C208 Grand Caravan - Genel Bilgiler

Aircrafts, paints, aircraft systems information, how to do's. (Uçaklar, boyamalar, uçak sistemleri ve kullanım bilgileri.)

C208 Grand Caravan - Genel Bilgiler

Postby Apollo » 04 Apr 2017, 19:48

Bu yazımızda Cessna C208B Grand Caravan EX uçağı hakkında gerçek ve simülasyona ilişkin genel bilgiler bulacaksınız.

Image

C208B uçağı Cessna firmasının 1982 yılından itibaren 2500 den fazla ürettiği ürettiği tek motorlu, turboprop bir uçaktır. Sabit 3 tekerli iniş takımı olan uçak üstten kanatlı olup genellikle 1 pilot ve 9 yolcu olmasına karşın FAR Part 23 istisnası ile 14 yolcuya kadar kapasitesi vardır.

Image

Image

Uçak bölgesel uçuşlar, charter ve kargo için ekonomik ve etkili çözümler sağlamaktadır. Uçağın Cargomaster versiyonu kargo faaliyetlerinde yoğun kullanılmaktadır.
Image

Suya iniş kalkış yapacak varyasyonları da mevcuttur.
Image


Daha detaylıı bilgiler için : http://cessna.txtav.com/en/turboprop/grand-caravan-ex


Gelelim simülasyona.
C208B uçuş dinamikleri ve keyif veren kokpiti ile VFR Club için ilk seçtiğimiz uçak oldu ve ilk VFR Club boyamamız da C208B için yapıldı.

Image

Image

Image

BOYAMA:
Cerenado C 208 B Grand Caravan Boyama ve LTBA ya eklenen Hangar
PILOT CENTRE=> SCNERY ALTINDA 35 SIRA NUMARALI DOSYADADIR. http://www.turkishvirtual.com/scenerys.asp

C208B FSX ve P3D için http://www.carenado.com/CarSite/Portal/index.php

Özetle:

-Uçak kurulumu ile gelen manueller ve checklistler uçağı anlama ve tanımanız için yeterli seviyede.
-Checklistte yer alan sıralama ile motor çalıştırmak ve diğer uçuş safhalarında gerekli işlemleri yapmak gayet basit. Sadece 1-2 kez checklist takip etmek yeterli.
-Uçakta glass cockpit yapısı mevcut. 2 PFD ve 1 MFD ekranlarla tüm navigasyon ve sistem bilgilerini görebilirsiniz.Garmin 1000 sisteminin kullanımı kolay ve anlaşılır.
-Hani dijital ekranlardan çıkacaktık diyenler için : GPS destekli uçuşlar sağladığı gibi MFD OFF alıp sadece görerek veya VOR to VOR da uçabilirsiniz.Seçim sizin.
-Autopilot sistemi de kolay kullanıma uygun olarak mevcut.
-Uçak dinamikleri de gayet güzel dizayn edilmiş. Çeşitli kamera açıları ile iniş ve kalkışların keyfini çıkarmak mümkün.
-Uçak FDR ile gayet uyumlu. Tüm ışıkları algılıyor (Strobe dahil) ek tuş atama vb. gerek duyulmaması gayet güzel.
-FDR v5 ile VFR desteği sağlanması ile testlerde 1050 dahil yüksek puanlar alınmıştır. Pilotaj hatası (aşırı dalıp çıkmalar, stall, overspeed, iniş flap, ışıklar gibi) dışında VFR uçak olmasından kaynaklı ceza oluşmamaktadır. VFR özel FDR kaptan anonsları ile tam bir keyif uçağı.
-150-160 kts intikal sürati ile 1 saatlik uçuşlarla 100-150 NM lik bir menzildeki havaalanlarına erişim mümküün.
-İç menüsü ile tüm kapılarının açılması, yerdeki görsellerin eklenmesi, Cargo pod ekleme çıkarma yapılabilmesi açısından da gayet keyifli bir uçak olduğu söylenebilir.

Uçağa kullanımına ilişkin konularda kullanım klavuzu ve checklistlere , youtube videolarına ve diğer forum konularına bakabilir veya TeamSpeak VFR Club kanalında diğer pilotlardan bilgi alabilirsiniz.
Herkese keyifli uçuşlar.

Turkish Virtual VFR Club
"As Fun As It Gets"
Ana sayfa: http://www.turkishvirtual.com/vfrclub.asp?page=0
Forum: viewforum.php?f=93
User avatar
Apollo
Legend
 
Posts: 1245
Joined: 25 Dec 2008, 21:49
Location: Turkey
Name: Erdal ELMACI
City: Ankara
PID: 3195
Vatsim ID: 1059183
Skype: erdal.elmaci

Return to VFR Club - Hangar

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 6 guests