TRVACC de bulunan rotalar hakkında bir hatırlatma yapmak isterim.
Sitemizde yayınlanan tüm rotalar, yayınlandığı gün geçerlidir ve bundan emin olmak için gerçek pilotların ve "dispatch center" kullandığı [url="http://www.cfmu.eurocontrol.be/chmi_public/ciahome.jsp?serv1=ifpuvs"]CMFU[/url] sitesinden kontrol ederiz. Genelde rotalar bir kaç ay geçerliliğini korur, fakat bildiğiniz gibi her 28 günde yeni bir AIRAC yayınlanır, ve yeni hava yolları ilave olur veya eskiler değişir. Yollar değişmese bile yeni tahditler konabilir. "Restrictions" ları [url="http://www.cfmu.eurocontrol.be/rad/"]RAD[/url] (Route Availabity Document) den dikkate alırız.
1,000 den fazla rota bullunduğundan bunları sürekli güncel tutmakta açıkca zorlanıyoruz.
Bu durum Atlantik uçuşlarında çok daha abartılmıştır. Çünkü günde iki sefer NAT (Norş Atlantic Tracks) rotaları yayınlanır. Sabah batıya ve akşam Doğu uçuşları için. Sitemizdeki tüm Atlantik uçuşları NAR (Norş Atlantic Routing) dikkate alır, fakat her gün NAT lara göre maalesef yeni rota yayınlıyamıyoruz. Sanal ortamda bu durum zaten beklenemez.
NAT lardan sorumlu birim VATSIM-UK dir ve bildiğim kadarı ile ay da bir NAT yayınlarlar. bilgi için:
http://www.vatsim-uk.org/Oceanic/ocamain.asp
Sitemizde bulunan Atlantik aşırı uçuşlar için şu ana kadar "Oceanic" bölümünden bize hiç bir şikayet gelmemiştir.
Sonuç olarak sitemizde bulunan tüm rotalar iki meydan arası en kısa mesafe için hazırlanmış bir öneridir ve pilot arkadaşlarımıza sunulan bir hizmettir ve şartlar altında en gerçekci olanıdır.
Örnek olarak [url="http://fsroute.com/route.asp?DEP=ltbj&ARR=ltba&R=n0456f310+okesa+un618+dal+uw79+ayt+uw77+bag%2Fn0450f320+ul614+yaa"]LTBJ-LTBA[/url] arası tamamen geçerli bir ICAO rotasıdır.
Keyifli uçuşlar.
Ahmet Bedir
Tech. Man.
www.trvacc.org