Jeppesen Yaklaşma Chartı Açıklamaları

Questions About FS9 and FSX. Software and Hardware related problems and information.
Pathfinder
Average User
Average User
Posts: 133
Joined: 19 Aug 2001, 04:12
Name: Selçuk
PID: 13
Location: Turkey

1-Uçaklarda tüm chartlar devamlı bulunuyor mu yoksa uçulan bölge ve civarı gibi bir uygulama var mı? :P
2-Uçaklardaki chartlar belli bir zamanda değiştirilir mi yoksa sadece değişiklik olan alanların chartları mı güncellenir? :twisted:
3-Herhalde epey pahalıdır chartlar. Fikir sahibi olabileceğimiz bilgi sahibi olan var mı? :sweat:

Tşk.ler.
Pathfinder
THY13
Giresun-1958
THY3774
Rookie
Rookie
Posts: 35
Joined: 23 Mar 2009, 01:20
Name: Onur Baylan
PID: 3774
Location: Ankara

Selcuk Kaptanim,

ucaklarda her zaman tum chartlar bulunur (tabi uctuklari bolgeler goz onunde bulundurulur, turkiyede ucan bir 172ye amerika chartlarini yuklemenin bi alemi yok haliyle, ben uzun menzilli jet ucaklar icin konusuyorum. Oytun ve Berhan kaptan havayollari icin daha net bilgi verebilirler). ayrica yeni nesil ucaklarda elektronik olarak da chartlar bulunmakta. her 15 gunde bir Navigation Databaseler (yani bizim AIRAClar), ayda bir de chartlar guncellenir. ayni zamanda kagit chartlar da bu periyotlarla guncellenir. haliyle sadece guncellenen chartlar degistirilir. tabi yipranma vs. gibi sebeplerle diger chartlarda degistirilebilir.

chartlar Jeppesen'den abonelikle aliniyor. abone oldugunuz bolgeye gore degisiyor fiyatlar. tum dunya icin 10,000 USD civarinda diye hatirliyorum yillik abonelik ama yarin tam fiyatini ogrenip bilgi vermeye calisirim.

herkese keyifli ucuslar.
delimawi
VIP Member
VIP Member
Posts: 1193
Joined: 17 Aug 2007, 09:17
Name: İlker Değirmencioğlu
PID: 2445
Vatsim ID: 1011091
City: Istanbul
Location: Turkey

Ben jeppesen de bir kaç gün önce araştırdım.
Bölge bölge veriliyordu, her bölge için farklı fiyat mevcuttu. Turkiye'nin de içinde bulunduğu ortadoğu bölgesi yanılmıyorsam 4000-5000 gibi idi. Girip sitede bakabilirsiniz.

Benim araştırma sebebim, bu yılın ilk aylarında son verdikleri başka bir chart servisi olan simcarts idi. Buna son verdiklerini öğrenince baya hayal kırıklığına uğradım. Bu servis ile biz sanal havacılara legal yollardan sadece simulation için kullanılmak üzere chart servisi veriyorlardı. Fiyatı çok yüksek değilse satın alacaktım ama mümkün olmadı.

http://simcharts.jeppesen.com/help/SIMCharts_in_FSX.htm

Bu arada başka bir postumda bahsetmiştim, yeri gelmişken gene belirtmekte fayda var. Benim navigrap aboneliğim var, fiyatlar makul. İlk registration da free bir kaç kredi veriyor, ve servisi test edebiliyorsunuz. Bu servis ile, jeppesen formatında değil ama benzer bir formatta, offline da kullanılabilen chartlar, enroute chartlar ve bir çok add-on uçak ile uyumlu AIRAC lar satın alabiliyorsunuz. Jeppesen kadar iyi değil ama deneyip kendiniz karar verebilirsiniz. Aynı zamanda servis dahilinde, eğitici nitelikte video tutoriallar da satın alınabiliyor.

http://www.navigraph.com/www/default.asp

Bir de örnek SS;

Image

Herkese keyifli uçuşlar,
FlyTHY IT Manager
THY3746
Newbie
Newbie
Posts: 18
Joined: 09 Mar 2009, 15:35
Name: Atacan ERDAL
PID: 3746
Location: Turkey

Sayın Selçuk POYRAZ tartışmayı devam ettirecek birşeyler yazmayalım demiş ama dayanamadım, belki de ceza almak veya üyeliğimin silinmesi pahasına yazıyorum bunları. Eminim okuyanlardan bazıları direkt kim bu diye bakacak ve student pilotu görünce "buna ne oluyor ne haddine" diye düşünecektir.

Şimdi herkes yukarıdaki diyalogları dikkatlice incelesin. Allah aşkına Ömer Faruk hoca ne demiş, kime hakaret etmiş, ne söylemiş de bu söylenenleri haketmiştir? Tamamen yapıcı bir eleştiri ve direkt kendisinden örnek gösteriyor. Kimseyi veya Flythy yönetimini suçlayan bir tarzı yok. Bana göre ortada bir yanlış anlaşılma ve gösterilen aşırı tepki vardır.

Asıl üzücü olan ise Sayın Oytun Akçay'ın verdiği cevaplardan ziyade, her nasılsa onun haklı görülmesi ve Ömer Faruk Bey'e adeta çifte standart uygulanmasıdır. Kemal Bey'e göre Oytun Bey'in değerli vaktini biz FlyThy üyeleri için harcamasından dolayı kendisine minnettar olmamız gerekmektedir ve doğrudur da. Ama kendisinin gerçek hayatta pilot olması vaktinin veya şahsiyetinin gerçek hayatta mühendis olanlardan daha değerli olduğunu göstermez. Eminim bu fikrime checkride da kaptanım olması nedeniyle kendisini tanıma şansım olan ve gayet mütevazi konuşmalarına şahit olduğum Oytun Bey de katılacaktır. Kısacası Ömer Faruk Bey söylenenlerin ve artık konuşmaması gerektiğini telkin eden mesajların hiçbirisini haketmemiştir. Ben her iki arkadaşımızı da şahsen tanımam hatta Ömer Faruk Bey'le sanal alemde bile konuşmuşluğum yoktur. Fakat objektif olarak bakan herkes gerçeği güneş parlaklığıyla görebilir.

Bunlar, "Sir" likten çok uzakta "avamdan biri" olan ve bundan da çok memnun olan şahsımın naçizane düşünceleridir. Banane diyemediğim için özürdilerim. Düşüncelerim kabul edilmese bile en azından onları taşıma ve savunma hakkıma saygı gösterilirse doğru yerdeyim demektir. Ama, kimin kaç yaşında olduğunu bilmediği ve kendinden büyük birisine arkadaşımız dediği için sanal dayak yiyen üyemize dönerse halim; çok da şaşırmam ve varlığına yavaş yavaş kanaat getirdiğim sanal statükonun varlığından emin olur, kendilerine Haluk Levent'in Kral Çıplak şarkısının şiir kısmını armağan eder ve hayatıma devam ederim o kadar. Herkese en derin sevgi ve saygılarımı sunarım.

Atacan ERDAL
delimawi
VIP Member
VIP Member
Posts: 1193
Joined: 17 Aug 2007, 09:17
Name: İlker Değirmencioğlu
PID: 2445
Vatsim ID: 1011091
City: Istanbul
Location: Turkey

Ben şahsen bu konunun bu yönde devamına yönelik bir yazı yazmama kararı almıştım. Saygı duyduğum iki kişi de zaten bu yönde herkese telkinde bulunmuştu. Keşke her zaman havacılık üzerine tartışıyor olsak. Ancak, madem bu yönde bir görüş belirttiniz, ve diğer üyelerinde benzer görüşleri olabileceği düşüncesi ile, bende konu hakkındaki görüşlerimi, sadece bir FlyTHY pilotu olarak paylaşmak isterim.

Söyleceklerimin hiçbiri, ne size, ne Ömer Bey'e yada diğer FlyTHY yönetimi ve üyelerine doğrudan verilmiş cevaplar olmayacaktır.

Sanal pilotluğa ilk adımlarımı bu kurumun bana "hoşgeldin" demesi ile attım, sanaldan gerçek hayata uzanan dostlukları, abilerimi, kardeşlerimi tanıdım. Sanal pilotluğun, FS'in, gelişmiş bir oyundan çok daha öte bir olgu, bu platformun gerçek anlamda bir sosyal oluşum olduğunu bizzat gördüm yaşadım. Bilmiyorum kaç kişi farkında, bu "gerçekte olmayan" kurum çatısı altında, biz vPilotlara daha gerçek, daha kaliteli, daha doğru "sanal" uçuşlar yapabilmemiz için çaba sarfeden gerçek insanların var olduğunu. Gerçekten farkında mıyız hiç bir karşılık beklenilmeden yapılan bu girişimlerin ve harcanan emeklerin? Biraz daha düşünelim ...

Genel olarak sanal havacılığın, ki özellikle FlyTHY'nin hiç bir zaman statikocu olduğunu kimse düşünmesin. Yaşanan örnekler ortada. Aramızda yeterince vakit geçirmiş olan her birey, ya sistemin insanları uzaklaştırdığını yada artık severek ortam için emek harcamak istemeyen kişilerin kendiliğinden uzaklaştıklarına şahit olmuşlardır. Daha da özele inersek, FlyTHY için, "özellikle halka açık forumlarda dakikalar harcayarak eleştiri getirmekten" fazlasını yapmak isteyen herkes için fırsatlar sunulmuştur, yakın örnekleri ortadadır. Ayrıca yapıcı ve samimi eleştrilerin yeri, ilgili departmanın mail adresi, yoksa, info@flythy.org 'dir.

Yukarıdaki birbirine itafen yazılmış yazıların hiçbiri özelinde bir cevap vermeyeceğim. Ama lütfen, yazıları baştan sona okuduklarını söyleyen, yada bu yönde telkinde bulunan arkadaşlar, özellike Oytun Hoca'nın ilk mesajındaki son sözlerini tekrar kelime kelime okuyalım, ve üzerinde biraz düşünelim.
Anafikir şudur;
FLYTHY yönetimi ve bunun içinde alt departman olarak görev yapan Eğitim ve Checkride Departmanı, durumun net bir şekilde, en ince detayına kadar farkındadır.. Bunun aşılması için gereken tüm hazırlıklara kısa zaman içerisinde başlayıp "EĞİTİM REFORMU" nu gerçekleştirecektir..
Bu yazıyı burada sınırlı tutmak istiyorum Eğitim'deki ve Seviye belirleme'deki Reformlar zamanı geldiğinde sizlerle fazlasıyla paylaşılacaktır..
Bu laf üzerine öncelikle bana sabırla beklemek düşer. Verebiliyorsam da her türlü desteği veririm.

Son olarak, dün gece itibari ile, Sn. Ömer Faruk Gençkal, resmi olarak FlyTHY Üyeliği ve Forumundan kendi isteği ile ayrılmıştır. Kendisinin söz hakkı olmadığını hatırlatır, şahsına, veya şahsını ilgilendiren bir konuda yorum yapılmamasını rica ederim. Forumun devamında, forum kurallarına aykırı bir tutum sergilenmediği sürece yetkili kişilerce bir yaptırım olacağını düşünmüyorum. Ama benimde isteğim, diğer abilerimizin bahsetmiş olduğu gibi bu konuyu daha fazla uzatmamak ve mümkünse havacılık tartışmaya ve bilgi paylaşmaya devam etmek.

Navigraph sitesini inceleyen oldu mu? Hiç yorum gelmedi ...

Herkese keyifli uçuşlar,
FlyTHY IT Manager
THY3746
Newbie
Newbie
Posts: 18
Joined: 09 Mar 2009, 15:35
Name: Atacan ERDAL
PID: 3746
Location: Turkey

delimawi wrote:Son olarak, dün gece itibari ile, Sn. Ömer Faruk Gençkal, resmi olarak FlyTHY Üyeliği ve Forumundan kendi isteği ile ayrılmıştır.
İşte sonuç, boş yere FlyThy için önemli bir kayıp bence. FlyThy adına üzüldüm.

Bu arada, Sayın Gençkal cevabın alıntı yaptığınız içeriğine itiraz etmemiştir. Zaten benim takıldığım nokta da içerik değil cevabın tarzına ve kendisinin şahsına yönelik söylenenlere ilişkindir. Hassasiyetinizi gözeterek daha fazla uzatmıyorum. Saygılar.
User avatar
THY2
VIP Member
VIP Member
Posts: 299
Joined: 18 Aug 2001, 20:33
Name: Bülent AKBAY
PID: 2
Location: Istanbul
Contact:

Konunun özüne dönmek gerek bence. Yaklaşma chartları.

Ama daha önce FlyTHY'nin en eskisi olarak tadsız diyalog ile ilgili yorum yapmak istiyorum.

Bu kulübe üye olan bazılarımız ve maalesef çok azımız hizmet, bazılarımız da istifade etmeyi seçerler. İstifade edenlerin hizmet edenlere anlayış göstermesi, tavsiyede bulunması, eleştiler ile yönlendirmesi gerekir. Hizmet edenler de gelen bildirimlerden de yardım alarak daha iyisini yapmak için imkanları ölçüsünda çaba harcarlar. Burada eğer hizmet üretme sırasında siz de mutfakta değilseniz eleştiri kantarının topuzunu iyi ayarlamak gerekir. Yoksa eleştiri, iletim şekli ve dozu ile yapıcı değil yıkıcı olur. Bu yıkım bazen sizin tarafınızda bazen de karşı tarafta olur. Forumlarda yazmak kolay hepimiz için. Çoğumuz burada yazdıklarımızı, gerçekte yüzyüze iken kullandığımız filtrelerden geçirmeden tuşluyoruz. Sonuç, çok aktif pilotlarımızdan biri ayrıldı, eğitim amaçlı hizmet etmek isteyen dostumuz muhtemelen kırıldı. Elde var SIFIR. Geçmişte bunun gibi yüzlerce vaka var.

Sosyal bir platformun üyesi olduğumuzu unutmayalım. Hepimiz aynı hobi ile uğraşan, seçme insanlarız. Uçmak için okumak, anlamak ve uygulamak zorundayız ve bunu herkes yapamıyor. Bu ayrıcalığımızın farkına varıp, üreterek, doğru eleştirerek, istifade ederek daha iyisine yol almak gerek. Selamlar.
Post Reply

Return to “Flight Simulator General Discussion Forum FS9|FSX|FSX-SE”