Page 3 of 5

PostPosted: 05 Jun 2008, 17:54
by Deha BOZKAYA
Ben FSInn kullanıyorum,ama size özelden yazarak eşlik edebilirim :D;ama önce şu scenery işini halletmem gerekiyor.

Deha BOZKAYA PID:2719[img=left]http://www.euro-book.net/indicator/2/deha.png[/img=left]

PostPosted: 05 Jun 2008, 18:07
by THY066
Scenery sorunu yaşayanlar bana forum dan mail atsın lütfen

Kemal TOLU
1967/LTDA

PostPosted: 05 Jun 2008, 18:09
by cenks
Tamamdır,o işi ben ayarlarım çok basit

herkes Squawkbox kursun, mikrofon ayarını yapsın...

Bendede fsinn kurulu ama silerim bu gece no prob, MAKSAT DAHA FAZLA KEYİF :-DDDDD

Kemal kaptanım teşekkürler bu arada

CENK SENKAYA

THY6843

PostPosted: 05 Jun 2008, 18:34
by TK212
Sayin Cenevre yolculari,
Biraz degisiklik olsun, firsat bu firsat ezberden kacalim size bazi yogun meydanlarda veya pespese kalkislarin oldugu meydanlardaki zaman zaman uygulanan prosedurleri uygulatalim (EGLL de EDDF de KJFK, KORD, KLAX meydanlarindaki gibi)

Yarin kalkisiniz sirasinda LTBA_TWR acik olacak size uygulanacak prosedure hatirlatmak isterim ki buna gore hazirlik yapin.

1) Text Trafikler(varsa) Voice trafiklerden sonra kaldirilacak.
2) LTBA_TWR ile ilk temasinizdan once ATIS information'i mutlak almis ve anlamis olun ve LTBA_ TWR ile temasinizda
"THYxxx, At GATE xxx, Ready to copy with Information A,B etc" seklinde temas kurun. Bunun disinda gereksiz olan konusmalardan kacinin.
alacaginiz cevap;
LTBA_TWR; THYxxx Information A correct, Clear dest as filed via FENER1K(piste gore degisir) initial FL080/FL120/FL160 veya FL180
sq74xx, SLOT time for VADEN and BOSNA will be assigned prior to departure.Advise when full ready for pushback
seklinde olacaktir.
Yani "kleransi aldiktan sonra otomatik olarak pushback'e serbest degilsiniz"
Readback'inizde de luzumsuz konusma yapmayiniz DEP RWY 36R, will call ready for taxi vs gibi gereksiz zaman kaybettiren konusmalardan kacinalim, zira kalkis pistini siz ATIS den ogrenmis bende ogrendiginizi ilk temasimizda soylediginiz icin biliyor olacagim.

PUSHBACK ve STARTUP'a hazir oldugunuzda;
- Ready for push & start from GATExxx THYxxx demeniz yeterli.
CEVAP;
1) STBY
2) CLEAR FOR PUSH & START olabilir.

TAXI'ye hazir oldugunuzda;
- THYxxx we are ready for taxi

CEVAP;
1) HOLD your position
2) Clear taxi to Holding Point rwy 36R veya 18L number x for departure olabilir.

Sizin Cevabiniz.
1) THYxxx Holding
2) THYxxx Cleared taxi to hp rwy 36R/18L

HP'e geldiginizde su talimati alacaksiniz bunu mutlaka not edin.
- THYxxx VADEN SLOT TIME 18:xx z, BOSNA SLOT TIME 19:xx z, sq mode C and line up.
CEVABINIZ;
- SLOT TIMES VADEN 18:xx Bosna 19:xx copied, lining up.
Daha sonra bildiginiz gibi normal kalkis talimati.

SLOT TIME bir noktadan +/-3 dakika ile gececeginiz zaman (saat) tirmanisda ve seviyede ucusda suratinizi buna gore ayarlayacaksiniz verilen "SLOT TIME"e uymak sizin sorumlulugunuzdur. Bakalim ne kadar uyabileceksiniz. Bilhassa BOSNA SLOT time'ine[8D]

Hepinize keyifli ucuslar dilerim.


Hasan Unsac
IFR CPL MEL
TRVACC Sen.Controller
FlyThy212
hunsac@trvacc.org

PostPosted: 06 Jun 2008, 11:38
by neco
Arkadaşlar beni heyecan bastı vala :D

Bu arada SquawkBox ile yapalım ama sona aklıma geliverdi
bu kadar kişiyi kaldıracakmı bir sınır falan yok mu hiç kulanamadım o yüzden soruyorum[:I]

Necmi ARUSOGLU
THY6373

PostPosted: 06 Jun 2008, 11:40
by cenks
Deneyip görceceğiz:D

CENK SENKAYA

THY6843

PostPosted: 06 Jun 2008, 13:33
by THY2847
Arkadaşlar relax relax [8D] uçuş öncesi chartları, metarları bir de kendinizi iyice kontrol edin hiçbirşeycikler olmaz.Hasan hocayı asıl biz terletiriz de yine de fazla güvenmeyelim kendimize ne de olsa Hasan Unsac

Sami Aselcioglu
THY/2847

PostPosted: 06 Jun 2008, 15:40
by THY2937
Arkadaşlar, gerçekden heycanlı bir uçuş olacağına benziyor. Bende malesef halen bir student pilotum.:) bu akşam ki uçuşu sabırsılıkla beliyorum, booking yapmadım ama büyük ihtimalle yerimi alırım, nede olsa bu heycanlı ortamı her zaman bulamıoyoruz. :) umarım toplu görüşme olayınıda sorunsuz bir şekilde yapabiliriz. olmadı Unicom takılcaz. :))

Saygılar.

Ersin Bozkurt

PostPosted: 06 Jun 2008, 16:31
by THY066
Sayın Hasan Hocam,

Size bu yeni uygulayacagınız "slot time" ile ilgili birşey sormak istiyorum.

Ben JeppsFliteStar ile uçuş planlaması yaptıgımda, remarks kısmında dep*dest arası geçecegim tum FIR'ları ve takribi geçiş saatimi bildiren bir not düşüyor.

Sorum şu, sizin "slot time" olarak vereceginiz katediş zamanlaması, ATC tarafından, rapor ettigimiz uçuş planına göre mi hesaplanacak? Kalkıştaki trafigin arasına separation koymak maksadıyla mı hesaplanacak?

Örnegin,

"Metro Delivery, Big Jet 345, Stand Bravo 1, Boeing 737 with information Q, QNH1006, request clearance

Big Jet 345, Metro Delivery, Cleared to Smallville, T1A departure,
Squawk 3456, slot time 1905"

Buradaki slot time'dan kasıt nedir?

Tüm bunları, konuyu derinleştirip, bilgilerinizden faydalanmak ve referans olarak konunun forum da bulunmasını istedigimden soruyorum.

teşekkürler,saygılar



Kemal TOLU
1967/LTDA

PostPosted: 06 Jun 2008, 19:15
by neco
Eh artık arkamda kemal tolu varken rahat olayım ben:D

Sağolasın hakan kaptanım

Necmi Arusoğlu
THY6373

PostPosted: 06 Jun 2008, 19:25
by neco
Eh önümdede cenk hocavarmış tamam benim sırtım yere gelmez vala:D:D:D

Hakan kaptanıp sakın sırayı bozma ha :D :D

Necmi Arusoglu
THY6373