MD 80 lerle navigasyon problemleri, yardım lütfen.

Questions About FS9 and FSX. Software and Hardware related problems and information.
Post Reply
User avatar
THY3716
Legend
Legend
Posts: 1401
Joined: 26 Apr 2009, 00:33
Name: Bahadir ALKES
PID: 3716
Vatsim ID: 1097118
City: Istanbul
Location: Turkey

Arkadaşlar, Leonardo Maddog 2010 pro yükleyerek büyük bir merakla uçuşa çıktım. Uçak güzel modellenmiş ve heyecan verici bir uçak gibi gözükmesine rağmen canımdan bezdirdi. Lütfen yardım edin.

Birincisi, FMS de ATC direkt bir nokta verince PMDG de yaptığımız gibi o noktayı listede en üste taşıyınca uçak hemen oraya yeni bir rota çizip dönemiyor. HDG ile kendiniz bulup dönmek zorunda kalıyorsunuz, anca o noktaya vardıktan sonra FMS oto navigasyona devam ediyor. Gerçi, zaten FMC-FMS sevmeyen biri olarak önemli bir sorun olarak görmedim ama bu normal midir?

İkincisi, Maddog un sağ motoru, 2 kez tam line up sonrası full throttle yapınca tepki vermedi. Rejected takeoff ve APU çalıştırıp restart sonrası çalışıp tepki vererek benim uçmamı sağladı ama Ankara'ya kadar aşırı hararetle gittik. Sol motor EGT 300 küsür iken o motor 760 larda alarm vere vere gitti. Bu normal midir?

Üçüncüsü, ne LTBA'da ne LTAC'de ILS asla mümkün olmadı. Başka meydana uçmadığımdan bilemiyorum ama, ILS capture olduğu anda göz göre göre uçak sola dönüp meydanın aksi istikametine gitmeye başlıyor. Halbuki Course ları bile set etmiştim (033). Görerek inmek zorunda kaldık mecburen.

Dördüncüsü, biz PMDG den yavaşlamıyor diye şikayet ediyoruz ama bu Maddog daha da berbat. Her türlü cezayı göze alarak sırf yavaşlayabilmek için teker, flap, speedbrake ne varsa açtım, yine de 190 knotun üzerinde iniş yaptığım için hem LTAC de hem LTBA da dünya ceza yedim, üstüne bir de FFR mızın emergency mi vardı? acelen neydi gibi ukalalığına maruz kaldım :(

Beşincisi, bu uçak canımdan bezdirince eski dost Flight1 super 80 'e döndüm. Biliyorsunuz o tamamen analog dur. FMS i son derece ilkel ve zor oldugundan onu zaten hiç kullanmıyorum. LTBA 36R kalkış sonrası iyi bir YAA1K uygulaması için herşeyi hazırladım. Kalkışta 112.5 e 354 course ile establish olmadım, hdg ile 3.5 mil açılmayı müteakip 117.3 ile course 076 ya VOR LOC tuşuna basar basmaz birden uçak sola yattı. Neyse toparlayıp BKZ VOR u bıraktım ve 117.7 den YAA VOR un bana göre istikametini course çarkını çevirerek buldum, HDG ile döndüm, ufak düzeltmelerden sonra beni YAA VOR a direkt götürecek radyale tam oturacak hale gelip tekrar VOR LOC a bastığımda uçak yine sola dönmeye başladı, nereye kadar dönecek, tam geri mi dönecek diye merak edip birşey yapmadım, uçak havada daireler çizmeye başladı. Manuel olarak sadece VOR ları takip edip LTAC ye kadar gittim, ILS denemesi aynı Maddog daki gibi oldu. Acaba FS2004 ün genel olarak navigasyonla ilgili, ne bileyim, DLL tarzı bir dosyası mı bozuldu acaba diye düşünüp az önce sevgili PMDG 738 imle aynı rotayı FMC kullanmadan tamamen VOR radyalleri üzerinden aletli uçtum, maşallah, tek bir sorun yok. Uzun zamandır Flight1 ile de uçmuyordum ama uçtuğum zamanlarda hatırlıyorum VOR to VOR uçuşlarımda hiç sorun yaşamıyordum. Ne oldu acaba? Başına gelen oldu mu hiç? Her iki MD 80 de saçmalıyor kısaca.

Yardımlarınızı bekliyorum. Keyifli uçuşlar...


Edit : İmla hataları
Lead me, follow me or get out of my way !
silistreli
Senior Member
Senior Member
Posts: 303
Joined: 15 May 2009, 13:19
Name: Kisisel veri
PID: 3841
Vatsim ID: 1008925
City: Arnavutkoy
Location: Turkey

Bahadır Kaptanım merhaba,

İlk sorunuz için yanıtım şu şekilde olacak, eğer ki navigasyon çizgisi mevcut konumdan çok uzakta kalıyor ise malesef MD-80 otomatik yönlenmiyor, ancak, siz manuel olarak rotaya yaklaştırır ve tekrar nav'a basarsanız kendisi otomatik takibe devam ediyor. Gerçekte de böylemi bilemiyorum ama başıma sıklıkla geldiği için çözümü bu şekilde.
Bazen Maddog da çalıştırma esnasında da motorlardan birini yanabiliyor, bunun temel sebebi overhead panel de yakıt pompasını açmamak oluyor, seyir esnasında da bu şekilde sanki yanacakmış gibi hissettirebiliyor bir motor diğerine göre daha yüksek veya daha düşük devirli çalışabiliyor bu ya kendi failure'ından kaynaklanıyor veya yine siz overhead panelde bir şeyleri unutuyorsunuz anlamına geliyor.
Üçüncü sorununuz ise otomatik pilottan kaynaklanıyor, son yaklaşmadan siz sesini duymuyorsunuz ancak otomatik pilot disabled konumuna geliyor ve HDG en son nerede kalmış ise uçak oraya yönlenmeye başlıyor. Çözüm ILS lczr established olduğunda otomatik pilot tuşunu takipten geçiyor, devreden kendi kendine çıkacaktır, anında devreye aldığınızda da kaldığı yerden yaklaşmaya devam edecektir. Bu yine gerçekte de böyle mi bilemiyorum ama sanıyorum ki bir bug.
Yavaşlama konusunda aslında bende tam tersini düşünmekteyim. Speed brake özellikle çok etkin geliyor gözüme, motorların ve kanatların geride olduğunu düşünecek olursak aslında seri bir uçak denilebilinir ama siz acaba kaç mil kala hangi hıza düşüyorsunuz bunları bilemiyorum. Gerçi kendinize göre bir yükseklik/uzaklık/hız tahdidi belirleyebilirseniz daha rahat hakim olacağınızı düşünüyorum ki buda uçağı tanımaktan geçiyor.

Flight 1 MD'yi hiç bilemiyorum :D bir iki kere sormuştum forumda ama yanıt alamamıştım, artık onunda detaylarını sizden öğreniriz.

Umarım yardımcı olabilmişimdir.
Post Reply

Return to “Flight Simulator General Discussion Forum FS9|FSX|FSX-SE”