Page 6 of 8

Re: WORLD TOUR 2011 (PART I)

PostPosted: 03 Jun 2011, 10:20
by THY157
Hakan ve Ufuk kaptanlarım biletleriniz gönderilmiştir, keyifli uçuşlar olsun.

Re: WORLD TOUR 2011 (PART I)

PostPosted: 03 Jun 2011, 11:09
by THY4752
Teşekkürler...

Re: WORLD TOUR 2011 (PART I)

PostPosted: 03 Jun 2011, 19:43
by Apollo
HAkan Ufuk ve Enis kaptanlarımıza duyrulur:

Bugün yapmayı planladığımız uçuş Ufuk kaptan ile haberleşememeizden dolayı yarına alınmıştır.

Cumartesi TSİ 1200 da uçmak üzere skype da görüşelim.

Selamlar.

Re: WORLD TOUR 2011 (PART I)

PostPosted: 03 Jun 2011, 22:17
by THY4752
Malesefki şu saatte ögrendiğim bir son dakika işi nedeniyle 12'de skype toplantısına gelsem de uçuşa katılamayabilirim... İş için 14:00 de çıkmam gerekiyor.... 11 gibi kalkış yapsak yetişebilirdim. Bakalım buralarda olurum sabahtan konuşuruz.

Re: WORLD TOUR 2011 (PART I)

PostPosted: 04 Jun 2011, 00:42
by THY2286
Tamamdır abi 12 TSI ben TSte yada msnde o da olmadı skypeta olurum,görüşürüz...

Re: WORLD TOUR 2011 (PART I)

PostPosted: 04 Jun 2011, 09:11
by THY4752
İş iptal 12'de oradayım :D

Re: WORLD TOUR 2011 (PART I)

PostPosted: 04 Jun 2011, 16:20
by THY4752
Bir tane benden YSSY inişden sonra çekilmiştir. :)


Image

Re: WORLD TOUR 2011 (PART I)

PostPosted: 04 Jun 2011, 18:04
by Apollo
Merhaba,

Son uçuşumuzla Avustralya kıtasının güneyine Melbourne Int. havaalanına inmiştik.

YEni rotamız olan Melbourne Sydney için Ufuk ve HAkan kaptanlar Free Jumpseat aldılar ve YMML ye taşındılar.
Enis Kaptan ise benimle gelmişti zaten.

Enis ve Ufuk kaptanı bulamayınca - jumpseat alan kayboluyor bu coğrafyada :lol:- Hakan kaptan ile havaalanında buluşuyoruz.

DÜNYA TURU UÇUŞ NO :11 MELBOURNE INT- SYDNEY/KINGSFORD SMITH INT 583 NM

Hava raporumuzu alıyoruz. YMML de güzel bir hava var. YSSY de hafif rüzgar ve bulut olsa da rüzgarlar 10kt geçmiyor.

Eklemeden geçemeyeceğim YMML Scenery freeware ancak şu ana kadar kullandığım en kötü free scenery. (gerçi read me dökümanında daha iyi sonuç için bir başka program yüklemesini söylemiş ama)

ATC hizmeti maalesef yok. UNICOM dan klerans alıyoruz...

Image

Image

Image

Image

Image


Avustralya Kıtasını kuzey güney geçmiştik şimdi doğusuna doğru geçiyoruz.

Image

Sydney yaklaşmamız RNAV (RIVET9) olacak. Online ATC görünmüyor. Kendimizi vektörleyeceğiz.

Image

Image

Alçaldıkça bulutlanma artıyor. 6000 ft altına geçerken yolcularımız bayağı sarsılıyor. :lol: Hafif yağmur da başlıyor.

Image
Image
Image

HAkan KAptanım takipte.

Image
Image


NASHO dan sonra 34 SOL pisti ILS hattına dönerek localiser yakalıyoruz.BOTANY Körfezi üzerinde güzel bir alçalma ve yaklaşma oluyor.

Image
Image
Image
Image

TAm iniş yaptık Sydney TWR online oldu. Sadece kapıya taksi izni aldık :lol:

Image

Sydney de trafik yoğunlaşırken kapılarımızda deborading yapıyoruz.

Image

QUANTAS ın rengarenk uçağı yanına Hakan Kaptanın VIP modeli biraz sade kaldı :lol:

Image

Güzel bir havada keyifli bir sohbet ve yaklaşmayla uçuşumuz tamamlandı.

Bu uçuşta bana eşlik eden Hakan PALİOĞLU kaptana teşekkür ederim. Uçuşu kaçıran Ufuk ve Enis kaptanları da Sydneye bekliyoruz.

Bir sonraki rotamız uzun bir uçuşla Tahiti. Sydney de iyice dinlenip yola çıkacağız arka arkaya 3 uçuş da toplam 8000 NM ile Güney Amerika kıtasına ulaşacağız.

Şimdi SYDNEY NOTLARI

Image

SYDNEY Avustralya'daki en eski yerleşim merkezlerinden biridir. Ülkenin ekonomik dahil her açıdan merkezi olmasına rağmen gerçekte başkenti değildir. (Başkent Canberra'dır.) Jackson Limanı'nın kıyılarında kurulmuştur.

Sidney Botany Körfezi ile Pittwater arasında yaşayan Darut kabilesinin anayurdu olarak bilinmektedir. Bu sebeple burada tarih öncesinden kalma çok sayıda yerleşmeler bulunmakta; yer isimlerinin de çoğu bu eski yerleşmelerden gelmektedir.

Sidney'de yaşam 1778 yılında bir sömürge kolonisi olarak başlamıştır ve şehir altmış yıl boyunca İngiliz toplumunun istenmeyen, suçlu kişilerini barındırdı. Bu kötü başlangıca rağmen Sidney şu anda dünyaca ünlü bir kültür ve sanat merkezi haline gelmeyi başarmıştır.

Image
Sidney Limanı Köprüsü'nün hava karardıktan sonraki durumu.

Image

Image
Sidney Opera Evi'nin Liman Köprüsü'nden panoramik görünümü. Danimarkalı mimar Jørn Utzon bu eseriyle 2003 Pritzker Mimarlık Ödülünü kazanmıştır.


Avusturalya'nın başkenti olmamasına rağmen, Sidney birçok açıdan ülkenin en önemli kenti sayılır. Bu açılardan biri de gece hayatının renkliliğidir. Sidney'de gece hayatı hiç bitmez. Aynı gecede sakın bir yerde kalarak zamanınızı geçirmeyin! Uğrayacak o kadar çok yer, dans edecek o kadar çok pist ve dinleyecek o kadar değişik müzik bulacaksınız ki... Eğer sıkılırsanız üzülmeyin, otobüs seferleri gece boyunca da devam ediyor. Ortamdan sıkılırsanız ya da kendinizi yorgun hissederseniz otelinize dönemeniz hiç zor olmayacaktır.

Özellikle Oxford Caddesi gece hayatının en eğlenceli geçtiği yerlerden biridir. Gecenize bir 'pub'da başlayabilir, devamını cadde üzerindeki seçtiğiniz gece klüplerinden birinde çılgınlar gibi dans ederek ya da sevdiğiniz müziğin tadını çıkartarak geçirebilirsiniz.

Vermemiz gereken küçük bir tavsiye; Sidney'de yeni açılan klüpler her zaman dolup taşar. Sidney'in gece hayatına düşkün insanlarını ögrmek istiyorsanız ve de yeni açılmış bir yere gitme şansınız varsa sakın kaçırmayın! Sidney'in eğlenceli doğasını işte o zaman anlayabilirsiniz.

Yapmadan dönme denenler

» Avusturalya'nın enfes şaraplarından iç » Eski Şehir Merkezi'nde haftasonu pazarını gez » Sidney Limanı'nda, Nielsen Parkı'nda yüz » Centennial Parkı'nda ata binmeyi dene » Olimpiyat tarihinin en büyük açıkhava stadyumu 'Avusturalya Stadyumu'na hayran kal » Yunuslarla yüzmenin zevkine var » Sidney Limanını'nı yat gezisiyle görmenin tadını çıkar

Bir sonraki uçuş notlarımızla görüşmek üzere.

Re: WORLD TOUR 2011 (PART I)

PostPosted: 04 Jun 2011, 19:05
by THY2286
Abi sorma ya kaçırdık bu bacağı :( Bir dahaki bacağa artık umuyorum,direk bütün bacakları beraber uçarız ;)

Re: WORLD TOUR 2011 (PART I)

PostPosted: 05 Jun 2011, 12:55
by THY1935
Üç boyutlu ışıklar güzel de tekerler açılmadan komik görünüyor biraz :lol:

Erdal kaptanım Malbourne'de çok bekledim sizi. Cuma akşamı da ortalarda kimseyi göremeyince tek başıma uçtum Sydney'e.
Ben önden gidiyorum, artık siz yetişin bana yoksa sizden önce bitireceğim turu :)

Image

Re: WORLD TOUR 2011 (PART I)

PostPosted: 05 Jun 2011, 15:06
by THY3716
Alemsin be Hanifi, tarzını sevdim dostum. Bu arada, bu resime istinaden bir anım canlandı :

2003 yılı, bir kurs için ABD'deyim. Gittikten bir kaç gün sonra mecburiyetten külüstür bir araba almak durumunda kaldım. Arabayı aldıktan bir iki gün sonra Amerika'lı birisi yanıma gelip, "sen araba mı aldın?" diye sordu. Ben evet deyince Amerika'lı arkadaşlarına döndü ve "bakın ben size demedim mi? " diye birşeyler söyledi. Kendi kendime "ne oluyor yahu, araba almanın, hele bu ülkede, nesi garip ki! " diye düşünmedim değil tabii. Ne olduğunu sordum doğal olarak. Aldığım cevap beni dumur etmeye yetti açıkçası. Meğer durum şuymuş :

Bu eleman daha önce Almanya'da uzun bir süre kalmış. Orada dikkatini çeken bir husus Türkler'in araba kullanırken kollarını dışarı çıkarması olmuş. Ben de farkında değilim ama kolumu camdan çıkarmışım (klima bozuktu). Beni uzaktan görünce "bu kesin bizim Türk'tür" demiş arkadaşlarına. O dur - değildir derken iddialaşmışlar. Ondan sonra da gelip bana sormuşlar.

Re: WORLD TOUR 2011 (PART I)

PostPosted: 05 Jun 2011, 15:51
by THY4422
Hanifi kaptanın resmine ve Bahadır kaptanın yaşadığı olaya çok güldüm :D

Benzer bir olayı da İspanya'da bizim müzisyen ekiple yaşadık. Bize verilen 96 model dizel aracı kullanırken ''oh ne güzel isuzu kamyon gibi sesi var'' diyip, Madrid'in en sosyetik sokaklarında ortalığı ara gaz gürültüsü ve egzost dumanına bulayan arkadaş devlet sanatçısıdır. :D :D :D
Allahtan bizim uçaklarda böyle bir durum yok. Yoksa en büyük meydanlarda aragaz yapa yapa taksi yapan Türk pilotları uzaktan tanımak zor olmayacaktı ;)

Bu arada şu VIP görüntüsünden kurtulmanıın bir yolu yok mudur? Bu squawkbox'ın aciz tarafı falan mı yoksa FSinn de de aynı durum söz konusu mu?

Re: WORLD TOUR 2011 (PART I)

PostPosted: 05 Jun 2011, 16:41
by THY4752
ben FSINN kullandım orda ama belki ayarını düzgün yapmamış olabilirim. SQW yükledim şimdi deneme amaçlı. Sesli muhaberatta ses kalitesi cidden harikaymış. Biraz da az kasıyor sanki, SQW kullananlar ayarlarıyla ilgili yardımcı olurlarsa sevinirim. FSINN tekrar kurayım dedim kuramadım bu arada error verdi fscopilot un üstüne yazamıyorum diye. Acep nedendir bilmem... Neyse sqw ile de mutluyum dert yok şimdilik hatta sanki daha güzel :)

Re: WORLD TOUR 2011 (PART I)

PostPosted: 05 Jun 2011, 16:52
by Apollo
Selamlar;

HAnifi kaptan biz geze geze yavaş yavaş devam ediyoruz işte böyle. Sydney çıkışımız 2 gün içind eolur sanırım. Benimle devam eden Enis kaptan bu ara kayıp onu 1-2 gün bekleyeyim.

Üç boyutlu ışıklar güzel de tekerler açılmadan komik görünüyor biraz :lol:


O ışıklar WING Lights ve Landing Lighsts kombinasyonu yani iniş takımı ışıklar değil. Yukarlarda bakarsan iniş takımı ışıkları da var. Onları nedense yakmışım bu uçuşta :lol:

Senin vesikalık iyi olmuş :rock:

Herkese selamlar.

Re: WORLD TOUR 2011 (PART I)

PostPosted: 06 Jun 2011, 20:35
by THY1935
Fotoğrafın orjinali Freebird'de First officer olan bir arkadaşıma ait. Sağolsun photoshop yapmama izin verdi :)
Orjinalinde de elinte tesbih var zaten, çok belli olmuyordu ben onu belirginleştirdim :D. FS'de uçar kendisi ama birtürlü yanaştıramadık online ortamlara.