Sevgili Arkadaslar,
Yntersectionların tam olarak nerede olduklarını ogrenebilece?imiz bir kaynak var mı acaba? Örne?in Karadeniz'de Terme intersection'dan sonra 4138e kodlu bir intersection var. Bunun konumunu(Hangi il, ilçe vs.) nasıl ögrenebiliriz?
Teşekkürler...
Selçuk Toramano?lu
TK 13
İntersections
-
- Average User
- Posts: 133
- Joined: 19 Aug 2001, 04:12
- Name: Selçuk
- PID: 13
- Location: Turkey
- THY656
- VIP Member
- Posts: 258
- Joined: 06 Jan 2003, 02:28
- Name: Selim BILGIN
- PID: 656
- Vatsim ID: 853361
- City: Aydin
- Location: Turkey
Benim de IS lar hakkında sorum olacak
Ben daha acemi bir üyeniz olarak route hazırlarken Türkiye Enroute haritasına göre uçuş hazırlıyorum.ör:LTAC 21RW kalkışı sonrası ANK.NDB'ye 12 mil uçup PETAR IS ye R288'e uçulup ordan VG8'e geçiliyor.Ama EnRoute haritada PETAR gözükmüyor.Ben kaç mil 288'e uçacağımı ordan da ör:VG8'e 277R'ne ne zaman geçeceğimi çıkaramadım.
Yardımcı olursanız sevinirim
selim bilgin
Ben daha acemi bir üyeniz olarak route hazırlarken Türkiye Enroute haritasına göre uçuş hazırlıyorum.ör:LTAC 21RW kalkışı sonrası ANK.NDB'ye 12 mil uçup PETAR IS ye R288'e uçulup ordan VG8'e geçiliyor.Ama EnRoute haritada PETAR gözükmüyor.Ben kaç mil 288'e uçacağımı ordan da ör:VG8'e 277R'ne ne zaman geçeceğimi çıkaramadım.
Yardımcı olursanız sevinirim
selim bilgin
- hakan737
- VIP Member
- Posts: 818
- Joined: 19 Aug 2001, 04:11
- Name: hakan guven
- PID: 003
- Vatsim ID: 811602
- City: istanbul
- Location: Turkey
quote:Originally posted by selim bilgin
Benim de IS lar hakkında sorum olacak
Ben daha acemi bir üyeniz olarak route hazırlarken Türkiye Enroute haritasına göre uçuş hazırlıyorum.ör:LTAC 21RW kalkışı sonrası ANK.NDB'ye 12 mil uçup PETAR IS ye R288'e uçulup ordan VG8'e geçiliyor.Ama EnRoute haritada PETAR gözükmüyor.Ben kaç mil 288'e uçacağımı ordan da ör:VG8'e 277R'ne ne zaman geçeceğimi çıkaramadım.
Yardımcı olursanız sevinirim
selim bilgin
öncelikle TEMEL'den sonraki intersection için cevap vereyim;
4138e isimli bir INTX ben görmedim, duymadım. Eğer bilmediğim bir kodlama çıktı ise bilmiyorum ancak eğer bu identify'ı FMC, GPS yada başka bir navigasyon cihazı kullanarak otomatik pilotta yaptıysanız kendiliğinden orada bir INTX yaratmış olabilir. onun dışında zaten intersectionları herhangi bir bilgisinden nerede olduğunu hangi il dahilinde olduğunu mevkisel bir biçimde bilmek haritasız olanaksız. En fazla harita üzerinde coordinatlarını bulaibleceğiniz intersection'un mevkisini başka ve detaylı bir haritada tespit edebilirsiniz.
gelelim ikinci soruya, PETAR enroute haritada görünmüyor! eski bir enroute harita var ise PETAR görünmüyor olabilir ben effective 6SEP01 olan bir Middle East ME(H/L)1-2 enroute chart kullanıyorum ve burada PETAR Ankaranın batısında mevcut ancak coordinat dışında herhangi bir bilgi verilmiyor. Bunun yerine uyguladığınız SID'de ANK'dan sonra 288 baş ile KANGU'ya kadar 10nm ve sonra 27nm uçacağınızı okların üzerinde yazıyor.Burada ANK bir NDB olduğu için mesafe ölçümü maalesef yapamayacaksınız. onun yerine zaman tutmanız lazım aslında. Yani uçağımın hızı bu, bu kadar dakikada şu kadar mesafe uçtuğuma göre şu dakikada KANGU'yu sonrada PETAR'i geçeceğim demek durumundasınız. Ama enroute haritada PETAR'dan VG8'e geçiş R277 BAG ile verildiğine göre ANK'dan sonra 288 baş'a dönüp ve NDB'de bunu doğrulayıp NAV1'i BAG113.10 yapıp R277 olarka set ederseniz HSI'dan okuyarak VG8'e establish olabilirsiniz. Yada ikinci alternatif bu set'i yinede hazırlayıp chart'a bakarak tahminen PETAR'ın BAG'a 30-33nm mesafede olduğunu hem ölçerek hemde bakarak görebilirsiniz. Ancak yinede en doğru yöntem PETAR'ın VG8 yoluna çıkış için BAG R277 kesişim noktasında olduğunu bilmekten geçiyor.
iyi uçuşlar.
Hakan737Guven
Benim de IS lar hakkında sorum olacak
Ben daha acemi bir üyeniz olarak route hazırlarken Türkiye Enroute haritasına göre uçuş hazırlıyorum.ör:LTAC 21RW kalkışı sonrası ANK.NDB'ye 12 mil uçup PETAR IS ye R288'e uçulup ordan VG8'e geçiliyor.Ama EnRoute haritada PETAR gözükmüyor.Ben kaç mil 288'e uçacağımı ordan da ör:VG8'e 277R'ne ne zaman geçeceğimi çıkaramadım.
Yardımcı olursanız sevinirim
selim bilgin
öncelikle TEMEL'den sonraki intersection için cevap vereyim;
4138e isimli bir INTX ben görmedim, duymadım. Eğer bilmediğim bir kodlama çıktı ise bilmiyorum ancak eğer bu identify'ı FMC, GPS yada başka bir navigasyon cihazı kullanarak otomatik pilotta yaptıysanız kendiliğinden orada bir INTX yaratmış olabilir. onun dışında zaten intersectionları herhangi bir bilgisinden nerede olduğunu hangi il dahilinde olduğunu mevkisel bir biçimde bilmek haritasız olanaksız. En fazla harita üzerinde coordinatlarını bulaibleceğiniz intersection'un mevkisini başka ve detaylı bir haritada tespit edebilirsiniz.
gelelim ikinci soruya, PETAR enroute haritada görünmüyor! eski bir enroute harita var ise PETAR görünmüyor olabilir ben effective 6SEP01 olan bir Middle East ME(H/L)1-2 enroute chart kullanıyorum ve burada PETAR Ankaranın batısında mevcut ancak coordinat dışında herhangi bir bilgi verilmiyor. Bunun yerine uyguladığınız SID'de ANK'dan sonra 288 baş ile KANGU'ya kadar 10nm ve sonra 27nm uçacağınızı okların üzerinde yazıyor.Burada ANK bir NDB olduğu için mesafe ölçümü maalesef yapamayacaksınız. onun yerine zaman tutmanız lazım aslında. Yani uçağımın hızı bu, bu kadar dakikada şu kadar mesafe uçtuğuma göre şu dakikada KANGU'yu sonrada PETAR'i geçeceğim demek durumundasınız. Ama enroute haritada PETAR'dan VG8'e geçiş R277 BAG ile verildiğine göre ANK'dan sonra 288 baş'a dönüp ve NDB'de bunu doğrulayıp NAV1'i BAG113.10 yapıp R277 olarka set ederseniz HSI'dan okuyarak VG8'e establish olabilirsiniz. Yada ikinci alternatif bu set'i yinede hazırlayıp chart'a bakarak tahminen PETAR'ın BAG'a 30-33nm mesafede olduğunu hem ölçerek hemde bakarak görebilirsiniz. Ancak yinede en doğru yöntem PETAR'ın VG8 yoluna çıkış için BAG R277 kesişim noktasında olduğunu bilmekten geçiyor.
iyi uçuşlar.
Hakan737Guven
-
- Average User
- Posts: 133
- Joined: 19 Aug 2001, 04:12
- Name: Selçuk
- PID: 13
- Location: Turkey
Benim bahsettiğim FSNavigator'da ISEC olarak tanımlanmış noktalardı.Ama daha dikkatli inceleyince bu noktaların enlem ve boylam koordinatları ile ilgili olduğunu farkettim. GPS kullanımı için olmalı.
Bir diğer husus da, yine FSNAV'da LTBA 36R yaklaşmasında "yes05" "d177e" gibi ISEC'lar görünüyor.Ancak bizim kullandığımız haritalarda böyle bir bilgi mevcut değil.Bu noktalar nedir?
Selçuk Toramanoğlu
TK 13
Bir diğer husus da, yine FSNAV'da LTBA 36R yaklaşmasında "yes05" "d177e" gibi ISEC'lar görünüyor.Ancak bizim kullandığımız haritalarda böyle bir bilgi mevcut değil.Bu noktalar nedir?
Selçuk Toramanoğlu
TK 13
-
- Junior Member
- Posts: 95
- Joined: 12 Nov 2001, 17:12
- Location: Turkey
- Contact:
Sevgili Selçuk ve Selim,
4138E aslında intersection değil, bir koordinat dır;
41(küzey), 38E(doğu), 5 harfli FMC formatında yazılış şekli olarak gösterilmiş, atlantik üzeri uçuş yapan arkadaşlara sanırım yabancı gelmemiştir. Kısaca şu VOR dan şu radyalda şu kadar mesafe uç varırsın demek yanlış, sadece RNAV FMC/GPS ile kullanabilirsiniz.
D177E, D245E, vs, gine FMC programlama için kullanınan intersection lar, dönüş noktasını, irtifa ve/veya hız sınır limitlerini gösterir. Normal seyrüsefer için kullanılmazlar, genelde RNAV SID ve STAR uygulamalarında kullanılır. Örnk: D245E için
IST 245 Radyal, 5 DME, 1400ft veya üzeri.
Türkiye de seyrüsefer Intersection ları garip bir şekilde gösteriliyor, SID/STAR mantığı pilotu havayolu giriş çıkış noktasını belirler (en az ben böyle biliyorum). Fakat Türkiyede nedense her SID/STAR fix havayolundan geçmiyor, yukarıda verilmiş PETAR örneği. Bunun için bu fixleri Enroute chart da göremezsiniz. Enroute chart da ki veriler DAFIF ve dolaylı yoldan ICAO alındığı için sanırım sorun bizim Sivil Havacılık Gen. Müd. kaynaklanıyor (ICAO da verileri SHGM den alıyor). SHGM kendi yayınlamış olduğu en son AIP (Aeronautical Information Publication) baktığımda VG8 havayolunda PETAR bulunmuyor. Ama orada olduğun hepimiz biliyoruz, sadece üzerinden havayolu geçmiyor.
Yukarıda Serdar'ın bahsetdiği gibi bu fix leri görmek için SID/STAR chart larından yararlanın.
Kendi naçizane fikrim, navigasyon için FsNav önermem, hiç eğitici değil, tam tersi. Bir intersection kendiniz VOR radyalı yakalayıp uçmak çok daha eğitici ve son derece keyifli olduğunu göreceksiniz. FsNav veya FMC yararları yok demiyorum, uzun uçuşlarda iş yükünüzü son derece azaltır.
Keyifli uçuşlar.
4138E aslında intersection değil, bir koordinat dır;
41(küzey), 38E(doğu), 5 harfli FMC formatında yazılış şekli olarak gösterilmiş, atlantik üzeri uçuş yapan arkadaşlara sanırım yabancı gelmemiştir. Kısaca şu VOR dan şu radyalda şu kadar mesafe uç varırsın demek yanlış, sadece RNAV FMC/GPS ile kullanabilirsiniz.
D177E, D245E, vs, gine FMC programlama için kullanınan intersection lar, dönüş noktasını, irtifa ve/veya hız sınır limitlerini gösterir. Normal seyrüsefer için kullanılmazlar, genelde RNAV SID ve STAR uygulamalarında kullanılır. Örnk: D245E için
IST 245 Radyal, 5 DME, 1400ft veya üzeri.
Türkiye de seyrüsefer Intersection ları garip bir şekilde gösteriliyor, SID/STAR mantığı pilotu havayolu giriş çıkış noktasını belirler (en az ben böyle biliyorum). Fakat Türkiyede nedense her SID/STAR fix havayolundan geçmiyor, yukarıda verilmiş PETAR örneği. Bunun için bu fixleri Enroute chart da göremezsiniz. Enroute chart da ki veriler DAFIF ve dolaylı yoldan ICAO alındığı için sanırım sorun bizim Sivil Havacılık Gen. Müd. kaynaklanıyor (ICAO da verileri SHGM den alıyor). SHGM kendi yayınlamış olduğu en son AIP (Aeronautical Information Publication) baktığımda VG8 havayolunda PETAR bulunmuyor. Ama orada olduğun hepimiz biliyoruz, sadece üzerinden havayolu geçmiyor.
Yukarıda Serdar'ın bahsetdiği gibi bu fix leri görmek için SID/STAR chart larından yararlanın.
Kendi naçizane fikrim, navigasyon için FsNav önermem, hiç eğitici değil, tam tersi. Bir intersection kendiniz VOR radyalı yakalayıp uçmak çok daha eğitici ve son derece keyifli olduğunu göreceksiniz. FsNav veya FMC yararları yok demiyorum, uzun uçuşlarda iş yükünüzü son derece azaltır.
Keyifli uçuşlar.