Merhabalar,
1. Körükten nasıl çıkıyorsunuz? Reverse trust la geri gidilebilirmi? (ben yapamadım)
2. FS'in birçok ayarları ile oynadım, yeni uçaklar vs yükledim akabinde FS'in kendi uçaklarında bile taxi yapmakta güçlük çekmeye başladım, uçakları do?rultusunda çok zor tutuyorum, rudder'ı bırakınca uçak bu sefer aksi istikamete dönüyor ve zig-zag başlıyor bu normal de?il herhalde... Acaba programı yeniden mi yüklesem, yoksa bi şekilde düzeltebilirmiyim.
3. Kolay taksi yapmanın bir ipucu varmı? Hangi view'da taxi yapıyorsunuz?
Peşin teşekkürlerimle, Saygılar
Murat Tolo?lu TK233
Edited by - ta1db on 26/04/2002 08:45:04
FS2002 Kullanımı Hakkında
- THY7
- Officer
- Posts: 686
- Joined: 19 Aug 2001, 05:52
- Name: Berhan Dönmez
- PID: 7
- Vatsim ID: 813296
- City: Istanbul
- Location: Turkey
Merhaba Murat;
1-Körükten PUSHBACK ile çıkıyoruz,(Normal şartlarda reverse her uçakta geri itme için değil ama itebilecek kadar kuvvetli olanlarıda var) Pushback için klavyemizin SHİFT+P Tuşlarına basıyoruz,Pushback bitiminde Yine aynı tuşlar ile son veriyoruz.
2-Aynı problem bende de var o yüzden taxi'ye başlamadan önce RUDDER ayarlarımı uçağın kokpitinde yeniden ayarlıyorum.Ve FS menüsünden AUTO RUDDER seçeneğini kapatıyorum
3-Kolay taxi için SHİFT+1 tuşlarını tavsiye ederim,Ve lütfen max taxi hızınız 10-15 knot arası olsun,hem seyir emniyeti hem de uçağın dönüşleri daha kolay yapabilmesi için,Saygılar...
Berhan Dönmez
V.Captain and ATC
TRVACC11-FLYTHY~7~
1-Körükten PUSHBACK ile çıkıyoruz,(Normal şartlarda reverse her uçakta geri itme için değil ama itebilecek kadar kuvvetli olanlarıda var) Pushback için klavyemizin SHİFT+P Tuşlarına basıyoruz,Pushback bitiminde Yine aynı tuşlar ile son veriyoruz.
2-Aynı problem bende de var o yüzden taxi'ye başlamadan önce RUDDER ayarlarımı uçağın kokpitinde yeniden ayarlıyorum.Ve FS menüsünden AUTO RUDDER seçeneğini kapatıyorum
3-Kolay taxi için SHİFT+1 tuşlarını tavsiye ederim,Ve lütfen max taxi hızınız 10-15 knot arası olsun,hem seyir emniyeti hem de uçağın dönüşleri daha kolay yapabilmesi için,Saygılar...
Berhan Dönmez
V.Captain and ATC
TRVACC11-FLYTHY~7~
Selamlar
2002 kullanıcısı olmamakla birlikte başka bir topic de bahsedilen (şifre sorulmuştu)Lago'nun programını tavsiye ederim. Motorlar kapalı haldeyken p/b istiyorsunuz sonrada s/u isteyip çalıştırıyorsunuz.
Taksi için ise öncelikle koltuğunuzu biraz yükseltin. FS2000 de SHIFT+ENTER. rudder kumanda verirken de F11 ve F12 tuşları ile (sağ-sol frenler) daha rahat dönüşe izin veriyor. Özellikle backtrack yapıp align olurken pistten çıkmıyorsunuz.
Sevgi ve saygılar,
kıl adam
2002 kullanıcısı olmamakla birlikte başka bir topic de bahsedilen (şifre sorulmuştu)Lago'nun programını tavsiye ederim. Motorlar kapalı haldeyken p/b istiyorsunuz sonrada s/u isteyip çalıştırıyorsunuz.
Taksi için ise öncelikle koltuğunuzu biraz yükseltin. FS2000 de SHIFT+ENTER. rudder kumanda verirken de F11 ve F12 tuşları ile (sağ-sol frenler) daha rahat dönüşe izin veriyor. Özellikle backtrack yapıp align olurken pistten çıkmıyorsunuz.
Sevgi ve saygılar,
kıl adam
Yine bu bölümde altta bir yerlerde realistik flayt dinamiks for 737-400 diye bir topik olacakti.
ordaki linkte dosyayi indirin 12 kb kadar. winziple acip iki adet dosyayi fs2002/aircraft/737-400 icine kopyalayin (eskilerini yedekleyin, ama bunlari birdaha kullnamak isteyeceginizi sanmam) ondan sonra taxi nasil yapilirmis görürsünüz.
Ucagi resmen "taxi" gibi kullanabilirsiniz.
remzi öztürk
ordaki linkte dosyayi indirin 12 kb kadar. winziple acip iki adet dosyayi fs2002/aircraft/737-400 icine kopyalayin (eskilerini yedekleyin, ama bunlari birdaha kullnamak isteyeceginizi sanmam) ondan sonra taxi nasil yapilirmis görürsünüz.
Ucagi resmen "taxi" gibi kullanabilirsiniz.
remzi öztürk
-
- Senior Member
- Posts: 329
- Joined: 16 Apr 2002, 14:28
- Name: Murat TOLOGLU
- PID: 65
- Vatsim ID: 839820
- City: Istanbul
- Location: Turkey
- Contact:
Tekrar teşekkür..
Bir sorum daha olacak; FS2002 yi ilk yüklediğimde hiç rastlamadığım program kilitlenmeleri özellikle yeni LTBA scenery ve bazı uçakları ekledikten sonra sık sık oluşmaya başladı.
FS'in kilitlenmesine bir çare varmı? Yoksa kaderimize rağzı olup her seferinde reset mi yapacağız.
Murat Toloğlu
Bir sorum daha olacak; FS2002 yi ilk yüklediğimde hiç rastlamadığım program kilitlenmeleri özellikle yeni LTBA scenery ve bazı uçakları ekledikten sonra sık sık oluşmaya başladı.
FS'in kilitlenmesine bir çare varmı? Yoksa kaderimize rağzı olup her seferinde reset mi yapacağız.
Murat Toloğlu
- THY7
- Officer
- Posts: 686
- Joined: 19 Aug 2001, 05:52
- Name: Berhan Dönmez
- PID: 7
- Vatsim ID: 813296
- City: Istanbul
- Location: Turkey
Murat KAptan;
Fs Dünyası gerçekten büyük bir dünya,hergün her saat yeni yeni ürünler ,yeni yeni gelişimler oluşmakta hali ile teknolojiden geri kalmamak için bilgisayarımızı upgrade etmemiz gerekmekte.İşte sizdeki sorunda buradan kaynaklanıyor,HAfif yavaşlıklar arasıra kitlenmeler hepimizin başına geliyor,CPU;Grafik kartı,HDD hepsi bir biri ile içi içe çalışan aletler bu yüzden sorunun kaynağı herkeste farklı olabiliyor,kesin bir çözümümüz yok ancak bilgisayarınızdaki parçaların en son sürücülerle güncellendiğinden emin olun lütfen.
Saygılar.
Berhan Dönmez
V.Captain and ATC
TRVACC11-FLYTHY~7~
Fs Dünyası gerçekten büyük bir dünya,hergün her saat yeni yeni ürünler ,yeni yeni gelişimler oluşmakta hali ile teknolojiden geri kalmamak için bilgisayarımızı upgrade etmemiz gerekmekte.İşte sizdeki sorunda buradan kaynaklanıyor,HAfif yavaşlıklar arasıra kitlenmeler hepimizin başına geliyor,CPU;Grafik kartı,HDD hepsi bir biri ile içi içe çalışan aletler bu yüzden sorunun kaynağı herkeste farklı olabiliyor,kesin bir çözümümüz yok ancak bilgisayarınızdaki parçaların en son sürücülerle güncellendiğinden emin olun lütfen.
Saygılar.
Berhan Dönmez
V.Captain and ATC
TRVACC11-FLYTHY~7~
-
- Senior Member
- Posts: 329
- Joined: 16 Apr 2002, 14:28
- Name: Murat TOLOGLU
- PID: 65
- Vatsim ID: 839820
- City: Istanbul
- Location: Turkey
- Contact:
Bu kez FS2002 ATC hakkında sorularım olacak:
1. Flight pnanner'da bir IFR plan yapıp kayıt ediyorum. ATC nin direktifleri ile programın oluşturduğu plan uyuşmuyor. Daha doğrusu, departure'dan control center'a geçtikten sonra bir daha yeni istikamet gelmiyor. Örnegin Ankara Malatya için BAG MARTI GEM ERH yolunu izlemem gerekirken departure beni BAG a yönlendiriyor ama daha sonra MARTI ya çevirmiyor, aynı istikamette uzunca bir süre gidip talimat bekledim gelmedi, kendim MARTI ya dönünce de "maintain heading 215" uyarısı aldım. Daha ne kadar beklemem gerekiyor. Aynı sorun İstanbul Ankara arasında uçarken de oldu IFR ı iptal ettim, zaten ben etmesem ATC IFRı iptal ediyor. Acaba neyi yanlış yapıyorum?
2. IFR'ı ben iptal etsem daha sonra yaklaşma sırasında tekrar IFR isteyebilirmiyim?
3. SB da ATC olmayan bölge ve zamanlarda FS'in ATC sinden yararlanabilirmiyim?
Murat Toloğlu TK233
Edited by - ta1db on 30/04/2002 09:06:03
1. Flight pnanner'da bir IFR plan yapıp kayıt ediyorum. ATC nin direktifleri ile programın oluşturduğu plan uyuşmuyor. Daha doğrusu, departure'dan control center'a geçtikten sonra bir daha yeni istikamet gelmiyor. Örnegin Ankara Malatya için BAG MARTI GEM ERH yolunu izlemem gerekirken departure beni BAG a yönlendiriyor ama daha sonra MARTI ya çevirmiyor, aynı istikamette uzunca bir süre gidip talimat bekledim gelmedi, kendim MARTI ya dönünce de "maintain heading 215" uyarısı aldım. Daha ne kadar beklemem gerekiyor. Aynı sorun İstanbul Ankara arasında uçarken de oldu IFR ı iptal ettim, zaten ben etmesem ATC IFRı iptal ediyor. Acaba neyi yanlış yapıyorum?
2. IFR'ı ben iptal etsem daha sonra yaklaşma sırasında tekrar IFR isteyebilirmiyim?
3. SB da ATC olmayan bölge ve zamanlarda FS'in ATC sinden yararlanabilirmiyim?
Murat Toloğlu TK233
Edited by - ta1db on 30/04/2002 09:06:03
- THY7
- Officer
- Posts: 686
- Joined: 19 Aug 2001, 05:52
- Name: Berhan Dönmez
- PID: 7
- Vatsim ID: 813296
- City: Istanbul
- Location: Turkey
MErhaba KAptan;
1-FS2002 nin ATC'si biraz problemli,birkaç kere ölüme sürükledi beni onu belirtiyim.
2-Herhangi bir uçuş sırasında IFR iptal edilebilir ve istediğiniz zaman tekrar IFR Clearance isteyebilirsiniz havada iken.
3-SB da ATC olmayan bölge ve zamanlarda zaten kendi kendinizle olduğunuz için kurallar çerçevesinde FS2002 nin ATC'sini kullanmanızda bana göre bir yanlışlık yok,ama daima TCAS'tan o an havada başka uçak var mı yok mu diye kontrol etmeyi unutmayın lütfen ve arada sırada Squawk box'tan yaptığınız hareketleri eğer yakınlarınızda başka bir uçak varsa rapor edin,teşekkürler.
Berhan Dönmez
V.Captain and ATC
TRVACC11-FLYTHY~7~
1-FS2002 nin ATC'si biraz problemli,birkaç kere ölüme sürükledi beni onu belirtiyim.
2-Herhangi bir uçuş sırasında IFR iptal edilebilir ve istediğiniz zaman tekrar IFR Clearance isteyebilirsiniz havada iken.
3-SB da ATC olmayan bölge ve zamanlarda zaten kendi kendinizle olduğunuz için kurallar çerçevesinde FS2002 nin ATC'sini kullanmanızda bana göre bir yanlışlık yok,ama daima TCAS'tan o an havada başka uçak var mı yok mu diye kontrol etmeyi unutmayın lütfen ve arada sırada Squawk box'tan yaptığınız hareketleri eğer yakınlarınızda başka bir uçak varsa rapor edin,teşekkürler.
Berhan Dönmez
V.Captain and ATC
TRVACC11-FLYTHY~7~
-
- Senior Member
- Posts: 329
- Joined: 16 Apr 2002, 14:28
- Name: Murat TOLOGLU
- PID: 65
- Vatsim ID: 839820
- City: Istanbul
- Location: Turkey
- Contact:
Berhan Hocam Merhaba,
Öncelikle cevabına teşekkür ederim.
1. FS02 nin ATC si seni ölüme sürüklemiş
( çok geçmiş olsun, usta kaptan kurtarır tabii ki :-)) Ancak sorumun cevabını tam alamadım; ben tüm uçuş boyunca IFR almayı beceremedim, ATC beni depart tan area controla paslıyor bidaha da yeni talimat gelmiyor. IFR ı iptal etmeden rotamı doğru istikamete çevirirsem hiç konuşmayan ATC bu kez rotana geri dön diye kızıyor ! acaba neyi yanlış yapıyorum. Programın bu kadar da hatalı olacağını sanmıyorum, herhalde benim bir yanlışım vardır.
2. IFR a tekrar dönme seçeneği ATC menüsünde yok, uçuş sırasında VFR dan IFR a dönmek için ne yapmam gerek ?
3. Bu madde OK.
Derin saygılarımla,
TK233
Öncelikle cevabına teşekkür ederim.
1. FS02 nin ATC si seni ölüme sürüklemiş

2. IFR a tekrar dönme seçeneği ATC menüsünde yok, uçuş sırasında VFR dan IFR a dönmek için ne yapmam gerek ?
3. Bu madde OK.
Derin saygılarımla,
TK233
sevgili murat arkadaşım
senin anlattıklarını fs2002 yi yeni kullanmaya başladığımda bende yaşadım. Bu tamamen pilotaj hatası..:-) Yaptığın IFR uçuşlarda
birçok defa ATC seni GPS te gördüğün rotanın dışında götürecektir.
Bu o andaki air trafik ve gideceğin hava limanına yapacağın app. için zaten gerekli. ATC nin verdiği tüm planlamaya uyarsan ve uçuşunu
başlangıçta IFR olarak seçersen ciddi bir sorunla karşılaşacağını sanmıyorum.
saygı ve sevgilerimle
TK279 Selçuk Aner
senin anlattıklarını fs2002 yi yeni kullanmaya başladığımda bende yaşadım. Bu tamamen pilotaj hatası..:-) Yaptığın IFR uçuşlarda
birçok defa ATC seni GPS te gördüğün rotanın dışında götürecektir.
Bu o andaki air trafik ve gideceğin hava limanına yapacağın app. için zaten gerekli. ATC nin verdiği tüm planlamaya uyarsan ve uçuşunu
başlangıçta IFR olarak seçersen ciddi bir sorunla karşılaşacağını sanmıyorum.
saygı ve sevgilerimle
TK279 Selçuk Aner
-
- Senior Member
- Posts: 329
- Joined: 16 Apr 2002, 14:28
- Name: Murat TOLOGLU
- PID: 65
- Vatsim ID: 839820
- City: Istanbul
- Location: Turkey
- Contact:
Sevgili Selçuk Arkadaşım,
Bence de, ATC komutlarına uyarsam sorun çıkmamalı, ama durum senin anladığından galiba biraz farklı. Ben İstanbul'dan kalktım Ankara'ya gidiyorum, FS'in kendi Flight Planner'ının yarattığı rota Yalova üzerinden geçiyor, yani rotayı ben yazmış yada değiştirmiş değilim, ATC beni güneye çevirdi neredeyse İzmir'e geldim hala devam etmemi istiyor. Biyerde yanlışlık yapıyorum ama nerede bulamadım (Aslında simulation rate'i hızlandırıp beni daha nereye kadar götüreceğine bakabilirim).
Bi de, havada bilerek yada yanlışlıkla IFR'ı iptal edersem tekrar IFR'a geçme konusunda bir kopya verebilirsen sevinirim.
Benim asıl amacım SB da connect uçarken, online ATC hizmetinin olmadığı yer ve zamanlarda elimde de VFR harita da yoksa, FS'in kendi ATC'sini IFR da kullanmak, onun için titizleniyorum.
Saygılar sevgiler,
Murat Toloğlu
Bence de, ATC komutlarına uyarsam sorun çıkmamalı, ama durum senin anladığından galiba biraz farklı. Ben İstanbul'dan kalktım Ankara'ya gidiyorum, FS'in kendi Flight Planner'ının yarattığı rota Yalova üzerinden geçiyor, yani rotayı ben yazmış yada değiştirmiş değilim, ATC beni güneye çevirdi neredeyse İzmir'e geldim hala devam etmemi istiyor. Biyerde yanlışlık yapıyorum ama nerede bulamadım (Aslında simulation rate'i hızlandırıp beni daha nereye kadar götüreceğine bakabilirim).
Bi de, havada bilerek yada yanlışlıkla IFR'ı iptal edersem tekrar IFR'a geçme konusunda bir kopya verebilirsen sevinirim.
Benim asıl amacım SB da connect uçarken, online ATC hizmetinin olmadığı yer ve zamanlarda elimde de VFR harita da yoksa, FS'in kendi ATC'sini IFR da kullanmak, onun için titizleniyorum.
Saygılar sevgiler,
Murat Toloğlu
Murat Bey hakli... FS'in her versiyonunda oldugu gibi 2002'de de bazi sacmaliklar var. ATC ile ilgili durum cok s*k olmamakla beraber, oldugu zaman sac bas yoldurtuyor. Benim birkac kere basima geldi. Bir tanesinde simulation rate'i 16'ya cikarip ATC heading inadindan ne zaman vazgececek diye bekledim. Istanbul-Van ucusuydu yanilmiyorsam. ATC kalkistan sonra 165 derece bas verdi. Misir uzerine kadar boyle gitti ve sonunda ben pes ettim.
IFR plan yaparken ilk waypoint'in kalkis noktasina cok yakin olmamasina dikkat ederseniz bu sorun pek ortaya cikmiyor. Ikinci secenek de ATC'yi kullanmamak (cunku heading sorunundan baska daha bir suru sacmalik var). En iyisi online ucarak SB ortamindaki gercekci ve ozverili ATC hizmetinden yararlanmak.
IFR plan yaparken ilk waypoint'in kalkis noktasina cok yakin olmamasina dikkat ederseniz bu sorun pek ortaya cikmiyor. Ikinci secenek de ATC'yi kullanmamak (cunku heading sorunundan baska daha bir suru sacmalik var). En iyisi online ucarak SB ortamindaki gercekci ve ozverili ATC hizmetinden yararlanmak.
Arkadaşlar merhaba
Sanırım bu bug bendede var yani yazılımdan kaynaklanıyor herhalde
Murat beyin son mesajında
-Ben İstanbul'dan kalktım Ankara'ya gidiyorum, FS'in kendi Flight Planner'ının yarattığı rota Yalova üzerinden geçiyor, yani rotayı ben yazmış yada değiştirmiş değilim.
Diyor rotayı birde siz değiştirin yani gidiceğiniz,gececeğiniz noktaları siz değiştirin
Bilmeyen arkadaşlar için yazıyorum(Ben 3 Senenin sonunda bulabildim(:
Rota çizgisini kırmızı çizgiyi sürükle bırak metodu ile istediğiniz nokta üzerine bırakın istediğiniz rotayı siz belirleyin.
Ve fs2002 de IFR iptal olunca Yani kule vfr Mesajı verdiğinde geri dönüş yok İfr Uçuş Tamamen bitmiş demektir
Saygılar Sevgiler
Engin Keskin
vta35
Sanırım bu bug bendede var yani yazılımdan kaynaklanıyor herhalde
Murat beyin son mesajında
-Ben İstanbul'dan kalktım Ankara'ya gidiyorum, FS'in kendi Flight Planner'ının yarattığı rota Yalova üzerinden geçiyor, yani rotayı ben yazmış yada değiştirmiş değilim.
Diyor rotayı birde siz değiştirin yani gidiceğiniz,gececeğiniz noktaları siz değiştirin
Bilmeyen arkadaşlar için yazıyorum(Ben 3 Senenin sonunda bulabildim(:
Rota çizgisini kırmızı çizgiyi sürükle bırak metodu ile istediğiniz nokta üzerine bırakın istediğiniz rotayı siz belirleyin.
Ve fs2002 de IFR iptal olunca Yani kule vfr Mesajı verdiğinde geri dönüş yok İfr Uçuş Tamamen bitmiş demektir
Saygılar Sevgiler
Engin Keskin
vta35
- THY157
- VIP Member
- Posts: 825
- Joined: 11 Jan 2002, 22:00
- Name: Selçuk POYRAZ
- PID: 157
- Location: Kocaeli
Merhabalar;
Bu kadarı benim başıma hiç gelmedi. Yani IFR uçarken Mısır'a falan gitmedim. FS ATC approach sizi alandan kalktıktan sonra gerçek SID haritalarına yakın bir rotayla alandan uzaklaştırıyor daha sonra planlı uçuş rotanıza dönmenizi sizden istiyor ve sizi center'a devrediyor bundan sonrasında center zaten sizin rotanıza karışmıyor ama takip ediyor. Sapma olursa rotanızdan uyarıyor ve rotanıza dönmenizi istiyor ama baş asla vermiyor. Ayrıca yanlış hatırlamıyorsan planlanan yüksekliğinizden +200/-200 ft. limitleri dışında uçuyorsanız uyarıyor, yerine getirmezseniz sizi IFR uçuştan çıkarıyor.
ATC tarafından çıkarılsanızda, kendiniz çıksanızda bir daha IFR uçuşa dönemiyorsunuz.(En azından FS'de böyle, gerçek uçuşlarda nasıl bilmiyorum)
Sevgi ve saygılarımla, iyi ve güvenli uçuşlar dilerim.
Selçuk Poyraz
TK157
Bu kadarı benim başıma hiç gelmedi. Yani IFR uçarken Mısır'a falan gitmedim. FS ATC approach sizi alandan kalktıktan sonra gerçek SID haritalarına yakın bir rotayla alandan uzaklaştırıyor daha sonra planlı uçuş rotanıza dönmenizi sizden istiyor ve sizi center'a devrediyor bundan sonrasında center zaten sizin rotanıza karışmıyor ama takip ediyor. Sapma olursa rotanızdan uyarıyor ve rotanıza dönmenizi istiyor ama baş asla vermiyor. Ayrıca yanlış hatırlamıyorsan planlanan yüksekliğinizden +200/-200 ft. limitleri dışında uçuyorsanız uyarıyor, yerine getirmezseniz sizi IFR uçuştan çıkarıyor.
ATC tarafından çıkarılsanızda, kendiniz çıksanızda bir daha IFR uçuşa dönemiyorsunuz.(En azından FS'de böyle, gerçek uçuşlarda nasıl bilmiyorum)
Sevgi ve saygılarımla, iyi ve güvenli uçuşlar dilerim.
Selçuk Poyraz
TK157