Arkadaşlar merhaba,
Sadece ctr olan bir hava sahasında kalkış izninde initial FL160 verildikten sonra kalktıktan sonra atc clear as filed der ise son uçuş yüksekliğimizemi çıkarız yoksa ilk olan FL160 tamı kalmamız gerekir?
Birde full yakıt yüklenmiş bir leveld ile kalktıktan hemen sonra tek motorda yangın çıkarsa ne yapmak gerekiyor? Ne yaptıysam yapayım. Motoru tekrar çalıştıramadım. yangın çıktıktan sonra ilk olarak hiç birşey yapmadan 3000ft e yükseliyorum. Sonra yakıtı keserek yangın söndürücüyü açıyorum. sonra yangın çıkan motorun pack ini kapatıyorum. sonra motor çalıştırma düğmesini cont a getiriyorum. bu sırada tek motor ile giderek hız kaybettiğim için stall oluyorum. Nasıl yapmak gerekiyor. Bahsettiğim olay Leveld nin orijinal senaryosudur. Usta leveld cilerin yardımlarını bekliyorum.
THY6219
Emre ATAY
clear as filed ve tek motorda yangın
-
- Junior Member
- Posts: 59
- Joined: 16 Oct 2006, 15:16
- Name: Oral Barkay
- PID: 2121
- Location: Turkey
Emre kaptan,
Sadece CTR posizyonu var ise ve size kleransı da bu arkadaş vermiş ise 160 irtifayı raporlamanızda fayda var. Normal şartlar altında clear as filed planladığınız gibi devam edin anlamında kullanılır. Bu da uçuş planınızdaki rotanız olduğu kadar yüksekliğinizi de içerir. Ancak klerans verilirken radar ekranında uçağınıza ilk irtfa olarak 160 işlenmişse ATC bunu görecek ve planını buna göre yapacaktır. Özellikle yoğun trafiklerde ilk irtifaya örneğin 1000 feet kala raporlama yapmanız uçağın tag kısmında işli olan 160'a göre ters yönden gelen yaklaşmayı planlamak açısından önemlidir. Bu sebeple her iki tarafında aynı noktada mutabık kalmaları açısından ben kendi uçuşum olsa tedbiren yaklaşık 1000 feet kala raporlarım.
Umarım faydası dokunur,
Selamlar,
Sadece CTR posizyonu var ise ve size kleransı da bu arkadaş vermiş ise 160 irtifayı raporlamanızda fayda var. Normal şartlar altında clear as filed planladığınız gibi devam edin anlamında kullanılır. Bu da uçuş planınızdaki rotanız olduğu kadar yüksekliğinizi de içerir. Ancak klerans verilirken radar ekranında uçağınıza ilk irtfa olarak 160 işlenmişse ATC bunu görecek ve planını buna göre yapacaktır. Özellikle yoğun trafiklerde ilk irtifaya örneğin 1000 feet kala raporlama yapmanız uçağın tag kısmında işli olan 160'a göre ters yönden gelen yaklaşmayı planlamak açısından önemlidir. Bu sebeple her iki tarafında aynı noktada mutabık kalmaları açısından ben kendi uçuşum olsa tedbiren yaklaşık 1000 feet kala raporlarım.
Umarım faydası dokunur,
Selamlar,
Last edited by artuncs on 26 Jun 2014, 11:31, edited 1 time in total.
Reason: Resim Linki aktif olmadigi icin silinmistir
Reason: Resim Linki aktif olmadigi icin silinmistir
biz 1 yıl önce sanal pilotta level d için kalkışta motor arızasını konuşmuş idik.. belki bir fikir verebilir.
http://www.sanalpilot.com/forum/topic.a ... or,level-d
Mehmet Ali Rende
THY976
1982/KMIA
http://www.sanalpilot.com/forum/topic.a ... or,level-d
Mehmet Ali Rende
THY976
1982/KMIA
-
- Junior Member
- Posts: 68
- Joined: 26 May 2002, 19:47
- Name: Hasan UNSAC
- PID: 0000
- Location: Ankara
Arkadaslar,
Oncelıkle uculan ucagin tipine gore pre-flight sirasinda o gunku hava sartlari ve ucagin agirligina gore V1 ve V2 hizlarini hesaplamak, kalkisda motor emergency'sı durumunda mutlak olarak minumum V2 (safe speed on sıngle engine) hizini muhafaza etmek gerekir. Kalkıs profilindeki MSA da mutlak bilmek gerekir.
Diger taraftan ucagin "Emergency check List"ini suratle uygulamak gerekir.
Ancak kalkisi muteakip motor arizasında tum cift motorlu ucaklar icin uygulanan temel hususlar;
1) Full throttle both engines
2) Identify mulfunctioned engine
3) Slowly reduce power of mulfunctioned engine
4) Cut off fuel on mulfunctioned engine
5) use fıre extenguıshers ıf necessary
6) use rudder towards good engine (dead foot dead engine kaidesi)
7) make rudder trım 5 degrees towrds good engine
tabıı buradakı hususlarin bircogu beraber yapilmakta engine power reduce edilirken rudder da verilmekte ve bu arada V2 hizi da tutulmakta.
burada belirtiklerim genel kaideler ucak tan ucaga ozellikler dolayisiyla bazi farklar olabilir ancak temel her ucakta yapilmasi gerekenlerin hayati olanlari bunlardir. Uculan ucagin "Emergency Check List"ini suratle uygulamak gerekir.
burada dikkate alinmasi gereken en onemli hususlar
A) FULL THROTLE
B) IDENTIFY MULFUNCTIONED ENGINE
C) KEEP V2 and CHECK MSA dir.
Saygilarimla
Hasan Unsac
IFR CPL MEL
TRVACC Sen.Controller
FlyThy212
hunsac@trvacc.org
Oncelıkle uculan ucagin tipine gore pre-flight sirasinda o gunku hava sartlari ve ucagin agirligina gore V1 ve V2 hizlarini hesaplamak, kalkisda motor emergency'sı durumunda mutlak olarak minumum V2 (safe speed on sıngle engine) hizini muhafaza etmek gerekir. Kalkıs profilindeki MSA da mutlak bilmek gerekir.
Diger taraftan ucagin "Emergency check List"ini suratle uygulamak gerekir.
Ancak kalkisi muteakip motor arizasında tum cift motorlu ucaklar icin uygulanan temel hususlar;
1) Full throttle both engines
2) Identify mulfunctioned engine
3) Slowly reduce power of mulfunctioned engine
4) Cut off fuel on mulfunctioned engine
5) use fıre extenguıshers ıf necessary
6) use rudder towards good engine (dead foot dead engine kaidesi)
7) make rudder trım 5 degrees towrds good engine
tabıı buradakı hususlarin bircogu beraber yapilmakta engine power reduce edilirken rudder da verilmekte ve bu arada V2 hizi da tutulmakta.
burada belirtiklerim genel kaideler ucak tan ucaga ozellikler dolayisiyla bazi farklar olabilir ancak temel her ucakta yapilmasi gerekenlerin hayati olanlari bunlardir. Uculan ucagin "Emergency Check List"ini suratle uygulamak gerekir.
burada dikkate alinmasi gereken en onemli hususlar
A) FULL THROTLE
B) IDENTIFY MULFUNCTIONED ENGINE
C) KEEP V2 and CHECK MSA dir.
Saygilarimla
Hasan Unsac
IFR CPL MEL
TRVACC Sen.Controller
FlyThy212
hunsac@trvacc.org