quote:Originally posted by fatih.koz
İlk gözüme çarpanlar ;
* İnişe 5 mil kalmış ( LOC ve GS hattı gayet iyi )
* Autobrake kapalı ( Neden ? "Nasılsa dururuz abi" zihniyeti mi var pilotta

)
* EHSI hala MAP modunda duruyor ( Neticede pilot tercihidir ama VOR yada APP moduna alıp takip etmek iyi olur )
* VOR - ADF seçimi OFF konumunda ( Buna anlam veremedim , en azından ADF frekansı ve NAV2'ye girilmiş VOR frekansını takip edebilmek için yaklaşmada açık olmalı bence )
* Minima girilmemiş ( "Nasılsa ineriz abi , minima falan hikaye" durumu var gibi geldi bana [;)] )
Son Gözüme çapran ;
Atakan PMDG ile sorunsuz inince hemen 737-800 Pilot resmini yapıştırmış imzaya [:p][;)]
Bulabildiklerim bunlar , farklı birşey varsa atladığım , gözümden kaçan yahut bilmediğim öğrenmek isterim .
Sevgiler
B. Fatih Koz
"Do Not Hesitate ! No Court , No Jury , Show No Mercy ... Just EYE TO EYE"
Selamlar,
Eger yanlıs dıılsem +22 derece hava sıcaklıgında Enginee anti ice acık.(buzlanma rıskı yokkı, kapatılmıs olması lazım dı daha yuksek ırtıfada. KEROSEN bu su dıııl..

)
Bi de istanbul 06 pıstıne ınılmıs ve ıls hattını 56 derece farklan kestırmıs. 360 bas yerıne 20- 25 bas gıbı yaklasırsa daha rahat ıls e oturur. HANİ bu vatandas ankaraya ınemıyodu.Sorun ne? ankara gozunu mu korkuttu..?:D[8D][:p]( alınmak yok tamamen taslama seklınde takılma yapıyom...)
Baska bı konu 40 flap neden 30 diil. Gene yanlıs bılmıyosam 40 flap havada motor durunca acılır. Bunun nedenı de motordan cıkan 750 erece cıvarında sıcaklıga sahıp gazın flapları yakmasının onune gecmek. Ama tam bılmıyom(hatırladıgım sebep bu). 140 knt hızla yere 30 flapla yaklassa ıdı burun yaklasık 5-7 derece havada gelırdı kı bu da pılotların en svdıgı ınıs pozısyonu.Bolece pıste temas anında burun kaldırmaya gerek kalmazdı drekt once arka dıkmeler yere deger sonrada surtunme kuvvetı nedenıyle de burun asa dusup on dıkme yere degerdı. İdeal ınıs yani.....
iyi ucuslar...
TK539
Alper DİLAVER-TRABZON