PMDG 737-800 Radio Stack sorunu

Questions, comments; documents about Boeing related products (PMDG and others) ...
Post Reply
cougar
Rookie
Rookie
Posts: 49
Joined: 11 Aug 2006, 15:13
Location: USA
Contact:

Bir kac gundur Radio stack'de herhangi bi frekansi set edemiyorum.

NAV1'e inicegim pistin ILS'ini set etmek istedigimde hic bir $ekilde radio stack'deki NAV1 yada NAV2'i degi$tiremiyorum ayni zamanda COM1 ve COM2 icinde gecerli, gerci COM1 ve COM2'i squawkbox sayesinde degi$tirebiliyorum ancak digerlerini degi$tirememek cok can sIktI.

Neden olabilir herhangi bir fikriniz var mi kaptanlar?


Anil Ardahanli.Senior First Officer
Image
User avatar
hakan737
VIP Member
VIP Member
Posts: 818
Joined: 19 Aug 2001, 04:11
Name: hakan guven
PID: 003
Vatsim ID: 811602
City: istanbul
Location: Turkey

cfg si ile oynadınızmı? yada oynayabilecek bir program yükledinizmi?

737-800 içindeki aircraft cfg'de bu kısmı kontrol edin aynımı?
[Radios]
// Radio Type=availiable, standby frequency, has glide slope
Audio.1=1
Com.1=1,1,0
Com.2=1,1,0
Nav.1=1,1,1
Nav.2=1,1,1
Adf.1=1
Adf.2=1
Transponder.1=1
Marker.1=1

Hakan737Guven
uuzgan
Average User
Average User
Posts: 111
Joined: 09 Dec 2001, 15:52
Location: Turkey

uçuşa başladıktan sonra hiçbir şekilde radio stack'in yerini değiştirmeyin ve boyutlandırmayın.
Bende bir kaç defa aynı problemi yaşamıştım. Bu şekilde bir daha başıma gelmedi.

Uğur Uzgan
TRVACC
cougar
Rookie
Rookie
Posts: 49
Joined: 11 Aug 2006, 15:13
Location: USA
Contact:

Hakan kaptan aircraft.cfg tamamiyle sizin paste ettiginiz gibi en ufak bir fark yok.

Ugur kaptan radio stack'in yerini hic degi$tirmedim yada boyutunu degi$tirmedim. Birazdan prag'a inicem ve gene ayni sorun cikti, yolda dikkat ettim arada sirada bi$i yoktu ancak squawkbox biraz once disconnect oldu tekrar connect olduktan sonra radio stack gitti, bununla bir alakasi olabilir mi sizce?


Anil Ardahanli.Senior First Officer
Image
cougar
Rookie
Rookie
Posts: 49
Joined: 11 Aug 2006, 15:13
Location: USA
Contact:

Sorun cozuldu :)

Battery 9V'a kadar du$uyo uzun ucu$larda o yuzden yoldayken APU'yu cali$tirip battery'i charge ettim 12V'u gectikten sonra voltaj radio stack tekrar cali$maya ba$ladi.


Anil Ardahanli.Senior First Officer
Image
cdurduc
Average User
Average User
Posts: 101
Joined: 06 Jan 2002, 00:44
Location: Turkey
Contact:

Bu problemi bende yaşıyordum ve hala yaşıyorum... Az önce Anıl KArdeşim ile aramda geçen minik bir sohbetle problem çözümünü bana anlattı ve gerçekten battery ile ilgili bir problem sonucu bu problem dogmakta. Ve suanda hersey normal calısıyor...


Image
Sevgilerimle
Uğur Cansın DURDU
TK148--TRVACC
User avatar
hakan737
VIP Member
VIP Member
Posts: 818
Joined: 19 Aug 2001, 04:11
Name: hakan guven
PID: 003
Vatsim ID: 811602
City: istanbul
Location: Turkey

hmm, uzun zamandır PMDG kullanıyorum hiçbir zaman böyle bir problem ile karşılaşmadım.

sorun acaba overhead panelde electric bus selection'da GEN1 yada GEN2'yi seçmemenizden kaynaklanıyor olabilirmi? eğer bunlardan birini seçmezseniz Eletrik kaynağı BAttery'de kalır ve hep battery'den yer.

Hakan737Guven
cougar
Rookie
Rookie
Posts: 49
Joined: 11 Aug 2006, 15:13
Location: USA
Contact:

Yok hakan kaptan o kadar da degil :)

Zaten en azindan unutsam bile overhead panel'da masmavi yanar i$iklari. 100 saattir PMDG ucuruyorum benimde son bi kac gunde ba$ima gelmeye ba$ladi.

Ama son ucu$larim hep uzun ucu$lar oldu 2 3 saatlik ucu$lar, bundan once max 1 1.5 saatlik ucu$larim vardi.

Sonucta GEN1 ve GEN2 acik APU GEN kapali (motor cali$tirdiktan sonra) ancak belli bi zaman sonra battery 10V'un altina inerse eger Radio stack com1 ve com2 di$inda bi de transponder di$inda cali$miyor, $imdi gene bir 3 3.5 saatlik ucu$ yapicam, bakalim ayni $ey olucak mi.


Anil Ardahanli.Senior First Officer
Image
User avatar
hakan737
VIP Member
VIP Member
Posts: 818
Joined: 19 Aug 2001, 04:11
Name: hakan guven
PID: 003
Vatsim ID: 811602
City: istanbul
Location: Turkey

yok hayır Generator switchlerini değil, yukarıda elektrik voltmetre paneli altındaki switchlerden bahsediyorum. Benim aklıma bir tek burası geliyor elektriklerin gitmesi için.
BUS bende genelde SbyPWR'da durur ama bazende TR1'e alırım, sağındaki source selektörüde GEN1 yada GEN2 yaparım.Bir tek burası var elektrik arızası oluşturabilecek.

Hakan737Guven
cougar
Rookie
Rookie
Posts: 49
Joined: 11 Aug 2006, 15:13
Location: USA
Contact:

Hakan kaptanim zaten stby power'da. Ancak TR1'a aldigim zaman evet voltaj yukseliyor ve bunun yaninda 30 amperlik bir akimda cekilmeye ba$laniyor. Ilginc bi sorun oldu bu :) yarin manual'i full ba$tan okuyucam.
quote:Originally posted by hakan737

yok hayır Generator switchlerini değil, yukarıda elektrik voltmetre paneli altındaki switchlerden bahsediyorum. Benim aklıma bir tek burası geliyor elektriklerin gitmesi için.
BUS bende genelde SbyPWR'da durur ama bazende TR1'e alırım, sağındaki source selektörüde GEN1 yada GEN2 yaparım.Bir tek burası var elektrik arızası oluşturabilecek.

Hakan737Guven



Anil Ardahanli.Senior First Officer
Image
User avatar
hakan737
VIP Member
VIP Member
Posts: 818
Joined: 19 Aug 2001, 04:11
Name: hakan guven
PID: 003
Vatsim ID: 811602
City: istanbul
Location: Turkey

çok ilginç sırf bunu test etmek için 3 saatlik bir offline uçuş planlayacağım.

Hakan737Guven
Post Reply

Return to “Boeing Fleet”