ATC tutumu hakkında
Arkadaşlar bn henüz 16 yaşındayım ve yaklaşık 2 senedir simulator kullanıyorum. Bu akşam online uçuş denemek istedim fakat Atc Hakan UNSAK (yanlış hatırlamıyorsam)tarafından mütemadiyen azarlandım. online uçuştan so?udum. ATC lerin bnm gibilere biraz daha toleranslı davranması gerekmez mi? sonuçta hepimiz bu işi zevk için yapmıyor muyuz?
- THY157
- VIP Member
- Posts: 825
- Joined: 11 Jan 2002, 22:00
- Name: Selçuk POYRAZ
- PID: 157
- Location: Kocaeli
Bunu buradan forum ahalisine yazacağınıza önce Hasan hoca ile konuşmanız daha doğru olmazmıydı? Olayın ne olduğunu, mütemadiyen niye azarlandığınızı bile söylemeden bizlerden yorum mu bekliyorsunuz?
Sitemize üye olan tüm arkadaşlarımdan lütfen diyerek, rica ederek diyorum ki "Lütfen asgari online uçuş bilgisine sahip olmadan ortama girmeyelim. İki ay sonra sıkılacağınız ve bir daha elinizi bile sürmeyeceğiniz bir OYUN ile ilgileniyorsanız lütfen oyun olarak algılayınız, gereklerini yerine getirip kendi başınıza uçunuz ve online ortama girmeyiniz. Online ortamı oyun ortamı değil, HOBİ ortamıdır"

Virtual A3xx Instrument Rating
TK157
Sitemize üye olan tüm arkadaşlarımdan lütfen diyerek, rica ederek diyorum ki "Lütfen asgari online uçuş bilgisine sahip olmadan ortama girmeyelim. İki ay sonra sıkılacağınız ve bir daha elinizi bile sürmeyeceğiniz bir OYUN ile ilgileniyorsanız lütfen oyun olarak algılayınız, gereklerini yerine getirip kendi başınıza uçunuz ve online ortama girmeyiniz. Online ortamı oyun ortamı değil, HOBİ ortamıdır"

Virtual A3xx Instrument Rating
TK157
- hakan737
- VIP Member
- Posts: 818
- Joined: 19 Aug 2001, 04:11
- Name: hakan guven
- PID: 003
- Vatsim ID: 811602
- City: istanbul
- Location: Turkey
Utku kardeşim,
16 yaşında olman, 16 yaşındaki herhangi birine ihtimas geçileceği anlamına gelmeyeceği gibi bu kimseyede yapılmıyor. Öte yandan sen 16 yaşında olabilrisn ama karşındaki kişide 50 yaşında bir kişi.
sanal havacılık özellikle online uçuşda bu işden alınan zevk ile profesyonel yaklaşım aynı anda olduğu sürece keyif verir. sadece zevk için yapılan bir uçuş gibi lüksümüz maalesef yok, zira gerçek zamanda gerçek kişilerle aynı anda aynı hava sahasını paylaşıyoruz. Bununda gereği biraz bilgi sahibi olmaktır. Bilgi sahibi olmakta çok zor değildir çünkü eğer online uçuş gibi havacılığın artık yeni bir parçası olan bir uğraşa adım atmış isen seninde bazı sorumlulukları alman, emek ve zaman harcaman gereken bir anlam taşımaktadır.
Online uçuşda, radar ekranımızda kimin kaç yaşında olduğunu veya uçuş tecrübesini görmemekteyiz.Fakat dahil olduğumuz online uçuş sistemi içinde herkesin belirlenen bir standart'a sahip olduğunu kabul etmek zorundayız. Bu verilen hizmetten herkesin eşit olarak faydalanması, ATC ve pilot olarka herkesin aynı sorumluğu taşıması anlamına gelir.
Tolerasnlı davranmak görecelidir. Bu o anki şartlar ve konulara bağlıdır.
Sevgili Selçuk'un dediği gibi ne olduğunu bilmeden bir yorum yapmak imkansız ve haksız bir durumdur. Sen henüz 16 yaşında ve 2 senedir flightsimulator kullanıyor olabilirsin fakat Hasan Unsac ise online ucus ilk olustugu gunden beri bu olusumun bir parcasidir ve gercek hayattada pilot sertifikasına sahip bir agabeyimizdir.
Eğer azarlandıysan (veya öyle algıladıysan) emin ol bir sebebi vardır zira kimsenin kimseye garezi olmadığına göre kişisel bir husumet (mesele) söz konusu olamaz.
Yine sevgili Selçuk Poyraz'ın dediği gibi böyle konuları ait olduğu yere yani trvacc'nin forum sayfasına yazabilirsin (www.trvacc.org/forum ) böylece muhatabın ATC'ler olacak ve karşılıklı olarak görüş alışverişi mümkün olacaktır.
?imdi lütfen bize TRVACC forum sayfasnda ne olduğunu tam ve eksiksiz anlatırsan bizde senin nerlerde hata yaptığını ve bir daha nasıl yapmayacağının yolunu gösterek diğer yeni arkadaşlarımızada yol göstermiş oluruz.
elbette konuyu forum yerine doğrudan Hasan Unsac ile de gorusmek isteyebilirsin, ancak sorunlar, cozumler ve uzlasilarin TRVACC bunyesinde cozulmesi hepimize ornek teskil etmesi acisindan daha verimlidir.
Hakan737Guven
16 yaşında olman, 16 yaşındaki herhangi birine ihtimas geçileceği anlamına gelmeyeceği gibi bu kimseyede yapılmıyor. Öte yandan sen 16 yaşında olabilrisn ama karşındaki kişide 50 yaşında bir kişi.
sanal havacılık özellikle online uçuşda bu işden alınan zevk ile profesyonel yaklaşım aynı anda olduğu sürece keyif verir. sadece zevk için yapılan bir uçuş gibi lüksümüz maalesef yok, zira gerçek zamanda gerçek kişilerle aynı anda aynı hava sahasını paylaşıyoruz. Bununda gereği biraz bilgi sahibi olmaktır. Bilgi sahibi olmakta çok zor değildir çünkü eğer online uçuş gibi havacılığın artık yeni bir parçası olan bir uğraşa adım atmış isen seninde bazı sorumlulukları alman, emek ve zaman harcaman gereken bir anlam taşımaktadır.
Online uçuşda, radar ekranımızda kimin kaç yaşında olduğunu veya uçuş tecrübesini görmemekteyiz.Fakat dahil olduğumuz online uçuş sistemi içinde herkesin belirlenen bir standart'a sahip olduğunu kabul etmek zorundayız. Bu verilen hizmetten herkesin eşit olarak faydalanması, ATC ve pilot olarka herkesin aynı sorumluğu taşıması anlamına gelir.
Tolerasnlı davranmak görecelidir. Bu o anki şartlar ve konulara bağlıdır.
Sevgili Selçuk'un dediği gibi ne olduğunu bilmeden bir yorum yapmak imkansız ve haksız bir durumdur. Sen henüz 16 yaşında ve 2 senedir flightsimulator kullanıyor olabilirsin fakat Hasan Unsac ise online ucus ilk olustugu gunden beri bu olusumun bir parcasidir ve gercek hayattada pilot sertifikasına sahip bir agabeyimizdir.
Eğer azarlandıysan (veya öyle algıladıysan) emin ol bir sebebi vardır zira kimsenin kimseye garezi olmadığına göre kişisel bir husumet (mesele) söz konusu olamaz.
Yine sevgili Selçuk Poyraz'ın dediği gibi böyle konuları ait olduğu yere yani trvacc'nin forum sayfasına yazabilirsin (www.trvacc.org/forum ) böylece muhatabın ATC'ler olacak ve karşılıklı olarak görüş alışverişi mümkün olacaktır.
?imdi lütfen bize TRVACC forum sayfasnda ne olduğunu tam ve eksiksiz anlatırsan bizde senin nerlerde hata yaptığını ve bir daha nasıl yapmayacağının yolunu gösterek diğer yeni arkadaşlarımızada yol göstermiş oluruz.
elbette konuyu forum yerine doğrudan Hasan Unsac ile de gorusmek isteyebilirsin, ancak sorunlar, cozumler ve uzlasilarin TRVACC bunyesinde cozulmesi hepimize ornek teskil etmesi acisindan daha verimlidir.
Hakan737Guven
- hakan737
- VIP Member
- Posts: 818
- Joined: 19 Aug 2001, 04:11
- Name: hakan guven
- PID: 003
- Vatsim ID: 811602
- City: istanbul
- Location: Turkey
sevgili Utku,
Hasan bey ve diger tüm kontrolorler karşısındakinin kim olduğunu bilmezler. Hiçbir zaman bir pilotun ismini başka bir yerden özellikle kontrol etmek gibi bir uygulamamızda yok. O yüzden tüm kontrolorler, servis verirken karşısındaki trafiği bir radar blip'i (radar ekranında görünen uçak simgesi) olarak kabul ederler.
dediğim gibi buradaki esas uçan herkesin belirli bir bilgi seviyesine sahip olduğunu bilerek hizmet etmektir. Bu trafik akışındaki düzenin sağlanması, uçuş ve hava sahası güvenliği için öncelikli kuraldır. Hava sahasında birçok pilot bulunduğu için diğer trafiklerin tecrübesizlikten öte, bilgisizlikten kaynaklanan sorunlarda kontrolorun dikkatini dağıtması işden bile değildir. Böyle bir durumda diğer uçakların güvenliği tehlikeye atılmaktadır.
biz dahil hiçkimse bu işi önceden öğrenmedi, hepimiz uçarak tecrübe sahibi olduk ve herkesde bu şekilde tecrübe sahibi olacaktır. bu sürenin sıkıntısız ve sağlıklı olması çin ise bilginin eksiksiz olması gereklidir. Bu noktada tecrübesizlik, pisti kaçırmak, komutlara geç cevap vermek gibi tolere edilecek hatalar anlamına gelebilir ama pist başında online olmak, flghtplan dolduramamak, komutlara uymamak, komut almaksızın hareket etmek, uygun konuşma usullerini bilmemek (en azından bir kısmını bilmek kısa zamanda telafi edilerek tamamlanabilir bir eksikdir), squawkbox programını kullanmayı bilmemek ancak okumakla edinilecek bilgi anlamındadır.
TRVACC forumuna konu ile ilgili görüşlerini yazarsan, daha önce dediğim gibi varsa senin varsa bizim uygulama hatalarımızı görüp, ortak çözüm üretebilir benzer durumlar için önceden önlemlerimizi almış oluruz.
umarım en kısa sürede tekrar yeni bilgiler ile aramıza katılırsın.
Hakan737Guven
Hasan bey ve diger tüm kontrolorler karşısındakinin kim olduğunu bilmezler. Hiçbir zaman bir pilotun ismini başka bir yerden özellikle kontrol etmek gibi bir uygulamamızda yok. O yüzden tüm kontrolorler, servis verirken karşısındaki trafiği bir radar blip'i (radar ekranında görünen uçak simgesi) olarak kabul ederler.
dediğim gibi buradaki esas uçan herkesin belirli bir bilgi seviyesine sahip olduğunu bilerek hizmet etmektir. Bu trafik akışındaki düzenin sağlanması, uçuş ve hava sahası güvenliği için öncelikli kuraldır. Hava sahasında birçok pilot bulunduğu için diğer trafiklerin tecrübesizlikten öte, bilgisizlikten kaynaklanan sorunlarda kontrolorun dikkatini dağıtması işden bile değildir. Böyle bir durumda diğer uçakların güvenliği tehlikeye atılmaktadır.
biz dahil hiçkimse bu işi önceden öğrenmedi, hepimiz uçarak tecrübe sahibi olduk ve herkesde bu şekilde tecrübe sahibi olacaktır. bu sürenin sıkıntısız ve sağlıklı olması çin ise bilginin eksiksiz olması gereklidir. Bu noktada tecrübesizlik, pisti kaçırmak, komutlara geç cevap vermek gibi tolere edilecek hatalar anlamına gelebilir ama pist başında online olmak, flghtplan dolduramamak, komutlara uymamak, komut almaksızın hareket etmek, uygun konuşma usullerini bilmemek (en azından bir kısmını bilmek kısa zamanda telafi edilerek tamamlanabilir bir eksikdir), squawkbox programını kullanmayı bilmemek ancak okumakla edinilecek bilgi anlamındadır.
TRVACC forumuna konu ile ilgili görüşlerini yazarsan, daha önce dediğim gibi varsa senin varsa bizim uygulama hatalarımızı görüp, ortak çözüm üretebilir benzer durumlar için önceden önlemlerimizi almış oluruz.
umarım en kısa sürede tekrar yeni bilgiler ile aramıza katılırsın.
Hakan737Guven
selamlar
Hakan hocam çok haklısınız.Bende 16 yaşındayım yaklaşık 10 aydır FLYTHY çatısı altında pilotum bundan herzaman gurur duydum:).Ama şu bir gerçektirki her uçtuğumda mutlaka yeni yeni şeyler öğreniyorum.Utku kardeşim aramıza hoşgeldin,öncelikle FLYTHY sitesindeki SYYLABUS bölümünü okumanı veya diğer havacılık sitelerindeki teorik bilgileri okumanı tavsiye ederim.Ayrıca uçak tercihininde PMDG,PSS,LEVEL-D gibi gerçekle aynı simule edilmiş modelleri kullanmanda çok yarar olur.Ayrıca msn adresin varsa veya e-mail yoluyla oradanda yardımcı olurum sana takıldığın yerlerde.Başarılar dilerim...
Not:İzmir dışında olduğum için geç cevap verebilirim Teşekkürler:)
Hakan hocam çok haklısınız.Bende 16 yaşındayım yaklaşık 10 aydır FLYTHY çatısı altında pilotum bundan herzaman gurur duydum:).Ama şu bir gerçektirki her uçtuğumda mutlaka yeni yeni şeyler öğreniyorum.Utku kardeşim aramıza hoşgeldin,öncelikle FLYTHY sitesindeki SYYLABUS bölümünü okumanı veya diğer havacılık sitelerindeki teorik bilgileri okumanı tavsiye ederim.Ayrıca uçak tercihininde PMDG,PSS,LEVEL-D gibi gerçekle aynı simule edilmiş modelleri kullanmanda çok yarar olur.Ayrıca msn adresin varsa veya e-mail yoluyla oradanda yardımcı olurum sana takıldığın yerlerde.Başarılar dilerim...
Not:İzmir dışında olduğum için geç cevap verebilirim Teşekkürler:)
-
- Junior Member
- Posts: 68
- Joined: 26 May 2002, 19:47
- Name: Hasan UNSAC
- PID: 0000
- Location: Ankara
Sevgili Utku,
Istersen azar demiyelim de yasli bir buyugunuzun sitemi diyelim.
Ama sen hangisisin dun aksam "sitem" ettiklerimden.
1)36R pistine taxi verdikten sonra bana "36 pisti nerede" diye sorup da benim push back den sonra "duz gidin solunuzda kontrol kulesini goreceksiniz oradan sola sapin" diyerek progressive taxi verdigim, fakat sola donecegine saga donup de benim "Sen daha sagini solunu bilmiyorsun, once onu ogren sonra biraz calis, dokuman oku sonra online ol" dedigim kardesimmisin?
2)Ben simdi kalkarsam beni indirebilirmisiniz diyen sevgili kardesimmisin?
3)Squawk kodunu baglayin dedigimde Nereye baglayacagim diyen, izah edincede transponder aleti nerededir? Ne ise yarar diyen kardesimmisin?
4)yoksa 36R pist basina "A1 ve H yoluyla serbestsiniz dedigimde" Gerek yok biliyorum diyip 18L pistine giden kardesimmisin?
Dun aksam olanlar benim sitem dedigim senin azar dedigin olaylar bunlar sen hangisin bunlarin icinde?
Sevgiyle kalin
Hasan Unsac
IFR CPL MEL
TRVACC Sen.Controller
FlyThy212
hunsac@tnn.net
Istersen azar demiyelim de yasli bir buyugunuzun sitemi diyelim.
Ama sen hangisisin dun aksam "sitem" ettiklerimden.
1)36R pistine taxi verdikten sonra bana "36 pisti nerede" diye sorup da benim push back den sonra "duz gidin solunuzda kontrol kulesini goreceksiniz oradan sola sapin" diyerek progressive taxi verdigim, fakat sola donecegine saga donup de benim "Sen daha sagini solunu bilmiyorsun, once onu ogren sonra biraz calis, dokuman oku sonra online ol" dedigim kardesimmisin?
2)Ben simdi kalkarsam beni indirebilirmisiniz diyen sevgili kardesimmisin?
3)Squawk kodunu baglayin dedigimde Nereye baglayacagim diyen, izah edincede transponder aleti nerededir? Ne ise yarar diyen kardesimmisin?
4)yoksa 36R pist basina "A1 ve H yoluyla serbestsiniz dedigimde" Gerek yok biliyorum diyip 18L pistine giden kardesimmisin?
Dun aksam olanlar benim sitem dedigim senin azar dedigin olaylar bunlar sen hangisin bunlarin icinde?
Sevgiyle kalin
Hasan Unsac
IFR CPL MEL
TRVACC Sen.Controller
FlyThy212
hunsac@tnn.net
- THY7
- Officer
- Posts: 686
- Joined: 19 Aug 2001, 05:52
- Name: Berhan Dönmez
- PID: 7
- Vatsim ID: 813296
- City: Istanbul
- Location: Turkey
Hİç okumuyoruz,türk milleti olarak direk işin içine girip ne olursa öğrenirim zamanla diyip bi işe giriyoruz ama olmuyor malesef,Flight simulator'un bir oyun olmadığını,aslında ne kadar ciddi bir hobi olduğunu hala farkında olamayanlar var malesef.
Berhan Dönmez
TRVACC11-FLYTHY007
PPL owner-ATPL Student
Berhan Dönmez
TRVACC11-FLYTHY007
PPL owner-ATPL Student
Arkadaslar bu isler yasa bakmiyor. Serdar Sualp Hoca'dan tutun Hasan Unsac hoca, Hakan Guven Hoca'lar bu camia'da en eski pilot ve ATC'lerden biri. SATCO zamanindan hep beraber ucmaya basladik. Ben yaklasik 16 yasinda idim hocalar ile tanistigim zaman. Online ucardim, Hic bir azarlarini isitmedim cunku merakim vardi, okudum , arastirdim, bos zamanimda calistim, sorularimi cekinmeden sordum, Transponder nereye baglanir, Taxi musadesi nasil alinir vs... Bu arada su an 26 yasindayim e demekki yaklasik 10 sene evvel, Ozaman Internet'de Havacilik ile ilgili bukadar fazla tutorial'lar bilgiler vs. yoktu. Bu isi genc ve laiki ile yapan bircok isim verebilirim.Bu yuzden bu is yasa abkmiyor.
Havacilik buyuk bir disiplin isteyen bir konudur. Kokpite girmeden once kafanizdaki bir cok seyi evde birakip ucusa gitmeniz gerekir.
Hoca ve Ogrenci iliskisi cok onemlidir. Kurallara uyulmadigi zaman hocalar hatalari af etmiyebilir. Azar isitilebilir, Unutmayalimki havaciliktaki kurallar pilotlarin kani ile yazilmistir.
Havacilik buyuk bir disiplin isteyen bir konudur. Kokpite girmeden once kafanizdaki bir cok seyi evde birakip ucusa gitmeniz gerekir.
Hoca ve Ogrenci iliskisi cok onemlidir. Kurallara uyulmadigi zaman hocalar hatalari af etmiyebilir. Azar isitilebilir, Unutmayalimki havaciliktaki kurallar pilotlarin kani ile yazilmistir.
Utku Kardeşim öncelikle Ailemize hoşgeldin;
Hasan Hocam ile yaşadığım bir anıyı anlatmak isterim;
Birgün PMDG 737-800 ile uçuyorum. Kendisi de Ankara CTR deki görevini idame ettirmekte. Bir anda nasıl oldu ise uçağımın FMC'si sıfırlandı ve rotayı gösteren panel ekranım çalışmaz oldu. Aktif olan sadece AP ve FD ekranı. ANK vor'na ayarladım VOR 1'i. Sonra da, Hasan hocamın kontrolüne bıraktım gerisini. Kendisi beni son derece sabırlılıkla Ankara 03R pistine hatasız bir görüş ile yaklaştırdı. Üstelik bu olay open-day'de yaşandı. Utkucum, sana tavsiyem önce kullanacağın uçağı seç. Sonrada onla ilgili dökümanları son derece ilgi ile oku. Offline olarak birçok kez deneme yap. Ondan sonra göreceksin ki gerçekten eşsiz bir sanal pilot olmuşsun, böyle olaylara neden olacak herhangi bir durumda kalmayacak...
SAYGILARIMLA
Barbaros Hayrettin EMSEN
------------------
Pisteki teker izim, Havadaki Beyaz şeritim benim imzamdır...
Hasan Hocam ile yaşadığım bir anıyı anlatmak isterim;
Birgün PMDG 737-800 ile uçuyorum. Kendisi de Ankara CTR deki görevini idame ettirmekte. Bir anda nasıl oldu ise uçağımın FMC'si sıfırlandı ve rotayı gösteren panel ekranım çalışmaz oldu. Aktif olan sadece AP ve FD ekranı. ANK vor'na ayarladım VOR 1'i. Sonra da, Hasan hocamın kontrolüne bıraktım gerisini. Kendisi beni son derece sabırlılıkla Ankara 03R pistine hatasız bir görüş ile yaklaştırdı. Üstelik bu olay open-day'de yaşandı. Utkucum, sana tavsiyem önce kullanacağın uçağı seç. Sonrada onla ilgili dökümanları son derece ilgi ile oku. Offline olarak birçok kez deneme yap. Ondan sonra göreceksin ki gerçekten eşsiz bir sanal pilot olmuşsun, böyle olaylara neden olacak herhangi bir durumda kalmayacak...

SAYGILARIMLA
Barbaros Hayrettin EMSEN
------------------
Pisteki teker izim, Havadaki Beyaz şeritim benim imzamdır...
- THY1935
- Average User
- Posts: 216
- Joined: 03 Jun 2006, 14:22
- Name: Hanifi AVCI
- PID: 1935
- Vatsim ID: 964441
- City: Samsun
- Location: Samsun
hasan unsac gibi abilerimiz daha nekadar burda olurlar bilmem ama umarım biz bu işleri yeterince öğreninceye kadar bırakmazlar ve hep tecrübelerinden faydalanırız...
.ve hakikaten böyle kıymetli insanlara yakın olmak bizim için şans teşekkür ediyorum kendilerine ayrıca serdar sualp ve hakan güven beylere
Hanifi Avcı
İSTANBUL

Hanifi Avcı
İSTANBUL