Çok ilginç bir diskalifiye öyküsü

All About Prepar3D. Software and Hardware related problems and news on upcoming products and aviation links.

Çok ilginç bir diskalifiye öyküsü

Postby THY446 » 17 Jun 2020, 01:04

Herkese merhabalar.

Bu gece yaklaşık 20 senedir hiç başıma gelmeyen ve bir daha da gelir mi gelmez hiç bilmeyeceğim bir çok acayip bir olayı paylaşmak istiyorum.
Başlık diskalifiye öyküsü ancak sıkıntı FDR'den değil de daha çok P3Dv4.5 & 737NGXu kaynaklı gibi duruyor ama emin de değilim, yani ben de FDR yerinde olsam kesinlikle diskalifiye ederdim :)

KDAC-KMEM uçuşu sırasında tüm aşamaları sıkıntısız atlatmışken Memphis Center kontrolünde alçalmaya başladım ve uçuş öncesi Project Fly brifinginde olduğu üzere o anki rüzgar şartlarında 36C yaklaşması için bir yandan hazırlık yaparken rüzgarın değiştiğini farkederek KMEM ATIS raporunda 18C'in kullanımda olduğunu gördüm. Kontrolör ile zaten uçuş planında yazılan BLUZZ2 STAR ile mutabık kalarak 18C visual approach için anlaştık ve son fix'e yaklaşırken vector vereceğinden de eminin, lakin 18C ve 36C yaklaşması arasında ki fark yüzünden görerek yaklaşma noktasında epey yüksekte kaldığımı görünce pas geçeceğimi de belirttim ve pist sonundan 3000 feet yükseğe tırmanıp vektör yiye yiye rüzgar altına girdim sıkıntısız ve üstelik olası bir ortak saçmalamaya karşı da FMC 18C ILS yaklaşması için de hazırda bekliyor. Rüzgar altının sonlarına doğru hızımı da sola dönüş öncesi 180 knota ayarladım ve vectör bekliyorum ama ne olduysa işte tam da o dönüş öncesi oldu ve 738 bir anda FL320'da uçmaya başladı. Bakın tırmandı demiyorum, göz açıp kapatamadan bile kendimi 32.000 feet yükseklikte buldum ve doğal olarak FDR diskalifiye etti. Tabii ki ATC de çok doğal olarak "FL320 görünüyor emin misiniz" gibi ona göre çok saçma bana göre de saçma sapan bir durum için rapor istedi ve ne diyeceğimi bile bilemeden offline olup kapattım uçuşu ve FDR'i. O an ki sinir stres harbi esnasında bakamadım ama sanırım uçakta yakıt yükü ve payload'da default ayarlarda ne ise o noktaya gelmiştir ama emin de değilim.

Biraz uzunuzun anlattım biliyorum ve buraya kadar sabredip okuyan dostlara gerçekten teşekkür ederim ama sormadan da edemiyorum. 738 Ngxu ve P3Dv4.5 Hotfix 3 ile böyle tarifi bile oldukça zor bir acayiplik yaşayan kaptanımız oldu mu daha önce ?

Uçuş esnasında geri planda çalışan programlar:
NGXu v2.91.0122
P3D4.5 & FDR5.12
Active Sky P3D Beta 4
Project Fly
Navigraph Charts ve dün eklediğim VRoute
Msi Afterburner (herhangi bir OC yok)
Scenery: Fs Deram Team KMEM
Okhan Uçar
İzmir
THY477
User avatar
THY446
Average User
 
Posts: 209
Joined: 17 Jun 2002, 00:12
Location: Turkey
Name: Okhan Ucar
City: Izmir
PID: 477
Vatsim ID: 843798

Re: Çok ilginç bir diskalifiye öyküsü

Postby THY1592 » 17 Jun 2020, 19:11

Merhabalar, ATC ile text mi iletisim kuruyordunuz...Text ise, farkında olmadan klavyeden Y ardından Q ya basmıs olabilirsiniz sizi bir anda 32.000 ft atmıstır..
Image
User avatar
THY1592
Officer
 
Posts: 461
Joined: 29 May 2006, 12:52
Location: Turkey
Name: Erman PILICOGLU
City: Ankara
PID: 1592
Vatsim ID: 965504
Skype: ermanpi

Re: Çok ilginç bir diskalifiye öyküsü

Postby THY446 » 17 Jun 2020, 21:11

Merhaba Erman hocam, evet text mode ile iletişim sağlıyorduk. O stres anında kazara Y tuşuna basıp Slew modu aktif edeceğim hiç aklıma gelmezdi. Her musibet bir nasihat doğurur diyerek, en doğrusu hiç kullanmadığım slew modunun klavye kısa yollarını iptal edeceğim. Vakiye ayırıp cevapladığınız için çok teşekkür ederim.
Okhan Uçar
İzmir
THY477
User avatar
THY446
Average User
 
Posts: 209
Joined: 17 Jun 2002, 00:12
Location: Turkey
Name: Okhan Ucar
City: Izmir
PID: 477
Vatsim ID: 843798

Re: Çok ilginç bir diskalifiye öyküsü

Postby THY3716 » 17 Jun 2020, 22:13

Hocam geçmiş olsun. Talihsizlik olmuş. Tabii FDR açısından yorumlamak gerekirse maalesef böyle fırsatları hiç kaçırmaz. Sizinkisi istemeden olmuş ama bu slew işini suistimal edip yer değiştirenler filan olabiliyor diye bu şekilde kodlandı. Anlık büyük yer, irtifa, yakıt değişimlerini ellerini ovuşturarak bekler :) Umarım bir daha yaşamazsınız.
Lead me, follow me or get out of my way !
User avatar
THY3716
Administrator
 
Posts: 1830
Joined: 25 Apr 2009, 22:33
Location: Turkey
Name: Bahadir ALKES
City: Istanbul
PID: 3716
Vatsim ID: 1097118

Re: Çok ilginç bir diskalifiye öyküsü

Postby THY1592 » 18 Jun 2020, 05:51

Evet hocam en iyisi kullanılmayan klavye tuslarını kaldırmak P3D den..Tekrardan gecmıs olsun keyifli ucuslar...
Image
User avatar
THY1592
Officer
 
Posts: 461
Joined: 29 May 2006, 12:52
Location: Turkey
Name: Erman PILICOGLU
City: Ankara
PID: 1592
Vatsim ID: 965504
Skype: ermanpi

Re: Çok ilginç bir diskalifiye öyküsü

Postby THY446 » 18 Jun 2020, 15:52

THY3716 wrote:Hocam geçmiş olsun. Talihsizlik olmuş. Tabii FDR açısından yorumlamak gerekirse maalesef böyle fırsatları hiç kaçırmaz. Sizinkisi istemeden olmuş ama bu slew işini suistimal edip yer değiştirenler filan olabiliyor diye bu şekilde kodlandı. Anlık büyük yer, irtifa, yakıt değişimlerini ellerini ovuşturarak bekler :) Umarım bir daha yaşamazsınız.



Bahadır hocam çok teşekkür ederim. Başlıkta da aslında "öykü" kelimesini FDR'e bir eleştiri getirmekten çok "ne, neden, nasıl" oldu sorusuna bir cevap bulabilmek için özellikle kullandım. 3000 feet'de giden bir uçağı aniden FL320'de gören FDR neyslesin :)

İnsan olası bir yazılım sorunu üzerinde duruyor ister istemez ama o an emin olduğum tek şey; aslında ciddi ciddi durumun vahametini anlatan o "Ohhh Noo" cümlesi oldu. Üstüne de ATC "say altitude, I see FL320" yazınca deyim yerindeyse kafamdan aşağı kaynar sular döküldü desem yalan olmaz. İster istemez yurt dışı uçuşlarda çok daha dikkatli oluyorsunuz çünkü Remarks kısmında "Turkish" kelimesi var ve bir oyunun parçası olsanız bile insan üstünüzde o bayrağın ağırlığını ve ciddiyetini hissediyorsunuz. Ben "acaba hangi yazlım saçmaladı acaba" diye düşünüp bir kaç kez üstüste denemeler yaparken Erman hocamın Text Mod konusuna dikkati çekmese klavye kısa yolları aklımın ucuna bile gelmeyecekti. Geçenlerde de pist terkediş sonrası ctrl+L yapıp iniş ışıklarını kapatmak isterken yine kazara bir yan tuşa yani ctrl+Ş yaparak P3D default scenario yükleyerek FDR'nin verdiği tüm ceza puanlarını haneme yazdırmıştım üstelik :) Kıssadan hisse; gereksiz tüm klavye kısa yollarını bir elden geçirmek gerekiyormuş çünkü insan bu şaşar beşer hocam :)

Vakit ayıran siz değerli hocalarımıza ilgi ve alakanız için çok teşekkür ediyorum.

Kazasız, kırımsız ve mümkünse öngörülemeyen belalardan uzak keyifli uçuşlar dilerim.
Okhan Uçar
İzmir
THY477
User avatar
THY446
Average User
 
Posts: 209
Joined: 17 Jun 2002, 00:12
Location: Turkey
Name: Okhan Ucar
City: Izmir
PID: 477
Vatsim ID: 843798


Return to Prepar3D Discussion Forum v4.5|v5

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 1 guest

cron