average User
Average User
Posts: 125
Joined: 16 Oct 2006, 19:47
Name: Aytugan Utku AKDOĞAN
PID: 2118
Location: Turkey

valla bize öğretilen pilotun seviye talep edemediği tek yer NAT tarck leri üzerindedir. Zaten bu yüzden clearence alır ve OCEANIC hattı baoyunce asla ve asla değiştirmeyeceğimiz mach speed i ve irtifamızı vurguluya vurgulaya soyleriz soyletirler. E haliyle boyle olması gerekir. ADS-B leri girene kadar en azından.

Ertan Kaptanım bu şekilde bir step climb ın mevcut olduğunu da biliyorum çok ta mantıklı ama sizin bir bilginiz tecrübeniz ya da paylaşabileceğiniz bir şey var mıdır okyanıs geçişli ucuslar için?
Aytugan Utku AKDOĞAN
FlyTHY PID2118
Eskişehir, 1986
THY3740
Junior Member
Junior Member
Posts: 51
Joined: 18 Oct 2009, 06:37
Name: Ertan ÖZKAN
PID: 3740
Vatsim ID: 997929
City: Antalya

Akdoğan kaptanım, dediğinize katılıyorum. NAT MNPSA eğer ki bir de ETOPS ise, meteorolojik şartlara göre ileri derecede önem arz eden ETP ( Equi Time Point) ve EEP ( ETOPS Entry Point)'ler önceden hesaplanıp, buna göre yakıt ve Adequate Meydan seçimi yapıldığı için değiştirmemekte fayda var. Ancak özellikle 180dk ETOPS onayı olan uçaklar bunu yapmaktan çekinmeyebiliyor. Gene söylüyorum bu hem şirket politikasına bağlı hem de kaptan seçimine. Headwind şiddetini azaltırsa, ETP değişir. Haliyle diğer değişkenler de. Range'a etkiyen kuvvetler aircraft mass, temperature, altitude ve wind olduğuna göre, bunlardaki değişkenler mutlaka etkiler. ETOPS ve NAT MNPSA derin bir konu ve çoğu zaman gerçel plânlamayla biraz uzak kalabilir. Örneğin IST - JFK için olan bir planlama on-time yapılsa bile, NAT-TRACK' sınırına gelindiğinde meteorolojik şartlar çok farklı olabiliyor. Gerçi günlük NATTRACK'ler belirlenirken en önemli ele alınan şey rüzgar durumu oluyor. LROPS uygulamasında nasılsa daha birşeyler değişecek. Bekleyelim...

Çok mu uzattım ne :)

Sonuç olarak NATMNPSA'da S/C uygulanabilir. 6 saatin altındaki uçuşlarda ise hele ki arkamıza bir de Jetstream alırsak, ooh, değmesin kimse keyfe. Gerçi THY'de yakıt kritiğine nasıl hesap soruluyorsa, yakıt fazlasına da soruluyor ya, neyse :)

Bu arada, SHYO'nda mı okuyorsunuz?

Sevgiler, Saygılar...
Ertan ÖZKAN
FlyTHY, PID 3740
Kırcaali - BULGARİSTAN, 30.04.1978
aSSaLaviSSa
Average User
Average User
Posts: 125
Joined: 16 Oct 2006, 19:47
Name: Aytugan Utku AKDOĞAN
PID: 2118
Location: Turkey

ÖZKAN kaptanım gayet aydınlatıcı oldu çok teşekkürler :)
Bir cok seyi eksik biliyormuşuz demekk :x

Bu arada evet.
Aytugan Utku AKDOĞAN
FlyTHY PID2118
Eskişehir, 1986
aSSaLaviSSa
Average User
Average User
Posts: 125
Joined: 16 Oct 2006, 19:47
Name: Aytugan Utku AKDOĞAN
PID: 2118
Location: Turkey

ÖZKAN kaptanım gayet aydınlatıcı oldu çok teşekkürler :)
Bir cok seyi eksik biliyormuşuz demekk :x

Bu arada evet.
Aytugan Utku AKDOĞAN
FlyTHY PID2118
Eskişehir, 1986
THY3740
Junior Member
Junior Member
Posts: 51
Joined: 18 Oct 2009, 06:37
Name: Ertan ÖZKAN
PID: 3740
Vatsim ID: 997929
City: Antalya

Rica ederim AYDOĞAN kaptanım. Bu aralar ETOPS, MNPSA, NAT-RVSM üzerine çalışıyordum, denk geldio sebep olldu, iy oldu
extradan birşeyleri araştırmak için.

Başarılar ve kırımsız uçuşlar dilerim...
Ertan ÖZKAN
FlyTHY, PID 3740
Kırcaali - BULGARİSTAN, 30.04.1978
THY3683
Average User
Average User
Posts: 176
Joined: 12 Feb 2009, 23:35
Name: Dinc Mor
PID: 3683
Location: Turkey

2 ay kadar evvel JFK'den IST'e uçuyordum. uçuşun biyerlerinde FL350'den FL390'a geçildiğini gördüm sanki, şaşırmıştım hatta. Demek Step Climb'danmış.
THY3740
Junior Member
Junior Member
Posts: 51
Joined: 18 Oct 2009, 06:37
Name: Ertan ÖZKAN
PID: 3740
Vatsim ID: 997929
City: Antalya

:)
Ertan ÖZKAN
FlyTHY, PID 3740
Kırcaali - BULGARİSTAN, 30.04.1978
Post Reply

Return to “Boeing Fleet”