Lago'nun en son cikan add-on'u FS Maintenanceyi indirip 6 saat bedava deneyebilirsiniz. Diger forumlarda pek bi meşedilmis. Ben denedim. Anladigim kadariyla ucus anindaki perfomansinizi takip ediyor ve ucaga ne kadar zarar verdiginiz gibi olaylari izliyor. DF737 yle LTBA-LTAC sirasinda denedim BEACON'u devreye almadigim icin ceza puani yedim
Denemeye deger. Yaklasik 2MB.
Ferdi Vefa
FS Maintenance
-
- Technical Admin
- Posts: 322
- Joined: 26 Oct 2001, 01:29
- Name: Özgür Özden
- PID: 45
- Vatsim ID: 824586
- City: Ankara
- Location: Turkey
Herkese Selamlar,
Su an version 1 oldugu icin daha da cok umutluyum gelecekte FS2004 ile birlikte cok daha onem kazanacak bir uygulama olacagindan eminim.
BlackBox
Bank and Money Management
Aircraft Manager
A-B-C-D Maintenance
Leasing Aircraft
Passanger Comfort
Pilot Rating
gibi onemli konulari ele alan ve uygulayan ufacik (1.6MB) bu program 25EURO degerinde. Ben basarili buldum.
Senaryo su sekilde:
Ucak kiraliyorsunuz ve bu ucagi kiraladiginizda fixed bir paraniz oluyor bu para ile ucuslarinizi yapiyor paranizi arttiriyorsunuz, motor calistirma anininda motor durdurma anina kadar herseyi logluyor ve bunun karsiligi size bir analiz yapiyor. Bu degerlendirmede akliniza gelebilecek onemli basliklar var. Hem pilotajiniz, hem yolcu konforu gibi etkiler goz onunde tutulmus. Bu degerlendirmeler gore ucusunuzdan paraniz kesiliyor, kesilen paranizla banka hesabiniza yatiyor. Paraniz cok az olunca bellli bakimlari yapabilmek icin borc da aliyorsunuz faizle
) A sinif bakimi 8.saatin sonunda bu bakimlari yaptirmaniz gerekiyor, B-C-D bakim devaminda ileri saatlerde bu bakimi izliyor. Bu bakimlarin zamaninda yaptirilmamasi halinde ya da milleri dolmasi durumunda ucus aninda arizalar yasayabiliyorsunuz
)
Ayirca, module startlandiktan sonra realism settings, aircraft type, slew mode, map gibi bazi ozellikler DISABLE ediliyor ve as real as it gets yapiyor
)
Senaryo bundan ibaret ben de kisa bir ucus yaptim tam inceleyemedim konu ile ilgili pdf yeteri kadar guzel aciklanmis, bence Simulation'larimiza cok farkli boyut katacak ve artik paralarimizin buyuklugunu konusuyor olacagiz
) Bakalim kim zengin olacak ucarak..
Herkese dikkatli ve eglenceli ucuslar.
TK045 Ozgur Ozden
IT Manager, FlyTHY
Edited by - ozgur ozden on 21/05/2002 12:46:59
Su an version 1 oldugu icin daha da cok umutluyum gelecekte FS2004 ile birlikte cok daha onem kazanacak bir uygulama olacagindan eminim.
BlackBox
Bank and Money Management
Aircraft Manager
A-B-C-D Maintenance
Leasing Aircraft
Passanger Comfort
Pilot Rating
gibi onemli konulari ele alan ve uygulayan ufacik (1.6MB) bu program 25EURO degerinde. Ben basarili buldum.
Senaryo su sekilde:
Ucak kiraliyorsunuz ve bu ucagi kiraladiginizda fixed bir paraniz oluyor bu para ile ucuslarinizi yapiyor paranizi arttiriyorsunuz, motor calistirma anininda motor durdurma anina kadar herseyi logluyor ve bunun karsiligi size bir analiz yapiyor. Bu degerlendirmede akliniza gelebilecek onemli basliklar var. Hem pilotajiniz, hem yolcu konforu gibi etkiler goz onunde tutulmus. Bu degerlendirmeler gore ucusunuzdan paraniz kesiliyor, kesilen paranizla banka hesabiniza yatiyor. Paraniz cok az olunca bellli bakimlari yapabilmek icin borc da aliyorsunuz faizle


Ayirca, module startlandiktan sonra realism settings, aircraft type, slew mode, map gibi bazi ozellikler DISABLE ediliyor ve as real as it gets yapiyor

Senaryo bundan ibaret ben de kisa bir ucus yaptim tam inceleyemedim konu ile ilgili pdf yeteri kadar guzel aciklanmis, bence Simulation'larimiza cok farkli boyut katacak ve artik paralarimizin buyuklugunu konusuyor olacagiz

Herkese dikkatli ve eglenceli ucuslar.
TK045 Ozgur Ozden
IT Manager, FlyTHY
Edited by - ozgur ozden on 21/05/2002 12:46:59
- THY2
- VIP Member
- Posts: 299
- Joined: 18 Aug 2001, 20:33
- Name: Bülent AKBAY
- PID: 2
- Location: Istanbul
- Contact:
Selam,
Ozgur Yeterince anlatmış. Ben de dün test ettim. FS dünyamıza yeni bir boyut geldi denilebilir. Kim daha iyi ve kaliteli uçuyor bu programla belli olacak. Zamanla çıkacak yamalar ve ekler ile sanırım daha da gelişecek. Artık tüm uçuşlarımızda bir gözlemci olacak. çağı 30 derece bank dan fazla yatırmak , 1000 varyo ile teker koymak, Motorları uzun süre full power da çalıştırmak kimsenin yapmak istemeyeceği şeyler olacak.
Kesinlikle tavsiye ediyorum. indirin deneyin. Beğenirseniz 25 EURO... :-))) ben para biriktirmeye başladım ......
Sevgiler.
Bülent
Ozgur Yeterince anlatmış. Ben de dün test ettim. FS dünyamıza yeni bir boyut geldi denilebilir. Kim daha iyi ve kaliteli uçuyor bu programla belli olacak. Zamanla çıkacak yamalar ve ekler ile sanırım daha da gelişecek. Artık tüm uçuşlarımızda bir gözlemci olacak. çağı 30 derece bank dan fazla yatırmak , 1000 varyo ile teker koymak, Motorları uzun süre full power da çalıştırmak kimsenin yapmak istemeyeceği şeyler olacak.
Kesinlikle tavsiye ediyorum. indirin deneyin. Beğenirseniz 25 EURO... :-))) ben para biriktirmeye başladım ......
Sevgiler.
Bülent
- THY7
- Officer
- Posts: 686
- Joined: 19 Aug 2001, 05:52
- Name: Berhan Dönmez
- PID: 7
- Vatsim ID: 813296
- City: Istanbul
- Location: Turkey
http://www.lagoonline.com/ENG/default.asp
İyi Uçuşlar...
Berhan Dönmez
V.Captain and ATC
TRVACC11-FLYTHY~7~
İyi Uçuşlar...
Berhan Dönmez
V.Captain and ATC
TRVACC11-FLYTHY~7~
Patch'i cikmis. (version 1.02)
Dreamfleet Archer'da kullanmak mümkün (daha doğrusu mantikli) değil galiba.
Herkese merhaba.
Fs maintenance oldukça güzel bir program.
Online uçuşta da çalışıyor.
FS2002'de bulunan system failure kısmını uçak bakımlarına göre ve rastlansal olarak devreye alıyor.
Mesela son yaklaşmada iniş takımlarını açtıktan sonra 3 yeşil ışığı kontrol etmelisiniz.
Ya da kalkış sırasında Abort Takeoff'a hazırlıklı olmalısınız.
Benzer şekilde havada iken nedede bulunduğunuzu ve en yakın pisti kontrol etseniz iyi olur.
Bir uçuşumda overspeed yapınca flapsız inmek zorunda kaldım.
Her uçuşta arıza olacak diye bir şey de yok.
Map view, realism settings, slew, fuel settings, Select aircraft,
System failures, Time&Season gibi özelliklerin kullanımını da engelliyor.
Kısacası simulatördeki gerçeklik hissini arttırıyor. Park edip motorları kapatınca da raporunu veriyor.
ne hatalar yaptığınızıda öğrenebiliyorsunuz.
Sorum şu;
Bu programı online uçuşta kullanırsak;
- Kimi zaman emergency deklare etmemiz ya da iniş önceliği istememiz gerekebilir. Buna izin var mı?
- Kader bu ya uçağı düşürürsek ne olur? (Mesela iniş takımları açılmaz ya da motorlar durursa?)
Vatsim'in bu konudaki yaklaşımını da merak ediyorum.
Saygılar.
Uğur Uzgan
TK080
Fs maintenance oldukça güzel bir program.
Online uçuşta da çalışıyor.
FS2002'de bulunan system failure kısmını uçak bakımlarına göre ve rastlansal olarak devreye alıyor.
Mesela son yaklaşmada iniş takımlarını açtıktan sonra 3 yeşil ışığı kontrol etmelisiniz.
Ya da kalkış sırasında Abort Takeoff'a hazırlıklı olmalısınız.
Benzer şekilde havada iken nedede bulunduğunuzu ve en yakın pisti kontrol etseniz iyi olur.
Bir uçuşumda overspeed yapınca flapsız inmek zorunda kaldım.
Her uçuşta arıza olacak diye bir şey de yok.
Map view, realism settings, slew, fuel settings, Select aircraft,
System failures, Time&Season gibi özelliklerin kullanımını da engelliyor.
Kısacası simulatördeki gerçeklik hissini arttırıyor. Park edip motorları kapatınca da raporunu veriyor.
ne hatalar yaptığınızıda öğrenebiliyorsunuz.
Sorum şu;
Bu programı online uçuşta kullanırsak;
- Kimi zaman emergency deklare etmemiz ya da iniş önceliği istememiz gerekebilir. Buna izin var mı?
- Kader bu ya uçağı düşürürsek ne olur? (Mesela iniş takımları açılmaz ya da motorlar durursa?)
Vatsim'in bu konudaki yaklaşımını da merak ediyorum.
Saygılar.
Uğur Uzgan
TK080
ben de denedim..iki kere birinde "not good" oldum. sonra bazı hatalarımı görüp dikkat edince "good" oldum. ama bazılarını anlayamamışım düzeltememişim..bilen varsa ikisinin ne anlama geldiğini soracağım:
1..engine start wişout beacon ne demek nasıl düzeltirim..?
2..excessive pitch up , uçağın burnunun fazla kalkması mı demek ?
ayrıca bunu kullanınca:
1.. ai traffic teki uçaklar sapıtıyor, pist ortasında yada alakasız çimenlere dalıyorlar..
2.. ankaraya inerken hep bana ya 3R veya 21R bildiriliyordu ,bu ise tam ters pistleri tower den söyledi 3L 21L.
offline uçuşta istanbul 6-24 pistine atc den ineniniz var mı rüzgarı ne tarafa çevirirsem çevireyim, hep 18-36 dedi..
teşekkürler..
***
1..engine start wişout beacon ne demek nasıl düzeltirim..?
2..excessive pitch up , uçağın burnunun fazla kalkması mı demek ?
ayrıca bunu kullanınca:
1.. ai traffic teki uçaklar sapıtıyor, pist ortasında yada alakasız çimenlere dalıyorlar..
2.. ankaraya inerken hep bana ya 3R veya 21R bildiriliyordu ,bu ise tam ters pistleri tower den söyledi 3L 21L.
offline uçuşta istanbul 6-24 pistine atc den ineniniz var mı rüzgarı ne tarafa çevirirsem çevireyim, hep 18-36 dedi..
teşekkürler..
***
-
- Technical Admin
- Posts: 322
- Joined: 26 Oct 2001, 01:29
- Name: Özgür Özden
- PID: 45
- Vatsim ID: 824586
- City: Ankara
- Location: Turkey
1..engine start wişout beacon ne demek nasıl düzeltirim..?
CEVAP: Oncelikle ucaklar yerde iken motor calistirma oncesi etrafindaki arac, ekip etc lere durum bildirmek icin ucakta bulunan kabaca KIRMIZI belirli sekmelerle yanip sonen isik dersek bunun yanmasini saglarlar ardindan motor calistirirlar. Siz etrafa bilgi vermeden motor calistirdiginiz icin
) ceza kesmis, once BEACON acin sonra motor calistirin.
..excessive pitch up , uçağın burnunun fazla kalkması mı demek ?
CEVAP: Evet dediginiz gibi ucagi cok dikmissniz, takeoff esnasinda saniyede 3derece noseup ile 15dereceyi bulmaniz gerekir, verimli takeoff bun gerektirir. Maximum 30dur ama 18-20 pek gecildigini sanmiyorum OZellikle 15'i gecmemeye 12nin altinda kalmamaya dikkat edin. Tabii bu ilk kalkis icin.
Digerleri icin bilgim yok offline ucmuyorum ama son sorunuz icin cevap sudur:
Simulator aktf pist secerken pistlerden sadece birinin uzerinde ruzgar belirlemesi yapiyor. Yani bir meydanda 3 pist 6 inis kalkis varsa bunlaradan sadece birini ele aliyor ve genelde o havaalaninin tarihindeki masteri seciyor sanirim (buyukluge gore dikkat etmiyor cunku) ve bu pistin 2 yonunden birini ruzgara gore seciyor bu nedenle ne yaparsaniz yapin asla 06 ve 24 duyamazsiniz. Ama TRVACC kuleleri aciksa ne kadar da zevklidir 36ya inerken saginizda 06dan kalkis yapmaya hazirlanan diger ucagi seyretmek
) Tesekkurler TRVACC
TK045 Ozgur Ozden
CEVAP: Oncelikle ucaklar yerde iken motor calistirma oncesi etrafindaki arac, ekip etc lere durum bildirmek icin ucakta bulunan kabaca KIRMIZI belirli sekmelerle yanip sonen isik dersek bunun yanmasini saglarlar ardindan motor calistirirlar. Siz etrafa bilgi vermeden motor calistirdiginiz icin

..excessive pitch up , uçağın burnunun fazla kalkması mı demek ?
CEVAP: Evet dediginiz gibi ucagi cok dikmissniz, takeoff esnasinda saniyede 3derece noseup ile 15dereceyi bulmaniz gerekir, verimli takeoff bun gerektirir. Maximum 30dur ama 18-20 pek gecildigini sanmiyorum OZellikle 15'i gecmemeye 12nin altinda kalmamaya dikkat edin. Tabii bu ilk kalkis icin.
Digerleri icin bilgim yok offline ucmuyorum ama son sorunuz icin cevap sudur:
Simulator aktf pist secerken pistlerden sadece birinin uzerinde ruzgar belirlemesi yapiyor. Yani bir meydanda 3 pist 6 inis kalkis varsa bunlaradan sadece birini ele aliyor ve genelde o havaalaninin tarihindeki masteri seciyor sanirim (buyukluge gore dikkat etmiyor cunku) ve bu pistin 2 yonunden birini ruzgara gore seciyor bu nedenle ne yaparsaniz yapin asla 06 ve 24 duyamazsiniz. Ama TRVACC kuleleri aciksa ne kadar da zevklidir 36ya inerken saginizda 06dan kalkis yapmaya hazirlanan diger ucagi seyretmek

TK045 Ozgur Ozden