Baya bir geç oldu ama - bende birşeyler yazayım.
Bir kere herşeyden önce PMDG 737'de yavaşlama sorunu yok.
Yaşanan problemlerin iki sebebi var;
1. Alışkanlık
Çoğumuz B737 veya herhangibir jet uçağını gerçek hayatta uçurmadık. Gözümüzü Flight Simulatorun Default B737'sinde açtık ve default 737'de gördüklerimizi, öğrendiklerimizi doğru olarak kabul ettik. Fakat malesef Microsoft ne B737'nin nede simdeki diğer jet'lerin uçuş dinamikleri modellemesini tam olarak yapmamış, çoğu noktada uçağın gerçeğine oranla ciddi sapmalar mevcut. Dolayısı ile şu an yanlış olarak yorumladığımız konular aslında bizim yanlış alışmamızdan kaynaklanıyor.
PMDG, 737'yi Boeing'in verdiği "induced" ve "parasite" drag verilerine göre doğru olarak modellemiş durumda. Biraz araştırma yaparsanız uçağın gerçekte de PMDG'nin modellediği gibi alçaldığını/süzüldüğü görürsünüz. Ayrıca speedbrake'de doğru olarak modellenmiş durumda.
Netice olarak uçağın uçuş dinamiklerinde bir sorun yok.
2. Kullanım şekli
Uçağın gerçektekine uygun olarak uçtuğunu kabullendikten sonra uçağı kendimize uydurmayı bırakıp uçağa uyum göstermeye başlamalıyız. Dolayısı ile uçakla ilgili olabildiğince çok bilgi toplayıp FMC'nin işleyişini kavramamız gerekiyor. Yani RTFM.
Bunu haricinde yeni başlayanlara yardımcı olabilecek birkaç ipucu vermeye çalışayım.
Cost Index alçalma performansını oldukça etkiliyor. 40$'lık bir sim.'den çok fazla şey beklemeyip CI'yi fazla abartmamakta fayda var. Sanırım genelde 35 kullanılıyor. 35 CI alçalma paş'ini ~.78/280-300kt hız ile alçalacak şekilde hesaplarDescent Forecast Page. Active Sky gibi weaşer generation programları kullanılıyorsa yüksek irtifa rüzgarları mutalaka FMC descent Forecast'a girilmeli.Abeam Points. Bunu bir örnek ile açıklayayım LTBA RWY06 için ATCOS'da 170kt ve 2600 feet'de olmak istiyorsak ATCOS'a 170/2600 gireriz. VNAV PATH DESC sizi ATCOS'da 2600'a getirir, fakat PATH Descend'in hıza karışmadığını hatırlarsak ATCOS'dan 5 mil önceye sanal bir waypoint yaratıp bir hız sınırlaması girersek işimizi biraz daha sağlama almış oluruz. PATH Descend'de planlanan alçalma hızını koruyamıyorsanız VNAV Speed'e geçip speed brake ile alçalmayı deneyinHızı korumakta problemin iz yok ise fakat yine de bir şekilde yüksek kaldıysanız VNAV SPEED veya FL CH ile planlanan hızdan daha yüksek bir hız ile ( Mesela .81 / 330kt ) alçalmaya geçin. ( Sürati arttırarak süzülme oranını düşürüyoruz )
Sevgiler,
Bozhan Özsoy.