Arkadaşlar
şu aralar wilco 737 ile uğraşıyorum.Fakat dikkat ettim ki FMC leg sayfasında kendisinin hesapladığı iritfa ve hız verileri pek mantıklı gelmiyor.
Örneğin en standart uçuşlardan biri olan LTAC destinasyonlu ve 03R pist yaklaşmalı bir planı örnek vermem gerekirse PETAR intersection'u FL195 veriyor.Bu bana yüksek bir irtifa gibi geldi.Hadi diyelim verdi, ardından ANK NDB üzeri 6500-7000 feet'e alçalmak için varyoyu arttırıyor bu sefer hız alıp başını gidiyor.
Yetersiz manueli olması sebebiyle bu uçak ile deneyimi olan arkadaşlar buradan bilgi verirlerse çok sevinirim.
THY656
Selim Bilgin
1964
Wilco 737 FMC
-
- Junior Member
- Posts: 89
- Joined: 05 Sep 2005, 02:53
- Name: Murat Okay
- PID: 1571
- Location: Turkey
Selim hocam merhaba,
Ben Wilco737'de VNAV moduna güvenmiyorum. Uçağı bazen öyle bir dalışa sokuyor ki.
Genelde alçalmaya T/D noktasından 10-15 mil önce başlayıp alçalma sırasında vertikal speed modu kullanıyorum, ortalama 2200 varyo ile.
Gerçekte de bu modu kullanarak alçaldıklarını kendim gördüm.
Saygı ve sevgilerimle
Murat Okay
PID 1571
Ben Wilco737'de VNAV moduna güvenmiyorum. Uçağı bazen öyle bir dalışa sokuyor ki.
Genelde alçalmaya T/D noktasından 10-15 mil önce başlayıp alçalma sırasında vertikal speed modu kullanıyorum, ortalama 2200 varyo ile.
Gerçekte de bu modu kullanarak alçaldıklarını kendim gördüm.
Saygı ve sevgilerimle
Murat Okay
PID 1571
Degerli Ustadim
Maalesef Wilco nun pek cok urununde aksakliklar oldugu gibi oturmus olmasi gereken 737PIC de de var . Gerci PMDG FMC si de irtifalari bazen yuksek hesaplayabiliyor . Navdata Database leri ile gelen SID / STAR constraintleri de sanirim bu hesaplamada bazen hatalara yol aciyor .
Ucus oncesi rotayi FMC ye girerken , PERF INIT islemlerini tamamladiktan sonra LEG sayfasina gecip STAR baslangic fix ine surat ve irtifa cinsinden constraint belirleyebilirsiniz . Bununla birlikte DES sayfasinda dusuk bir surati onceden tanimlayabilirsiniz . Ben genellikle 0.70/260 giriyorum . Bu sekilde VNAV daha makul bir alcalma profili olusturuyor .
En fazla kullandigim yontem ise T/D noktasina 20 yada 25 mil kala V/S ile alcalmaya baslayip 1800-2000 arasi bir varyo tutturuyorum. 737 yapisi itibariyle zor yavaslayan bir ucak . Yavaslamak icin speedbrake acmaniz da gerekeiliyor .
Umarim bir nebze yardimci olmustur .
Sevgi ve saygilarimla.
Arin Alagun
FlyTHY , PID034
Avusturya , 1973
Maalesef Wilco nun pek cok urununde aksakliklar oldugu gibi oturmus olmasi gereken 737PIC de de var . Gerci PMDG FMC si de irtifalari bazen yuksek hesaplayabiliyor . Navdata Database leri ile gelen SID / STAR constraintleri de sanirim bu hesaplamada bazen hatalara yol aciyor .
Ucus oncesi rotayi FMC ye girerken , PERF INIT islemlerini tamamladiktan sonra LEG sayfasina gecip STAR baslangic fix ine surat ve irtifa cinsinden constraint belirleyebilirsiniz . Bununla birlikte DES sayfasinda dusuk bir surati onceden tanimlayabilirsiniz . Ben genellikle 0.70/260 giriyorum . Bu sekilde VNAV daha makul bir alcalma profili olusturuyor .
En fazla kullandigim yontem ise T/D noktasina 20 yada 25 mil kala V/S ile alcalmaya baslayip 1800-2000 arasi bir varyo tutturuyorum. 737 yapisi itibariyle zor yavaslayan bir ucak . Yavaslamak icin speedbrake acmaniz da gerekeiliyor .
Umarim bir nebze yardimci olmustur .
Sevgi ve saygilarimla.
Arin Alagun
FlyTHY , PID034
Avusturya , 1973
- THY656
- VIP Member
- Posts: 258
- Joined: 06 Jan 2003, 02:28
- Name: Selim BILGIN
- PID: 656
- Vatsim ID: 853361
- City: Aydin
- Location: Turkey
quote:Ucus oncesi rotayi FMC ye girerken , PERF INIT islemlerini tamamladiktan sonra LEG sayfasina gecip STAR baslangic fix ine surat ve irtifa cinsinden constraint belirleyebilirsiniz . Bununla birlikte DES sayfasinda dusuk bir surati onceden tanimlayabilirsiniz . Ben genellikle 0.70/260 giriyorum . Bu sekilde VNAV daha makul bir alcalma profili olusturuyor .
Arın hocam
bu tip sürat tahditlerini mutlaka koyuyorum.Ayrıca DES sayfasında sürati ben de 260 knt ile sınırlıyorm.Fakat uçak önce irtifayı tutturmak için sizin girdiğiniz hız limitini tutturamıyor.
Bu sorun aynı zaman da wilco Airbus serisinde de mevcut.Geçenlerde Selçuk Poyraz hocam uçarken private'dan bu konuyu tartıştık.Ve kendisi genelde Selected Guidance ile alçalma ve yaklaşmayı yaparken o gün Menaged Guidance ile denedi ve 3000 vario ile dalışa geçti.
Yine wilco airbus kullananlar fark etmiştir ki kalkış sonrası 4500-5000 vario ile F16 gibi irtifa alıyor.
Ben 6 sene önce online sanal pilotluk hobisine Airbus serisiyle gözümü açtım.Denir ya " eşşeği koysan 6 sene de bir şeyler öğrenir" o nedenle tabiri caizse Airbus'a havada takla attıracak kadar hakim olmama rağmen wilco airbus'ı dizginleyemedim.
Demem o ki
sanırım ikisinde de FMC değil de MCP veya FCU panel (Airbus diliyle Selected Guidance)kullanarak ve TOD noktasından önce alçalmaya başlayarak uçmak sanırım daha mantıklı ve kontrollü.
Yine de arkadaşlarımızın bilgilerine açığım.
THY656
Selim Bilgin
Arın hocam
bu tip sürat tahditlerini mutlaka koyuyorum.Ayrıca DES sayfasında sürati ben de 260 knt ile sınırlıyorm.Fakat uçak önce irtifayı tutturmak için sizin girdiğiniz hız limitini tutturamıyor.
Bu sorun aynı zaman da wilco Airbus serisinde de mevcut.Geçenlerde Selçuk Poyraz hocam uçarken private'dan bu konuyu tartıştık.Ve kendisi genelde Selected Guidance ile alçalma ve yaklaşmayı yaparken o gün Menaged Guidance ile denedi ve 3000 vario ile dalışa geçti.
Yine wilco airbus kullananlar fark etmiştir ki kalkış sonrası 4500-5000 vario ile F16 gibi irtifa alıyor.
Ben 6 sene önce online sanal pilotluk hobisine Airbus serisiyle gözümü açtım.Denir ya " eşşeği koysan 6 sene de bir şeyler öğrenir" o nedenle tabiri caizse Airbus'a havada takla attıracak kadar hakim olmama rağmen wilco airbus'ı dizginleyemedim.

Demem o ki
sanırım ikisinde de FMC değil de MCP veya FCU panel (Airbus diliyle Selected Guidance)kullanarak ve TOD noktasından önce alçalmaya başlayarak uçmak sanırım daha mantıklı ve kontrollü.
Yine de arkadaşlarımızın bilgilerine açığım.
THY656
Selim Bilgin
Sevgili Hocam ,
734 u cok sevmeme ragmen Wilco aksakliklarindan dolayi nadiren kullaniyorum . Benim en cok sikayetci oldugum sey ise autopilot un FMC Flight Plani ucarken hassasiyeti olmayisi . Bazen basi tutturamiyor bazen baska seyi ...
Soylediginiz senaryoyu bir ucus yaparak harfiyen deneyecegim . Akabinde yorumlarimi size iletirim .
Sevgi ve saygilarimla .
Arin Alagun
FlyTHY , PID034
Avusturya , 1973
734 u cok sevmeme ragmen Wilco aksakliklarindan dolayi nadiren kullaniyorum . Benim en cok sikayetci oldugum sey ise autopilot un FMC Flight Plani ucarken hassasiyeti olmayisi . Bazen basi tutturamiyor bazen baska seyi ...
Soylediginiz senaryoyu bir ucus yaparak harfiyen deneyecegim . Akabinde yorumlarimi size iletirim .
Sevgi ve saygilarimla .
Arin Alagun
FlyTHY , PID034
Avusturya , 1973