Selam arkadaşlar yine ben:)
Önceki topikte de bahsetti?im sorun için tekrar Atatürk havalimanında online oldum ve yaklaşık 5dk. ba?lı kaldım, şöyle birşey oluyor.
Ylk ba?lantıda tüm temaslar ve ATC Directory'de ATC'ler var ancak 15sn. sonra hepsi birden kayboluyor, yaklaşık 30sn. sonra tekrar hepsi birden geliyor ve tekrar kayboluyor. Bu böyle devam edip gidiyor. Tüm VATSIM serverlarında tektek denedim hepsinde aynısını yapıyor, ben Squawkbox'dan şüpheleniyorum acaba olabilir mi yoksa sizlerde de bu akşam böyle birşey var mı? En son Cuma akşamı 4-5 saatlik bir VFR uçuş yapmıştım ve böyle bir sorunum yoktu. DX8.2 kullanıyorum ama ondan oldu?unu sanmıyorum, o olsaydı Cuma akşamı da olurdu diye düşünüyorum. Birşey daha; UPS kullanmıyorum ve Cumartesi günü saniyelik elektrik kesintileri yüzünden makinam kapandı bir kaç sefer, o anlarda dosyalarda bir bozulma oluşmuş olabilir mi acaba? (WinXP Pro Yngilizce kullanıyorum)
Fikirlerinizle yardımcı olursanız çok sevinirim, şimdiden teşekkürler...
Selçuk Poyraz
TK157
Temas Kaybı
-
- Junior Member
- Posts: 54
- Joined: 07 Dec 2002, 02:32
- Location: Turkey
Merhaba;
Duyduğum kadarıyla, internet ağı üzerinde tüm networkleri etkileyen bir solucan yayılımı olmuş. CNN de falan haberleri var. Ben 25'i 26'sı bağlantıda iken sürekli kopma yaşadım.
Bir fikir sadece...
Saygılarımla..
Duyduğum kadarıyla, internet ağı üzerinde tüm networkleri etkileyen bir solucan yayılımı olmuş. CNN de falan haberleri var. Ben 25'i 26'sı bağlantıda iken sürekli kopma yaşadım.
Bir fikir sadece...
Saygılarımla..
Selcuk Selamlar
26.01.03 Aksami TK635 sefer sayili Diyarbakir-Istanbul ucusumda galiba ben de benzer bir problemin kurbani oldum. Kurbani oldum diyorum cunku, ATCOS intersection yakinlarinda ilk dusus tecrubemi yaptim.
Aslinda basta hersey yolunda gidiyordu, IST_CTR gayet guzel alcalma verdi, YAA sonra 280 bas o da ok! Sonra IST_APP la temasa gectim, bana 3000 feet alcalma ve 270 hdg verdi,sonrasi bu kadar, ben ILS yaklasma icin approach beklemeye devam ettim. SADIK ve IMREN gecildi, hala ses seda yok, dedim herhalde trafik var sonra verecek ILS icin donusu. Bu arada arkamdan gelen trafikleri dinliyoyrum ve okuyorum baktim onlara normal vektor veriyorlar ! Temasa geceyim dedim, ses yok, tekrar denedim bana pozisyonumu sordular (sanki radardan kaybolmusum gibi) pozisyon bildirdim (ses yok) bu arada Tekirdagdan raki kokulari gelmeye basladi. Yakit durumundan emergency deklare ettim (tekrar position report), ve epey bir zaman sonra Direct to ATCOS clearansi aldim, ama tabii cok gecti. Chufff !
Kesinlikle! o an APP gorevi arkadasimi suclamiyorum, cunku tahminimce beni goremedigi an(lar) olmus olabilir. Sanirim sorun genel bir sistem sorunu olabilir, belki de bu bahsi gecen Virus ?
Selamlar Gorusmek uzere
Okan Sacli
TK122
26.01.03 Aksami TK635 sefer sayili Diyarbakir-Istanbul ucusumda galiba ben de benzer bir problemin kurbani oldum. Kurbani oldum diyorum cunku, ATCOS intersection yakinlarinda ilk dusus tecrubemi yaptim.
Aslinda basta hersey yolunda gidiyordu, IST_CTR gayet guzel alcalma verdi, YAA sonra 280 bas o da ok! Sonra IST_APP la temasa gectim, bana 3000 feet alcalma ve 270 hdg verdi,sonrasi bu kadar, ben ILS yaklasma icin approach beklemeye devam ettim. SADIK ve IMREN gecildi, hala ses seda yok, dedim herhalde trafik var sonra verecek ILS icin donusu. Bu arada arkamdan gelen trafikleri dinliyoyrum ve okuyorum baktim onlara normal vektor veriyorlar ! Temasa geceyim dedim, ses yok, tekrar denedim bana pozisyonumu sordular (sanki radardan kaybolmusum gibi) pozisyon bildirdim (ses yok) bu arada Tekirdagdan raki kokulari gelmeye basladi. Yakit durumundan emergency deklare ettim (tekrar position report), ve epey bir zaman sonra Direct to ATCOS clearansi aldim, ama tabii cok gecti. Chufff !
Kesinlikle! o an APP gorevi arkadasimi suclamiyorum, cunku tahminimce beni goremedigi an(lar) olmus olabilir. Sanirim sorun genel bir sistem sorunu olabilir, belki de bu bahsi gecen Virus ?
Selamlar Gorusmek uzere
Okan Sacli
TK122
-
- Rookie
- Posts: 36
- Joined: 19 Aug 2001, 04:13
- Location: Turkey
24 Ocak 2003 cuma gecesi geç saatlerde yeni bir SQL solucanı hızla yayılmaya başladı.
Solucan Microsoft SQL Server 2000'de bulunan bir hafıza taşması açığını kullanarak yayılıyor. SQL 2000 sunucusundaki açık Haziran 2002'de Next Generation Security Software Ltd. tarafından bulunmuştu. Hafıza taşması SQL sunucusunun Microsoft SQL Monitör portuna gönderilen verileri düzgün olarak işleyememesinden kaynaklanıyordu. Bu açıktan yararlanan saldırganlar kodlarını SYSTEM hakları ile çalıştırabiliyorlar.
Solucan Pseudo-random IP adresleri yaratıp kendisini yaymaya çalışıyor. Solucanın işlevleri arasında başka kötü amaçlı bir işlem yok (arka-kapı açmak vs.) fakat solucanın sistemleri etkileme denemelerinin hızı sonucunda etkilenen ağlara bir servis kullanımı engelleme saldırısı etkisi yapıyor.
Bu solucan daha önce keşfedilen SQL solucanından çok daha farklı ve konfigürasyon hatası yerine yazılımın açığını kullandığı için çok daha etkili. Solucanın yayılma işlemi sırasında pek çok ağ kullanılamaz duruma geldi.
Çözüm:
SQL servisleri portlarına erişimin ağ geçitlerinde bloklanması öneriliyor. Solucan kendisini yeni sistemlere kopyalayabilmek için sadece UDP port 1434'ü (SQL Monitor Port) kullanıyor fakat tüm SQL servisleri portlarını filtrelemek iyi bir önlem olabilir. Aşağıdakiler SQL sunucusunun kullandığı portlardır:
ms-sql-s 1433/tcp #Microsoft-SQL-Server
ms-sql-s 1433/udp #Microsoft-SQL-Server
ms-sql-m 1434/tcp #Microsoft-SQL-Monitor
ms-sql-m 1434/udp #Microsoft-SQL-Monitor
Ve yine bir solucan yaması aylar önce çıkmış bir güvenlik açığını kullanıyor. Microsoft açığı gideren bir servis pakedi de (SQL service pack 3) çıkarmıştı.
Yama:
http://www.microsoft.com/technet/securi ... 02-039.asp
SQL 2000 Service Pack 3:
http://www.microsoft.com/sql/downloads/2000/sp3.asp
kaynak: Marc Maiffret http://www.eEye.com
http://story.news.yahoo.com/news?tmpl=s ... t_attack_2
http://bvlive01.iss.net/issEn/delivery/ ... ?oid=21824
-
sevgiler
Hakan BB Ünal
Solucan Microsoft SQL Server 2000'de bulunan bir hafıza taşması açığını kullanarak yayılıyor. SQL 2000 sunucusundaki açık Haziran 2002'de Next Generation Security Software Ltd. tarafından bulunmuştu. Hafıza taşması SQL sunucusunun Microsoft SQL Monitör portuna gönderilen verileri düzgün olarak işleyememesinden kaynaklanıyordu. Bu açıktan yararlanan saldırganlar kodlarını SYSTEM hakları ile çalıştırabiliyorlar.
Solucan Pseudo-random IP adresleri yaratıp kendisini yaymaya çalışıyor. Solucanın işlevleri arasında başka kötü amaçlı bir işlem yok (arka-kapı açmak vs.) fakat solucanın sistemleri etkileme denemelerinin hızı sonucunda etkilenen ağlara bir servis kullanımı engelleme saldırısı etkisi yapıyor.
Bu solucan daha önce keşfedilen SQL solucanından çok daha farklı ve konfigürasyon hatası yerine yazılımın açığını kullandığı için çok daha etkili. Solucanın yayılma işlemi sırasında pek çok ağ kullanılamaz duruma geldi.
Çözüm:
SQL servisleri portlarına erişimin ağ geçitlerinde bloklanması öneriliyor. Solucan kendisini yeni sistemlere kopyalayabilmek için sadece UDP port 1434'ü (SQL Monitor Port) kullanıyor fakat tüm SQL servisleri portlarını filtrelemek iyi bir önlem olabilir. Aşağıdakiler SQL sunucusunun kullandığı portlardır:
ms-sql-s 1433/tcp #Microsoft-SQL-Server
ms-sql-s 1433/udp #Microsoft-SQL-Server
ms-sql-m 1434/tcp #Microsoft-SQL-Monitor
ms-sql-m 1434/udp #Microsoft-SQL-Monitor
Ve yine bir solucan yaması aylar önce çıkmış bir güvenlik açığını kullanıyor. Microsoft açığı gideren bir servis pakedi de (SQL service pack 3) çıkarmıştı.
Yama:
http://www.microsoft.com/technet/securi ... 02-039.asp
SQL 2000 Service Pack 3:
http://www.microsoft.com/sql/downloads/2000/sp3.asp
kaynak: Marc Maiffret http://www.eEye.com
http://story.news.yahoo.com/news?tmpl=s ... t_attack_2
http://bvlive01.iss.net/issEn/delivery/ ... ?oid=21824
-
sevgiler
Hakan BB Ünal
-
- Junior Member
- Posts: 68
- Joined: 26 May 2002, 19:47
- Name: Hasan UNSAC
- PID: 0000
- Location: Ankara
quote:Originally posted by okan
Selcuk Selamlar
26.01.03 Aksami TK635 sefer sayili Diyarbakir-Istanbul ucusumda galiba ben de benzer bir problemin kurbani oldum. Kurbani oldum diyorum cunku, ATCOS intersection yakinlarinda ilk dusus tecrubemi yaptim.
Aslinda basta hersey yolunda gidiyordu, IST_CTR gayet guzel alcalma verdi, YAA sonra 280 bas o da ok! Sonra IST_APP la temasa gectim, bana 3000 feet alcalma ve 270 hdg verdi,sonrasi bu kadar, ben ILS yaklasma icin approach beklemeye devam ettim. SADIK ve IMREN gecildi, hala ses seda yok, dedim herhalde trafik var sonra verecek ILS icin donusu. Bu arada arkamdan gelen trafikleri dinliyoyrum ve okuyorum baktim onlara normal vektor veriyorlar ! Temasa geceyim dedim, ses yok, tekrar denedim bana pozisyonumu sordular (sanki radardan kaybolmusum gibi) pozisyon bildirdim (ses yok) bu arada Tekirdagdan raki kokulari gelmeye basladi. Yakit durumundan emergency deklare ettim (tekrar position report), ve epey bir zaman sonra Direct to ATCOS clearansi aldim, ama tabii cok gecti. Chufff !
Kesinlikle! o an APP gorevi arkadasimi suclamiyorum, cunku tahminimce beni goremedigi an(lar) olmus olabilir. Sanirim sorun genel bir sistem sorunu olabilir, belki de bu bahsi gecen Virus ?
Selamlar Gorusmek uzere
Okan Sacli
TK122
Selcuk Selamlar
26.01.03 Aksami TK635 sefer sayili Diyarbakir-Istanbul ucusumda galiba ben de benzer bir problemin kurbani oldum. Kurbani oldum diyorum cunku, ATCOS intersection yakinlarinda ilk dusus tecrubemi yaptim.
Aslinda basta hersey yolunda gidiyordu, IST_CTR gayet guzel alcalma verdi, YAA sonra 280 bas o da ok! Sonra IST_APP la temasa gectim, bana 3000 feet alcalma ve 270 hdg verdi,sonrasi bu kadar, ben ILS yaklasma icin approach beklemeye devam ettim. SADIK ve IMREN gecildi, hala ses seda yok, dedim herhalde trafik var sonra verecek ILS icin donusu. Bu arada arkamdan gelen trafikleri dinliyoyrum ve okuyorum baktim onlara normal vektor veriyorlar ! Temasa geceyim dedim, ses yok, tekrar denedim bana pozisyonumu sordular (sanki radardan kaybolmusum gibi) pozisyon bildirdim (ses yok) bu arada Tekirdagdan raki kokulari gelmeye basladi. Yakit durumundan emergency deklare ettim (tekrar position report), ve epey bir zaman sonra Direct to ATCOS clearansi aldim, ama tabii cok gecti. Chufff !
Kesinlikle! o an APP gorevi arkadasimi suclamiyorum, cunku tahminimce beni goremedigi an(lar) olmus olabilir. Sanirim sorun genel bir sistem sorunu olabilir, belki de bu bahsi gecen Virus ?
Selamlar Gorusmek uzere
Okan Sacli
TK122
-
- Junior Member
- Posts: 68
- Joined: 26 May 2002, 19:47
- Name: Hasan UNSAC
- PID: 0000
- Location: Ankara
Sevgili Okan kardesim,
TK635 olarak 26/01/2003 aksami serverlerde buyuk problem yasandi zaman zaman RW'dan konusulabiliyor ancak Radar scope'da hic bir ucak gorulmuyordu. Bu nedenle dikkat ettigseniz trafiklere posisyon ve irtifa soruyorduk.
Bu tip aksakliklar zaman zaman gercek kontrol hizmetlerinde de yasanabilir o zaman ATC'ler pozisyon raporlari ve irtifa isterler.
Konusmalar soyle gecer;
-CTR veya APP-- TK212 negative contact say position and FL
-TK212 -- 12nm east of TOKER at FL280 next YAA
-CTR veya APP-- Rgr TK212 copied call over TOKER
-TK212 -- wilco
-TK212 -- position TOKER at FL 280
-CTR veya APP-- Clear to descend FL 100 pass YAA at FL120 call 20nm to YAA
-TK212 -- We are cleared to FL100 and will pass YAA at FL120
gibi devam eder.
Bu radar scope'unun calismamasi gercek hayatta IST RADAR ve APP da her zaman olabilir, yakin zamana kadar Italyan imalati Radarlar kullaniyorlardi ve bu tip olaylar s*k s*k oluyordu simdi ne durumdalar pek bilgim yok.
Netice olarak bu radar kesintisi ve ses kesintisi her zaman virtuel ve real hayatta olabilen seylerdir. Bunlarin da bazi procedurleri vardir.
Radar la birlikte ses de yoksa pilot olarak uygulayacaginiz prosedur son derece aciktir. ATC'nin size son verdigi irtifaya serbest olur ve STAR uygularsiniz gelir inersiniz.
Sizin durumunuza gelince siz uctugunuz saatlerde sistem en kotu durumundaydi ancak "bu hic bir sekilde sizin birakin yakit bitmesi nedeniyle dusmeyi, EMERGENCY deklare etmenizin oözuru olamaz"
Gercek hayatta dusmediginizi ancak EMG deklare ettiginizi varsaysak lisansiniz en az 1 yil suspend olmustu ve egitim tekrari olacakti.
Siz kalkis meydaninizdan kalkarken yakit hesabini dogru yapmak zorundasiniz (virtuel ile gercegin hic farki yok)
Climb fuel + enroute fuel + decend fuel(Bunlar irtifaya ve surate gore degisecektir, gerekli tablolar yardimiyla irtifa ruzgarlarini da alarak yapmak lazim)
Bu yakitlara %10 dep ve arr. taxileri icin ilave edilir, buyuk meydanlar icin JFK,CHD,Heaşrow gibi buralarda artirmak gerekir zira uzun taxiler ve beklemeler olabilir yogun saatlerde.
Ayrica destination da 1 missed app yakiti + 30 dakika bekleme (5000ft 180kias)+ yedek meydana divert yakiti gerekir.
LTBA icin yedek meydan LTBJ veya LTAC'dir zira divert nedeni WX oldugu takdirde GOKCEN'in de ayni kosullarda oldugunu varsaymak gerekir.
Netice olarak sizin 30 dakika veya 1 saat temas kuramamaniz yakit EMG icin neden olmaz burada havacilik kaza kirim diliyle "inadequate flight planning ve misjudgement of fuel quantity" var yani full pilot error!
Ucus planlamasi ucusdan cok daha onemli bir hususdur ornegin gecenlerde LTBB_V_CTR gorevi yaparken LTAC - LOWW yapan bir ucagimizi
MAKOL'dan geri dondurdum zira LOWW'de gorus tam minumum sinirda idi arkadasimiz RVR tam sinirda gidebilirim dedi ancak dikkat etmedigi bir husus vardi o da METAR'daki VV001 yani vertical visibility idi bu minumlarin altindaydi ve bu arkadasimiz boyle kotu bir METAR aldiginda bunu TAF ile destekleseydi onun tahmini varis saatinde havanin daha da kotu olacagini gorurdu.
Iste bu eksik hatali yapilmis bir ucus planlama ornegidir.
Kazalar genelde anlik olaylardan olmaz veya pilotlarin anlik yanlis kararlarindan veya kotu npilot olduklarindan olmaz, planlama eksik ve yanlis yapildigindan ve kurallara uyulmadigindan olur.
Biraz uzun oldu ama konu cok genis ve onemlidir.
iyi keyifli ve emniyetli ucuslar dilerim.
Hasan Unsac
CPL IFR MEL
TRVACC C1
TK635 olarak 26/01/2003 aksami serverlerde buyuk problem yasandi zaman zaman RW'dan konusulabiliyor ancak Radar scope'da hic bir ucak gorulmuyordu. Bu nedenle dikkat ettigseniz trafiklere posisyon ve irtifa soruyorduk.
Bu tip aksakliklar zaman zaman gercek kontrol hizmetlerinde de yasanabilir o zaman ATC'ler pozisyon raporlari ve irtifa isterler.
Konusmalar soyle gecer;
-CTR veya APP-- TK212 negative contact say position and FL
-TK212 -- 12nm east of TOKER at FL280 next YAA
-CTR veya APP-- Rgr TK212 copied call over TOKER
-TK212 -- wilco
-TK212 -- position TOKER at FL 280
-CTR veya APP-- Clear to descend FL 100 pass YAA at FL120 call 20nm to YAA
-TK212 -- We are cleared to FL100 and will pass YAA at FL120
gibi devam eder.
Bu radar scope'unun calismamasi gercek hayatta IST RADAR ve APP da her zaman olabilir, yakin zamana kadar Italyan imalati Radarlar kullaniyorlardi ve bu tip olaylar s*k s*k oluyordu simdi ne durumdalar pek bilgim yok.
Netice olarak bu radar kesintisi ve ses kesintisi her zaman virtuel ve real hayatta olabilen seylerdir. Bunlarin da bazi procedurleri vardir.
Radar la birlikte ses de yoksa pilot olarak uygulayacaginiz prosedur son derece aciktir. ATC'nin size son verdigi irtifaya serbest olur ve STAR uygularsiniz gelir inersiniz.
Sizin durumunuza gelince siz uctugunuz saatlerde sistem en kotu durumundaydi ancak "bu hic bir sekilde sizin birakin yakit bitmesi nedeniyle dusmeyi, EMERGENCY deklare etmenizin oözuru olamaz"
Gercek hayatta dusmediginizi ancak EMG deklare ettiginizi varsaysak lisansiniz en az 1 yil suspend olmustu ve egitim tekrari olacakti.
Siz kalkis meydaninizdan kalkarken yakit hesabini dogru yapmak zorundasiniz (virtuel ile gercegin hic farki yok)
Climb fuel + enroute fuel + decend fuel(Bunlar irtifaya ve surate gore degisecektir, gerekli tablolar yardimiyla irtifa ruzgarlarini da alarak yapmak lazim)
Bu yakitlara %10 dep ve arr. taxileri icin ilave edilir, buyuk meydanlar icin JFK,CHD,Heaşrow gibi buralarda artirmak gerekir zira uzun taxiler ve beklemeler olabilir yogun saatlerde.
Ayrica destination da 1 missed app yakiti + 30 dakika bekleme (5000ft 180kias)+ yedek meydana divert yakiti gerekir.
LTBA icin yedek meydan LTBJ veya LTAC'dir zira divert nedeni WX oldugu takdirde GOKCEN'in de ayni kosullarda oldugunu varsaymak gerekir.
Netice olarak sizin 30 dakika veya 1 saat temas kuramamaniz yakit EMG icin neden olmaz burada havacilik kaza kirim diliyle "inadequate flight planning ve misjudgement of fuel quantity" var yani full pilot error!
Ucus planlamasi ucusdan cok daha onemli bir hususdur ornegin gecenlerde LTBB_V_CTR gorevi yaparken LTAC - LOWW yapan bir ucagimizi
MAKOL'dan geri dondurdum zira LOWW'de gorus tam minumum sinirda idi arkadasimiz RVR tam sinirda gidebilirim dedi ancak dikkat etmedigi bir husus vardi o da METAR'daki VV001 yani vertical visibility idi bu minumlarin altindaydi ve bu arkadasimiz boyle kotu bir METAR aldiginda bunu TAF ile destekleseydi onun tahmini varis saatinde havanin daha da kotu olacagini gorurdu.
Iste bu eksik hatali yapilmis bir ucus planlama ornegidir.
Kazalar genelde anlik olaylardan olmaz veya pilotlarin anlik yanlis kararlarindan veya kotu npilot olduklarindan olmaz, planlama eksik ve yanlis yapildigindan ve kurallara uyulmadigindan olur.
Biraz uzun oldu ama konu cok genis ve onemlidir.
iyi keyifli ve emniyetli ucuslar dilerim.
Hasan Unsac
CPL IFR MEL
TRVACC C1
Sevgili Hasan Hocam
Aciklayici bilgileriniz icin tesekkurler. Bu durumda Radar la birlikte ses de yoksa pilot olarak uygulayacagimiz prosedur ATC'nin bize son verdigi irtifaya serbest olup ,STAR uygulariz ve gelir ineriz.
En kisa zamanda gorusmek uzere
Okan
Aciklayici bilgileriniz icin tesekkurler. Bu durumda Radar la birlikte ses de yoksa pilot olarak uygulayacagimiz prosedur ATC'nin bize son verdigi irtifaya serbest olup ,STAR uygulariz ve gelir ineriz.
En kisa zamanda gorusmek uzere
Okan
Sn. Unsac
Tecrübe ve bilginize saygı duymakla beraber bişeyi merak ettiğim için sormak istedim.
Acaba MAKOL üzerinden döndürdüm dediginiz ucaga tavsiyede mi bulunduz yoksa ATC olarak direktif mi verdiniz?
Saygılarımla
Kemal Tolu
TK66
Tecrübe ve bilginize saygı duymakla beraber bişeyi merak ettiğim için sormak istedim.
Acaba MAKOL üzerinden döndürdüm dediginiz ucaga tavsiyede mi bulunduz yoksa ATC olarak direktif mi verdiniz?
Saygılarımla
Kemal Tolu
TK66
- THY656
- VIP Member
- Posts: 258
- Joined: 06 Jan 2003, 02:28
- Name: Selim BILGIN
- PID: 656
- Vatsim ID: 853361
- City: Aydin
- Location: Turkey
Sn Unsaç
Henüz sitenin eğitim bölümünü yeni tamamlamış ve de sadece 32 saat online uçuşu olan biri olarak kabaca bir örnekle daha açık bir fuel planning verirseniz sevinirim.Çünkü climb veya enroute esnasında bir RJ85 veya B737-400 mile başına ne kadar benzin harcar,taxi sırasında ne kadar gider hiç bir fikrim yok.
saygılar
selim bilgin
Henüz sitenin eğitim bölümünü yeni tamamlamış ve de sadece 32 saat online uçuşu olan biri olarak kabaca bir örnekle daha açık bir fuel planning verirseniz sevinirim.Çünkü climb veya enroute esnasında bir RJ85 veya B737-400 mile başına ne kadar benzin harcar,taxi sırasında ne kadar gider hiç bir fikrim yok.
saygılar
selim bilgin
- THY157
- VIP Member
- Posts: 825
- Joined: 11 Jan 2002, 22:00
- Name: Selçuk POYRAZ
- PID: 157
- Location: Kocaeli
Hakan kaptan;
Bahsettiğiniz UDP portları nasıl filtreleyebilirim. SP3 boyutu inanılmaz (150MB kadar) dolayısıyla bunu yapmak pek kolay değil. Sorunlarım artık çok abardı, bunun yüzünden LTAI-LLBG uçuşundan taxi öncesi vazgeçtim sinirden.
Saygılarımla...
Selçuk Poyraz
TK157
Bahsettiğiniz UDP portları nasıl filtreleyebilirim. SP3 boyutu inanılmaz (150MB kadar) dolayısıyla bunu yapmak pek kolay değil. Sorunlarım artık çok abardı, bunun yüzünden LTAI-LLBG uçuşundan taxi öncesi vazgeçtim sinirden.
Saygılarımla...
Selçuk Poyraz
TK157
-
- Rookie
- Posts: 36
- Joined: 19 Aug 2001, 04:13
- Location: Turkey
Selcuk kaptan selam,
Ev kullanicilarinin (ya da SQL calistirmayanlarin) yapabilecegi bir sey yok. Ne yazik ki bir sure daha zaman zaman artan sekilde bu sunucu problemlerinin devam edecegi soyleniyor. Hatta Internet'in bugune kadar yasadigi en kapsamli ve ciddi sorun olarak bakiliyor.
sevgiler
Hakan "BB" Ünal
Ev kullanicilarinin (ya da SQL calistirmayanlarin) yapabilecegi bir sey yok. Ne yazik ki bir sure daha zaman zaman artan sekilde bu sunucu problemlerinin devam edecegi soyleniyor. Hatta Internet'in bugune kadar yasadigi en kapsamli ve ciddi sorun olarak bakiliyor.
sevgiler
Hakan "BB" Ünal
-
- Junior Member
- Posts: 68
- Joined: 26 May 2002, 19:47
- Name: Hasan UNSAC
- PID: 0000
- Location: Ankara
Sevgili Tolu,
Madem merak ettin anlatayim; bahsettigim olayda ATC olarak trafik LTBB FIR'a girdikten sonra pilotunu ikaz ederek beni "privite chat" den aramasini istedim ve o kanaldan yaptigimiz gorusmede kalkmadan once LOWW'un ve alternate meydan olan EDDM'nin METAR ve TAF'larini alip almadigini sordum , sadece LOWW'u aldigini soyledi o zamanda onceki mailimde belirtigim gibi sadece RVR degeri degil VV de dikkate alinmasi gerektigini meydanin su anda minumum oldugu TAF'a gore de daha kotuye gittigi ayni durumun EDDM icinde gecerli oldugunu soyledim. Eger bu duruma ragmen gitmekte kararli ise alternate olarak EDDF'yi yazarsa daha uygun olacagini kendisine soyledim, o zaman ilgili trafigin kaptanı MAKOL'dan LTBA'ya divert etme karari verdi.
Ben dondurdum derken kast ettigim husus dikkatini cekerek donme karari vermesini temin etmekti. Ana amac ise egitimine bir nebze yardimci olabilmekti. go/no go kararinin ucus planlanlamasi sirasinde verilen onemli kararlardan biri oldugunu ve virtuel de olsa gidecegin meydana sb'dan plani indirerek gaza basip gitmek yerine daha gercek bir sekilde "flight planning" yapmak geregini anlatmak idi.
Yoksa herhalde aklindan gectigi gibi amac pilot'a talimat vererek dondurmek degildi zaten virtuel veya real ATC'lerin boyle bir yetkilerinin olmadigini ancak tavsiye de bulunabileceklerini ve son kararin pilot'a ait oldugunu sende bende biliyoruz!
Tabii minima altindaki bir meydana inise tesebbus ettiginde rapor tutmak hakki da ATC'de sakli kalmak kaydiyla.
Selam ve Sevgilerimle
Hasan Unsac
CPL IFR MEL
TRVACC C1
Sn Unsac ;
Ben sadece konuyu TK634 Diyarbakır kazasına getirmek istemistim.
Her nekadar kalkış şirket kararı inişte pilot kararı olsa da acaba yerden IKAZ la bazı kazalar önlenebilirmi diye düşünüp Van da ve Diyarbakır da olan kazaların önüne geçilinebilirmiydi diye düşünüp sizin bu konuda ki fikrinizi ögrenmek amacıyla ve aramiza yeni katılan arkadaşlar da referans alsınlar diye kısa ve net sorulmuş soruydu.
"Yoksa herhalde aklindan gectigi gibi amac pilot'a talimat vererek dondurmek degildi zaten virtuel veya real ATC'lerin boyle bir yetkilerinin olmadigini ancak tavsiye de bulunabileceklerini ve son kararin pilot'a ait oldugunu sende bende biliyoruz!" Dediginiz gibi dogruyu sizde bende biliyoruz(Kaldı ki siz çok daha iyi biliyorsunuz,profosyonel çalışmalarınızdan) Ancak bilmiyenler de olabilir ve forumda yazışmanın amacıda budur yoksa birbirimize mail atardık hocam.
Bilgilendirmenize teşekkür
Saygılar
Kemal Tolu
TK66
Ben sadece konuyu TK634 Diyarbakır kazasına getirmek istemistim.
Her nekadar kalkış şirket kararı inişte pilot kararı olsa da acaba yerden IKAZ la bazı kazalar önlenebilirmi diye düşünüp Van da ve Diyarbakır da olan kazaların önüne geçilinebilirmiydi diye düşünüp sizin bu konuda ki fikrinizi ögrenmek amacıyla ve aramiza yeni katılan arkadaşlar da referans alsınlar diye kısa ve net sorulmuş soruydu.
"Yoksa herhalde aklindan gectigi gibi amac pilot'a talimat vererek dondurmek degildi zaten virtuel veya real ATC'lerin boyle bir yetkilerinin olmadigini ancak tavsiye de bulunabileceklerini ve son kararin pilot'a ait oldugunu sende bende biliyoruz!" Dediginiz gibi dogruyu sizde bende biliyoruz(Kaldı ki siz çok daha iyi biliyorsunuz,profosyonel çalışmalarınızdan) Ancak bilmiyenler de olabilir ve forumda yazışmanın amacıda budur yoksa birbirimize mail atardık hocam.
Bilgilendirmenize teşekkür
Saygılar
Kemal Tolu
TK66
-
- Junior Member
- Posts: 68
- Joined: 26 May 2002, 19:47
- Name: Hasan UNSAC
- PID: 0000
- Location: Ankara
Sevgili Kemal,
Yazinda "Acaba MAKOL üzerinden döndürdüm dediginiz ucaga tavsiyede mi bulunduz yoksa ATC olarak direktif mi verdiniz?" diye sorunca DYB ve VAN kazalarini veya benzerlerini kast ettigini anlayamadim, kusura bakma sorunu yanlis anlamisim.
Bahsettigin konuya gelince soyle ozetliyebiliriz;
1)ATC'nin tam yetkili oldugu hususlar:
Yerde pushback ve calistirma, taxi
Hold short talimatı
Kalkis musadesi
Tırmanma irtifa
Bekleme (Hold'lar)
Alcalma talimatlari
Yaklasma talimatı
Bas degisiklikleri (vektor)
Surat sinirlamalari
SID veya STAR uygulanirken vektor vermek(SID /STAR uygulamakta olan bir trafige vektor verildigi anda SID veya STAR iptal olur, burada pilot niye SID'i iptal ettiniz diye soramaz)
inis talimatı
yerde taxi
Go-arround talimati
Bu konularda pilotlarin herhangi bir secim hakki yoktur yani ornek verirsek ATC - Go arround dedikten sonra Hayir ben pas gecmeyecegim inecegim veya niye pas geciriyorsunuz gibi bir soru sorma hakki yoktur.Bu konularda pilot'dan karar vermesi beklenmez verilen talimatlara uymasi beklenir.
- Pilot'un talebi ile ve ATC musadesi ile yapilan uygulamalar
intersection kalkislari
SID veya STAR uygulamamak (bazi meydanlarda mecburidir)
Vektor istemek
Alcalma talep etmek
Step climb istemek
Short cut istemek
Herhangi bir sebebten oncelik istemek (Hasta, ufak ariza vs)
Visual app
Yaklasma isiklarinin derecesinin azaltilmasi veya artirilmasi
Normal verilen pistten baska bir pist istemek kalkis veya inis icin(ornek Yesilkoyde eski Bati aprona gidilecekse ve kullanilan pist 06 ise yaklasmadaki pilot ulasim kolayligi acisindan "musaitse kisa donusle 36R yapabilirmiyim" diye sorabilir, musaitse ATC verir.)
- Sadece kararin pilot'a bagli olan hususlar
Go- No go karari
Divert karari
Inis veya Missed Approach karari(inis talimati verilmis olsa dahi)
Emergency deklerasyonu
-ATC'nin sorarak verdigi hizmetler
Acele kalkisa serbestmisiniz?
Tirmanma veya alcalma varyonuzu artirabilirmisiniz?
RVR ve VV leri verip inis istiyormusunuz diye sorabilir.
Surat ayarlari (ATC- IST'e kadar Mach 0,78 muhafaza edebilirmisiniz? gibi)
Bu aklima gelenleri yazdiktan sonra (icinde unuttuklarimda vardir muhakak) VAN kazasi ve DIY kazasi onlenebilirmiydi sorusu gercekden zor bir soru.
Van kazasinda Cpt.pilot pas gectikten sonra ucagi sola yatirdiginda pisti gordugunu ve gorerek yaklasacagini soyledi. Bu kazanin onlenmesi belki cok tecrubeli bir ATC'nin pilotlarin askeri kimliginden ve zaman zamanda mutecaviz tavirlarindan etkilenmeyecek bilgi ve tecrubeye sahip olsaydi, arkasinda herhangi bir sikayette destek olabilecek gucde bir kurulus olsa ve/veya Turkiyede ozerk politik olmayan bagimsiz ve yasayla kurulmus gucunu siyasetten degilde yasadan bilgi ve tecrubeden alan (FAA gibi)bir kurulus olsa orada gorevli ATC,
- Negative, visual app not auşorized, execute published missed approach procedure. diyebilseydi bu kaza onlenebilirdi.
DIY gelince ATC'nin sivil ucaga RAPCON veya GCA teklif etme yetkisi yoktur, zira bunlar sadece askeri trafikler icin kullanilabilen yaklastirma usulleridir(Yaklasma degil.) Egitimini almis olmaniz ve bu egitimin de update olmasi gerekir. Cpt.Pilot'un 3 sene evvel RAPCON yaklasmasi yapmis olmasi hicbir sey ifade etmez. Dolayisiyla Pilot'a ATC tarafindan RAPCON teklifi yapilmis olmasi hatali bir uygulamadir ve pilot'un bunu kabul etmemesi ise dogrudur.
Yukarida VAN olayinda bahsettigim kosullarda ancak tecrubeli bir RAPCON operatoru ATC uyararak alcalma hattinin altina dustugunu ikaz etse ve ATC de go arround dese belki kurtarabilirlerdi ancak bunu yapmadigi icin ATC suclanamaz zira gorevi degil.
Pilot hicbir kosul altinda MDH'i veya Missed App noktasini (hangisi once gelirse)gectikten sonra pisti gormeden veya pist ile temas kayboldugu zaman alcalmaya devam edemez, missed app yapmasi gerekir.
Butun bunlari mailinde bahsettigin yeni arkadaslar okusunlar diye uzun uzun yazmaya calistim, eksikleri de sen ve diger arkadaslar tamamlayin.
Selam ve Sevgiler
Hasan Unsac
CPL IFR MEL
TRVACC C1