Hepinizin Yeni Senesi hayirli olsun!..
1-Yeni 737-800 yukledim. ILS alcalmasi yaptigimda, A/P LOC isigi yanip, APR bastiktan sonra, LOC ve APR isiklari alcalma esnasinda kayboluyor, fakat ucak normal alcalmaya sanki ILS sinyellerini tekip eder gibi alcaliyor piste dogru. BU normal bir durum degil..ya program hatasi veya ben bir hata ediyorum. Boyle bir durumla kimse karsilastimi.
2- 767 - FMC de ARR Rwy koydugunda RWY extention ni soruyor_____ oraya misal olarak 25 Mile koyobiliyorsunuz. BU soru 737-800 FCM bulamadim. Acaba yokmu?
Cok selamlar
Sanal
AP 737-800 problemi
767den anlamadığım için ilk soruyu cevaplıyacağım,:D
Hayır anormal birşey yok...APP Tuşu Üzerindeki ışığın sönmesi gayet normal.Uçağın ILS Hattında Olduğunu PFD deki "SINGLECHNL" yazısından anlıyabilirz..Eğer 2 Otomatik pilotta açıksa (CMD,CMD2)İnişe 500ftAGL de Flare in ARM olduğundan emin olun.50ft AGL ye kadar FLARE Aktif olmadıysa bi terslik vardır.Herhangi bi nedenden dolayı Uçağı ILS hattından çıkarmak içinze Autopilot Disengage uygulayın....
---Eklemeyi unutmuşum: 2 Otomatik pilotta açıksa dediğim gibi, Autoland olurken SINGLE CHNL yazısı gider ve "CMD" olur.
|Efe Doğan TK957 AAL237| |efedogan@gmail.com|


Hayır anormal birşey yok...APP Tuşu Üzerindeki ışığın sönmesi gayet normal.Uçağın ILS Hattında Olduğunu PFD deki "SINGLECHNL" yazısından anlıyabilirz..Eğer 2 Otomatik pilotta açıksa (CMD,CMD2)İnişe 500ftAGL de Flare in ARM olduğundan emin olun.50ft AGL ye kadar FLARE Aktif olmadıysa bi terslik vardır.Herhangi bi nedenden dolayı Uçağı ILS hattından çıkarmak içinze Autopilot Disengage uygulayın....
---Eklemeyi unutmuşum: 2 Otomatik pilotta açıksa dediğim gibi, Autoland olurken SINGLE CHNL yazısı gider ve "CMD" olur.
|Efe Doğan TK957 AAL237| |efedogan@gmail.com|


2.Eğer FMC database'de herhangi bir yaklaşma şekli seçmezseniz(örneğin VORDME29,ILS36R).FMC pist hattı doğrultusunda bir fix koymak için size sorar.Buraya hiç birşey yazmasanız da olur,kafanıza göre bir uzaklık yazsanız da olur.Bahsi geçen 738'in pmdg olduğunu varsayarak,dep/arrv sayfasında next tuşuna basarak sadece pist adını seçmenizi gerekmekte.Örneğin Istanbul için arrival sayfasını açınca solda starlar,sağda approach çeşitleri vardır(ILS36R,ILS18L vs.).Next Sayfasına basınca sadece pist adını göreceksiniz,36R,18L gibi.Bunu seçtiğinizde sorduğunuz runway extension seçeneği çıkar.
Kolay gelsin
Ural Köseoğlu
FlyTHY Event Team
Kolay gelsin
Ural Köseoğlu
FlyTHY Event Team
Tekrar bir deneyip, netice yi sizlere bildirecegim.
Approach V flap speed lerini A/T ve A/P uzerinden kopydugumda..bazi alan yaklasmalarinda STALL warning geliyor ve Speed A harfiyle sinyallesmeye basliyor. Bu V hesaplamasinin yanlis oldugunu, ve Ucagin normal speed in altina dustugunu gosterir. Halbuki, FCM hesplamsinin Fuel/Weight gore yaptigina gore, nerde bir hata oluyorki, stall Warning meydana geliyor?
Selamlar
Approach V flap speed lerini A/T ve A/P uzerinden kopydugumda..bazi alan yaklasmalarinda STALL warning geliyor ve Speed A harfiyle sinyallesmeye basliyor. Bu V hesaplamasinin yanlis oldugunu, ve Ucagin normal speed in altina dustugunu gosterir. Halbuki, FCM hesplamsinin Fuel/Weight gore yaptigina gore, nerde bir hata oluyorki, stall Warning meydana geliyor?
Selamlar
- hakan737
- VIP Member
- Posts: 818
- Joined: 19 Aug 2001, 04:11
- Name: hakan guven
- PID: 003
- Vatsim ID: 811602
- City: istanbul
- Location: Turkey
FMC bu sekilde landing speed veriyorsa o zaman ucak overweight olmus olabilir. yani maximum landing weight'i asmis olmalisiniz. Ben daha once yakita cok dikkat etmezdim(sonucta simulator, DF734 'de yapmazdi mesela ama PMDg farkli)) ama aynen sizin yasadiginizi bende yeni delhi'ye inerken yasadim. 200knt suratte stall warning geldi. mutlaka bi fuel planner kullanin, hata riskini cok azaltiyor.
Hakan737Guven
Hakan737Guven
- THY157
- VIP Member
- Posts: 825
- Joined: 11 Jan 2002, 22:00
- Name: Selçuk POYRAZ
- PID: 157
- Location: Kocaeli
Son yaklaşmaya girmeden önce INIT REF tuşu ile APPROACH REF sayfasına ulaşın ve decel noktasını geçmeden kullanılacak flap ile landing speed konfigürasyonunu seçin ve seçtiğiniz referans hızın altını MCP'ye set etmeyin, ederseniz MCP speed digitlerinin başında A sinyali çakacaktır.
Bir otobüs şoförü olarak 73- hakkında bilgim sınırlıdır, yanlışım varsa mazur görünüz [8D]

Virtual A3xx Instrument Rating
TK157
Bir otobüs şoförü olarak 73- hakkında bilgim sınırlıdır, yanlışım varsa mazur görünüz [8D]

Virtual A3xx Instrument Rating
TK157
Bir ilavede ben yapayım. FMC de DES. sayfasından FORECAST sayfasını açın ve bu sayfada iniş meydanınız için hava şartlarını girin. qnh, wind direction ve wind speed gibi bu sayede tail wind halinde req. more drag veya req more trust (head wind durumunda) uyarısı almaz ve yaklaşma esnasında yüksek veya düşük seyir süratinde kalmazsınız.
Serhan Önür
Serhan Önür
TK396
Serhan Önür
Serhan Önür
TK396