FMC SEL/OAT Soru?

Help Center For New Turkish Virtual Pilots. Questions about connection, online flying, and training.
Post Reply
misire
Rookie
Rookie
Posts: 25
Joined: 15 Nov 2009, 13:45
Name: Gökhan Yıldırım
City: İzmir
PID: 0000
Vatsim ID: 0000
Location: Turkey

Bütün Kaptanlarıma selamlar, FMC N1 LIM sayfasındaki SEL/OAT sekmesine girilen değeri nasıl tesbit ediyoruz pmdg kılavuzunda konu ile ilgili detaya inilmemiş yanızca pilot tarafından girildiği yazıyor, bilgisi olan kaptanım yardımcı olursa çok sevinirim şimdiden teşekkürler.
User avatar
THY133
VIP Member
VIP Member
Posts: 429
Joined: 13 Oct 2002, 14:19
Name: Deniz İrez
PID: 133
Skype: DNZIRZ
Location: Istanbul

OAT: Bulunduğunuz yerdeki FMC opsiyona göre F ya C cinsi hava sıcaklığıdır.

SEL: Selective kısmına ise eğer ASSUMED kalkış yapacaksanız bulduğunuz dereceği oraya girmeniz gerekiyor.

ASSUMED TEMPERATURE ve DERATE kalkış, Motor ömrünü uzatmak için kullanılır. Eğer o günkü Regulated Take Off Weight, Hava Durumu, Pist Durumu, Uçak Durumu gibi kıstaslar uygunsa bu metodlar kullanılabilir.

ASSUMED yapmak, o günkü OATdan daha sıcak bir hava derecesi girerek yapılır. Böylece Normalde kalkışta kullanıcağımız N1'dan daha düşük bir N1 elde ederiz.

Bu değerler ya şirketlerin Take Off Analyze Chartlarından bulunur ya da BOEING VOLUME 1 PERFORMANCE INFLIGHT Kısmından hesaplanabilir.

Her durumda ASSUMED kalkış yapılamaz.

Örneğin;
Pist Contaminated ise
Windshear Bekleniyorsa,
Arka Rüzgar Varsa v.s.

Sevgiler,
Deniz IREZ
ATPL-A (B737-A330)
misire
Rookie
Rookie
Posts: 25
Joined: 15 Nov 2009, 13:45
Name: Gökhan Yıldırım
City: İzmir
PID: 0000
Vatsim ID: 0000
Location: Turkey

Teşekkürler Kaptanım
Post Reply

Return to “Training Lounge”