Merhabalar
Forumda arama yaptim ama benim fuel sorununun çözümünü vermedi topicler.
FS aircraft menuden fuel ayarimi yapıyorum. (LTAC-LTBA için kanatlar %70 center %10. genelde yaklaşık 5000-6000 kg alıyorum) FMC programlarken Insufficient Fuel uyarisi alıyorum. FL240 kullanıyorum. sürat 300. daha önce olmamıştı son 2 uçuşta bu uyarıyı aldım.
son LTAC LTBA ucusumda fuell tam doldurdum ama hala ref init sayfasında 45.3 gösterdi. reserve 30 cost effectiveness 16 giriyorum.
FMC döküman ve videolu anlatimlara göre yapmama ve daha önceki ususlarımda olmamasına ragmen yanlisim nerede acaba?
AIRAC 0813
Erdal ELMACI
FLYTHY PID 3195
Ankara 1975
FS9-Student Pilot
PMDG738 FMC Fuel sorunu
Erdal Hocam,
Böyle olmaması lazım dogal olarak. Yakıt yüklemeniz dogru. Level olarak ise 21L kalkışta 260 , 03R ta 280 rahat görür ucak.
Aklıma gelen bir waypoint'in yanlış olmasından dolayı FMC gerçek uzaklıktan fazlasını hesaplıyor olabilir.
Tavsiyem rota yı manuel girip denemeniz. PETAR TOKER YAA gibi, sid star'ı da manuel girin tabiki.
Olmadı. Airac cycle'ı degiştirin.(gerekirse bana mail atın)
Yanlışınız, denizin altından cikip havada ucmanız )
Sevgiler Saygılar
Kemal Tolu
FlyTHY , PID66
Antakya 1967
Böyle olmaması lazım dogal olarak. Yakıt yüklemeniz dogru. Level olarak ise 21L kalkışta 260 , 03R ta 280 rahat görür ucak.
Aklıma gelen bir waypoint'in yanlış olmasından dolayı FMC gerçek uzaklıktan fazlasını hesaplıyor olabilir.
Tavsiyem rota yı manuel girip denemeniz. PETAR TOKER YAA gibi, sid star'ı da manuel girin tabiki.
Olmadı. Airac cycle'ı degiştirin.(gerekirse bana mail atın)
Yanlışınız, denizin altından cikip havada ucmanız )
Sevgiler Saygılar
Kemal Tolu
FlyTHY , PID66
Antakya 1967
Erdal Hocam,
Cok emin olmamakla birlikte, reserve 30 cok buyuk bir deger gibi geldi bana, LTBA-LTAC arasi 3 civari bir reserve yeterli olur sanirim. Bu kadar cok reserve ayirinca ucus icin kalan yakitin yeterli olmadigini soyluyor FMC.
Onur Baylan
THY3774
Cok emin olmamakla birlikte, reserve 30 cok buyuk bir deger gibi geldi bana, LTBA-LTAC arasi 3 civari bir reserve yeterli olur sanirim. Bu kadar cok reserve ayirinca ucus icin kalan yakitin yeterli olmadigini soyluyor FMC.
Onur Baylan
THY3774
- THY157
- VIP Member
- Posts: 825
- Joined: 11 Jan 2002, 22:00
- Name: Selçuk POYRAZ
- PID: 157
- Skype: selcuk.poyraz
- Location: Kocaeli
Onur kaptanın dediği doğrudur. Siz full kapasitesi ağırlık olarak 46.000 pound yakıt alabilen bir uçağa rezerv miktar 30.000 pound giriyorsunuz. Ki %70 er kanatlar, %10 gövde yakıtı bile toplam 15.000 pound yapıyor. Ben sabit olarak rezerv yakıt miktarını 5.000 pound (5.0) giriyorum. Cost Index'i de yurt içi 25, yurt dışı 35 giriyorum. Tüm depolarınız doluyken ref init sayfasında 45.3 değerini görmeniz normal. 45.300 pound yakıttan bahsediyor arkadaş
Selçuk Poyraz
FlyTHY, PID157
Kocaeli, 1971
Virtual A3xx Instrument Rating
Selçuk Poyraz
FlyTHY, PID157
Kocaeli, 1971
Virtual A3xx Instrument Rating
- Apollo
- Legend
- Posts: 1245
- Joined: 25 Dec 2008, 22:49
- Name: Erdal ELMACI
- City: Ankara
- PID: 3195
- Vatsim ID: 1059183
- Skype: erdal.elmaci
- Location: Turkey
Sayın kaptanlarım, herkese cevapları için teşekkürler.
1- Ben reserve ve cost index kısmına yazılan değeri yüzde olarak düşünerek ve fmc anlatan videoda o şekilde görüp yazdığımdan saçma bir veri girişi olduğunu anladım
2- Bu arada her şey normalken böyle bir şey olduğunda rotanın hatalı olabileceğini de dolaylı olarak Kemal kaptandan öğrenmiş oldum.
3- Onur ve Selçuk kaptanlar sayesinde uçağın özelliklerini tam bilmediğimi anlamış oldum çalışmaya devam.
Bu arada Kemal kaptanım evet Seawolf sınıfı denizaltının 2100 ft derinliğe dalışla bazı rus torpidolarından sakınacağı, yine 2000 ft derinlikten peşinde torpido ile emercensi satıh çıkışı yaparak 38 kts olan süratini 55 kts çıkartarak 55 kts ile peşinden gelen torpidoyu atlatabileceği gibi bilgilerden sonra IAS TAS ILS VOR NDB DME ARC SID STAR CLB CRZ T/O LANDING GW vs vs bilgileri beyne sokarsan olacağı bu [8D]
Erdal ELMACI
FLYTHY PID 3195
Ankara 1975
FS9-Student Pilot
1- Ben reserve ve cost index kısmına yazılan değeri yüzde olarak düşünerek ve fmc anlatan videoda o şekilde görüp yazdığımdan saçma bir veri girişi olduğunu anladım
2- Bu arada her şey normalken böyle bir şey olduğunda rotanın hatalı olabileceğini de dolaylı olarak Kemal kaptandan öğrenmiş oldum.
3- Onur ve Selçuk kaptanlar sayesinde uçağın özelliklerini tam bilmediğimi anlamış oldum çalışmaya devam.
Bu arada Kemal kaptanım evet Seawolf sınıfı denizaltının 2100 ft derinliğe dalışla bazı rus torpidolarından sakınacağı, yine 2000 ft derinlikten peşinde torpido ile emercensi satıh çıkışı yaparak 38 kts olan süratini 55 kts çıkartarak 55 kts ile peşinden gelen torpidoyu atlatabileceği gibi bilgilerden sonra IAS TAS ILS VOR NDB DME ARC SID STAR CLB CRZ T/O LANDING GW vs vs bilgileri beyne sokarsan olacağı bu [8D]
Erdal ELMACI
FLYTHY PID 3195
Ankara 1975
FS9-Student Pilot