Page 1 of 1

New! Cyprus

PostPosted: 28 Jan 2009, 23:53
by cenks
Merhaba arkadaşlar

Avsim' de dolaşırken gözüme takıldı, yeni bir scenery

Buyrun link :)

http://library.avsim.net/download.php?DLID=133859

Filename: cyprus.zip
License: Freeware
Added: 26th January 2009
Downloads: 1048
Author: Toni Agramont
Size: 37400kb


Image


CENK SENKAYA
FlyTHY,PID1843
KÖLN - 1977

PostPosted: 29 Jan 2009, 21:49
by THY2937
Harika görünüyor, buna birde Kıbrıs Beş parmak yükseltilerini ekledin mi süper olur.:)

Paylaşım için sağol Cenk kaptan.

Ersin Bozkurt

PostPosted: 29 Jan 2009, 23:21
by THY3393
hocam 5 parmaklarda 15 ay kaldim :))

Muzellef Aydogdu
FLYTHY , THY3393
Stockholm / 1979

PostPosted: 30 Jan 2009, 16:42
by delimawi
Burası Larnaca sanırım, nedense sanal bile olsa içimden gidesim gelmiyor şu sıralar Magosada olmama rağmen ... :) Hala sanalda ERCAN a uçmak için divert prosedürü uygulanıyor değil mi?


İlker Değirmencioğlu
FlyTHY, PID 2445
İstanbul, 1977

PostPosted: 30 Jan 2009, 19:11
by cenks
Doğrudur ilker kaptan

CENK SENKAYA
FlyTHY,PID1843
KÖLN - 1977

PostPosted: 03 Feb 2009, 14:58
by THY2470
Bir gün grupça Ercan'a doğru divert etsek ne güzel olurdu değil mi?

http://www.cyprusholidaysave.com/images ... copter.jpg

Altuğ Yavaş
FlyTHY PID2470
İstanbul, 1976
Image

PostPosted: 03 Feb 2009, 15:43
by THY157
Bir etkinlikte planlamasını yaparız [;)]

Selçuk Poyraz
FlyTHY, PID157
Kocaeli, 1971
Virtual A3xx Instrument Rating


Image

PostPosted: 03 Feb 2009, 15:56
by hakan737
Konu ile ilgili detayları bilmeyen varsa yeni arkdaşlar için hatrlatmada bulunayım.

KKTC'nin resmi olarak tanınmaması yüzünden geçerli bir hava sahası yok.ERCAN-GEÇİTKALE meydanlarıda ICAO tarafından resmi olarak tanınmıyor. ERCAN ve GEÇİTKALE'den verilen hava trafik kontrol hizmetleri gerçek hayatta KKTC'nin sorumluluğunda veriliyor buna karşın Eurocontrol sistemine dolaylı yollardan dahil ediliyor. Ercan ve Geçitkale meydanlarının ne jeppesen nede NOS formatlı chartları basılı değil uzun süredir, sadece KKTC tarafından hazırlanan AIP chartları mevcut.

Gerçekte Ercan'a ve Ercan'dan yurtdışından uçuşlar yabancı ülkeler için (hatta KTHY içinde)yasak.bu yüzden LCEN varışlı ve kalkışlı uluslararası trafik yok.Fakat TC ve KKTC arasındaki uçuşlara kimsenin sesi çıkmadığı için gayrı resmi olsada yapılıyor. KTHY'nin uçuşlarıda mutlak suretle Türkiye'de bir meydana tekerleklerini değdirerek yapılmak zorunda uluslararası hava hukukuna göre.Ancak bu şekilde uluslararasi uçabiliyorlar.Biraz saçma ama sonuçta böyle.

Muhabreat ve sorumluluğa gelince, LTAA ve LCCC birbirlerine trafikleri doğrudan devretmez, harita üzerindeki belirlenmiş noktalarda kendi servislerini keserler pilotlarda o noktada kendiliklerinden diğer FIR'a geçerler. LCEn varışlı Türk uçakları LCCC Nicosia ile temas etmezler, LTAA kanalından talimat alır ama olası hava çatışmalarından haberdar olmak için LCCC'yide dinlerler.LTAA LCEN APP'a devreder ve LCEN app yaklaşmayı yaptırır. Kabaca türk uçakları LCCC Nicosia hava sahasına kaçak olarak girip kaçak olarak LCEN'e inerler kağıt üzerinde.

Elbette bunların hepsi "gerçekte" olan şeyler ve teknik olanaklarda gerçeğe göre hazırlanmış durumda.

GElelim Sanal havacılıkdaki soruna.Gerçek politik ve teknik durumun sanal havacılktaki yansımasında maalesef elektronik ortamın ve VATSIM'in çalışma prensibinin engelleri var. Maalesef VATSIM'de kafamıza göre FIR ve ATC unitesi sınıflandırması yapamıyoruz.BElirli bir noktaya kadar gerçeği oladuğu gibi alıyoruz ama sonrasında iş karışıyor.

Sanal kısımda KKTC yine tanınan bir devlet değil,zira tanımlaması yok. LCCC Nicosia altında görülüyor bölge.Ta ki KKTC tanınır ve kendine ait bir hava sahası olur ,hava sahası tanımlaması atıyorum LTKK diye oluşturulur ,ozaman iş resmiyete dökülür.

Şu anki durum itibari ile LCEN'in resmiyet kazanmaması hangi FIR'a bağlanması konusundaki muallaktan kaynaklanıyor. Türkiyeye bağlanamıyor zira Türk toprağı değil,Kıbrıs altında görünmek zorunda ama ozaman resmi olarak kıbrıs'ın bir parçası olduğu kabul edilecek. LCEN'e bir tanımlama verilmesi VATSIM genel kuralları ve yapısı yüzünden de mümkün değil çünkü hiyerarşik yapıda bir yere birşekilde ait olmak zorunda.
yukarı tükürsen bıyık aşağı tükürsen sakal durumunda bundan seneler evvel kötünün en iyisi olarak (zira bizim hanemize yazılacak bir durum söz konusu olamıyor her tartışmaya tanınmayan bir ülke yüzünden 1-0 mağlup başlıyorsunuz)iki çözüm üretildi;

1- TRVACC üyeleri Nicosia VACC'nin konuk üyeleri olacak ve konuk ATC olarak ERCAN'da servis vereceklerdi
2- Uçuş planlarında LCEN adı sadece alternatif meydan olarak geçecek şekilde doldurulacaktı.

1. şık başta kabul görür gibi olduysada sonradan , Nicosia FIR'ın altında konuk ATC olarak LCEN'in Kıbrıs rum devleti altında meşruiet kazanması ihtimalinin yüksek olması benimsenmedi.

2. şık birinciye göre bize en az zarar verecek uygulama olarka benimsendi, buna göre LCEN'e uçuşlar hiçbir şekilde kısıtlanmıyor sadece resmi olarak LCEN departure ve destination olarak uçuş planında görünmeyecek, ama LCCC'de bir ATC olursa radar hizmeti verecekti.

LCEN uçuşlarınızı hali hazırda istediğiniz gibi yapabilirsiniz, sadece
uçuş planında kalkış veya varış meydanı olarak LCEN yerine LCLK , LCEN'ide Alternatif meydan olarak yazmanız kafi. Bu şekilde doldurulan bir plana kimse itiraz edemez yapılan anlaşmaya göre.

İster divert'i deklare edersiniz ister etmezsiniz eğer bir ATC var ise ama teamülen divert ettiğinizi bildirmek daha uygun olur.Kaldıki
LCLK APP açık ise size hiç itiraz etmeden LCEN'e divert etmenize izin verecek hatta bunun içinde servis verecektir.
Ama herhangi bir etkinlikte TRVACC'den LCEN için servis beklentisi olmasın, zira maalesef isteselerde bunu yapamazlar ancak kaçak olarak LTAI APP'dan yada LTAA CTR'dan servis verirler.Buda şikayet konusu olabilir. Fakat bu seferde mutlaka LCCC CTR bu trafik yoğunluğunu görüp açmış olacaktır.

GErçekteki gibi gayrınizami keyfi uygulamalar VATSIM'de olmayacağından, mecburen LCCC'den servis almak zorunda kalabilirsiniz.

Bu konuyu defalarca tartıştık,defalarca konuştuk.Kendi adıma Kıbrıs'a senede bir kere ya uçarım ya uçmam bu yüzdende çok önemsemiyorum.Uçarsamda bu kurala göre uçarım.IVAO ile karşılaştırma yapmanıza gerek yok, adı üzerinde orası IVAO onlarında kendilerine göre bir düşüncesi var,bu yüzden platformlar arasında orada şöyle burada böyle tartışmasına girmeye gerek yok, her birinin kendi kuralı olduğuna göre ona uymak en güzeli. Herhangi bir kısıtlama olmadığı içinde LCEN'e uçmak isteyen IVAO'da bu uçuşunu yapabilir.

konu ile ilgili olarak bildiğim kadarıyla FLYTHY REcorder'inde gerekli düzenleme çok önceden yapılmıştı yani olurya size LCEN görev uçuşu verlirse sadece VATSIM için dolduracağınız uçuş planı içinde böyle bir uygulama var olduğundan uçuşunuza engel bir durum söz konusu değil.



Hakan"737"Güven

PostPosted: 03 Feb 2009, 16:48
by THY2470
ben Kıbrıs'lı olduğum için her şekilde gitmek isterim. Kurallar çerçevesinde tabii.


Altuğ Yavaş
FlyTHY PID2470
İstanbul, 1976
Image

PostPosted: 03 Feb 2009, 17:37
by cenks
Hakan bey çok güzel anlatmışsınız,elinize sağlık...bir solukta okuduk yine yazıyı :)

CENK SENKAYA
FlyTHY,PID1843
KÖLN - 1977

PostPosted: 03 Feb 2009, 17:57
by hakan737
estagfurullah,sadece aramıza yeni katılan arkadaşlar oluyor, olurya beki bu konu ile ilgili bilgilerden haberleri yoktur, hazır yeri gelmişken hatırlatmak istedim.TRVACC'de anlaşmanın yazılı bir metni olması lazım.Aynı metin VATEUD'da da iki ülke VACCleri arasındaki mutabakat olarak yer alıyor.

Maalesef bize emsal teşkil edecek bu kadar önemli başka bir sorunlu bölge olmadığından açmazdan çıkamıyoruz.LCEN konusu nev-i şahsına münhasır olarak tek özel konu VATSIM'de!





Hakan"737"Güven

PostPosted: 03 Feb 2009, 22:21
by harekat
Hakan Hocam,

Gercekte LCEN ya da LCGK varıslı sefer planları Eurocontrol ve LCCC FIR destekli adreslere varıs meydanı LCEN ya da LCGK olarak veriliyor.

Hatta soyle bir notam da mevcuttur LCEN ya da LCGK ya ucan bir ucak Rum tarafına divert edemez.Planlarda bulunamaz.

Acaba bu konuyu da tıpkı gercekteki oldugu gibi Vatsim e tasımanın bir yolu yok mudur? Ya da zamanında hediye edilen hak boyle kalır mı?[8D]

Selamlar.

CEVAT ADAPAZARLI
www.hititair.com
CPT111

PostPosted: 03 Feb 2009, 23:22
by hakan737
konu her fırsatta VATSIM'e taşınıyor merak etmeyin ama eninde sonunda ne LCEN'i TRye katabiliyoruz ne de LCCC'den çıkarabiliyoruz! Gerçekte günlük,anlık değişiklikler olabiliyor yada bir şekilde bir kılıfa uyuyorda,VATSIM'de okadar geniş hareket edecek yer yok.GErçekte iki kontrolör nihayetinde telefon uzaklığında :) dışişlerinden ulaştırma bakanlığına kadar herşey birşekilde devrede ve olaylara hakim ama vATSIM'de gel de anlat sen adamlara :)

Hediye edilen hak demeyelimde kazanılmış hak diyelim çünkü epeyce bir savaş verildi,ipler gerildi,epeyce bir karşılıklı dişler gösterildi, nihayetinde ne şiş yansın ne kebap durumunda olmayan bir ülke için varolandan devşirme bir orta yol bulundu.Hani KKTC aslında herkes tarafından kabul edilmiş hava sahası vs herşeyi var ama RUmlar inat edip engelliyor olsa işimiz çok kolay olurdu bütün iş KKTC'nin resmiyet kazanamamasında. Ha şu ambargolar bir şekilde kalkar limanlar ve meydanlar gerçek uluslararası seferlere açılır ozaman işler değişir.


Hakan"737"Güven

PostPosted: 04 Feb 2009, 20:58
by arslan türegün
Selamlar,
Bu scenery çok da güzel değil. Görebildiğim tek artısı Baf (LCPH) ve Akrotiri (LCRA) meydanlarının son haliyle bulunuyor oluşu.

Offline olarak Ercan ve Geçitkale uçuşlarında bu sceneryi denemek isteyen olabilir. "scenery" klasöründen LCEN ve LCGK ile ilgili bgl dosyalarını çıkartırsanız, Biber'in yapmış olduğu meydanlar ile uyumlu çalışıyor. Avsim'de bulunan LCLK ile denemedim.

Arslan "kedi" Türegün