PMDG fren ısısı

Questions About FS9 and FSX. Software and Hardware related problems and information.
User avatar
THY1789
Average User
Average User
Posts: 138
Joined: 20 Jan 2006, 14:48
Name: Serhan TUZEMEN
PID: 1789
Vatsim ID: 955320
City: Istanbul
Location: Istanbul

Herkese merhaba!
Wilco da iniş sonrası frenlemede fren ısısını izleyebildiğim halde PMDG de aynı görüntülemeyi yapamadım.Yok mu?Yoksa var da ben mi bulamadım?Airbusa da ECAM, boeingde iniş sonrası frenlemede fren ısını nerden izleyebilirim.Cevaplar için şimdiden teşekkürler.Herkese iyi uçuşlar.

serhan tüzemen
FLYTHY1789
THY2847
Junior Member
Junior Member
Posts: 85
Joined: 26 Feb 2008, 17:13
Name: Sami Aselcioglu
PID: 2847
Vatsim ID: 1037450
City: İskenderun

Serhan kaptan zannedersem PMDG 737 serisinden bahsediyorsunuz.Nitekim PMDG 744'te bu özellik mevcut.Sizin de fark ettiğiniz gibi maalesef PMDG 737'lerde fren ısısı gibi değerleri görememekteyiz.Ancak aşağıda vermiş olduğum linkte ki programı satın alarak fren ısınızı izleyebilirsiniz:

İskenderun 28.10.1986
User avatar
THY3506
Senior Member
Senior Member
Posts: 254
Joined: 11 Jan 2009, 20:42
Name: Serdar ÖZDEN
PID: 3506
Vatsim ID: 1082637
City: Ankara
Location: Turkey

Serhan hocam nie bu kadar merak ettiniz ya fren ısısını :)
Sonra biz bilmeden indik die sevinirken emercensi olup pist üzerine gövde üstü yatırmayalım uçağı? :)
CPL (H) Bell-206/205 Sikorsky UH/60
CPL (A) Cessna 150/152/172
User avatar
THY3716
Legend
Legend
Posts: 1401
Joined: 26 Apr 2009, 00:33
Name: Bahadir ALKES
PID: 3716
Vatsim ID: 1097118
City: Istanbul
Location: Turkey

Çözüm Maddog ile uçun. Hem brake temp, hem de brake pressure var.
Lead me, follow me or get out of my way !
User avatar
THY1789
Average User
Average User
Posts: 138
Joined: 20 Jan 2006, 14:48
Name: Serhan TUZEMEN
PID: 1789
Vatsim ID: 955320
City: Istanbul
Location: Istanbul

Merak ettim çünkü okuduğum eğitim setinden fren ısısı 500 C üzerinde ise parking breake set edilmez diyordu.En son inişimde de Airbus321 fren ısısına baktım reverser kapattığımda 720 C idi.Nedense oyle bi merak ettmiştim.Tesekkurler :)Herkese iyi uçuşlar.

serhan tüzemen
FLYTHY1789
User avatar
THY3537
VIP Member
VIP Member
Posts: 431
Joined: 05 Feb 2009, 20:48
Name: Uğur BİLGİN
PID: 3537
Vatsim ID: 1084376
City: Ankara
Location: Turkey

Doğrudur, iniş sonrası frenlerin balatalarından cıkan dumanları her gün görmekteyim. Sadece 3100 lbs agırlıklı Cessna bile max brake ile iniş sonrası frenleme uygulandığında sanırım 200 dereceleri buluyordur.
THY4431

Hocam pmdg ngx te fren sıcaklığı ile ilgili bir menü var hatta fren diskinin meteryali bile seçilebiliyor.
User avatar
THY2100
Advanced Member
Advanced Member
Posts: 652
Joined: 03 Dec 2009, 20:18
Name: Armagan BURCU
PID: 2100
Vatsim ID: 973633
City: Antalya
Location: Turkey

Bahadır abi Bu MAddog'ta fazla gerçekçi olmaya başladı.geçen gün pistten çıktım yahu kar olmuş her taraf frenleride yaktım zor durdu uçak el kol çıkardıkda camı açıp :lol:
Armağan BURCU
ATPL(A)
Boeing 737-800
User avatar
THY3716
Legend
Legend
Posts: 1401
Joined: 26 Apr 2009, 00:33
Name: Bahadir ALKES
PID: 3716
Vatsim ID: 1097118
City: Istanbul
Location: Turkey

Evet, "wet runway" olduğunda çok dikkatli inmek gerekiyor.

1. Spoilers - arm durumuna getirmeyi asla unutma.
2. İniş sonrası reverse ile 100-110 kts civarına yavaşlamayı bekle
3. Sonra fren kullan ama sürekli basma, bas bırak - bas bırak
4. Fren hararetini 500 C civarına vurdurursan zaten artık durman pek mümkün olmuyor
Lead me, follow me or get out of my way !
User avatar
THY2100
Advanced Member
Advanced Member
Posts: 652
Joined: 03 Dec 2009, 20:18
Name: Armagan BURCU
PID: 2100
Vatsim ID: 973633
City: Antalya
Location: Turkey

Dediklerini yapmama rağmen duramadım zaten fren ısısı 400 dereceye yakınken baktım pist bitiyor o anda olayın simülasyondan çok gerçek olduğunu düşünüp kendini kaptırıyor insan allah ne verdiyse asılıyor frene :) aklıma bir saniyeliğine "TAM Airlines Flight 3054 " kazası geldi.Vazgeçemedim bu uçaktan be abi sonra hiç bi şeyle uçmadım.
Armağan BURCU
ATPL(A)
Boeing 737-800
User avatar
Apollo
Legend
Legend
Posts: 1245
Joined: 25 Dec 2008, 22:49
Name: Erdal ELMACI
PID: 3195
Vatsim ID: 1059183
City: Ankara
Location: Turkey

MAddog eğitimi istiyoruz....
Saygılarımla
Turkish vACC Enroute Controller (C1)
Whatever the weather,WE MUST MOVE TOGETHER
User avatar
THY3990
Average User
Average User
Posts: 172
Joined: 31 Jul 2009, 16:39
Name: Enis YENIBAYRAK
PID: 3990
Vatsim ID: 1118021
City: Istanbul
Location: Istanbul

Maddog +1 Bahadır abi :)
User avatar
THY3537
VIP Member
VIP Member
Posts: 431
Joined: 05 Feb 2009, 20:48
Name: Uğur BİLGİN
PID: 3537
Vatsim ID: 1084376
City: Ankara
Location: Turkey

NGX te EIS in üzerinde, Auto Brake in hemen solunda mfd modlarını gösteren iki düğme var. bunlardan SYS olana bastıgınızda size fren ısılarını gösteriyor.
Resimde işaretledim...

Image
User avatar
THY4422
Senior Member
Senior Member
Posts: 355
Joined: 30 Apr 2010, 11:24
Name: Cuneyt ARSLAN
PID: 4422
Location: Bursa

Pdmg şu service pack'i çıkarsa da biraz FPS artışı yakalasak.. Uğur kaptan da 11 fps almış v.cockpitte. Hemen ona dikkat ettim yalnız :) Bir de o hangi yaklaşma presedürü hocam. Turko rnavlarından biri muhtemelen de iki rota çizmiş gibi ekranda ya da oradan dönüp Çanakkale'ye mi gidiyor anlamadım :)
User avatar
THY3537
VIP Member
VIP Member
Posts: 431
Joined: 05 Feb 2009, 20:48
Name: Uğur BİLGİN
PID: 3537
Vatsim ID: 1084376
City: Ankara
Location: Turkey

Sen inmeyi beceremedin hadi yallah Bursa ya diyor :)
Bu akşam Burak Ertürk kaptanın bi tavsiyesi üzerine küçük bi fsx.cfg ile basit bi tweak yaptım 18-20 fps ye çıktım süper oldu :)
Cüneyt kaptan sen Bursa da mı yaşıyorsun bu arada?
Post Reply

Return to “Flight Simulator General Discussion Forum FS9|FSX|FSX-SE”