Yasadigimiz elim diyarbakir kazasi sonrasinda tv de pilotlar tarafindan cesitli bilgiler veriliyor.Bir iki husus dikkatimi cekti.
Diyarbakir meydaninda bildigimiz kadariyla Vor ve ndb aletleri var.Bir pilotun dedigine gore bu meydana gozu kapali inilirmis.Bir digerine gore Vor yaklasmalarda 640 feet e kadar guvenli alcalma yapilabilirmis.
Benim sorularima gelince
1- vor yaklasmalar ils gibi emniyetli yapilabilir mi yoksa daha iyi bir pilotaj mi gerektirir.(Tv de konusan pilotun dedigi gibi gozu kapali yapilabilir mi)
2-Vor yaklasmalarda hic denemedim ama bildigim kadariyla gs aktif olmuyor.640 feete kadar nasil guvenli alcalma yapilabiliyor.
(manuel inis disinda bir baska yol var mi)
Saygilarimla
TK 455
Serdar Demiray
VOR Yaklasma
1) VOR yaklaşmalar circling approach (yaklaşma ile pist hizası arasındaki farkın 30 derece veya daha fazla olması durumunda VOR alçalmasından sonra meydan turu ile yaklaşma) olmadığı sürece ILS yaklaşmalardan daha dikkatli pilotaj gerektirmez. Zira ILS, VOR'a kıyasla, dünyadaki meydanların azınlığında bulunan bir yaklaşmadır. ILS yaklaşmalar için gerekli görüş genelde yarım kara mili ve altıyken (RVR - runway visual range - ile feet veya metre olarak belirtilir) VOR yaklaşmalarda genel olarak 1-1.5 mildir. Basının bir dediği diğerini tutmazken biz de neye inanacağımızı şaşırıyoruz, ancak gerçekten söylendiği gibi kaza 3500 metre görüş altında gerçekleştiyse bu iniş için yeterli görüş olduğu anlamına gelmektedir (gerçi trvacc chartları yenilemekte olduğu için Diyarbakır'ın 34 yaklaşması için minimumların ne olduğunu bilemiyorum).
2) VOR yaklaşmalar ILS gibi alçalma yardımı sağlamadığı için non-precision yaklaşma kategorisine girmektedirler. Non-precision yaklaşmalarda belirtilen minimum descending altitude'a (MDA) alçalma genelde DME, DME yoksa diğer navaid'lerden faydalanarak belirli noktalarda belirtilen minimum irtifaların üzerinde kalarak yapılır. Bu tür yaklaşmalarda pilot, yaklaşma prosedürünün belirttiği şekilde, bir an önce inebileceği en düşük irtifaya inerek yerle görsel temas sağlamaya çalışır, pisti görene kadar da MDA'den aşağı 1 ft inemez.
Deniz Özhan
TK206
2) VOR yaklaşmalar ILS gibi alçalma yardımı sağlamadığı için non-precision yaklaşma kategorisine girmektedirler. Non-precision yaklaşmalarda belirtilen minimum descending altitude'a (MDA) alçalma genelde DME, DME yoksa diğer navaid'lerden faydalanarak belirli noktalarda belirtilen minimum irtifaların üzerinde kalarak yapılır. Bu tür yaklaşmalarda pilot, yaklaşma prosedürünün belirttiği şekilde, bir an önce inebileceği en düşük irtifaya inerek yerle görsel temas sağlamaya çalışır, pisti görene kadar da MDA'den aşağı 1 ft inemez.
Deniz Özhan
TK206
Tabiki ILS sistemi daha hassas daha doğrusu sizi piste kadar karşılatıp getirir ve bu işlemi yaparkende sizin altitute'nizi ve heading' inizi sürekli limitte olup olmadığınızı görme şansı tanır HSI'da ve ayrıca.VOR DME de ise siz meydan standartlarını kartlar vasıtasyle uygulayarak MDA müsade edilen en alt limite kadar gelirsiniz ve burası sizin karar irtifanızdir pisti gördün ve emniyetli ineceğine kani isen inersin yoksa gerekli prosedürü uygularsın missed aproach ve alternate airport.Neticede tüm yaklaşmalar kendi limitleri içersinde emniyetlidir.
Bekir/Eskişehir
TK307
Bekir/Eskişehir
TK307
Diyarbakır 34 pisti için VOR yaklaşma chart'ına sahip olan biri deniz_ozhan@yahoo.com adresine gönderebilir mi?
?imdiden teşekkür ediyim
Deniz Özhan
TK206
?imdiden teşekkür ediyim
Deniz Özhan
TK206
TRVACC'nin chart bölümü bakımda olduğu için ben de bulamadım.
Olan arkadaş bana da gönderebilir mi? emil@fsturk.net
Emil Akoğlu
emil@fsturk.net
Olan arkadaş bana da gönderebilir mi? emil@fsturk.net
Emil Akoğlu
emil@fsturk.net
- THY455
- Average User
- Posts: 166
- Joined: 04 Jun 2002, 21:54
- Name: Serdar DEMIRAY
- PID: 455
- Vatsim ID: 842820
- City: Istanbul
- Location: Turkey
VOR veya NDB yaklasmalarda bazen bu cihazlar tam pist dogrultusunda olmuyor saginda veya solunda olabiliyor.A/P de iken pist dogrultusunu tutturmak icin vorlock tusuna yada nav tusuna bastigimizda dolayisiyla tam pist dogrultusunu tutturamiyoruz.Or 1000 ft kala manuele aldigimizda buyuk ucaklarda (RJ, 734 gibi) bayagi sorun oluyor joystickle pist tutturma, manuel gaz ayari ve varyo A/P deki gibi tutmuyor.O yuzden acikcasi ils olmayan meydanlara ucmaya cekiniyorum.Bu isin daha sistematik ve kolay yonu var midir? Yoksa Training, traning, traing mi...?(C182 de bu isler daha kolay)
Saygilarimla...
TK 455
Serdar Demiray
Saygilarimla...
TK 455
Serdar Demiray
LTCC VOR/NDB uzerinde 5000 ft HDG 159 D10(DIY TAC) saga HDG 339,
D7(DIY TAC)da 4000 ft. (LTCC APT.ELE.:2251 ft)
DIY VOR/NDB 34 pistinin onunde DIY TAC 16 pist basinda.ikisi arasindaki mesafe 2,1 nm.
STRAIGHT-IN LANDING RWY34 VOR/NDB MDA(H) 2800 ft
CIRCLE-TO-LAND 3200 ft MDA(H)
Ahmet Aybirtek
TK083
D7(DIY TAC)da 4000 ft. (LTCC APT.ELE.:2251 ft)
DIY VOR/NDB 34 pistinin onunde DIY TAC 16 pist basinda.ikisi arasindaki mesafe 2,1 nm.
STRAIGHT-IN LANDING RWY34 VOR/NDB MDA(H) 2800 ft
CIRCLE-TO-LAND 3200 ft MDA(H)
Ahmet Aybirtek
TK083
Diyarbakır yaklaşma kartı isteyen arkadaşlara e -mail attım.
Remzi Öztürk
Remzi Öztürk