Uçuş Seviyeleri

Help Center For New Turkish Virtual Pilots. Questions about connection, online flying, and training.
Post Reply
User avatar
THY157
VIP Member
VIP Member
Posts: 825
Joined: 11 Jan 2002, 22:00
Name: Selçuk POYRAZ
PID: 157
Location: Kocaeli

Merhaba Arkadaşlar;

Elimde Ali Camat hocamız tarafından e?itimde kullanmamız amacıyla gönderilmiş bir yol haritası var. Ancak uçmak için Fligt Plan doldururken ikilemde kalıyorum. Örne?in Ystanbul-Ankara uçarken LTBA(SID)YAA TOKER PETAR (STAR) LTAC uçuş planında yollarıda belirtti?imde (Örn. VG8) haritada gördü?üm kadarıyla min. uçuş yüksekli?i 8000 ft. ve ben flight planda uçuş seviyesi olarak 23000 ft. seçersem yanlış yapmışım gibi hissediyorum. Çünkü FL'ı 23000 ft. seçersem UL614 olarak flight planda belirtmem gerekiyor diye düşünüyorum. Yani hem VG8 yazıp hem uçuş yüksekli?ini 23000 ft. seçemem diye düşünüyorum. Bu düşünce do?ru mu?

Ykincisi aynı haritada hem yüksek hem alçak irtifa yollar var. Victor yolunun max. uçuş seviyesi nedir? UL yolların altında kalan yüksekli?e göre de?işir mi? Yine örnekle açıklayayım; VG8 FL80, UL614 FL200. Burada VG8 için max. uçuş seviyesi nedir?

Saygılarımla...

Selçuk Poyraz
TK157
Ahmet Bedir
Junior Member
Junior Member
Posts: 95
Joined: 12 Nov 2001, 17:12
Location: Turkey
Contact:

Selçuk,

Uçuş seviyeleri çok kısaca doğu istikametine uçarken tek sayılar örnek: FL070..FL250..vs. Batı istikameti için cift: FL080..FL340..vs.

Türkiyede (dünyanın bir çok yerinde olduğu gibi) iki türlü hava yolu bulunur Low ve High, aslında Türkiyede bulunan low level "boş" yani hem low hem high level olarak kullanılır, VG8 de FL 090 ve FL310 de geçerlidir, bazı ülkelerde bu durum farklıdır low level hava yoları limileri ülkeden ülkeye değişir, sim ortamında bunu FL240 olarak kabul edebilirsin (ABD de bu standard olrak FL180). Boş ve High level airway için azami uçus seviyesi FL460, gine bu rakkam bazı ülkelerde daha yüksek olabilir.

Chart da havayolu yenında da belirtilen rakkam MEA kısaca iki bacak arası uçulması gerekn asgari seviyeyi belir.

MEA hakkında daha fazla bilgi için bak:
http://trvacc.org/forum/topic.asp?TOPIC_ID=61
User avatar
THY157
VIP Member
VIP Member
Posts: 825
Joined: 11 Jan 2002, 22:00
Name: Selçuk POYRAZ
PID: 157
Location: Kocaeli

Selamlar Ahmet Hocam;

Anlattığınız şeyi biliyorum ancak kafamı karıştıran şey YAA VOR ile BAG VOR arasında yol haritasına göre iki yol var; biri VG8 ve MEA FL90 olarak belirtilmiş, diğeri UL614 ve MEA FL200 olarak belirtilmiş. Sorun şu;

Uçuş öncesi doldurduğumuz Flight Planda yolu "LTBA(SID)YAA VG8 TOKER VG8 PETAR (STAR) LTAC" şeklinde yazıp Flight Altitude kısmına FL230 yazmak yanlışmıdır? Doğrusu "LTBA(SID)YAA UL614 TOKER UL614 PETAR (STAR) LTAC" şeklinde mi olmalıdır. Ya da yazdığımız plana göre Flight Altitude kısmını VG8'li plan için FL190 olarak mı doldurmalıyım?

Tüm arkadaşlara şimdiden teşekkür ederim ve iyi, güvenli uçuşlar dilerim.


Selçuk Poyraz
TK157

Edited by - Selçuk on 19/05/2002 21:22:24
Ahmet Bedir
Junior Member
Junior Member
Posts: 95
Joined: 12 Nov 2001, 17:12
Location: Turkey
Contact:

Soruyu şimdi daha iyi anladım,
daha önce bahsettiğim gibi TR de low level ayrımı yok, VG8 vs gibi hava yolları AGL-FL460 geçerlidir.

Biraz şimdi kafanı iyice karıştıracam sıkı dur.
Yollar belli notam tabi değilise ve MEA uzeri uçuyorsan sorun yoktur gibi. örnk ellindeki chart a bakarsan (bendeki ME(H/L)1)
LTBA-LTCL (Atatürk-Siirt) için
N440F290 YAA UL614 SRT
bu yol gayet uygun görünüyor, fakat
RAD(Route Avalibility Document) bakarsan
http://www.cfmu.eurocontrol.be/rad/text16may/rad21.pdf

UL614 için EZS-SRT arası NOTAM lı sadece Tehran FIR veya aşırı uçuşlar için geçerlidir, ve saat olayı var.

Kısaca YAA VG8 SRT için hiç bir sorun yok. aynı şekilde
YAA VG8 TOKER PETAR
YAA UL614 TOKER PETAR,
kısaca sana kalmış

Sen en iyisi TR içinde V yollarını tercih et, ama çok ta atla deve değil. Bu işleri genel de dispatch tarafından takip edilir ve pilota uçulması gereken rota hemen uçuş öncesi verilir.

Ucuş planlarınızı kontrol etmek için yine Euro-Control da bulunan sayfasından faydalanabilirsin.
http://www.cfmu.eurocontrol.be/chmi_pub ... rv1=ifpuvs
User avatar
THY157
VIP Member
VIP Member
Posts: 825
Joined: 11 Jan 2002, 22:00
Name: Selçuk POYRAZ
PID: 157
Location: Kocaeli

Teşekkürler hocam. Söylediğiniz linklere baktım ancak tam inceleyemedim. Ancak sanırım EZS-SRT arasını aşmak için bir yol var; UL614 yolunu kullanmak :)

Saygılarımla...


Selçuk Poyraz
TK157
Ahmet Bedir
Junior Member
Junior Member
Posts: 95
Joined: 12 Nov 2001, 17:12
Location: Turkey
Contact:

Selçuk ÇOK haklısın,

YAA VG8 SRT, yolunu Euro Control "Flight Plan Validation" sayfası sevmedi, error veriyor ama UL614 sevdi.

quote:
(FPL-TCAHB-IG
-FA50/M-SDRWXY/C
-LTBA1500
-N0450F310 YAA UL614 SRT DCT
-LTCL0155 LTAC
-0)


ellimdeki RAD yenilemem lazım.

Keyifli uçuşlar.
User avatar
THY157
VIP Member
VIP Member
Posts: 825
Joined: 11 Jan 2002, 22:00
Name: Selçuk POYRAZ
PID: 157
Location: Kocaeli

Teşekkürler yardımlarınız için, size de iyi uçuşlar dilerim.


Selçuk Poyraz
TK157
Post Reply

Return to “Training Lounge”