Herkese merhaba . Birbirinden alakasız sorular soracagım kusura bakmayın . Topic kalabalığı olmasın diye aynı topicde sorayım dedim .
1. FS2004 için Boeing 737-800 ve Airbus A320 nereden bulabilirim . Şu ana kadar birkaç tane denedim ama çoğunda uçuşu etkileyecek sorunlar var .
2. Boeing 737-400 ' de kalkışta 5 flap gerekiyor ve FR bunu kabul ediyor . 737-800 ' ün checklist'inde de kalkış için 5 flap yazıyor ancak burda FR ceza veriyor acaba bunun nedeni nedir. A320 için kaç derece flap olacagını bulamadım yardım ederseniz sevinirim.
3. Sanal havacılıkta daha yeniyim First Officer examını geçtim . Ancak checkride ' ın uygulanış biçimi nasıldır biraz açıklayabilirmisiniz.
Herkese cevapları için şimdiden teşekkürler .
İyi uçuşlar.
Furkan Başalan
furkanbasalan@gmail.com
LTBA
737-800 . A320 . Checkride.
-
- Newbie
- Posts: 17
- Joined: 09 Oct 2007, 01:49
- Name: Reşat Özkeresteci
- PID: 2122
- Location: Turkey
Furkan kaptanım selamlar,bildigim kadarıyla yardımcı olmaya calısayım size.FS2004 icin boeing 737-800 arkadaslarımda katılacaktır tartısmasız PMDG firmasının yaptıgı Boeing'dir.A320 icinse Wilco Airbus serisi yada PSS(direk PSS yada IFDG merge) olarak tercih edebilirsiniz.İkisi de kusursuz degildir ama suan elimizde ne yazıkki bunlar var[:(] PMDG'yi www.precisionmanuals.com adresinden Wilco'yu ise www.wilcopub.com adresinden satın almanız gerekir,ücretli ürünlerdir.PSS kapandıgı icin eş dost dan sorarak temin edebilirsiniz sanıyorum artık sadece.Freeware ücretsiz ürün olarak soruyorsanız ise Boeing 738 icin Posky,Airbus A320 icinse gene IFDG yada Project Airbus tercih edebilirsiniz.Bunları www.avsim.com dan temin edebilirsiniz,ücretsiz ürünlerdir.Bunlara tekrardan Avsim'den indireceginiz sound ve panel dosyaları eklemeniz gerekir.Bunlar da gene avsimden indirceginiz ucretsiz eklentiler olabilir.Ancak bana kalırsa eger ucusu etkileyecek problemlerle karsılasmak istemiyorsanız,kesinlikle PMDG gibi payware ürünleri tercih etmelisiniz.Flap konusundaysa benim de boeing'le cok aram olmasa da 737-800 icin de kalkıs Flap ı 5 olarak biliyorum,Airbus da ise 1+F yada 2'dir ucaga baglı olarak.Checkride almadıgım icinse bir bilgim yok.Umarım biraz da olsa yardım olabilmisimdir.
Resat Özkeresteci
THY2122
Resat Özkeresteci
THY2122
- THY3007
- Junior Member
- Posts: 82
- Joined: 16 Mar 2008, 23:21
- Name: Furkan BASALAN
- PID: 3007
- Vatsim ID: 1048845
- City: Nevşehir
- Location: Turkey
Resat kaptanım yardımınız için teşekkürler .
Furkan Başalan
furkanbasalan@gmail.com
LTAC
http://www.euro-book.net/indicator/2/Celebron.png
Furkan Başalan
furkanbasalan@gmail.com
LTAC
http://www.euro-book.net/indicator/2/Celebron.png
-
- Junior Member
- Posts: 68
- Joined: 26 May 2002, 19:47
- Name: Hasan UNSAC
- PID: 0000
- Location: Ankara
Furkan Kardesim,
737-800 kalkisda normal olarak 5 derece flap kullanir ancak kalkilan meydanin denizden yuksekligi, ucagin agirligi (zati+yakit+kargo+yolcu) max T/O agirligina yakin, pist uzunlugu kisa ise, hesaplanan V1 hizinina ulasildiginda pistte (run and stop distance kalmiyor ise) 10 derece flap ile kalkis yapabilirsiniz, FR bundan dolayi ceza kesmez siz muhtemelen flapleri derece derece toplarken flap toplama zamanlarinda veya alcalmada flap suratlerine uymamisinizdir ondan ceza gelmistir.
Keyifli ucuslar dileklerimle
Hasan Unsac
IFR CPL MEL
TRVACC Sen.Controller
FlyThy212
hunsac@trvacc.org
737-800 kalkisda normal olarak 5 derece flap kullanir ancak kalkilan meydanin denizden yuksekligi, ucagin agirligi (zati+yakit+kargo+yolcu) max T/O agirligina yakin, pist uzunlugu kisa ise, hesaplanan V1 hizinina ulasildiginda pistte (run and stop distance kalmiyor ise) 10 derece flap ile kalkis yapabilirsiniz, FR bundan dolayi ceza kesmez siz muhtemelen flapleri derece derece toplarken flap toplama zamanlarinda veya alcalmada flap suratlerine uymamisinizdir ondan ceza gelmistir.
Keyifli ucuslar dileklerimle
Hasan Unsac
IFR CPL MEL
TRVACC Sen.Controller
FlyThy212
hunsac@trvacc.org