Page 1 of 1

Antalya LTAI Landing

PostPosted: 07 Dec 2016, 16:43
by artuncs

Re: Antalya LTAI Landing

PostPosted: 07 Dec 2016, 19:59
by THY4046
Çok güzel bir video . İzleyince sanki insan kendini kokpitin içinde hissediyor :lol: Teşekkürler.

Re: Antalya LTAI Landing

PostPosted: 08 Dec 2016, 00:23
by artuncs
THY4046 wrote:Çok güzel bir video . İzleyince sanki insan kendini kokpitin içinde hissediyor :lol: Teşekkürler.


Ayni duygulari bende izlerken hissettigim icin paylasmak istedim. Begendiginize sevindim.

Re: Antalya LTAI Landing

PostPosted: 08 Dec 2016, 00:32
by artuncs
Pilotlar arasinda gecen konusmalara dikkat! Kokpit ici olmanin disinda ayni zamanda tam bir medrese :)


Re: Antalya LTAI Landing

PostPosted: 08 Dec 2016, 00:49
by THY4382
sanki eğitimde ki pilot benmişim gibiydi çok güzel bi video

aynı ekip başka bi vidyosuda burda 4:00-4:30 arası muhabbete dikkat :D bu muhabbette merak ettiğim 4-4.30 dakikalar arasında kaptan pilot "cumhurbaşkanını taşısak vertical speedle uçman mantıklı" diyor; burada sebep sabit varyoyla yükselip uçuş konforunu bozmamak mıdır?
https://www.youtube.com/watch?v=saGVREuatSc

Re: Antalya LTAI Landing

PostPosted: 08 Dec 2016, 01:02
by artuncs
Birde Ercan Karakas kaptanin videolari ile susleyelim. Neden pass gectigi hakkinda yorumlari alalim.


Re: Antalya LTAI Landing

PostPosted: 08 Dec 2016, 10:24
by THY4750
izlediğim en iyi videolardan.

Re: Antalya LTAI Landing

PostPosted: 08 Dec 2016, 11:57
by THY4382
valla mis gibi de gelmişler pisti ortalamışlar. eğitim için mi pass geçti acaba :)

Re: Antalya LTAI Landing

PostPosted: 08 Dec 2016, 12:06
by artuncs
Onlerinde inmis olan trafigin pisti henuz terkedememis olmasi nedeni ve atc talimati ile pass geciyorlar.


Sent from my iPhone using Tapatalk

Re: Antalya LTAI Landing

PostPosted: 08 Dec 2016, 14:05
by THY4750
eğitici başka bir video Ercan Karakaş kaptandan


Re: Antalya LTAI Landing

PostPosted: 10 Dec 2016, 15:59
by THY166
Sky'da çalıştığım dönemlerden iki güzel video ... İzlerken maziyi andım, her iki kaptanı tanıyorum ikisi ile şu anda aynı firmada çalışıyoruz :) Kaydı yapan kişi ise emekli oldu, o da mesleğimizin duayenlerinden değerli bir büyüğümüz.

Solda kaptan eğitiminin sonlarında bir FO, sağda eğitmen kaptan pilot aynı zamanda uçuş işletme başkanı. Uçak TC-SKM, haki yeşil kuyruk boyası ile en teknolojik 400'lerden (HUD hariç herşeyi hemen hemen son seri). Boşken trim out olması dışında sıkıntısız güzel bir tayyare, temiz hava, keyifli iki uçuş sonunda eğitim eşliğinde inişler.

AYT kalkışında uçak Climb Thrust ile tırmanırken yolcu konforu amacıyla eğitimdeki FO VNAV yerine VERT SPD ile daha sakin tırmanmaya başlayınca sağdan ikaz geliyor, burada amaç en ekonomik ve doğru kararı vermek. Tamam belki 4000+ V/S yolcu için biraz rahatsız edici olabilir ancak kalkıştan hemen sonra motorlar CLB modunda güç üretirken bunu kullanmamakta çok mantıklı değil. Bir motor gücü boşa gider, iki tırmanma hızı azalacağı için olası bir sorunda irtifa alınamamış olunur.

SXF inişinde sağdan crosswind ile hafif centerline dışına taşılınca hemen ikaz geliyor, düzeltme manevrası ile teker koyuyorlar ki bu hoş olmuş.

AYT inişinde de yol boyu süren eğitim devam ediyor ;) Sağdan gelen eğitici bilgilerle solda uçan rahat, sağ tarafta soldakine güveniyor daha ne olsun ...

Emniyetli uçuşlar.