PMDG'de REDUCING SPEED sorunu

Questions, comments; documents about Boeing related products (PMDG and others) ...
User avatar
hakan737
VIP Member
VIP Member
Posts: 818
Joined: 19 Aug 2001, 04:11
Name: hakan guven
PID: 003
Vatsim ID: 811602
City: istanbul
Location: Turkey

bu aralar PMDG ile haşırneşir olunca benden de sorular gelmeye başladı.

daha önce birkaç uçuşta daha oldu ama çok önemsememiştim. bugün ADana-Istanbul ucarken özellikle dikkat ettim.
VNAV ile alçalırken uça?ın süratini düşüremedi?ini farkettim. VNAV'i disangage edip V/S speed ile 1400-1500varyo ile alçalmaya devam ettim. bu esnada SPEED'i 300knt'dan 250knt'a düşürmek üzere ayarladım,çünkü FL120'a yaklaşıyordum. ancak sürat varyom fazla olmamasına ra?men çok düşük bir ivme ile azaldı.
A/T açıktı, ama N1 kaç gösteriyordu hatırlamıyorum. şimdi yazarken aklıma gelen A/T off yapıp N1 iddle ile ne olurdu bilmiyorum ama normalde birden olmasada gözle görülür derece azalması gereken sürat bir türlü düşmedi. Speedbreake'leri açtı?ım halde sürat aslında normal olarak düşmesi gereken şekilde azaldı.yani yavaş yavaş. Oysa başka uçaklarda speedbreake açıldı?ında uçak ne yapaca?ını şaşırırdı!.
açıkçası süratimi düşürmek için u?raşmama gerekti. hele birde 2000fpm ile alçalsaydım ne olacaktı acaba?

bu bendemi oluyor yoksa PMDG'deyemi ait bir özellik?


Hakan737Guven
Air
Junior Member
Junior Member
Posts: 86
Joined: 14 Nov 2005, 17:40
Location: Turkey

hocam descent deki forecast ı düzgün ayarlamamak tan kaynaklanan bir sorun,geçececeğiniz FL deki rüzgar yönünü ve hızını descent deki forecast a kayıt etmeniz gerekli birde,18000 feet altında ISA/DEV yazan kısma o anki ISA derecenizi yazmanız gerekli,yoksa kendi kafasına göre alçalıyor.

Volkan Erdogan
User avatar
hakan737
VIP Member
VIP Member
Posts: 818
Joined: 19 Aug 2001, 04:11
Name: hakan guven
PID: 003
Vatsim ID: 811602
City: istanbul
Location: Turkey

iyide gececegim ucus seviyelerindeki LAYER WEATHER FORECAST bilgileirni nereden alacağım?

Hakan737Guven
THY1125
Senior Member
Senior Member
Posts: 477
Joined: 11 Apr 2004, 23:23
Name: Buğra Oğuzülgen
PID: 1125
Location: Turkey

Hakan hocam bence siz level change kullanın bu sorunu hiç yaşamamış olursunuz böylece.LVL CHG alçalma yapacaksanız T/D noktasından bir 20-30 mil önce başlayın alçalmaya smooş descend için.

---------------
Buğra Oğuzülgen / TK1125
http://virtual.planepictures.net/search ... $oguzulgen & VPP.net Co-Administrator
ImageImage
Yenici
Average User
Average User
Posts: 147
Joined: 30 Jun 2002, 21:31
Location: Turkey

aynı sorun bende de oluyor. Hızı düşürmek için bazen limitler içinde teker bile açıyorum. Fakat alçalmadan biraz önce FMC den TGT SPD i düşürünce daha makul bir hız düşüşü oluyor.

flyTHY, TK497
A.Önder Yenici
Senior Captain
Air
Junior Member
Junior Member
Posts: 86
Joined: 14 Nov 2005, 17:40
Location: Turkey

hocam ben alçalmaya başlamadan önce(3-5 saniye öncesi)hemen giriyorum yön ve hız bilgilerini FMC ye eğer çok bariz bir değişiklik varsa bulunduğum irtifada ki yön ve hızı güncelliyorum,bende bazen hız konusunda değilde irtifa bazında geç kalıyor uçak belirnenen irtifaya inmede

Volkan Erdogan
canery
Junior Member
Junior Member
Posts: 64
Joined: 08 Apr 2004, 20:31
Location: Turkey
Contact:

Ben alçalmaya T/D den 15-20 mil önce MCP deki Alt int e basarak yada FMC den des now ile başlıyorum.Daha sorunsuz bir alçalma oluyor,diğer türlü hem hızı düşürmede zorlanıyorum hem de uçak FMC de belirlenen irtifalara gelmekte zorlanıyor.Birde hızı düşürmekte zorlanıyorsanız MCP deki speed int. butonunu da kullanabilirsiniz.Böylece uçak FMC nin belirlediği hızda değil sizin belirleyeceğiniz hızda alçalır.



ImageImage
User avatar
hakan737
VIP Member
VIP Member
Posts: 818
Joined: 19 Aug 2001, 04:11
Name: hakan guven
PID: 003
Vatsim ID: 811602
City: istanbul
Location: Turkey

beyler cevaplar için teşekkürler, anlaşılan 737-800'ün bir hız düşürememe sorunu var.aslına bakrsanız ende süratin istediğim gibi düşmediğini gördüğümde MCP'den Vnav'i disangage ederek levelchange'i kulanarak speed ve varyoyu kendim veriyorum. dediğim gib sorund bruada başlıyor. 1500fpm aslında bir uçak için fazla değil. gerçek 737 pilotlarının yakıt tasarrufu için seviyeyi olabildiğince korumak için son anda iddle ile yüksek fpm'li alçalma yaptığını biliyoruz. yani 2000,2200fpm gibi. PSS sanıyorum bu noktada 1-0 önce zira cvaryo ne oursa olsun speed'i düşürmek için uçak elinden geleni hem yapıyor hemde speed break kademeli açılabiliyor. Ben daga PMDG'de speed breake'i kademeli açamadım. (aslında shift+ö ile de arm pozisyonuna getiremiyorum. key assign varsa bakacağım ayrıca)

neyse anlaşılan T/D'den önce alçalmaya başlayıp süratin kendi devinimi ile düşmesini beklemek.

Hakan737Guven
User avatar
THY2
VIP Member
VIP Member
Posts: 299
Joined: 18 Aug 2001, 20:33
Name: Bülent AKBAY
PID: 2
Location: Istanbul
Contact:

737 de alçalma sırasında sürat düşürme işinin step descent ile yapılması lazım. Aynı anda hem sürat düşürüp hem alçalma yapmak gerçek hayatta da tercih edilmeyen bir uygulama. pmdg de bu gerçeğe uygun yapılmış. alçalmaya başlamadan önce alçalma hızımıza düşeriz yaklaşık 290knot veya karşılığı .mach alçalma başlar. vnav ile bu işi yapınca zaten descent paş i belirler ve hız düşürülecek dönemlerde alçalma durdurulur. manuel olarak alçalmada da bu yönetmi izlersek sorun çıkmaz.
THY1125
Senior Member
Senior Member
Posts: 477
Joined: 11 Apr 2004, 23:23
Name: Buğra Oğuzülgen
PID: 1125
Location: Turkey

Bülent hocamın dediği doğrudur söylemeyi unuttum alçalmaya başlamadan istenilen alçalma hızına düz uçuşta yavaşlanır önce daha sonra hıza ulaşıldığında alçalma başlanır.bir yolu da önce mcp de set edilir daha sonra fmc den CRZ sayfasına alçalmak istenilen FL girilir ve exec e basınca uçak otomatik o yüksekliğe alçalır.

---------------
Buğra Oğuzülgen / TK1125
http://virtual.planepictures.net/search ... $oguzulgen & VPP.net Co-Administrator
ImageImage
Sanal
Newbie
Newbie
Posts: 5
Joined: 26 Dec 2005, 16:20

Sepeed Brake kullanin yardimci olur. Bazi alcalista VS inis miktari yuksek olursa, Speed Brake uylami sizi yardimci olur.
Selamlar
Sanal
User avatar
hakan737
VIP Member
VIP Member
Posts: 818
Joined: 19 Aug 2001, 04:11
Name: hakan guven
PID: 003
Vatsim ID: 811602
City: istanbul
Location: Turkey

biriki cevap önce yazmıştım,yada yazdığımı sanıyorum, PMDG'de speed breake diğer modelledeki kadar sürati düşürmüyor, zaten kademeli speedbreake sistemi yok PMDG'nin. varsa da ben kullanmasını bilmiyorum. speed breake full open durumunda 1800fpm'lik alçalma varyosunda ancak sürati sabit tutuyor. Normalde 1800fpm'lik bir alçalmada şrottle iddle 'da iken sürat kendiliğinden düşme eğilimi gösterir, zira düşey hız sürati arttırcak ivmeye yetmez.en azından diğer add-onlarımda oyle.

Hakan737Guven
THY1125
Senior Member
Senior Member
Posts: 477
Joined: 11 Apr 2004, 23:23
Name: Buğra Oğuzülgen
PID: 1125
Location: Turkey

Hakan hocam mouse la tutarak çekince speed brake istediğiniz kademede sürükleyerek açabilirsiniz.

---------------
Buğra Oğuzülgen / TK1125
http://virtual.planepictures.net/search ... $oguzulgen & VPP.net Co-Administrator
ImageImage
User avatar
hakan737
VIP Member
VIP Member
Posts: 818
Joined: 19 Aug 2001, 04:11
Name: hakan guven
PID: 003
Vatsim ID: 811602
City: istanbul
Location: Turkey

valla bende mousela speedbreak'i tuttugumda direk açiliyor, ortada durmuyor. çok denedim hatta bununla uğraşırken şrottle sync'i bile bozdum bir kere alçalırken. bende iki durum var. açık-kapalı-ve arm:)

Hakan737Guven
ntuncel
Junior Member
Junior Member
Posts: 67
Joined: 28 Apr 2005, 19:32
Location: Turkey

HAkan hocama katiliyorum, speed breaki ayarlamak diye bir sey varsa eger PMDG'de bende beceremedim. Mouseda bir sey var deyip baska bir mousla bile denedim. Ama ya sonuna kadar aciliyor yada kapaniyor. PMDG iyi hosta, kendine has sacmaliklari yok degil :) İlk dumuruda TOGA "vidasi"yla yasatmisti bana. :)

Herkese iyi bayramlar


Nuri Tuncel
TK1416
Post Reply

Return to “Boeing Fleet”