FLYTAMPA - DUBAI Scenery (video)

Have a video that you would like to show case amongst your fellow simming enthusiast? Here is the place you can do so.

Re: FLYTAMPA - DUBAI Scenery (video)

Postby THY3098 » 15 Feb 2013, 12:43

Erhan Hocam bilgi için çok teşekkür ediyorum. Sayenizde, artık FL370 a tırmanabiliyorum. :D



Saygılarımla
Mert Ataklı
PID: 3098
Ankara 07/04/1989
User avatar
THY3098
Junior Member
 
Posts: 69
Joined: 08 Aug 2011, 11:57
Location: Ankara
Name: Mert Ataklı
City: Ankara
PID: 3098
Vatsim ID: 1199890

Re: FLYTAMPA - DUBAI Scenery (video)

Postby artuncs » 15 Feb 2013, 18:41

Benden bu kadar :hai: Hadi beyler keyifli anlari gorelim :lol:



Erhan M. Artuc
User avatar
artuncs
Administrator
 
Posts: 1936
Joined: 07 Jul 2009, 10:47
Location: England
Name: Erhan M. ARTUC
City: London
PID: 3578
Vatsim ID: 1087117
Skype: erhan.m.artuc

Re: FLYTAMPA - DUBAI Scenery (video)

Postby artuncs » 16 Feb 2013, 22:17

THY3817 wrote:
artuncs wrote:Hanifi, Ilker ve Yalcin kaptanlarim sagolun, gaza getirdiniz beni ve gecen EGLL LTAC ucusunun alcalma ve yaklasma anini videoya aldim. Hanifinin dedigi gibi bu merak banada bulasti sanirim :) Video birazda uzun oldu artik gereksiz yerleri gecersiniz.

Bu ucus esnasinda gene camiadan bir arkadasla o esnada FsInn uzerinden catlasiyorduk, dedi abi bende cok video var oldukca merakslisiyim ama dedi forumda paylasmaktan cekiniyorum cunku arkadaslar simdi benim bir suru kusurlarimi ortaya cikartacak.

Aslinda ben cok seviyorum bu sekilde birebir yapilan videolari, cok keyif veriyor bana ve gecmiste bu sekilde seyrederek kendi hatalarimida gorup pay cikarttigim da cok oldu. O yuzden dedim arkadasima burada sonucta hatalarimizla kusurlarimizla biz bizeyiz, birimizin bilmedigini oteki, otekinin bilmedigini biz biliyoruz buda paylasarak ogrenmenin oldukca keyifli bir yolu.

Ve nihayetindede bende bu ucusta olmamasi gereken ve bazilarini hic bugune kadar yapmadigim uc buyuk bir kac ta kucuk hatalar oldu ucus sirasinda. Bunlardan Biri yaklasma sirasinda zamaninda Approach Vref secmedim, gec kaldim, 1000ft te speed brake arm yapmadim, unuttum, biride indikten sonra Flight Director off konumuna almadim. Ve simdi hatirladim bir de Ils hattinda olmasi gereken 6600ft oncesi erken alcaldim ve bir sure duz ucus yaptimki biraz da etraftaki tepeler nedeniyle risk teskil etti ki aslinda ben her zaman Ils hattina alcalma ile birlikte giren biriyim.

Kisaca ben diger arkadaslardanda beklyorum onlarin boyle vidolarini burada paylassinlar. Ben sanirim bir tane daha yapmak istiyorum bir Mega meydana iniste yada kaklista, yada Vor yaklasmasi olan bir meydan da.

Bununla birlikte Fraps programini kullaniyorum kayit ederken ve bende neredeyse ucte bir performans goturuyor calistirdigim anda. Baska tavsiyesi olan varmi?


Eline Sağlık Erhan Hocam.

Tavsiye için benim taktik belki işe yarayabilir. :)
Ben Fsrecorder ile uçuşumu kaydediyordum. Küçük bir program ve performansı etkilemiyor. Sonrasının da inişimin ardından uçağımı ready to TO pozisyonunda olacak şekilde tekrar set edip (Böylece kayıt sırasındaki uçağın durumu-aspectleri yerine gelebiliyor) Fs recorderla tekrar oynatırken Frapsı çalışıtırıp görünütüyü o anda kaydediyordum.
Böylece hem uçuşumda performans kaybı olmuyordu hem de Fraps kayıtlarında istediğim yerleri geçebiliyordum. Sonrasında da video parçalarını gerekirse birleştiriyordum.


Fatih pardon seni atlamisim cevap vermede :)

Evet senin yaptigin sekli biliyorum, cok eskiden ayni senin gibi yaptigim bir kac video olmustu oylesine gene. Fakat ben soyle bire bir ucus anini cekmek istedim ki daha bir guzel olsun.

Ben benimkilere benzer videolar seyrederken cogu zaman kendi kendime diyorum bak burada hata yapmis, sunu yapmayacakti yada ahh demek bu boyle oluyormus, bak ben yanlis yapiyormusum burada diyebiliyorum. Iste bende o acidan canli canli kaydetmek istedim ki hatalarimla ve dogrularimla olsun :)

Ben cekimden sonraki edit ve mumkun olan en yuksek cozunurlukte YouTube yukleme olayini halletimde, Fraps ile videoyu cekerken benim performansimin yariya yakinini alip goturmesini halledemedim. Hal boyle olunca benim bu video da oyle takilma diyemeyecegim ama tutukluk oldugu zaten belli oluyor.

Ben simdi gercekte bu videoda ki gibi tutuk ucsam sanirim yemeden icmeden kesilir butun gun bu sorunu nasil cozebilirim diye forumlarin ve Fsx icine duserdim herhalde :D saka bir yana tam olmasada yarim duserdim eminim :D

Bu arada frame dusurmeyen Fraps benzeri bir video recorder aranmaktadir.

Sevgiler
Erhan M. Artuc
User avatar
artuncs
Administrator
 
Posts: 1936
Joined: 07 Jul 2009, 10:47
Location: England
Name: Erhan M. ARTUC
City: London
PID: 3578
Vatsim ID: 1087117
Skype: erhan.m.artuc

Re: FLYTAMPA - DUBAI Scenery (video)

Postby artuncs » 16 Feb 2013, 22:24

serdar2620 wrote:Ben Camtasia Studio kullanıyorum çekerken hiçbir sıkıntı yaşatmıyor bana.

Erhan abi ben senin bilgisayarında LOWI fotoğraflarını görüp hasta kalmıştım acaba bi LOWI yaklaşması videosu falan çeker misin çok merak ediyorum videosu nasıl olur acaba senin bilgisayarda diye :D


Serdar sende simdi beni millete madara mi etmeye calisyorsun :D hemde LOWI ye inerken :shock:
Erhan M. Artuc
User avatar
artuncs
Administrator
 
Posts: 1936
Joined: 07 Jul 2009, 10:47
Location: England
Name: Erhan M. ARTUC
City: London
PID: 3578
Vatsim ID: 1087117
Skype: erhan.m.artuc

Re: FLYTAMPA - DUBAI Scenery (video)

Postby THY4521 » 17 Feb 2013, 12:52

Estagfurullah abi sende madara olcaksan hepimiz bırakalım bu işi :)
User avatar
THY4521
Average User
 
Posts: 124
Joined: 08 Jun 2010, 15:00
Location: Istanbul
Name: Serdar GULER
City: Istanbul
PID: 4521
Vatsim ID: 1146824
Skype: thy9521

Re: FLYTAMPA - DUBAI Scenery (video)

Postby artuncs » 20 Feb 2013, 23:34

Video da Chart ta assagida. Hadi beyler hata ve yanlislarimin neler oldugunu gosterin, egitim gibi dusunun :)



Image
Erhan M. Artuc
User avatar
artuncs
Administrator
 
Posts: 1936
Joined: 07 Jul 2009, 10:47
Location: England
Name: Erhan M. ARTUC
City: London
PID: 3578
Vatsim ID: 1087117
Skype: erhan.m.artuc

Re: FLYTAMPA - DUBAI Scenery (video)

Postby THY3716 » 21 Feb 2013, 19:04

Erhan Abi, görüntülerin güzelliği beni mest etmiş olmalı ki, ilk seferinde dalıp kalmışım ekrana. Hiç bir borda alete bakmamışım :) Gerçekten nazar değmesin, muhteşem bir sisteminiz var. Neyse, abi gördüğüm kadarıyla Mardin VOR üzeri fazladan bir tur atmışsınız. Yani, hold paternine girişi yaptıktan sonra tekrar bir tur daha atmanıza gerek yoktu. Direkt çıkıp outbound olabilirdiniz. Böylece şirketimize de fazladan yakıt parası ödetmezdiniz :D :D :D . Hatta bir çok pilot gerçekte haritada belirtildiği ve sizin de uyguladığınız şekliyle hold paternine bile girmeden direkt outbound olacak şekilde yaklaşıyor. İkinci husus abi, geçen yıl forumlarımızda bahsetmiştik. CDFA tekniği yani continous descend final approach. Haritada belirtilen irtifalar minimum seviyeler, yani o irtifada hold yapılacak veya o irtifada outbound yapılacak diye bir şey yok. Onların altına düşmeyin yeter. Özellikle alçak irtifalarda sabit bir irtifada ilerleyebilmek için çok fazla yakıt gidiyor. Bunun yerine alçalmayı iyi planlayıp pisti karşılama anına kadar alçalmayı sürdürmeniz inanılmaz tasarruf sağlar. Alçalma enerjisinden istifade etmek de diyebiliriz. Bence çok güzel bir iniş olmuş. Manzara ve görüntüler zaten tarif edilemez. Sizin indiğiniz Mardin ise acaba Mardin diye ben nereye iniyorum şimdi onu düşünmeye başladım :)
Lead me, follow me or get out of my way !
User avatar
THY3716
Administrator
 
Posts: 1366
Joined: 25 Apr 2009, 22:33
Location: Turkey
Name: Bahadir ALKES
City: Istanbul
PID: 3716
Vatsim ID: 1097118

Re: FLYTAMPA - DUBAI Scenery (video)

Postby THY3716 » 21 Feb 2013, 19:07

Bu arada belirteyim, haritamızda non CDFA diyor ama, Mardin VOR üzerini geçtikten sonra zaten arazi dümdüz, sizin inişiniz esnasında görüşle ilgili bir sıkıntı da yok. Onun için yazdım.
Lead me, follow me or get out of my way !
User avatar
THY3716
Administrator
 
Posts: 1366
Joined: 25 Apr 2009, 22:33
Location: Turkey
Name: Bahadir ALKES
City: Istanbul
PID: 3716
Vatsim ID: 1097118

Re: FLYTAMPA - DUBAI Scenery (video)

Postby THY3817 » 21 Feb 2013, 21:59

Eline emeğine sağlık. Gayet güzel olmuş Erhan Hocam.
Fatih CEVIK
The engine is the heart of an aeroplane, but the pilot is it's soul.
THY3817
Senior Member
 
Posts: 255
Joined: 10 Apr 2009, 23:03
Location: Turkey
Name: Fatih Çevik
City: Istanbul
PID: 3817
Vatsim ID: 1104588
Skype: fatihcewik

Re: FLYTAMPA - DUBAI Scenery (video)

Postby THY3098 » 21 Feb 2013, 23:49

Erhan Hocam uygulamalı eğitime yeni bir boyut getirmişsiniz. :). Elinize sağlık. :clap:
Mert Ataklı
PID: 3098
Ankara 07/04/1989
User avatar
THY3098
Junior Member
 
Posts: 69
Joined: 08 Aug 2011, 11:57
Location: Ankara
Name: Mert Ataklı
City: Ankara
PID: 3098
Vatsim ID: 1199890

Re: FLYTAMPA - DUBAI Scenery (video)

Postby artuncs » 22 Feb 2013, 19:01

THY3716 wrote:Erhan Abi, görüntülerin güzelliği beni mest etmiş olmalı ki, ilk seferinde dalıp kalmışım ekrana. Hiç bir borda alete bakmamışım :) Gerçekten nazar değmesin, muhteşem bir sisteminiz var. Neyse, abi gördüğüm kadarıyla Mardin VOR üzeri fazladan bir tur atmışsınız. Yani, hold paternine girişi yaptıktan sonra tekrar bir tur daha atmanıza gerek yoktu. Direkt çıkıp outbound olabilirdiniz. Böylece şirketimize de fazladan yakıt parası ödetmezdiniz :D :D :D . Hatta bir çok pilot gerçekte haritada belirtildiği ve sizin de uyguladığınız şekliyle hold paternine bile girmeden direkt outbound olacak şekilde yaklaşıyor. İkinci husus abi, geçen yıl forumlarımızda bahsetmiştik. CDFA tekniği yani continous descend final approach. Haritada belirtilen irtifalar minimum seviyeler, yani o irtifada hold yapılacak veya o irtifada outbound yapılacak diye bir şey yok. Onların altına düşmeyin yeter. Özellikle alçak irtifalarda sabit bir irtifada ilerleyebilmek için çok fazla yakıt gidiyor. Bunun yerine alçalmayı iyi planlayıp pisti karşılama anına kadar alçalmayı sürdürmeniz inanılmaz tasarruf sağlar. Alçalma enerjisinden istifade etmek de diyebiliriz. Bence çok güzel bir iniş olmuş. Manzara ve görüntüler zaten tarif edilemez. Sizin indiğiniz Mardin ise acaba Mardin diye ben nereye iniyorum şimdi onu düşünmeye başladım :)


Bahadir cok sagol ya, bayiliyorum senin su anlatma tarzina. Egitim yazilarindada oyle hizli bir sekilde ogrenmemizi sagladigin icin nekadar tesekkur etsek az.

Aslinda bakma benim Vor yaklasma tarzim bu degil ama hani chart a gore yaklastigimi gosterecem ya :) ortaya bu cikti :) Yoksa CDFA her zaman kullandigim baslica yaklasma teknigi. Fazladan bir tur atmama neden ise o anda reddedemiyecegim bir telefonun gelmesi oldu :) yoksa outbound olacaktim.

Yanliz ben Ngx te bazen hold a girislerde bu videoda da yasadigim bir durumu tam kavrayamadim. Simdi videoda da gorundugu gibi 148 basla geliyorum ve hold paternine girdikten sonra chart ta ve Fmc ye de girdigim sekilde sagdan olmasi gereken donus bir anda sola donmesi ve bir sonraki donusten yeniden geldigim ve olmasi gereken sagdan donus istikametinde devam etmesi normal bir sekilmidir yoksa benim yaptigim eksik bir seymi var?

Sistem icin soylediklerin icin ise cok sagol, daha iyisi sizlerin olsun.
Erhan M. Artuc
User avatar
artuncs
Administrator
 
Posts: 1936
Joined: 07 Jul 2009, 10:47
Location: England
Name: Erhan M. ARTUC
City: London
PID: 3578
Vatsim ID: 1087117
Skype: erhan.m.artuc

Re: FLYTAMPA - DUBAI Scenery (video)

Postby THY3716 » 22 Feb 2013, 22:40

Erhan Abi, Hold paternine girişler ve çıkışlar o paterne adını veren FIX üzerinden olmak zorunda. Yani Mardin VOR üzerinde hold verilmiş olan bir uçak, veya sizin durumunuzda sizin uçağınız önce Mardin VOR üzerine gidecek sonra Holda giriş usullerinden birini uygulayarak holda girecektir.

Sadece genel olarak okuyucularımıza hatırlatma maksatlı olsun diye aşağıya holda giriş usullerini gösteren diyagramı koydum :

Image




Image

Şimdi sizin durumunuzu inceleyelim. 148 derecelik baş açısı sizi Mardin VOR'a neredeyse tam 90 derecelik açıyla getiriyor. 148 derecelik baş açısı (HDG) ile Mardin VOR'a gelmeyi müteakip uçağınız sağa dönerse dönüş uzayacak ve uçak belki de patern dışına çıkacak. Dolayısıyla paralel giriş metodunu uyguluyor. Bence normal bir durum.
Lead me, follow me or get out of my way !
User avatar
THY3716
Administrator
 
Posts: 1366
Joined: 25 Apr 2009, 22:33
Location: Turkey
Name: Bahadir ALKES
City: Istanbul
PID: 3716
Vatsim ID: 1097118

Re: FLYTAMPA - DUBAI Scenery (video)

Postby artuncs » 23 Feb 2013, 18:08

Mesajlar alinmistir. Sagol arkadasim. Bilgi ve tecrubelerinle gercek anlamda su hobiyi yapan nadir insanlardan birisin :rock:

Sent from my iPhone using Tapatalk
Erhan M. Artuc
User avatar
artuncs
Administrator
 
Posts: 1936
Joined: 07 Jul 2009, 10:47
Location: England
Name: Erhan M. ARTUC
City: London
PID: 3578
Vatsim ID: 1087117
Skype: erhan.m.artuc

Previous

Return to Aviation and Flight Sim Videos

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 129 guests

cron