selam,
manuellerde yazdıgı uyguladı?ım halde (uçak ıcın start ve taxı take off checklıst);
bır pıstten kalkıp aynı pıste meydan turu ıle ınıyorum. bu ışlemde yerde gazı %50 den fazla acınca gazdan dolayı ıkaz sesı yok ama. yere ınıp motor kapayıp tekrar manuellerdekı gıbı kalkmak ısteyınce pıst basında gazı %50 den fazla acınca ucak ıkaz verıyo. acaba ben mı bıseyı eksık yapıyorum? bu arada dıkkat ettım yere ınınce OFF SHED DESCENT lambası( over head anelde su kabın basıncı ıcın cruısıng ve landıng altıtudu u gırdıgımız dıgıtal ekranın ustundekı lamba serısınde sanırım soldan ıkıncısı- turuncu renkte) yanıyo. Bu neden oluyo?
uygukladıgım manuelden hatırımda kaldıgı kadarıyla;
motor normal acık fs baslıyor. ben cut off ıle kapatıyorum ama bu arada apu yu kapatmadan once devreye alıp ucakta elektrık olusturuyorum. apu gen bus onn. ,gen bus off(motor ıcın olanı). dealbleed apu gen switch onn. gen buss off( motordan geln basnc ıcın olanı). ıgnıtıon once sol. motor start switch grnd pozısyonda. Nozul ıkı(N2) donmeye baslıyo gostergeler kontroledıyom %20 de cut off'u onn yapıp yakıt akısı ve mortor calıstı. ıkıncısıde aynı sekılde. sonra apu off ,dual bleed ı off. yaw damper on. vs. vs. hold noktasına do?ru fap 5, autobreak RTO, headıng, course, altıtude freaknslar vs.tamam. hold da starter CONT pozısyonda lıne up ve take off . sorun yok. dönüp iniyom, motor kapıyom.tekrar aynı sekılde pıste kadar taxı ve gereklı ayarlar ama rollıng baslangıcında o ıllet ses (gazı %50 den fazla acınca) zart zart zart zart.teker yerden kesıp rotasyon baslayınca susuyo( dıkkat ettımde).
bu arada fmc kullanmıyom ve bunları off lıne da yapıyom:D
sımdıden cevaplar ıcın tesekkur ederım
TK539
Alper DYLAVER
KTÜ Fen Bilimleri Enst.
Ulaştırma Anabilim Dalı
Yüksek Lisans Ö?rencisi
bir sıkıntı da bende var
-
- Junior Member
- Posts: 67
- Joined: 09 Jun 2004, 20:25
- Name: Alper DİLAVER
- PID: 539
- Vatsim ID: 847840
- City: TRABZON
- Location: Turkey
ucağın fmc si halen resetlenmedi, bu yüzden sizin inişi takiben fazla gaz verdiğiniz de yapacağı uyarıyı veriyor. full cold and dark cookpit sorunu çözmesi lazım. no energy- no generator- no battery
sevgiyle...
Serhan Önür
TK396
sevgiyle...
Serhan Önür
TK396
-
- Junior Member
- Posts: 67
- Joined: 09 Jun 2004, 20:25
- Name: Alper DİLAVER
- PID: 539
- Vatsim ID: 847840
- City: TRABZON
- Location: Turkey
serhan hocam bıraz acarmısın yazdıklarını tam anlayamadım . su yuksek lısansdan dıolayı fmc olayına gıremedım henuz...
TK539
Alper DİLAVER
KTÜ Fen Bilimleri Enst.
Ulaştırma Anabilim Dalı
Yüksek Lisans Öğrencisi
TK539
Alper DİLAVER
KTÜ Fen Bilimleri Enst.
Ulaştırma Anabilim Dalı
Yüksek Lisans Öğrencisi
Alper bey aynı uyarıyı, ilk başlangıçta default olarak çalışır vaziyette başlasanız ve hiç bir değer girmeden yani f/d ve a/t off vaziyette kalkmak istedğinizde de verir,
Burada benim söylemek daha dogrusu anlatmak istediğim ucağın sistemlerine girdiğiniz veriler henüz resetlenmedi yani hep enerji var, tekrar kalkmak istedğinizde uyarıyı bu eski bilgilerden alıyorsunuz.
Yani en azından pss in airbus modellemesi böyleydi. fmc resetlenince problem kalmıyor, pmdg içinde aynı mantık olması lazım.
Serhan Önür
TK396
Burada benim söylemek daha dogrusu anlatmak istediğim ucağın sistemlerine girdiğiniz veriler henüz resetlenmedi yani hep enerji var, tekrar kalkmak istedğinizde uyarıyı bu eski bilgilerden alıyorsunuz.
Yani en azından pss in airbus modellemesi böyleydi. fmc resetlenince problem kalmıyor, pmdg içinde aynı mantık olması lazım.
Serhan Önür
TK396
-
- Senior Member
- Posts: 477
- Joined: 11 Apr 2004, 23:23
- Name: Buğra Oğuzülgen
- PID: 1125
- Location: Turkey
Alper hocam,
bir kere önce tavsiyem pmdg ye geçmeden default 734 ü açın burdan fuel valve ların kapalı olduğuna bakın motorlar kapalıyken mcp de ayarların olmamasına özen gösterin kısacası default 734 ü sıfır ayarlı hale getirip shift+m ile battery yi kapatıp pmdg ye geçin böylece sorunsuz bir cold and dark elde edilir.sonra uçağı checklistdeki gibi başlatıp yere indikten sonra uçağı kapatırken başlatmada yaptığınız herşeyi tersten yapın bu şekilde tekrar uçağı cold and dark hale getirip tekrar başlattığınızda sorun yaşamamanız lazım.İşe yarar umarım.
Buğra Oğuzülgen
TK1125

bir kere önce tavsiyem pmdg ye geçmeden default 734 ü açın burdan fuel valve ların kapalı olduğuna bakın motorlar kapalıyken mcp de ayarların olmamasına özen gösterin kısacası default 734 ü sıfır ayarlı hale getirip shift+m ile battery yi kapatıp pmdg ye geçin böylece sorunsuz bir cold and dark elde edilir.sonra uçağı checklistdeki gibi başlatıp yere indikten sonra uçağı kapatırken başlatmada yaptığınız herşeyi tersten yapın bu şekilde tekrar uçağı cold and dark hale getirip tekrar başlattığınızda sorun yaşamamanız lazım.İşe yarar umarım.
Buğra Oğuzülgen
TK1125

- hakan737
- VIP Member
- Posts: 818
- Joined: 19 Aug 2001, 04:11
- Name: hakan guven
- PID: 003
- Vatsim ID: 811602
- City: istanbul
- Location: Turkey
küçük bir ihtimal ama şuna bir bakın, uçuş esnasında otopilot trim'leri fazla sarmış olabilir, out of trim yüzünden ve/veya Tuncay bey'in bahsettiği gibi flap konigurasyonunda olabilir ama aslında bu eski tip uçaklar içi uyarılardır PMDG'de ben almadım bu uyarıyı
Hakan737Guven
Hakan737Guven
Selamlar bu uyarıları PMDG ile alıyorsanız, şunları kontrol etmeniz gerekir:
1.Uçak loadedit programıyla ayarlanmamış ve GW limitlerin üstünde olmayacak.(Sizde bunun olduğunu sanmıyorum,inişten sonra oluyor demişsiniz..)
2.Yine weight and balance ile ilgili;uçağın CG(center of gravity)'si limitlerin dışında,FMC den kontrol etmeniz lazım:)
3.Uçuş için rota girmesenizde FMC'den uçuş öncesi ayarları yapıp gerekli ağırlık ve kalkış süratlerini(V1,VR,V2)hesaplatıp flap seçmeniz gerekir.
TK550
Ural Köseoğlu
1.Uçak loadedit programıyla ayarlanmamış ve GW limitlerin üstünde olmayacak.(Sizde bunun olduğunu sanmıyorum,inişten sonra oluyor demişsiniz..)
2.Yine weight and balance ile ilgili;uçağın CG(center of gravity)'si limitlerin dışında,FMC den kontrol etmeniz lazım:)
3.Uçuş için rota girmesenizde FMC'den uçuş öncesi ayarları yapıp gerekli ağırlık ve kalkış süratlerini(V1,VR,V2)hesaplatıp flap seçmeniz gerekir.
TK550
Ural Köseoğlu
-
- Newbie
- Posts: 14
- Joined: 03 Jan 2005, 23:33
- Location: Turkey
hocam offSHED yani offschedule lambasının yanmasının sebebi cabin pressurization panel deki FLT ALT yi yanlış girmiş veya orda girdiniz irtifada ucmadıgınızdan kaynaklanır. Planlanmış irtifaya gelmeden alçalırsanız bu lamba yanar o yüzden Cabin pressurization panel deki FLT ALT yi dogru girmeniz ve o irtifada ucmanız gereklidir .
Saygılar.
Saygılar.
-
- Junior Member
- Posts: 67
- Joined: 09 Jun 2004, 20:25
- Name: Alper DİLAVER
- PID: 539
- Vatsim ID: 847840
- City: TRABZON
- Location: Turkey
selam,
serkan ünlü, off shed descent, bende farkettim cruising altıtude e ulasamadıgımdan yanıyo ve yere ınınce sıfırladıgımda sonuyo ama sanırım 9000 feet altına gectıgım anda( elle degerı dusururken) sonuyo. ( 9000 feet normalde ınsanın takvıyeye ıhtıyac duymadan nefes alabılecegı ırtıfa.kalkıstabasınc sorunu yasayan ucak tırmanısıkeser 9000 feetın altında donuse baslar.LTCG kulede gorevlı arkadastan aldığım bılgıdir. ancak ırtıfa 8000 de olabılır.)
ural koseoglu,fmc olayını arastırıcam ama aklımda bı kusku var fmc bıldıgım kadarıyla devre dısı da bırakılabılıyo. devredısı bırakılabıldıgı durumda ondan kaynaklanan bı hata olmasa gerek.ama genede dıkkate alıcam uyarını...
hakan guven, trım ayarını kontrol ederek ıkıncı kalkısı yapıyom. green bolgede trım.
tunacan altınay,hocam flap 5, autobreak RTO vs.uyguluyom. zaten( okadar da karabalta dıılım yanı[:p]
:o))
serhan onur ve bugra oguzulgen, hocam bu dark and cold cockpıtı drekt pmdg den elde edemem mı? farzedın ben dıvert ettım ve yakıt aldım veya sorun oldu pıste dondum ve sorunu cozup kalktım ucucam.zevkı kayboldu bu ısın sızın dedıgınız resetleme olayını yaparsam o zaman..
aslında merak ettıgım ben mı bısıyı eksık yada yanlıs yapıyom yoksa yazılımda bı eksıklık yada kurmamdan kaynaklanan bı hata mı var.
araştırmaya devam edecem. özellıkle fmc de center of gravity olayını.
ahh ahhh. göründü gene bize trabzonda,şy pilotlarının kaldığı otelde, soru yagmurunua tutmak için pilot avlama yolları.onlar kacaak ben kovalayacam.
ilgileriniz için hepinize tek tek tesekkur ederım
TK539
Alper DİLAVER
KTÜ Fen Bilimleri Enst.
Ulaştırma Anabilim Dalı
Yüksek Lisans Öğrencisi
serkan ünlü, off shed descent, bende farkettim cruising altıtude e ulasamadıgımdan yanıyo ve yere ınınce sıfırladıgımda sonuyo ama sanırım 9000 feet altına gectıgım anda( elle degerı dusururken) sonuyo. ( 9000 feet normalde ınsanın takvıyeye ıhtıyac duymadan nefes alabılecegı ırtıfa.kalkıstabasınc sorunu yasayan ucak tırmanısıkeser 9000 feetın altında donuse baslar.LTCG kulede gorevlı arkadastan aldığım bılgıdir. ancak ırtıfa 8000 de olabılır.)
ural koseoglu,fmc olayını arastırıcam ama aklımda bı kusku var fmc bıldıgım kadarıyla devre dısı da bırakılabılıyo. devredısı bırakılabıldıgı durumda ondan kaynaklanan bı hata olmasa gerek.ama genede dıkkate alıcam uyarını...
hakan guven, trım ayarını kontrol ederek ıkıncı kalkısı yapıyom. green bolgede trım.
tunacan altınay,hocam flap 5, autobreak RTO vs.uyguluyom. zaten( okadar da karabalta dıılım yanı[:p]

serhan onur ve bugra oguzulgen, hocam bu dark and cold cockpıtı drekt pmdg den elde edemem mı? farzedın ben dıvert ettım ve yakıt aldım veya sorun oldu pıste dondum ve sorunu cozup kalktım ucucam.zevkı kayboldu bu ısın sızın dedıgınız resetleme olayını yaparsam o zaman..
aslında merak ettıgım ben mı bısıyı eksık yada yanlıs yapıyom yoksa yazılımda bı eksıklık yada kurmamdan kaynaklanan bı hata mı var.
araştırmaya devam edecem. özellıkle fmc de center of gravity olayını.
ahh ahhh. göründü gene bize trabzonda,şy pilotlarının kaldığı otelde, soru yagmurunua tutmak için pilot avlama yolları.onlar kacaak ben kovalayacam.

ilgileriniz için hepinize tek tek tesekkur ederım
TK539
Alper DİLAVER
KTÜ Fen Bilimleri Enst.
Ulaştırma Anabilim Dalı
Yüksek Lisans Öğrencisi
Meydan turu takibi inişinizden sonra speedbrake kullanıyorsunuz. Tekrar kalkışta speed brake açık kalmış olabilir mi? PMDG de speed brake shortcutlarla bazen doğru çalışmıyor.


Bendede pmdg ile uçarken auto pilottayken aşağı yukarı sallanma oluyor.Acaba bu cg ile bir alakası varmıdır veya niye oluyodur.Hocam bide cg nin kaç olması gerekir.
Caner Yalçın
TK1106
Caner Yalçın
TK1106
-
- Newbie
- Posts: 21
- Joined: 27 Mar 2006, 01:06
- Location: Turkey
- Contact:
geç cevap olacak ama, bu bip in çıkmasının sebebi uçağın fren sistemlerinden birinin açık olmasından kaynaklanıyor.
- speed brake full açık
- speed brake armed konumunda
- flap
- autobrake
bunların birisi açık olduğu zaman, şrottle verdiğiniz zaman biplemeye başlar.
kendimden biliyorum [:p]
edit: flaplar full açık veya kapalı iken bipler. fmc ye girdiğiniz değer ile seçtiğiniz flap derecesi aynı ise biplemez.
- speed brake full açık
- speed brake armed konumunda
- flap
- autobrake
bunların birisi açık olduğu zaman, şrottle verdiğiniz zaman biplemeye başlar.
kendimden biliyorum [:p]
edit: flaplar full açık veya kapalı iken bipler. fmc ye girdiğiniz değer ile seçtiğiniz flap derecesi aynı ise biplemez.
-
- Junior Member
- Posts: 67
- Joined: 09 Jun 2004, 20:25
- Name: Alper DİLAVER
- PID: 539
- Vatsim ID: 847840
- City: TRABZON
- Location: Turkey
uçmayalı uzun zaman oldu ama
yanlış hatırlamıyorsam sorun kabin basınclarını ayarlamamamdan kaynaklanıyordu.. yenı ırtıfaları tekrara overhead dan gırmek gerekıyor. zıra ucak ulasması gereken ırtıfaya ulasmadan ınıyordu ve eskı degerleri değiştirmeyi unutuyordum. speadbreak veyta flapla alakalı diildi..
TK539
Alper DİLAVER-TRABZON
yanlış hatırlamıyorsam sorun kabin basınclarını ayarlamamamdan kaynaklanıyordu.. yenı ırtıfaları tekrara overhead dan gırmek gerekıyor. zıra ucak ulasması gereken ırtıfaya ulasmadan ınıyordu ve eskı degerleri değiştirmeyi unutuyordum. speadbreak veyta flapla alakalı diildi..
TK539
Alper DİLAVER-TRABZON