sanal hava sahası ve güvenlik

How to improve safety in Virtual Flight? Write your opinions and experiences about Improving the Flight Safety ...
Post Reply
User avatar
hakan737
VIP Member
VIP Member
Posts: 818
Joined: 19 Aug 2001, 04:11
Name: hakan guven
PID: 003
Vatsim ID: 811602
City: istanbul
Location: Turkey

arkadaşlar,
dün akşam Mehmet Yarbasan ile beraber LTAA ve LTBB fir'larini olabildi?ince açık tutmaya çalıştık. Bereket versin trafik çok olmasada yinede iyi idi.
Geçti?imiz gün yaşanan "ATC olmayan ortamdaki" tatsızlıkların bir nebzede insan hatasına ba?lı olabilece?ini düşünmekte çok haksız olmayaca?ımızı kendi adıma düşündüm. Zira FIR'ü tahminen 21:30LMT civarında açtım ve o an havadaki 4 uça?ın 3'ü "mode standby" durumunda uçuyordu. Yani bir checklist hatası. TEknik olarak ATC radar ekranında "intruder" olarak tabir etti?imiz bu uçakların kimli?ini tespit etmekte zorlanmamasına ra?men bazı plan hataları (sistem kaynaklıda olaiblir) nedeniyle bu datalar radar ekranına gelmemekte dolayısı ile uça?ın kimli?i tanımlanamamakta.

Ayrıca, fsinn'i hatırlamıyorum ama SB3'de e?er bir ATC kanalı aktif olmuşsa ve siz bu ikazın sesini kapatmadıysanız , kısa bir anons duyacaksınız. Bu anda ATC penceresini kontrol ederek aktif olan ATC'yi takip etmenizde yarar var.

lütfen ba?lantı kurallarını uygularken acele etmeyelim. yerde iken frekansı daha en başta koltu?unuza oturdu?unuzda 122.80 unicom frekansına alalım. pist başı cheklistini harfiyen uygulayarak kalkıştan önce transponder'i mode C durumuna alalım.

iyi uçuşlar.

Hakan737Guven
Post Reply

Return to “Flight Safety”