PMDG738 FMC Fuel sorunu

Questions, comments; documents about Boeing related products (PMDG and others) ...
Post Reply
User avatar
Apollo
Legend
Legend
Posts: 1245
Joined: 25 Dec 2008, 22:49
Name: Erdal ELMACI
City: Ankara
PID: 3195
Vatsim ID: 1059183
Skype: erdal.elmaci
Location: Turkey

Merhabalar

Forumda arama yaptim ama benim fuel sorununun çözümünü vermedi topicler.

FS aircraft menuden fuel ayarimi yapıyorum. (LTAC-LTBA için kanatlar %70 center %10. genelde yaklaşık 5000-6000 kg alıyorum) FMC programlarken Insufficient Fuel uyarisi alıyorum. FL240 kullanıyorum. sürat 300. daha önce olmamıştı son 2 uçuşta bu uyarıyı aldım.

son LTAC LTBA ucusumda fuell tam doldurdum ama hala ref init sayfasında 45.3 gösterdi. reserve 30 cost effectiveness 16 giriyorum.

FMC döküman ve videolu anlatimlara göre yapmama ve daha önceki ususlarımda olmamasına ragmen yanlisim nerede acaba?
AIRAC 0813

Erdal ELMACI
FLYTHY PID 3195
Ankara 1975
FS9-Student Pilot
User avatar
THY066
VIP Member
VIP Member
Posts: 1200
Joined: 24 Nov 2001, 17:49
Name: Kemal Tolu
PID: 66
Location: USA

Erdal Hocam,

Böyle olmaması lazım dogal olarak. Yakıt yüklemeniz dogru. Level olarak ise 21L kalkışta 260 , 03R ta 280 rahat görür ucak.

Aklıma gelen bir waypoint'in yanlış olmasından dolayı FMC gerçek uzaklıktan fazlasını hesaplıyor olabilir.

Tavsiyem rota yı manuel girip denemeniz. PETAR TOKER YAA gibi, sid star'ı da manuel girin tabiki.

Olmadı. Airac cycle'ı degiştirin.(gerekirse bana mail atın)

Yanlışınız, denizin altından cikip havada ucmanız :))

Sevgiler Saygılar

Kemal Tolu
FlyTHY , PID66
Antakya 1967
THY3774
Rookie
Rookie
Posts: 35
Joined: 23 Mar 2009, 01:20
Name: Onur Baylan
PID: 3774
Location: Ankara

Erdal Hocam,

Cok emin olmamakla birlikte, reserve 30 cok buyuk bir deger gibi geldi bana, LTBA-LTAC arasi 3 civari bir reserve yeterli olur sanirim. Bu kadar cok reserve ayirinca ucus icin kalan yakitin yeterli olmadigini soyluyor FMC.

Onur Baylan
THY3774
User avatar
THY066
VIP Member
VIP Member
Posts: 1200
Joined: 24 Nov 2001, 17:49
Name: Kemal Tolu
PID: 66
Location: USA

Onur Hocam

Ben ona dikkat etmemişim, sizin söylediginizde mantıklı.

Kemal Tolu
FlyTHY , PID66
Antakya 1967
User avatar
THY157
VIP Member
VIP Member
Posts: 825
Joined: 11 Jan 2002, 22:00
Name: Selçuk POYRAZ
PID: 157
Skype: selcuk.poyraz
Location: Kocaeli

Onur kaptanın dediği doğrudur. Siz full kapasitesi ağırlık olarak 46.000 pound yakıt alabilen bir uçağa rezerv miktar 30.000 pound giriyorsunuz. Ki %70 er kanatlar, %10 gövde yakıtı bile toplam 15.000 pound yapıyor. Ben sabit olarak rezerv yakıt miktarını 5.000 pound (5.0) giriyorum. Cost Index'i de yurt içi 25, yurt dışı 35 giriyorum. Tüm depolarınız doluyken ref init sayfasında 45.3 değerini görmeniz normal. 45.300 pound yakıttan bahsediyor arkadaş :)

Selçuk Poyraz
FlyTHY, PID157
Kocaeli, 1971
Virtual A3xx Instrument Rating

Image
User avatar
Apollo
Legend
Legend
Posts: 1245
Joined: 25 Dec 2008, 22:49
Name: Erdal ELMACI
City: Ankara
PID: 3195
Vatsim ID: 1059183
Skype: erdal.elmaci
Location: Turkey

Sayın kaptanlarım, herkese cevapları için teşekkürler.

1- Ben reserve ve cost index kısmına yazılan değeri yüzde olarak düşünerek ve fmc anlatan videoda o şekilde görüp yazdığımdan saçma bir veri girişi olduğunu anladım :D

2- Bu arada her şey normalken böyle bir şey olduğunda rotanın hatalı olabileceğini de dolaylı olarak Kemal kaptandan öğrenmiş oldum.

3- Onur ve Selçuk kaptanlar sayesinde uçağın özelliklerini tam bilmediğimi anlamış oldum çalışmaya devam.

Bu arada Kemal kaptanım evet Seawolf sınıfı denizaltının 2100 ft derinliğe dalışla bazı rus torpidolarından sakınacağı, yine 2000 ft derinlikten peşinde torpido ile emercensi satıh çıkışı yaparak 38 kts olan süratini 55 kts çıkartarak 55 kts ile peşinden gelen torpidoyu atlatabileceği gibi bilgilerden sonra IAS TAS ILS VOR NDB DME ARC SID STAR CLB CRZ T/O LANDING GW vs vs bilgileri beyne sokarsan olacağı bu [8D]

Erdal ELMACI
FLYTHY PID 3195
Ankara 1975
FS9-Student Pilot
Post Reply

Return to “Boeing Fleet”