PİLOTAJ HATASI 152 ÖLÜ -(Yakıt bitti)-

How to improve safety in Virtual Flight? Write your opinions and experiences about Improving the Flight Safety ...
Post Reply
1409
Newbie
Newbie
Posts: 1
Joined: 28 Apr 2005, 15:44

Yakıt hesabındaki hata aşırı yük rudder sorunum Departure 1 defa Ifr 1 defa iptal edildi sorun giderildi diye düşündük devam ettik ama olmadı neyse yakıtımız KFK ISPARTA arasında bitti S.demirele atc ile yaklaşmak isterken motor susmasına ba?lı olarak pil bitti yedek falan düşünemedim ve hazin son :
Isparta yakınlarında çakıldım....

145+7 Ceset ?!?
Yakıt bittikten sonra yedek güç ile ilgili prosedürlerde ve yaklaşma hız koruma konularında eksi?imin oldu?unu farkettim (150 küsür cesetten sonra) (ki iyiki pilot olmamışsım olsaydı size Cehennemde Zebanin yeri Internet Cafeden yazıyor olurdum.)
Yakıt bitti acil iniş prosedürlerimi nasıl görebilir nelerde tekrtar edebilirim


TK 1409
R.Fatiha
User avatar
THY157
VIP Member
VIP Member
Posts: 825
Joined: 11 Jan 2002, 22:00
Name: Selçuk POYRAZ
PID: 157
Location: Kocaeli

Öncelikle yakıt hesabını düzgün yapacağız, ikincisi panik yapmayacağız sakin olacağız, üçüncüsü hızımızı koruyacak şekilde bir varyo ile alçalacağız(yok ben öyle alçalamam diyen varsa PMDG kullansın, TOKER üzerinde motor kapat LTBA'ya in, o derece yani:D ).

Yakıt hesabı (uçuş mesafesi*3)+2000 galondur -ki bu 2000 galon yakıt, HOLD bekleniyorsa ve hava şartlarının/varış meydanının şartlarının değişmesi gözönüne alınarak divert gerekirse diyedir-. Örneğin LTBA-LTAC arası 200nm.dir routefinder'a göre. Alacağımız yakıt (200*3)+2000=2600 galondur. Yüklemeler önce kanatlara daha sonra merkeze olacak şekildedir.

Yardımcı olması maksadıyla size routefinder linkini vereyim hemen. Hem yakıt hesabında hem rota yazmanız için kullanırsınız. http://rfinder.asalink.net/free/

Kolay gelsin.

Selçuk Poyraz
Captain
Virtual A3xx Instrument Rating
TK157
Pegasus
Newbie
Newbie
Posts: 9
Joined: 10 Dec 2004, 13:32
Location: Turkey
Contact:

E tabii birde kokpitdeki yakıt göstergelerine arada bir göz atmakta fayda var... :D
Bozhan Özsoy
Average User
Average User
Posts: 211
Joined: 19 Aug 2001, 04:09
Location: Turkey
Contact:

Selçuk gerçeği böyle PMDG ne yapsın?


Not: A320'de hemen hemen aynı şekilde, PSS'in uçuş dinamikleri doğru değil sadece. Uçak patates çuvalı gibi düşer mi??

Sevgiler,

Bozhan Özsoy.
Last edited by artuncs on 29 Jun 2014, 23:43, edited 1 time in total.
Reason: Resim Linki aktif olmadigi icin silinmistir
User avatar
THY157
VIP Member
VIP Member
Posts: 825
Joined: 11 Jan 2002, 22:00
Name: Selçuk POYRAZ
PID: 157
Location: Kocaeli

Bugün LTBA-LTBJ, LTBJ-LTBA uçuşlarımı senin gönderdiğin manuallara uyarak yapayım dedim, yine hızlanma sorunu yaşadım giderken VNAV kullanımında. Dönüşte descend sayfasına baktım alçalmaya başlamadan önce target speed 315'di. Onu 280 olarak değiştirdim ve sanırım sorunu çözdüm bu şekilde. Sağol, görüşmek üzere.

Selçuk Poyraz
Captain
Virtual A3xx Instrument Rating
TK157
Bozhan Özsoy
Average User
Average User
Posts: 211
Joined: 19 Aug 2001, 04:09
Location: Turkey
Contact:

Selçuk selam,

315kts B737 için oldukça yüksek bir alçalma hızıdır. FMC programlamada cost index kaç giriyorsun? Pegasus Cost Index 40 kullanıyormuş, ben 40 CI ile yağtığım uçuşlarda bir problem yaşamıyorum. Boeing tabloda uçaüın konfigurasyonuna ve yüksekliğine göre tipik alçalma değerlerini vermiş. Ben bu konuda baya kasfa yordum, neticede vardığım sonuç PMDG okeydir. Bu arada Level D B767 de aynı şekilde bilgine :-)


Sevgiler,

Bozhan Özsoy.
User avatar
THY157
VIP Member
VIP Member
Posts: 825
Joined: 11 Jan 2002, 22:00
Name: Selçuk POYRAZ
PID: 157
Location: Kocaeli

Patron selam;

?irketi biraz zarara uğratıyorum :D CI çoğu zaman 90 kullanıyorum ondan yüksek bu kadar. Ama .80mach hıza 90 cost index ile ancak ulaşabiliyorum. Düşürürüm CI'i ama karşı rüzgarla uçuşlarda bayılacağız, neyse bizi geçen uçakları sayarız artık ne yapalım [:p]

Sevgi bizden, görüşürüz.



Selçuk Poyraz
Captain
Virtual A3xx Instrument Rating
TK157
Post Reply

Return to “Flight Safety”