THY Cost Index rakkamlari.

Questions About FS9 and FSX. Software and Hardware related problems and information.

THY Cost Index rakkamlari.

Postby artuncs » 15 May 2014, 10:51

Turk hava yollarinin yurt ici ve yurt disi cesitli ucak modellerinde uyguladigi dogru cost index rakkamlarindan haberi olanlar bunlari buradan paylasabilirse sevinirim.


Saygilar Sevgiler
Erhan M. Artuc
User avatar
artuncs
Administrator
 
Posts: 1936
Joined: 07 Jul 2009, 10:47
Location: England
Name: Erhan M. ARTUC
City: London
PID: 3578
Vatsim ID: 1087117
Skype: erhan.m.artuc

Re: THY Cost Index rakkamlari.

Postby THY4238 » 15 May 2014, 11:47

Abi ben birçok kaptana sordum bu soruyu. Ve en son olarak da A330-200 ile LTBJ - LTBA pushback'den engine shutdown olana kadar kokpitte uçuş gerçekleştirdim...

Sordugum kaptanlardan aldığım yanıt şuydu: Cost Index Değeri 0 ile 999 arasında değişir. Eğer ki rötar yapılmışsa 999'a yakın değer girilir ancak fazla yakıt harcanır, eğer zamanın varsa keyifli bir uçuş istiyosan da 0'a yakın gireceksin o zaman da yakıttan tasarruf edersin ancak uçuş süren artar demişlerdi. Zamanında bir yerde de görmüştüm Deniz İREZ kaptanım Cost Index'i 999 girdiği bir fotoğraf paylaşmıştı A330-200F için.... Ancak bütün bunlar doğrultusunda ve gözlemlediklerim doğrultusunda ortalama olarak girilen Cost Index değer 30 ile 60 arasında değişiyor.
Image
THY4238
Junior Member
 
Posts: 51
Joined: 08 Apr 2010, 11:13
Location: Turkey
Name: Efe DAGHAN
City: Antalya
PID: 4238
Vatsim ID: 1130970
Skype: efe.daghan

Re: THY Cost Index rakkamlari.

Postby THY3716 » 15 May 2014, 16:23

En son yurt içi 16, yurt dışı 23 alıyorduk. Kim söylemişti, onu hatırlamıyorum.
Lead me, follow me or get out of my way !
User avatar
THY3716
Administrator
 
Posts: 1366
Joined: 25 Apr 2009, 22:33
Location: Turkey
Name: Bahadir ALKES
City: Istanbul
PID: 3716
Vatsim ID: 1097118

Re: THY Cost Index rakkamlari.

Postby THY4029 » 15 May 2014, 21:26

Ben onceden 16 kullaniyordum. Ama artik, PFPX programini kullandigim icin, default rakam olan 30 kullaniyorum. Airbus modellerinde ise 49 kullaniyorum.
THY9029 - Pilot of Q400, B738 NG and A321.
User avatar
THY4029
Junior Member
 
Posts: 97
Joined: 29 Mar 2014, 18:03
Location: USA, CT
Name: Zaur BILALOV
City: USA, CT
PID: 4029
Vatsim ID: 1281488

Re: THY Cost Index rakkamlari.

Postby THY7 » 15 May 2014, 21:27

Cost Index Değeri 0 ile 999 arasında değişir. Her uçak için değişir bu limit . Ezberlemeye gerek yok.Kimi tipte 999 kiminde 500 kiminde başka bir değerdir.
Benim şu anki şirketimde boeing ve Airbus farketmeksizin '10' kullanıyoruz.Yani Zaman önemli değil yakıt önemli,sürat önemli değil ekonomi önemli gibi düşünebilirsiniz.Ne kadar yüksek cost index o kadar kısa süre o kadar yüksek hız o kadar artan tükem gibi basit bir fikir olarak akıllarda kalabilir.Bu değerler için mühendislik,performans hesapları gerekmektedir.
Berhan Dönmez
ATPL-A TRI/SFI (F27-B737-A310/300-600)
User avatar
THY7
Officer
 
Posts: 685
Joined: 19 Aug 2001, 03:52
Location: Turkey
Name: Berhan DONMEZ
City: Istanbul
PID: 7
Vatsim ID: 813296
Skype: totik82

Re: THY Cost Index rakkamlari.

Postby THY4029 » 15 May 2014, 21:36

Aslinda, cost indexi calculate yapmak cok kolay. Ama bu deger Airline-lara gore farkli oldugu icin bazi rakamlari onceden bilmemiz gerekiyor.

Calculate yapmak icin bu formul kullanilir:

Cost Index = Saatlik Harcanan Para ($/saat) / Yakitin ucreti (¢/lb)

Ama unutmayalim, yakitin fiyati dolarla deyil CENT-le oluyor. "¢"
THY9029 - Pilot of Q400, B738 NG and A321.
User avatar
THY4029
Junior Member
 
Posts: 97
Joined: 29 Mar 2014, 18:03
Location: USA, CT
Name: Zaur BILALOV
City: USA, CT
PID: 4029
Vatsim ID: 1281488

Re: THY Cost Index rakkamlari.

Postby artuncs » 15 May 2014, 21:47

Cok guzel cevaplar, tesekkur edderim Berhan Ve Zaur kaptanlarim.

Bende THY pilot'larinin sirket kurali geregi hep yurt ici 16 ve yurt disi icinde 23 kullandigini duydugum icin bu degerleri giriyorum hep.

Peki o zaman sizin uctugunuz sirketin degeri boeing/airbus farketmeksizin 10 ise, bu degeri pilot'lar kendi insiyatifleri geregi degistirebilirmi? degistirirlerse hangi seberplerden dolayi degistirirler?
Erhan M. Artuc
User avatar
artuncs
Administrator
 
Posts: 1936
Joined: 07 Jul 2009, 10:47
Location: England
Name: Erhan M. ARTUC
City: London
PID: 3578
Vatsim ID: 1087117
Skype: erhan.m.artuc

Re: THY Cost Index rakkamlari.

Postby THY4029 » 15 May 2014, 21:59

Benim fikrimce, Airlinenin ekonomik durumu ile ilgili birsey bu. Kazanc, masraf ve yakit fiyati kisaca. Ayni zamanda benim sogledigim Boeing Ve airbus farki sadece PFPX icin gecerli :) Ama Cost Index calculation tum Airline-lar tarafindan kullanilan bir teknik :) Umarim yardimci olmusumdur :)
THY9029 - Pilot of Q400, B738 NG and A321.
User avatar
THY4029
Junior Member
 
Posts: 97
Joined: 29 Mar 2014, 18:03
Location: USA, CT
Name: Zaur BILALOV
City: USA, CT
PID: 4029
Vatsim ID: 1281488

Re: THY Cost Index rakkamlari.

Postby THY7 » 15 May 2014, 22:19

Bazen şirket lehine değişiklikler yapabiliyoruz,10 yerine '0' yapıp daha ekonomik süratle gidip minimum fuel politikası uyguluyoruz,ki bu genelde slottan dolayı gecikmemiz olmamış ise yani erken kalkış yapabildiysek oluyor :)
Berhan Dönmez
ATPL-A TRI/SFI (F27-B737-A310/300-600)
User avatar
THY7
Officer
 
Posts: 685
Joined: 19 Aug 2001, 03:52
Location: Turkey
Name: Berhan DONMEZ
City: Istanbul
PID: 7
Vatsim ID: 813296
Skype: totik82

Re: THY Cost Index rakkamlari.

Postby THY4029 » 15 May 2014, 22:20

:) Vay bee, bunu bilmiyordum :) Zekice :D
THY9029 - Pilot of Q400, B738 NG and A321.
User avatar
THY4029
Junior Member
 
Posts: 97
Joined: 29 Mar 2014, 18:03
Location: USA, CT
Name: Zaur BILALOV
City: USA, CT
PID: 4029
Vatsim ID: 1281488

Re: THY Cost Index rakkamlari.

Postby artuncs » 15 May 2014, 22:31

Fmc'e girilen bir kac rakkamin, koca ucagin performansina bu kadar etki etmesi teknoljik acidan gercekten cok etkileyici. Tesekkurler :)
Erhan M. Artuc
User avatar
artuncs
Administrator
 
Posts: 1936
Joined: 07 Jul 2009, 10:47
Location: England
Name: Erhan M. ARTUC
City: London
PID: 3578
Vatsim ID: 1087117
Skype: erhan.m.artuc

Re: THY Cost Index rakkamlari.

Postby THY1293 » 16 May 2014, 13:41

Sevgiler & Saygılar
ATPL
Image
User avatar
THY1293
Rookie
 
Posts: 42
Joined: 13 Oct 2005, 13:58
Location: Turkey
Name: Yalcin CIFTCIOGLU
City: Antalya
PID: 1293
Vatsim ID: 918353
Skype: yalchinnn

Re: THY Cost Index rakkamlari.

Postby artuncs » 18 May 2014, 19:24

THY1293 wrote:http://www.boeing.com/commercial/aeromagazine/articles/qtr_02_10/pdfs/AERO_FuelConsSeries.pdf


Yalcin kaptanim bu yastan sonra okusakta algilamiyor. Inanin 3 defa okudum dusunuyorum ne ogrendim okuduklarimdan, hic :)

Fakat cok faydali ve yararli bir paylasim yaptiniz, tesekkurler. Gencler ve meraklilari faydasini gorecektir.
Erhan M. Artuc
User avatar
artuncs
Administrator
 
Posts: 1936
Joined: 07 Jul 2009, 10:47
Location: England
Name: Erhan M. ARTUC
City: London
PID: 3578
Vatsim ID: 1087117
Skype: erhan.m.artuc

Re: THY Cost Index rakkamlari.

Postby THY1293 » 20 May 2014, 08:56

Rica ederim faydam olduysa ne mutlu bana , seve seve. Konusu açıldıkça bu tip dökümanları paylaşırım.
Sevgiler & Saygılar
ATPL
Image
User avatar
THY1293
Rookie
 
Posts: 42
Joined: 13 Oct 2005, 13:58
Location: Turkey
Name: Yalcin CIFTCIOGLU
City: Antalya
PID: 1293
Vatsim ID: 918353
Skype: yalchinnn

Re: THY Cost Index rakkamlari.

Postby THY3716 » 20 May 2014, 11:08

Hocam, paylaştığınız bu konu eğitim kılavuzlarımızda da yer alacak, çok teşekkürler.
Lead me, follow me or get out of my way !
User avatar
THY3716
Administrator
 
Posts: 1366
Joined: 25 Apr 2009, 22:33
Location: Turkey
Name: Bahadir ALKES
City: Istanbul
PID: 3716
Vatsim ID: 1097118

Next

Return to Flight Simulator General Discussion Forum FS9|FSX|FSX-SE

Who is online

Users browsing this forum: Google [Bot] and 24 guests