LTAC 292050Z 00000KT CAVOK 13/04 Q1018 NOSIG RMK RWY21 03004KT
Yukardaki bilgiden ruzgar olmadı?ını anlıyorum. Fakat RMK olarak RW21 e 030 dan 4 knot bir rüzgar oldu?unu da anlıyorum.
Ben emin olmak için rw03 den kalkaca?ım ama bu çelişki normal midir ?
Dogan Zorlu, Izmir
TK482
METAR Sorunu
-
- Junior Member
- Posts: 51
- Joined: 17 Jun 2002, 15:29
- Location: Turkey
- Contact:
Bu celiski gayet normal. Zaten 4KT ruzgar onemsenecek bir ruzgar degil. Pilot ucusun genel yonunu dusunerek 4 kt kuyruk ruzgariyla 21 pistinden kalkmaktan yana inisiyatif kullanabilir. Normalde 5 kt altindaki ruzgar "calm" diye rapor edilir. Yani bu kadar hassas bir METAR raporuna az rastlanir.
Deniz Özhan
TK206
Deniz Özhan
TK206
- THY455
- Average User
- Posts: 166
- Joined: 04 Jun 2002, 21:54
- Name: Serdar DEMIRAY
- PID: 455
- Vatsim ID: 842820
- City: Istanbul
- Location: Turkey
RMK not bölümü: bu bölüm metar da bilgi olarak verilir
Bildiğim kadarıyla buradaki bilgilerde genellikle kullanılan pist verilmez pist sonundaki rüzgar verilmiştir oda 03 pistinin sonundaki rüzgar 030 dan 04 knt dur. Kullanacağımız pisti metarın başındaki rüzgar durumuna göre seçeriz.
TK 455
Serdar Demiray
Bildiğim kadarıyla buradaki bilgilerde genellikle kullanılan pist verilmez pist sonundaki rüzgar verilmiştir oda 03 pistinin sonundaki rüzgar 030 dan 04 knt dur. Kullanacağımız pisti metarın başındaki rüzgar durumuna göre seçeriz.
TK 455
Serdar Demiray