Selamlar,
Hem Tugrul hoca'ya hem de Selim Hoca'ya yanit vermeye calisayim..
Tugrul hoca,
Airbus normalde full auto ucsun diye dizayn edilmis bir alet. yani alet uzerinde mecbur kalinmadikca sartlar seni manuel ucmaya zorlamadikca or: elektrik arizan var, hidrolik arizan var, otopilot devreye girmiyor vsvs... mutlaka ucak otopilotta surekli check edilerek ucurulmalidir. inis esnasinda gorus kisitli olmadigi muddetce kaptan tarafi sag el şrust lever uzerinde sol el de stickte olmak uzere ucagi yer+1000 ft mesafe kala otopilottan cikartir ve alcalma profilini izlemesini elle manuel takip eder. O nedenle gercekten gercege yakin bir pratik yapmak istiyor ve fanezi olmasin istiyorsan hicbir surette klavye ile deneme yapmamani oneririm

)):D:D zira o zaman simulasyondan cikip oyun haline geliyor ki bu olaya oyun olarak bakilmamasi taraftariyim..
Selim Hocam'in sorusu,
Selim hoca birkac defa bir iki airbus kaptani arkadasimla kokpitte ucabilme sansini elde edebildim, 13 yasindan bu yana pilot olmaya calisiyorum becerebildigim basarabildigim belki de bir basamak atlayabildigim tek nokta şy kokpitine girip ustelik ucusu bastan sona filme almak oldu..Buradan hareketle sol ve sag elin hicbir onemi gercekten yok ucagi otopilottan cikardigin vakit zaten ucagin alcalirken son 1000 ile 800 ft kala zamandir. bunun da nedeni gorus kisitli olmadigi icin herhangi bir aksilik olmasi durumunda minimum degerleri icinde inisi erteleyebilecek seviyede isen sag elle şrust'a toga verip sol elle de sticki kendine dogru cekmek 100 ft uzerine ciktiginda ise tekrar otopilota almak icindir ucagi otodan cikardigin zaman zaten cikarmadan onceki ne kadar ruzgar yerse yesin hic bozmadan izliyor hakimiyeti etkileyecek hicbir engele yol acmiyor..birgun bir araya gelebilirsek filmi de birlikte izleriz.. stick kullanimini gerektiren durum sol ve sag el kullanimini etkileyecek oranda olmuyor hicbir zaman...o nedenle hicbir surette zorlanmadiklarini ifade etmislerdi..aynen lovye kullanmak gibi..cunku lovyeli ucaklarda da otopilottan cikardigin zaman ucagi kaptan sag elle şrusti tutar sol elle ucagin dengesini ayarlamaya calisir. stickte yaptigin sol ve sag darbeler ucagin tumuyle yonunu degistirmiyor zaten asla ufak dengeleme hesaplari yapmani sagliyor inis esnasinda centerline edebilmek icin
bunun disinda kalktisa ise taxi yaparken stickin biraz daha solunda kalan wheel steering toolu var tam adini ben de bilmiyorum.. bu bir vana ucagin burnunu en keskin acilarla cevirmeye yariyor...
kalkis icin sticki hafif kendine cekmesi ve 17 derecelik bir dikme acisini 100ft'ekadar tutmasi yeterli 100 ft buldugu an otopilottur..
umarim yardimci olmustur
sevgiler
Batur Musaogullari
FlyThy A320-321 Captain