Herkese merhaba!
Airbus manuellere baktım ama bulamadım.Lift off ve touch down, A321 in maximum burun acısı ne olmalı? 7,5 diye tahmin ediyorum ama net bilgi verebilirseniz sevinirim.Herkese iyi ucuşlar.
serhan tüzemen
FLYTHY 1789
A321 max burun acısı
Serhan merhaba,
Aradığın bilgiyi FCOM 3.03.12 bölümünde takeoff'u incelersen bulabilirsin. Kalkışda saniyede 3 derecelik bir rotation yapman gerekir ve güzel bir kalkış için 5 saniyede pitch attitude'un 15 derece olması gerekir. Tek motor için ise 12,5 derecedir.
Aradığın bilgiyi FCOM 3.03.12 bölümünde takeoff'u incelersen bulabilirsin. Kalkışda saniyede 3 derecelik bir rotation yapman gerekir ve güzel bir kalkış için 5 saniyede pitch attitude'un 15 derece olması gerekir. Tek motor için ise 12,5 derecedir.
Last edited by chnp on 16 Jan 2010, 21:22, edited 1 time in total.
Cihan PALA
CPL /A-06133
Onurair
A320/A321
CPL /A-06133
Onurair
A320/A321
- THY1789
- Average User
- Posts: 138
- Joined: 20 Jan 2006, 14:48
- Name: Serhan TUZEMEN
- PID: 1789
- Vatsim ID: 955320
- City: Istanbul
- Location: Istanbul
Cihan kaptan merhaba,
Cevap icin tesekkürler,merak ettigim boeing manuellerindeki gibi bir info,internette arayıp buldugum bilgi dogru mu bilmiyorum ama kalkısta yada iniste kuyrugun vurmaması icin A321 max 11,2-11,5 derece A320 icin max 13,5 derece burun acısı bilgilerine ulastım.Boeing manuellerinden yaptıgım alıntı asagıda.Yukardaki bilgilerin dogrulugunu bilmiyorum.
A proper rate of rotation for the 737 is 2.5º to 3º per second until a target takeoff pitch attitude of approximately 8º nose up is attained. Target pitch attitudes for each airframe are listed as follows:
Type T/O Pitch Tail Strike Pitch
-600 9.0º 16.2º
-700 9.0º 14.8º
-800 8.0º 11.0º
-900 8.0º 9.2º
Herkese iyi ucuslar.
serhan tüzemen
FLYTHY 1789
Cevap icin tesekkürler,merak ettigim boeing manuellerindeki gibi bir info,internette arayıp buldugum bilgi dogru mu bilmiyorum ama kalkısta yada iniste kuyrugun vurmaması icin A321 max 11,2-11,5 derece A320 icin max 13,5 derece burun acısı bilgilerine ulastım.Boeing manuellerinden yaptıgım alıntı asagıda.Yukardaki bilgilerin dogrulugunu bilmiyorum.
A proper rate of rotation for the 737 is 2.5º to 3º per second until a target takeoff pitch attitude of approximately 8º nose up is attained. Target pitch attitudes for each airframe are listed as follows:
Type T/O Pitch Tail Strike Pitch
-600 9.0º 16.2º
-700 9.0º 14.8º
-800 8.0º 11.0º
-900 8.0º 9.2º
Herkese iyi ucuslar.
serhan tüzemen
FLYTHY 1789
serhan tekrar merhaba.
Yazdığın bilgiler doğru bunu FCOM'dan araştırmanı tavsiye ederim. Landing bölümü FCOM 3.03.22 bölümünde. Sayfa 4 Ground Clearence adı altındaki açıklama tatmin edecekdir.
Yazdığın bilgiler doğru bunu FCOM'dan araştırmanı tavsiye ederim. Landing bölümü FCOM 3.03.22 bölümünde. Sayfa 4 Ground Clearence adı altındaki açıklama tatmin edecekdir.
Cihan PALA
CPL /A-06133
Onurair
A320/A321
CPL /A-06133
Onurair
A320/A321