a330-200 ve a330-30 deceleration point

Questions, comments; documents about Airbus related products (PSS, Wilco, Aerosoft Xtended and others) ...

a330-200 ve a330-30 deceleration point

Postby THY4317 » 01 Nov 2010, 19:51

sayın airbus cı kaptanlarım;
wilco a332 ve a333 kullanıyorum. alçalma sırasında hız problemini çözemedim. özellikle deceleration point geçerken 10000 altı 250 knot sınırı olmasına rağmen ai hızlanmalar yapıyor.app fazda da yeterli yavaşlama olmuyor. ben ancak flap açarak (doğrumu bilmeden?) yavaşlamaya çalışıyorum.

özellikle alçalmadaki hız kontrolü konusunda airbusçı kaptanlarımın yardımına ihtiyacım var. ilginize teşekürler...
(gerekirse akti olan kaptanlarım için eğitim uçuşu da yapabiliriz.)

saygılarımla...
THY4317
Rookie
 
Posts: 30
Joined: 21 Feb 2010, 12:58
Location: SAMSUN
Name: Nurettin UYAR
PID: 4317
Skype: nerol42

Re: a330-200 ve a330-30 deceleration point

Postby THY4317 » 03 Nov 2010, 19:26

nerol42 wrote:sayın airbus cı kaptanlarım;
wilco a332 ve a333 kullanıyorum. alçalma sırasında hız problemini çözemedim. özellikle deceleration point geçerken 10000 altı 250 knot sınırı olmasına rağmen ai hızlanmalar yapıyor.app fazda da yeterli yavaşlama olmuyor. ben ancak flap açarak (doğrumu bilmeden?) yavaşlamaya çalışıyorum.

özellikle alçalmadaki hız kontrolü konusunda airbusçı kaptanlarımın yardımına ihtiyacım var. ilginize teşekürler...
(gerekirse akti olan kaptanlarım için eğitim uçuşu da yapabiliriz.)

saygılarımla...


kaptanlarımdan yardım edecek yok galiba mesajım okunmuş ama cevap veren olmamış. size değil de kimlere sorayım sayın kaptanlarım tecrübelerinize ihtiyacım var. ilginizi bekliyorum. :(
THY4317
Rookie
 
Posts: 30
Joined: 21 Feb 2010, 12:58
Location: SAMSUN
Name: Nurettin UYAR
PID: 4317
Skype: nerol42

Re: a330-200 ve a330-30 deceleration point

Postby THY157 » 03 Nov 2010, 19:47

Yavaşlamak için speed break açacaksınız, flap istediğiniz oranda sizi yavaşlatamaz. Flap'in amacıda yavaşlamanızı sağlamak değil zaten. Flapler hızınız düştüğünde kanat alanını büyüterek kanadın kaldırma gücünü artırmaya yarar.
Last edited by THY157 on 03 Nov 2010, 19:55, edited 1 time in total.
Reason: Speed break pedestalde gaz kollarının sol altında
User avatar
THY157
VIP Member
 
Posts: 1286
Joined: 11 Jan 2002, 21:00
Location: Kocaeli
Name: Selçuk POYRAZ
PID: 157
Skype: selcuk.poyraz

Re: a330-200 ve a330-30 deceleration point

Postby THY4317 » 05 Nov 2010, 20:49

selçuk kaptanım teşekürler.
speed brake açıyorum ama yeterli yavaşlama olmuyor. asıl sıkıntım deceleration pointten sonra aniden hızlanma ve 10000 altında dolayısıyla 250 knot ı koruyamama. bu konuda tavsiyeniz olurmu?
THY4317
Rookie
 
Posts: 30
Joined: 21 Feb 2010, 12:58
Location: SAMSUN
Name: Nurettin UYAR
PID: 4317
Skype: nerol42

Re: a330-200 ve a330-30 deceleration point

Postby THY157 » 06 Nov 2010, 00:54

Ben Wilco değil PSS Airbus kullanıyorum. 10000ft altında ben de zor yavaşlıyorum. Bunun için tek yol baktınız MCDU yüksek varyolar kullanıyor kontrolü ele alıp siz alçalma varyosunu ayarlayın. 10000ft altında 1500 varyodan fazla kullanmayın tutamazsınız uçağı.
User avatar
THY157
VIP Member
 
Posts: 1286
Joined: 11 Jan 2002, 21:00
Location: Kocaeli
Name: Selçuk POYRAZ
PID: 157
Skype: selcuk.poyraz

Re: a330-200 ve a330-30 deceleration point

Postby THY4292 » 07 Nov 2010, 21:17

A330 ve A340 da final level dan ilk açalma sırasında ör FL340 dan 240'a doğru 2000 varyo ile alçalmaya başladığınızda hızınızı da düz uçuş süratinden 260-270 lere doğru çektiğinizde yavaşlamada sorun olmaz. Ör FL340 dan FL240'a 320 knot dan 270 knot düşeceksiniz 2000 varyo ile alçalsan dahi speedbreak olmadan 270 hıza ve 240FL'a düşer ancak 10000 altına inişlerde varyo 1500 üzerine çıktığında sürat aşağı düşmez bunun için 1500 ve üzeri varyo alçalışlarda mutlaka speed break ya da 1500 altında daha küçük bir varyo ile veya merdiven basamağı alçalma yapabilirsiniz.alçal düz uç sürati düşür tekrar alçal gibi..
keyifli uçuşlar
User avatar
THY4292
Senior Member
 
Posts: 441
Joined: 16 Feb 2010, 09:38
Location: Turkey
Name: Hakan DAGHAN
City: İzmir
PID: 4292
Vatsim ID: 1134887
Skype: hakan.daghan

Re: a330-200 ve a330-30 deceleration point

Postby THY4317 » 07 Dec 2010, 18:35

selçuk kaptan ve hakan kaptan cevaplarınız için çok teşekkürler. ben de bu süre içinde manuel alçalma ile çözmeye çalıştım sorunu. çünkü fmc çok yüksek varyo ile alçaltıyor.
THY4317
Rookie
 
Posts: 30
Joined: 21 Feb 2010, 12:58
Location: SAMSUN
Name: Nurettin UYAR
PID: 4317
Skype: nerol42

Re: a330-200 ve a330-30 deceleration point

Postby THY4431 » 30 Dec 2010, 13:31

nerol42 wrote:sayın airbus cı kaptanlarım;
wilco a332 ve a333 kullanıyorum. alçalma sırasında hız problemini çözemedim. özellikle deceleration point geçerken 10000 altı 250 knot sınırı olmasına rağmen ai hızlanmalar yapıyor.app fazda da yeterli yavaşlama olmuyor. ben ancak flap açarak (doğrumu bilmeden?) yavaşlamaya çalışıyorum.

özellikle alçalmadaki hız kontrolü konusunda airbusçı kaptanlarımın yardımına ihtiyacım var. ilginize teşekürler...
(gerekirse akti olan kaptanlarım için eğitim uçuşu da yapabiliriz.)

saygılarımla...

kaptanlarım yapmanız gerekeni şöyle anlatayım. 10000 ft altına inmeden speed i MCDU nun kontrolünden çıkarıp (Hız girilen bölümün --- şeklinde değilde rakam yazılı hale getirin tıklayarak) 220 gibi bi hıza set etmeniz sorunu ortadan kaldıracaktır.
ben genelde 12000 ft e kadar hızı kendi haline bırakıyorum 12000 ft e alçaldıktan sonrada hızı 220 ye set ederek spolerrleri tam veya en az arm moda getiriyorum. sonra istediğim yüksekliğe 3000 varyo ile alçalabiliyorum hız sınırını aşmadan... kolay gelsin umarım yardımcı olabilmişimdir.
THY4431
Junior Member
 
Posts: 77
Joined: 27 Mar 2010, 18:02
Location: Kayseri
Name: Yasin KARADEMIR
City: BANDIRMA
PID: 4431
Vatsim ID: 1145697
Skype: ysnkrdmr

Re: a330-200 ve a330-30 deceleration point

Postby kozgur » 01 Dec 2011, 12:46

Son dönemde Wilco 330'da epey tecrübe kazandım. O nedenle kendi fikrimi paylaşmak istiyorum.

Herşeyden önce, biraz şahsi uğraşı da eklenince, Wilco 330, kötü bir addon değil. Bir kere en iyi Airbus o kesin. Ama kötü de değil. FPS'ye de daha duyarlı.

Wilco'da en büyük sorun bence FMC, yani MCDU'daki problemler. Opt Alt doğru olmuyor, en ufak değişiklikte tüm hesaplar şaşıyor vb. Bir de düzgün alçalamıyor.

Öncelikle MCDU'ya FP girerken, düzgün sırada girmeniz gerek. TO/FROM girişinden sonra INIT bitti diyelim. Ardından departure, sonra route ve en son arrival'ı o anki metara göre girin. DISC leri kaldırın. ADIRS hizalandığında F-PLAN'da en altta gideceğiniz meydanın uzaklığı görülmelidir.

PERF sayfalarında, hızlara değer girerseniz MCDU düzgün hesap yapamıyor. Hızınızı CI ile ayarlamalısınız. Alçalış manual olacağından hiç gimeyin.

Alçalış:
Hesap şu şekilde... Pistten 10 mil geride ve AAL (Above Airport Level) 3000 feet'te bir noktayı hedefliyoruz. Burada süratimizin 200 knot olmasını istiyoruz. Buradan sonrası final approach zaten. Bu durumda:

(Kaybedilecek İrtifa / 1000) * 3 + (Alçalış Sürati - 200) / 10 + 10 formülünü uyguluyoruz.

Bu şu anlama geliyor, normal 3 derecelik alçalış hesabına, yavaşlanacak her 10 knot için 1 mil ekliyoruz, 10 mil de pistten uzaklık için.

Örnek:

Seyir ve Alçalış Sürati: 0.82 / 300 knot
İrtimfamız: 36.000
Pist irtifası (rakım): 3.000 feet
Bu durumda son yaklaşma giriş noktası Barometrik 6.000 feet, 10 mil olur.
Dolayısı ile yaklaşma giriş noktası için kaybedilecek irtifa = 36.000 - 6000 = 30.000
Formül: 30 * 3 + (300-200) / 10 + 10 = 90 + 10 + 10 = 110 mil önce alçalışa başlanır.

Burada 90 mil irtifa kaybı, 10 mil sürat kaybı için hesapladık. 10 mil de hedeflediğimiz noktanın pistten uzaklığı için ekledik.

Alçalışın Uygulanması:

Uçak managed modda düzgün alçalamadığı için, kendimiz alçalacağız. Maksadımız tüm alçalışı IDLE'da yapmak. Hesaplanan noktaya geldiğimizde, VS switchini çekerek alçalışı başlatıyoruz. Yumuşak bir başlangıç oluyor. Devir de yavaş yavaş düşecektir (Yolcu konforu). VS'yi hemen 3000 lere getirmeyin. Yavaş yavaş 3500 civarına getiriyoruz. Airbus'ta alçalış, seyir süratinde yapılıyor. Ben .82 / 300 kullanıyorum. Devir IDLE'a yaklaştığında, FMC süratini 250'ye getiriyoruz ama alçalışımızı 300 knot ile yapmaya devam ediyoruz. Bu sayede uçak IDLE'da oluyor ve VS ile pitch'i ve dolayısı ile sürati ayarlıyoruz (Sürati .82'de, 300 knot a geldiğinde ise 300'de tutun).

12.500 feet geçilirken VS'yi 1.000 FPM ye alın. 10.000'e gelirken 250 civarına düşmüş olur sürat. İniş ışıklarını açıyoruz, QNH set ediyoruz. Alçalışa devam ediyoruz. Sürat 250'ye yaklaşırken bu defa FMC'de 200 set ediyor ve yine aynı şekilde IDLE'da VS ile uçağı 250'de tutuyoruz (Burada düşük hız ayarlamamızın sebebi, uçağın IDLE da devam etmesi için. Manual IDLE yapmışsanız zaten gerek yok. Ama tavsiye edilen elbette A/THR ile devam etmek).

Airbus'lar alçak irtifalarda gerçekten çok iyi performans gösteriyor. Sürati eritmeniz ve aynı anda alçalmanız neredeyse imkansız. 250 knotta 6.000 feet'e gelip FMC 200 knot ayarlı iken level olup, süratimiz 200 knot'a indiğinde, yaklaşık hedeflediğimiz noktada olmamız beklenir.

Elbette bu söylediklerim, ATC'nin olmadığı ve rüzgar vb hesapların yapılmadığı bir örnek.

Bu arada Wilco Evo2 330 için kendi oluşturduğum daha iyi bir ses paketim var. GPWS dahil hemen tüm branşlarda daha iyi sesler mevcut içinde. Rüzgar sesi de çalışıyor. Ayrıca air dosyası ile oynayarak da yakıt akışını düzenledim. Benim kullandığım TC-JNH normalde RR motorlu, sesleri de öyle FSX'te. Elimde GE FCOM olduğundan, yakıt akışını, GE motorlu uçağın FCOM'undakine göre ayarladım, aynısını yakıyor (700-2000-4000 gibi rotalarda denedim hiç şaşmadı. Hata payı 300 libre max). Bir de yakıt plan excel'im var. Bu excelde rastgele yük vb belirleyebiliyorsunuz. Yakıtı çıkartıyor. ISA değişikliklerini, yoldaki rüzagarları ve iniş ağırlığını vb dikkate alarak aynı FCOM'dan yapacağınız hesabı veriyor. Paketimde, step climb için gerekli grafik ve tablolar da mevcut. Normalde TUG çalışmayan uçak, pushback yapabilmesi için gerekli ayarlar da var ve alt beacon ışığı doğru yerde çakıyor vb birçok düzenleme yaptım zaman içinde.

İsteyenler için kısa süre sonra bu paketi yayınlayacağım. EVO v2 varsa elinizde kullanabilirsiniz. Maksat otobüsçüler çoğalsın.

İyi uçuşlar.
kozgur
Junior Member
 
Posts: 98
Joined: 19 Jun 2011, 12:22
Name: Kağan Özgül
PID: 3068

Re: a330-200 ve a330-30 deceleration point

Postby THY4292 » 01 Dec 2011, 19:26

Kağan kaptanım ooo bizim otobüse neler yaptın öyle,doğrusu merak ettim şimdi, heyecanla bekliyorum.
User avatar
THY4292
Senior Member
 
Posts: 441
Joined: 16 Feb 2010, 09:38
Location: Turkey
Name: Hakan DAGHAN
City: İzmir
PID: 4292
Vatsim ID: 1134887
Skype: hakan.daghan


Return to Airbus Fleet

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 1 guest