Bu gece yaklaşık 20 senedir hiç başıma gelmeyen ve bir daha da gelir mi gelmez hiç bilmeyeceğim bir çok acayip bir olayı paylaşmak istiyorum.
Başlık diskalifiye öyküsü ancak sıkıntı FDR'den değil de daha çok P3Dv4.5 & 737NGXu kaynaklı gibi duruyor ama emin de değilim, yani ben de FDR yerinde olsam kesinlikle diskalifiye ederdim

KDAC-KMEM uçuşu sırasında tüm aşamaları sıkıntısız atlatmışken Memphis Center kontrolünde alçalmaya başladım ve uçuş öncesi Project Fly brifinginde olduğu üzere o anki rüzgar şartlarında 36C yaklaşması için bir yandan hazırlık yaparken rüzgarın değiştiğini farkederek KMEM ATIS raporunda 18C'in kullanımda olduğunu gördüm. Kontrolör ile zaten uçuş planında yazılan BLUZZ2 STAR ile mutabık kalarak 18C visual approach için anlaştık ve son fix'e yaklaşırken vector vereceğinden de eminin, lakin 18C ve 36C yaklaşması arasında ki fark yüzünden görerek yaklaşma noktasında epey yüksekte kaldığımı görünce pas geçeceğimi de belirttim ve pist sonundan 3000 feet yükseğe tırmanıp vektör yiye yiye rüzgar altına girdim sıkıntısız ve üstelik olası bir ortak saçmalamaya karşı da FMC 18C ILS yaklaşması için de hazırda bekliyor. Rüzgar altının sonlarına doğru hızımı da sola dönüş öncesi 180 knota ayarladım ve vectör bekliyorum ama ne olduysa işte tam da o dönüş öncesi oldu ve 738 bir anda FL320'da uçmaya başladı. Bakın tırmandı demiyorum, göz açıp kapatamadan bile kendimi 32.000 feet yükseklikte buldum ve doğal olarak FDR diskalifiye etti. Tabii ki ATC de çok doğal olarak "FL320 görünüyor emin misiniz" gibi ona göre çok saçma bana göre de saçma sapan bir durum için rapor istedi ve ne diyeceğimi bile bilemeden offline olup kapattım uçuşu ve FDR'i. O an ki sinir stres harbi esnasında bakamadım ama sanırım uçakta yakıt yükü ve payload'da default ayarlarda ne ise o noktaya gelmiştir ama emin de değilim.
Biraz uzunuzun anlattım biliyorum ve buraya kadar sabredip okuyan dostlara gerçekten teşekkür ederim ama sormadan da edemiyorum. 738 Ngxu ve P3Dv4.5 Hotfix 3 ile böyle tarifi bile oldukça zor bir acayiplik yaşayan kaptanımız oldu mu daha önce ?
Uçuş esnasında geri planda çalışan programlar:
NGXu v2.91.0122
P3D4.5 & FDR5.12
Active Sky P3D Beta 4
Project Fly
Navigraph Charts ve dün eklediğim VRoute
Msi Afterburner (herhangi bir OC yok)
Scenery: Fs Deram Team KMEM