Page 1 of 1

Prepar3D v2 icin sayili gunler kaldi...

PostPosted: 20 Nov 2013, 03:32
by artuncs
Uzun zamandir beklenen Prepar3D V2 onumuzdeki Pazartesi cikiyor.

http://www.prepar3d.com/news/2013/11/4648/

Re: Prepar3D v2 icin sayili gunler kaldi...

PostPosted: 20 Nov 2013, 08:50
by THY3009
Erhan hocam;
Siz FSX'ten Prepar3D'ye geçiş yapma hakkında ne düşünüyorsunuz? Sizin makinanızın özellikleri gayet iyi,
fakat daha düşük kapasitedeki makinalar için kasma yapabilir mi?
Yalçın KESER

Re: Prepar3D v2 icin sayili gunler kaldi...

PostPosted: 28 Nov 2013, 19:10
by artuncs
Yalcin kaptanim acikcasi simdi bu yeni cikan v2 kadar oyle bir arastirma geregi duymamistim. Fakat simdi durum onu gosteriyorki Prepar3D v2 ile pek cok konuda FSX'in bilinen Bug'larindan temizlenmis ve kalitesi artirilmis gibi gozukuyor. Bunun ile beraber artik cikan yeni addon scenery ve aircraft'larda Prepar3d icinde uretiliyor olusuda ilgiyi bayagi bir artiriyor. Son olarak PMDG yaptigi aciklamada artik Prepar3D icinde uretecegini soyledi.

Yeni cikan v2 ile birlkte FSX'in disinda Prepar3D'in kokpit icinde gorsel olarak golgelendirmelerin mukemmel oldugu ve bunun ayni sekilde dis objelerede yansitildigi yonunde. Autogen generation olarak FSX'ten cokta fazla bir farki olmadigi ve disardan bakildiginda yine visual goruntunun FSX'ten daha clear olmadigi yonunde.

Gene FSX'e bakacak olursak dusk ve dawn gibi gecislerde isiklandirmanin ve gecis seklinin FSX ile ayni oldugu ve bu konuda Prepar3D den beklenen ve istenilen gelistirmeyi yapmadiklari soyleniyor. Bir baska sey ise gece ucuslarinda yer texture ve objelerinin zamaninda ve yeterince hizli bir sekilde render edemedigi yonunde. Bu konudada teknik acidan X-Plane'in hem FSX hemde Prepar3D den cok daha fazla yol kattetigi yonunde her kes hem fikir.

Prepar3D DirectX11 destekliyor ve kafadan GC upgrade yolu gozukuyor. Scenery, weather, traffic ve graphics'ler konusunda her kes pozitif. DX11 sayesinde Bloom secenegide hic bir fraps kaybi yasanmadan kullanabiliyorsunuz. Fsx.cfg'izi hic bozmadan Prepar3D'in cfg si ile degistirip ayni Twicks'leri kullanmaya devam edebiliyorsunuz. Lighting sistemi konusunda her kes FSX'ten daha mukemmel oldugu yonunde hem fikir. Flight dynamics Fsx ile ayni. Volumetric fog ozelligi ile sisli havalar cok daha iyi generate ediliyor.

Bunun ile birlikte LM Prepar3D sistemini optimize ederek cok daha hizli calismasini saglamislar. CPU Cores'larinda tamamini Prepar3D kullaniyor artik. Gene optimize memory management olarak acikladiklari ve code larda yaptiklari degisiklikler ile OOM hatalarini en assagi duzeye cektiklerini soylemisler, bu cok onemli bir adim bence, bakalim ilerleyen gunlerde dogru olup olmadigi gorecez gelen tepkilerden.

Performansta bir degisiklik varmi derseniz, yok. FSX ile ayni, Fraps ayni hatta bazilari daha dusuk aldiklarini soylemis. Bana Prepar3D e gecis icin butun bunlar yeterlimi diye sorulsa su anki FSX'te sagladigim duzeni asla bozmam ve su haliylede gecmem.

Re: Prepar3D v2 icin sayili gunler kaldi...

PostPosted: 29 Nov 2013, 07:31
by THY3009
Erhan hocam verdiğiniz cevaplara teşekkürler, en azından belli bir süre daha FSX'e devam.

Yalçın KESER

Re: Prepar3D v2 icin sayili gunler kaldi...

PostPosted: 13 May 2014, 09:10
by THY7
V2 kullanmaya başlayan üyemiz var mı?
Sistem upgrade edip geçme düşüncem var ama önce gerçek kullanıcı yorumlarına ihtiyaç duyuyorum.

Re: Prepar3D v2 icin sayili gunler kaldi...

PostPosted: 21 May 2014, 19:34
by THY849
Berhan Hocam ;

Şu anda V2 indiriyorum. Akabinde görebildiklerimi aktarmaya çalışacağım.

Önyargı ile söyliyeyim ki FSX gibi uçuş başladıktan sonra kapanma olmuyorsa benim için yeterli geçiş sebebi olur.

Saygı ve Sevgilerimle

Re: Prepar3D v2 icin sayili gunler kaldi...

PostPosted: 21 May 2014, 19:56
by THY7
Heyecanla bekliyorum ... Haziran ayında geçmeyi planlıyorum.Hangi versiyonu satın alıyoruz? 120$ gibi bir rakamı olanı diye düşünüyorum.

Re: Prepar3D v2 icin sayili gunler kaldi...

PostPosted: 24 May 2014, 09:27
by THY3009
Prepar3D'ye geçmek isteyen arkadaşlar FDR'ımızın desteklemediğini dikkate almalarını öneririm.

Saygılar;
Yalçın KESER

Re: Prepar3D v2 icin sayili gunler kaldi...

PostPosted: 12 Jun 2014, 11:42
by artuncs
Berhan kaptanim,

Prepar3D V2.2'in cikmasi ile dogrusu hepimizin kafasi karismis durumda olmak ile birlikte, getirilmis olan iyilestirmeler ile yenilikler karsisinda ilgisiz kalmak da biraz zor.

Bir kere kafadan ''Fatal Error'' alimina yonelik pek cok bug'dan temizlenmis ve arindirilmis olmasi ve bununda hem Prepar3d tarafindan soylenmesi hem de kullanicilar tarafindan teyit edilmesi insanlarin Prepar3d'e olan ilgisini arttiriyor.

VAS sorununu tamamiyle cozmus gozukuyor. Nerede olursaniz olun ucuslarinizin gayet akici ve takilma olmadan gerceklestirebiliyorsunuz.

Birden fazla monitor kullananalar icin gelistirdikleri kodlar ile yuksek cozunurluklu ayarlarla ucus yapma sorunu da bitmis gibi. Biliyorsunuz bu konuda kullanicilar FSX'te ayarlarini yuksek cozunurluge cikardiklarinda takilma sorunu yasiyorlardi.

Yukardaki yazimda da bahsettigim gibi, gerek kokpit ici golgelenme gerek dis objeler uzerinde olusan golgeler cok guzel. Bunu yani sira Effect ler cok daha gercekci ve daha guzel FSX'e gore. Yagmur, kar, deniz uzerinde olusan dalgalanmalar ozel bir gelistirme ile cok daha gercekci bir hal aliyor.

Gene yukarda bahsettigim gibi cok cekirdekli sistemlerde bunlarin tamamini kullanmasi texture lerin cok daha hizli yuklenmesini sagliyor. FSX kullanan pek cok orta halli seviyedeki sistemlerin, bu texturelerin misir patlagi gibi onunuzde ilerledikce belirmesi kotu bir goruntu yaratiyordu. Simdi bu sorunda bayagi bir halledilmis.

Yer goruntulerinin yok olmasi, bulaniklik ve dusuk cozunurluklu texture goruntuleri tarihe karismis. Fsx'e gore daha stabil, daha parlak ve derinlik mevcut.

Airac sorunu yok. Daha onceki versiyonda Pmdg calisrken sanirim simdi bu V2 versiyonunda sorun olusmus ama eminim bu sorunu yakinda asarlar. Bunun yani sira Airbus X/Extended, majestic, ve corenado ucaklari gibi pek cok eklenti calisiyor. Aerosoft scenerylerin tamami calisiyor. Fs2002 gbi eski kodlari barindirmayan scenerylerin de tamami calisiyor Prepar3d ile. Active Sky, Rex gibi firmalarda zaten aciklamalarinida yapmislardi. FsPassenger calismiyor.

Yani gercekten yukleyip kullananlardan bir aciklama gelir ise cok daha iyi olacaktir ama yukarda bahsettigim seyler her ne kadar guzel geliyor olsada, ciddi anlamda Fsx ile sorun yasamayanlarin ben daha gecme ile ilgili bir dusunce icinde olduklarini sanmiyorum. Ne zaman Prepar3d 64bit sisteme gecer ve VAS'i 4gb uzerine cikartir, iste o zaman ben Prepar3d e gecerim :)

Saygilar

Re: Prepar3D v2 icin sayili gunler kaldi...

PostPosted: 04 Nov 2014, 15:40
by sahapcan
MERHABALAR. PREPAR3D'Yİ İNDİRDİM. KURULMDA BÖYLE BİR HATA ALIYORUM. LÜTFEN YARDIM EDIN :/


http://i.hizliresim.com/WrLPOP.png

Re: Prepar3D v2 icin sayili gunler kaldi...

PostPosted: 17 Mar 2016, 17:04
by THY4104
FDR nezaman P3D ile çalışacak? P3D gerçekten FSX'ten çok farklı ve grafikler güzel. Artık FDR çalışsın... :)

Re: Prepar3D v2 icin sayili gunler kaldi...

PostPosted: 17 Mar 2016, 17:14
by artuncs
THY4104 wrote:FDR nezaman P3D ile çalışacak? P3D gerçekten FSX'ten çok farklı ve grafikler güzel. Artık FDR çalışsın... :)


Konu ile ilgili daha once assagidaki link'te bilgilendirme yapildi.
viewtopic.php?f=51&t=9814&p=60474&hilit=prepar3d#p60474