Selamlar,
Benim FMC ile HOLD uygulaması ile ilgili bir sorum olacak. Yardımcı olan biri çıkarsa sevinirim. Kullandı?ım add on lisanslı 737-400 PIC. Örne?in LEGS sayfasında kayıtlı olan FIX lerden biri üzerinde holda girmek istiyorum. HOLD tuşu ile HOLD sayfasını açıyorum. FIX i seçiyorum, Leg Time, Inbound Heading vb giriyorum. HOLD speed ve Altitude ayarladıktan sonra execute ediyorum. Ama teyyare FIX üzerine geliyor, hiç HOLD dönüşüne başlamadan yola devam ediyor. LEGS sayfasındaki eklemiş oldu?um HOLD satırı ise sanki HOLD tamamlanmış gibi siliniyor ve bir sonraki FIX e do?ru devam ediyor.
Bir başka seferinde ise, HOLD patterne teardrop entry şeklinde girmem gerekiyordu, mevcut heading ve girmek istedi?im HOLD patterni sebebiyle. Teyyare, teardrop yaparak HOLD FIX e yöneldi, ve FIX e ulaşır ulaşmaz gene HOLD dan çıktı.
Şimdi bu iki semptomdan anladı?ım, FMC, HOLD FIX'e ulaşınca, HOLD bitmiş gibi davranıyor. Peki örne?in, ATC 20 dakika HOLD da kalmamı istedi. Bu durumda, devamlı olarak yeni HOLD entry ler mi yapmak gerekiyor FMC'ye HOLD sırasında?
Çok teşekkürler,
Ylker De?irencio?lu
FMC ile HOLD
- THY656
- VIP Member
- Posts: 258
- Joined: 06 Jan 2003, 02:28
- Name: Selim BILGIN
- PID: 656
- Vatsim ID: 853361
- City: Aydin
- Location: Turkey
Hocam tayyareyi değiştir derim:)
TK656
Selim Bilgin
[img] http://online.vatsimindicators.net/853361/1161.png [img]
TK656
Selim Bilgin
[img] http://online.vatsimindicators.net/853361/1161.png [img]
-
- VIP Member
- Posts: 1193
- Joined: 17 Aug 2007, 09:17
- Name: İlker Değirmencioğlu
- PID: 2445
- Vatsim ID: 1011091
- City: Istanbul
- Location: Turkey
Kaptanım,
PMDG de var ama, ben 737-400 kullanmak istiyorum. Adam gibi bulabildiğim tek addon PIC. Varsa başka tavsiyeniz, seve seve...
İyi uçuşlar,
İlker Değirmencioğlu
PMDG de var ama, ben 737-400 kullanmak istiyorum. Adam gibi bulabildiğim tek addon PIC. Varsa başka tavsiyeniz, seve seve...
İyi uçuşlar,
İlker Değirmencioğlu
-
- Senior Member
- Posts: 312
- Joined: 11 Sep 2004, 17:45
- Name: Alper Oğuz
- PID: 0000
- Vatsim ID: 0000
- City: Istanbul
- Contact:
İlker kaptan sizin yaptığınız işlemler doğru görünüyor. LEGS'te HOLD satırı görünüyorsa dönüşlere başlaması gerekirdi. PMDG'de HOLD için verdiğiniz süre dolsa da beklemeyi iptal etmiyor, siz müdahale edene kadar dönmeye devam ediyor. Yani kendi kendine çıkması hayra alamet değil. 
737-400 serimiz çoktan tükendi, 738 büyük geliyorsa size PMDG 737-600 versek olmaz mı?
iyi uçuşlar
Alper Oğuz
TK1237
alperoguz at gmail nokta com

737-400 serimiz çoktan tükendi, 738 büyük geliyorsa size PMDG 737-600 versek olmaz mı?

iyi uçuşlar
Alper Oğuz
TK1237
alperoguz at gmail nokta com
-
- VIP Member
- Posts: 1193
- Joined: 17 Aug 2007, 09:17
- Name: İlker Değirmencioğlu
- PID: 2445
- Vatsim ID: 1011091
- City: Istanbul
- Location: Turkey
Alper Kaptan Selamlar,
737-600 olur tabiki de, ben nedense NG lere tam ısınamadım. Soğuk geliyor o kokpitler. Bakın mesela, HOLD'da girmeden basıp giden FMC lerle uğraşmak ne kadar zevkli, sanki daha gerçek gibi herşey. Bana kalsa, FMC olmadan VOR to VOR uçacağım da, hocalarımız evelki bazı postlarda belirtmişler, özellikle uluslararası uçuşlarda VOR to VOR bir hayal deniliyor. Bu sebeple en azından LNAV ı kullandığım bir FMC si olan bir teyyare istedim 737 serisinden, gerçekçi olsun dedim bir tek bulabildiğim PIC.
Dün biraz HOLD denemeleri yaptım havada, enteresan bulgular var gene elimde. Her ne kadar PIC kullanan kaptan pek yok gibi ise de, paylaşalım. Öncelikle HOLD ile ilgili olarak effective time giremiyorum. Bu bölüm çalışmıyor. Ayrıca eğer HOLD hakikaten way pointler arasında ise, basıp geçiyor, HOLD a girmiyor. Ancak, waypointler içerisinde olmayan bir fix girer isem HOLD a giriyor, ve aynen dediğiniz gibi EXIT HOLD execute edene kadar da çıkmıyor...
Bazı kaptanlar diyebilir ki neden manuelleri okumuyorsun. PIC in manueli o kadar basit ve ince hazırlanmış ki, PMDG onun yanında ansiklopedi gibi kalıyor. Sadece basit bir uçuş için gerekli olan adımları yazmışlar, HOLD un adı bile geçmiyor manuelde...
Neyse,
Herkese iyi uçuşlar,
Umarım bir gün ATC HOLD verdiğinde teyyare mızıkçılık yapmaz.
İlker Değirmencioğlu
737-600 olur tabiki de, ben nedense NG lere tam ısınamadım. Soğuk geliyor o kokpitler. Bakın mesela, HOLD'da girmeden basıp giden FMC lerle uğraşmak ne kadar zevkli, sanki daha gerçek gibi herşey. Bana kalsa, FMC olmadan VOR to VOR uçacağım da, hocalarımız evelki bazı postlarda belirtmişler, özellikle uluslararası uçuşlarda VOR to VOR bir hayal deniliyor. Bu sebeple en azından LNAV ı kullandığım bir FMC si olan bir teyyare istedim 737 serisinden, gerçekçi olsun dedim bir tek bulabildiğim PIC.
Dün biraz HOLD denemeleri yaptım havada, enteresan bulgular var gene elimde. Her ne kadar PIC kullanan kaptan pek yok gibi ise de, paylaşalım. Öncelikle HOLD ile ilgili olarak effective time giremiyorum. Bu bölüm çalışmıyor. Ayrıca eğer HOLD hakikaten way pointler arasında ise, basıp geçiyor, HOLD a girmiyor. Ancak, waypointler içerisinde olmayan bir fix girer isem HOLD a giriyor, ve aynen dediğiniz gibi EXIT HOLD execute edene kadar da çıkmıyor...
Bazı kaptanlar diyebilir ki neden manuelleri okumuyorsun. PIC in manueli o kadar basit ve ince hazırlanmış ki, PMDG onun yanında ansiklopedi gibi kalıyor. Sadece basit bir uçuş için gerekli olan adımları yazmışlar, HOLD un adı bile geçmiyor manuelde...
Neyse,
Herkese iyi uçuşlar,
Umarım bir gün ATC HOLD verdiğinde teyyare mızıkçılık yapmaz.
İlker Değirmencioğlu