WORLD TOUR 2011 (PART I)

Have a favorite screen shot that you would like to share? You can by posting it here.

Re: WORLD TOUR 2011 (PART I)

Postby artuncs » 15 May 2011, 10:49

THY3716 wrote:Erdal'ım; seninle TNCM'de buluşabilmek adına LTAC - LQSA - EGLL - CYQX - KORF - TNCM rotasıyla St.Marteen'e uçtum, ve seni beklerken Bahamalar, Küba, Meksika, Virgin adaları, Trinidad vs. 15 farklı Karaip adasına uçuşlar yaptım. Lakin, senin gelişin biraz gecikince Hanifi Kaptan'la seni Hong Kong'da yakalayıp Vietnam Ho Chi Minh city uçuşuna katılmaya karar verdik. Şu anda geri dönüş yolculuğuma başladım. Jumpseat kullanmayı sevmeyen biri olarak TNCM - KATL - CYQX - EGLL - LQSA - LTBA - OAKB - VNKT - VHHH rotasıyla geliyorum. Sayende neredeyse kanatlarımız çıkacak. Ne zaman Hong Kong'da buluşuruz, zaman verebilir misin?


Ilahi Bahadir cok guldurdun beni :D :D :D
Erhan M. Artuc
User avatar
artuncs
Administrator
 
Posts: 1936
Joined: 07 Jul 2009, 10:47
Location: England
Name: Erhan M. ARTUC
City: London
PID: 3578
Vatsim ID: 1087117
Skype: erhan.m.artuc

Re: WORLD TOUR 2011 (PART I)

Postby Apollo » 15 May 2011, 17:06

Bahadır gerçekten ilahi alemsin :lol:

Kanatları bilmem ama yengehanım seni kanatlandırmasın :twisted:

Yahu hala Şangaydayız gece alemine fazla takıldık heralde 8)

Şaka bir yana daha Şangay dan Tokyo ya geçemedik. Enis de benimle birlikte uçacak sanırım yarın Tokyoya geçer sonra da sizinle buluşuruz. Bu da en erken Salı olacak bilginize.

Haberleşiriz.
Saygılarımla
Turkish vACC Enroute Controller (C1)
Whatever the weather,WE MUST MOVE TOGETHER
User avatar
Apollo
Legend
 
Posts: 1245
Joined: 25 Dec 2008, 21:49
Location: Turkey
Name: Erdal ELMACI
City: Ankara
PID: 3195
Vatsim ID: 1059183
Skype: erdal.elmaci

Re: WORLD TOUR 2011 (PART I)

Postby Apollo » 16 May 2011, 19:14

MErhaba;

En son Enis ve Erhan Kaptanımla Şangay'ı dolaştık ve Erhan Kaptanımızı İç Hatlar (Domestic) Uçuşları için Ankara'ya yolcu ettik.



Dünya Turunun 6. Uçuşu olan Şangay-Tokyo uçuşu için hazırlıklarımızı yapıyoruz.
Enis Kaptanım benimle birlikte devam etme kararı veriyor ve şimdilik 2 kişi olarak yola devam ediyoruz.

FLIGHT 6: SHANGHAI / HONGQIAO/CHINA - NARITA INT/TOKYO/JAPAN

Enis Kaptanın uçağının hazırlanması zaman aldığından önce ben ayrılıyorum Asya ana kıtasından ve Japonya ya doğru yola koyuluyorum.

Hava raporlarımız normal kalkış ve varış meydanımızda hava sakin görünmekte.

Image

Image

Image

Image

Image
Japon Denizi geçilirken.

Image
Japonya Havasahasında

Image
METAR Kapsamında 16R pisti ILS Yaklaşma chartlarımızı çalışıyoruz.

Image

Image

Image

Image

Image

Tokyo Narita Havalimanında tahsisli kapımızda debording yapıyoruz. Arka tarafta Havalimanı içindeki metroyu görebilirsiniz.

Yaklaşmada rüzgar sakin olmasına rağmen 6000ft civarlarında ufak türbülanslar yolcularımızı tedirgin etti diyebiliriz. Ancak son yaklaşmayla birlikte 3000ft alçaldıktan sonra yumuşak bir yaklaşma ile teker koyuyoruz.

Narita Havalimanı yaklaşması pek değişik olmayan bir yaklaşma olmakla birlikte meydan chart larını incelerken sizlerle paylaşmayı istediğim bir bilgi ediniyorum.

16L/34R pistleri için gürültü şartlarını korumak maksadıyla oluşturulan koridorları içeren bu diagramdan 16R/34L için de var.

Image

Aşağıda bu prosedürün detayları mevcut. Ana esas IFR trafiklerin güvenlik sebepleri hariç bu koridorlar içinde kalması. Biz de PERCH noktası ile bu koridara girdik. Zaten ILS yaklaşmada kesinlikle bu koridor içine giriyorsunuz.

5. Maddeye bakarsanız koridordaki sapmaların uçuş kodu ile kamuya açıklanabileceği de vurgulanmış. Daha önce pek karşılaşmadığım bir prosedür bilgisi olduğundan paylaşmak istedim.

Image

RJAA scenery olarak internet araması ile bulduğumuz Freeware olan senaryoyu kullanıyoruz.Senaryo payware kadar detaylı olmasa da yeterli.

Biz Alçalmaya başladığımzıda Enis Kaptanın da şangay dan kalkış yaptığını öğreniyoruz. Yaklaşık 1,5 saat sonra inmesi beklendiğinden havalimanında kendisini bekliyoruz.

Image

Image

Enis Kaptan THY8990 olarak son yaklaşmada.

Image

1 Gün bekleyeceğimizden uçağımızı deboarding sonrası götürdüğümüz diğer kapıda yanımız park ediyor.

Image

Kendisine teşekkür ediyoruz ve Tokyo turumuza başlıyoruz.

TOKYO:

Tokyo (Japonca: "Doğunun Başkenti"), Japonya'nın başkentidir.

Yüzölçümü 600 km² olup, 35 milyon nüfuslu megapol bir bölge olan Tokyo dünyanın en büyük 2. kentidir. Honşu'nun orta kesiminde, Büyük Okyanus'un bir girintisi olan Tokyo Körfezi'nin kıyısında, Sumida Nehri'nin ağzında yer alır. Tokyo'da kışlar oldukça ılık, yazlar ise sıcak ve nemli geçer.

Şehrin merkezinde hendekler ve geniş bahçelerle çevrili İmparatorluk Sarayı yer alır. Sarayın doğusunda, Japon iş dünyasının merkezi olarak nitelendirilen Maranouçi semti bulunur; kuzeydoğusunda ise pekçok üniversitenin ve basımevinin bulunduğu Kanda semti uzanır. Resmi binalar sarayın güneyindeki Kasumigaseki semtinde toplanmıştır. Milli parlamento binası ise Kasumigaseki'nin batısındadır. Dünyaca meşhur bir alışveriş merkezi olan Ginza semti şehrin doğu kesimindedir. Tokyo'nun mimarisi iki veya üç katlı ahşap evlerden, Meiji döneminden kalma taş yapılara ve beton veya çelikten yapılmış gökdelenlere kadar değişen bir çeşitlilik gösterir. Japonya'nın başlıca ibadet merkezi olan Meici Tapınağı bir milli abide olarak kabul edilir.

Image

Başlangıçta depreme karşı mukavim olsun diye binalar 30 metreyle sınırlandırılmış, fakat 1960'lardan sonra bu yüksekliği aşan depreme dayanıklı pekçok yeni bina inşa edilmiştir. Bunların başlıcaları Mainiçi Yayınevi, Tokyo Katedrali, Milli Tiyatro ve Uluslararası Ticaret Merkezi'dir.

Şehir içi ulaşım otobüs, metro ve elektrikli trenlerle sağlanır. Tokyo'da biri iç seferler, diğeri dış seferlere tahsis edilen iki havaalanı vardır.

Japonya'nın kültür merkezi olan Tokyo'da pek çok müze, kütüphane ve üniversite bulunur. Ueno Parkı'nda Tokyo Milli Müzesi, Tokyo Milli Bilim Müzesi, Hayvanat Bahçesi ve Batı Sanatı Milli Müzesi yer alır. Japonya'daki üniversite ve yüksekokulların büyük bölümü Tokyo'dadır. Tokyo Üniversitesi dışındaki başlıca milli yükseköğretim kurumları Tokyo Teknoloji Enstitüsü, Hitotsubaşi Üniversitesi ve Tokyo Güzel Sanatlar Üniversitesi'dir. Özel üniversitelerin en meşhurları da Vaseda ve Keio üniversiteleridir.

Evet bir sonraki rotamız olan ve Bahadır ile Hanifi Kaptan ile buluşacağımız HONG KONG Int. uçumuzda görüşmek üzere biz Tokyo'yu keşfediyoruz.

Selamlar.
Saygılarımla
Turkish vACC Enroute Controller (C1)
Whatever the weather,WE MUST MOVE TOGETHER
User avatar
Apollo
Legend
 
Posts: 1245
Joined: 25 Dec 2008, 21:49
Location: Turkey
Name: Erdal ELMACI
City: Ankara
PID: 3195
Vatsim ID: 1059183
Skype: erdal.elmaci

Re: WORLD TOUR 2011 (PART I)

Postby THY4752 » 17 May 2011, 17:21

Bu akşamki RJAA-VHHH için free jumpseat varsa geleyim kaptanım...
User avatar
THY4752
Average User
 
Posts: 179
Joined: 06 Nov 2010, 00:30
Location: Turkey
Name: Hakan PALIOGLU
City: Istanbul
PID: 4752
Vatsim ID: 1101377

Re: WORLD TOUR 2011 (PART I)

Postby Apollo » 17 May 2011, 18:36

RJAA VHHH için jumpseat yok bönceki mesajlara bakarsanız Selçuk POYRAZ kaptan hangilerinde olacağını yazdı onlarda anons edeceğiz buradan.

Takip etmenizi tavsye ederim 8)

Selamlar
Saygılarımla
Turkish vACC Enroute Controller (C1)
Whatever the weather,WE MUST MOVE TOGETHER
User avatar
Apollo
Legend
 
Posts: 1245
Joined: 25 Dec 2008, 21:49
Location: Turkey
Name: Erdal ELMACI
City: Ankara
PID: 3195
Vatsim ID: 1059183
Skype: erdal.elmaci

Re: WORLD TOUR 2011 (PART I)

Postby Apollo » 18 May 2011, 19:38

FLIGHT 7: NARITA INT/TOKYO/JAPAN - HONG KONG INT

Merhaba,

Tokyo gezimiz sonrası uçaklarımızın hazırlıkları tamam. Bir de güzel haber var Enis Kaptanımız yeni bir bilgisyar aldı ve simulatörü kurarak bu uçuşunu yeni kokpitinde yapacak.

Hava durumunu alıyoruz. Sakin bir hava ancak irtifa rüzgarları biraz sert. Kokpitlerde hazırlıklar yapıldı ve Enis Kaptan P/B yaptı.

Tam biz de P/B yaparken motor çalıştırmada sorun oluyor. APU Bleed de sorun oluyor. Arıza prosedürlerini inceliyoruz. Tam uçuşu iptal ederek yeniden kapıya yanaşacakkken APU Bleed sorununu çözüyor ve motor çalıştırıyoruz. Bu esnada Saporro CTR online oluyor ve klerens da alıyoruz. YErdeki 20 dakikalık gecikme esnasında Enis kaptan önce kalkıyor.

Yakıt durumunu kontrol ediyoruz bu gecikme nedeniyle aksilik olmasın diye.

Nihayetinde pist başı ve TAKE OFF... Bye Tokyo...

Image

Image

Image

Image

Image

Tüm uçuş boyunca kafa rüzgarı 80 KTS altına düşmedi. Gerek yakıt gerekse uçuş süremizi etkileyen bu hava durumu GS lerimizin 380-420 arasında kalmasına neden oldu.

Image

Image

Image

Hong Kong'un ışıltılı manzarası eşliğinde alçalıyoruz.

Image

Image

Image

Image

Image

Image

4,5 5 saat süren uçuşumuzdan gayet keyif aldık. Sağolsun Enis Kaptanın eşlik etmesi bu uzun sürenin sohbetle çabuk geçmesini sağladı.

Şimdi kokpitlerimizi kilitleyip Hong Kong sokaklarında Bahadır kaptanı arama zamanı. İndiğinden beri sesi çıkmadı. :lol: ,

HONG KONG

Image

Çin'in güney kıyısında bulunan, 1 Temmuz 1997 tarihine kadar Britanya Krallığına bağlı sömürge ve adalar grubuyken, bu tarihten itibaren Çin Halk Cumhuriyeti'ne bağlı özel yönetim bölgesi olmuştur. Hong Kong; Hong Kong Adası, Kowloon Yarımadası ve 235 kadar küçük adadan meydana gelmiştir. Hong Kong, Asya'nın en büyük serbest pazarı ve limanı, en işlek ticaret, endüstri ve turizm merkezidir.

Image

Hong-Kong'un yayıldığı adalar grubu dağlıktır. Buralarda düzlüklere pek az rastlanır. Düzlükler denizin doldurulmasıyla elde edilmiştir. En yüksek yeri 551 m ile Victoria Zirvesidir.

Hong-Kong'da tropikal muson iklimi hakimdir. Sıcaklık ortalaması yazın 28 °C, kışın ise 15 °C'dir. (Okyanus iklimi nedeniyle nem oranının yüksek oluşu hissedilen sıcaklığın bu sıcaklık değerlerinin çok üzerinde olmasına neden olmaktadır. Bununla birlikte hem iklim hem de diğer koşullar nedeniyle şehrin turistlerin alışmakta zorlandığı kendine özgü bir kokusu vardır.) Ortalama yağış miktarı 2.159 milimetredir. Yağışlar genellikle haziran ve eylül ayları arasında görülür. Yaz aylarında çok büyük zararlar yapan tayfunlar olur.

Nüfusun hemen hepsi Çinlidir ve büyük bir kısmı Budisttir. Bunun yanında Konfiçyüscüler, Müslümanlar, Hindular, Museviler, Hıristiyanlar ve Taoistler de bulunur. Nüfus yoğunluğu bakımından km² başına 3500 kişi ile dünyada birinci sırayı alır. Hong-Kong'a başlayan göç hareketleri, 1942 yılında Pekin Hükumeti izin verince daha da hızlanmıştır. Ayda 70.000 kişiye çıkınca Hong-Kong'un imkânlarını aştı ve çözüm olarak da göçmenler Çin'e geri gönderilmeye başlandı. En büyük meselesi gayet çok olan nüfus yoğunluğu ve tatlı su ihtiyacıdır. İçme suyu, Çin'den borularla getirilir.
Hong Kong'un konumu

Ülke topraklarının % 13'ü ekime müsait alandır. Buralarda Hong-Kong'un fazla nüfusunun ihtiyacını karşılamak için meyve ve sebze ekimi yapılmaktadır. Bir adalar sömürgesi olduğu için balıkçılık çok gelişmiştir.

Hong-Kong'da ticaret ve sanayi II. Dünya Savaşından sonra çok gelişmiştir. Hong-Kong; tekstil endüstrisi, hafif sanayi (oyuncak, radyo, elektronik), sinema endüstrisi, az da olsa ağır sanayi (gemi inşası, çimento ve demir sanayi) ve özellikle bankacılıkla büyük bir ticaret merkezidir.(Son zamanların gelişen ve değişen dünyasında hem Hong Kong para birimi olan Hong Kong Doları 'nın Çin para biriminden düşük olmasıyla hem de Hong Kong içinde vergi olmamasıyla da desteklenmesiyle birlikte daha çok elektronik alanında ihracatın kalbini oluşturmaktadır) Çin Halk Cumhuriyeti ile bu ülkeyi tanımayan ülkeler arasındaki ticari trafik Hong-Kong'dan geçer. Hong-Kong büyük bir ticaret merkezi olması dolayısıyla sanayi hızla gelişmektedir. İhracatının en önemli kısmı (giyecek ve çeşitli sanayi ürünleri) özellikle ABD ve İngiltere ile yapılır.


Biraz da kapatılan KAI TAK ve yeni inşa edilen HKIA yani HONG KONG ınt dan bilgi verelim.

HKIA 40 a yakın kez dünyanın en iyi havaalanı ödülünü almış bir havaalanı.

Image

Kai Tak olarak bilinen ve çok zor ve efsanevi bir yaklaşması olan ve 1998 de kapatılan diğer meşhur havalimanı yerine inşa edilmiştir. KAi Tak gerek yüksek gökdelenler gerekse civarındaki tepelerle 90 dereceye yakın offset dönüşü ile History Kanalı tarafından 6. Zor Meydan olarak da seçilmiştir. Pek çoğunuz youtube da jumbojetlerin Touch Down öncesi o efsanevi dönüşünü izlemiştir. İzlemeyenler Kai Tak Landing diye arasın ve keyifle seyretsin.

Biz Dünya Turu planımıza KAI TAK kapalı olduğundan almadık.

Bir sonraki durak PHUKET Adası.... 19 Mayıs da FFR sız da olsa ülkemizde uçatuktan sonra Hong Kong a dönüp devam edeceğiz.....
Last edited by Apollo on 18 May 2011, 19:45, edited 1 time in total.
Saygılarımla
Turkish vACC Enroute Controller (C1)
Whatever the weather,WE MUST MOVE TOGETHER
User avatar
Apollo
Legend
 
Posts: 1245
Joined: 25 Dec 2008, 21:49
Location: Turkey
Name: Erdal ELMACI
City: Ankara
PID: 3195
Vatsim ID: 1059183
Skype: erdal.elmaci

Re: WORLD TOUR 2011 (PART I)

Postby THY3716 » 18 May 2011, 19:44

Ooww abi, geldin mi? Biz Hanifi Kaptan'la buradayız. Dün ben Kai Tak'a o meşhur inişi icra ettim, sonra hiç motor kapamadan tekrar havalanıp VHHH'a geldim. Diğer bacağı ne zaman yapıyoruz ?
Lead me, follow me or get out of my way !
User avatar
THY3716
Administrator
 
Posts: 1366
Joined: 25 Apr 2009, 22:33
Location: Turkey
Name: Bahadir ALKES
City: Istanbul
PID: 3716
Vatsim ID: 1097118

Re: WORLD TOUR 2011 (PART I)

Postby Apollo » 18 May 2011, 19:49

THY3716 wrote:Ooww abi, geldin mi? Biz Hanifi Kaptan'la buradayız. Dün ben Kai Tak'a o meşhur inişi icra ettim, sonra hiç motor kapamadan tekrar havalanıp VHHH'a geldim. Diğer bacağı ne zaman yapıyoruz ?


Bahadır selam geldik ama sizi bulamadık :)

YArın 19 MAyıs malum akşama uçuşlar var. YArın gündüz (TSİ 2 den sonra) sen ben Enis ve Hanifi kaptan skype da buluşuruz eğer vakit uyarsa uçarız belki. Olmazsa cuma akşamı uçarız.

Ben genelde skype dayım bilgine.

Selamlar
Saygılarımla
Turkish vACC Enroute Controller (C1)
Whatever the weather,WE MUST MOVE TOGETHER
User avatar
Apollo
Legend
 
Posts: 1245
Joined: 25 Dec 2008, 21:49
Location: Turkey
Name: Erdal ELMACI
City: Ankara
PID: 3195
Vatsim ID: 1059183
Skype: erdal.elmaci

Re: WORLD TOUR 2011 (PART I)

Postby THY4422 » 21 May 2011, 23:00

Bbir sonraki uçuş ne zaman Erdal hocam? Jumpseat olmazsa FFR'sız da geliriz. Ya da önceden belirtilirse hiç üşenmez uçarız yanınıza kadar. Çok imrendim. Atc falan olmazsa ufak bi konser de verebilirim uçuş esnasında ;)
User avatar
THY4422
Senior Member
 
Posts: 355
Joined: 30 Apr 2010, 09:24
Location: Bursa
Name: Cuneyt ARSLAN
PID: 4422
Skype: udikisilik

Re: WORLD TOUR 2011 (PART I)

Postby THY4521 » 22 May 2011, 13:49

Selamlar Cüneyt Kaptanım
Sonraki uçuş sanırım Salı günü olacak bende Hong Kong dayım bugün veya yarın Phuket'e geçip orada Erdal Kaptandan haber bekleyeceğim.
User avatar
THY4521
Average User
 
Posts: 124
Joined: 08 Jun 2010, 15:00
Location: Istanbul
Name: Serdar GULER
City: Istanbul
PID: 4521
Vatsim ID: 1146824
Skype: thy9521

Re: WORLD TOUR 2011 (PART I)

Postby THY4422 » 22 May 2011, 14:43

o zaman üşenmiyor ve Phuket'e uçuyorum salıya kadar gitmiş olurum. beni de haberdar edin çok makbule geçer
User avatar
THY4422
Senior Member
 
Posts: 355
Joined: 30 Apr 2010, 09:24
Location: Bursa
Name: Cuneyt ARSLAN
PID: 4422
Skype: udikisilik

Re: WORLD TOUR 2011 (PART I)

Postby Apollo » 22 May 2011, 16:57

Cüneyt KAptanım merhaba,

Serdar kaptanımın dediği gibi en erken Salı günü olur gibi.
Çok memnun olurum eşliğinizden. 2 veya 3 şanslı pilot için Phuket e jumpseat verilecek duyurusunu Selçuk POYRAZ yarın yapacaktır

Ben bugün gecikmeli de olsa Puket e indim salimen. Detaylar biraz sonra sizlerle olacak.

Phuket'den selamlar. 8)
Saygılarımla
Turkish vACC Enroute Controller (C1)
Whatever the weather,WE MUST MOVE TOGETHER
User avatar
Apollo
Legend
 
Posts: 1245
Joined: 25 Dec 2008, 21:49
Location: Turkey
Name: Erdal ELMACI
City: Ankara
PID: 3195
Vatsim ID: 1059183
Skype: erdal.elmaci

Re: WORLD TOUR 2011 (PART I)

Postby THY4422 » 22 May 2011, 17:17

Erdal hocam ben tayyaremi şimdilik Bombay'a götürüyorum son jumpseatimle Dubai'ye gittim. Ordan yavaş yavaş Phuket'e geliyorum. Çarşamba dışında her akşam müsaitim, siz çarşamba uygun olursanız arkanızdan bir sonraki bacağa gelirim. Görüşmek üzere
User avatar
THY4422
Senior Member
 
Posts: 355
Joined: 30 Apr 2010, 09:24
Location: Bursa
Name: Cuneyt ARSLAN
PID: 4422
Skype: udikisilik

Re: WORLD TOUR 2011 (PART I)

Postby Apollo » 22 May 2011, 18:14

Merhaba,

Sizleri Hong Kong Int. da bırakıp bu ilginç şehri dolaşmak için ayrılmıştık.

Son jumpseati sonrası 2 uçuştur ana eşlik eden sevgili Enis kaptanımızla sözleşerek havalimanına döndük.

Enis kaptan A320 ben B767 olmak üzere kokpit hazırlıklarımızı güneş batımında yaparak kleranslarımızı aldık.

VHHH bir yarımada çıkıntısı üzerine kurulmuş bu yarımada üzerinde sadece havalimanı var.

Image

Aktif pist 07 ve uygulayacağımız SID ile Hong Kong üzerinde yapacağımız tırmanışla ayrılacağız VHH den.

Cocpit to ground. Ready for push back...

Image

Image

Image

Image

Paralel Taxi :lol:

Image

Image

Image

Muhteşem manzara eşliğinde SID uyguluyoruz. :clap:

Image

Image

Image

Bu arada aynı rotayı izleyerek beni takip eden Serdar GÜLER kaptanımız da Tokyo kalkışı ile HongKong a uçuyor.Sanırım Phuketten sonra bayağı kalabalık olacağız :rofl:

Image

Maalesef hemen hemen yolumuzu yarılamışken benim simulatör FS Real Time dan kaynaklı olduğunu düşündüğüm bir sorun nedeniyle kapanıyor... :twisted:

Enis Kaptan yol devam ediyor ben uçuşu daha sonra yenilemek üzere üzüntü ile ayrılıyorum.. :cry: .

Buradan sonraki fotoğraflar tekrar uçuşumdan. (Bu defa gündüz uçuyorum)

Image

Tayland üzerinden Phuket için alçalmaya başladık.

Image

Image

Image

Image

Image

Yemyeşil bir yaklaşma teker koymak üzereyiz...

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Uçuşumuz güzel geçti. 1350 nm lik mesafeyi yaklaşık 3 buçuk saatlik uçuş ile sakin bir havada tamamladık.

Harika bir manzara eşliğinde salimen indikten sonra Phuket International a ayak basıyoruz.Deboarding takiben havaalanındayız.

Image

KArnımız da acıkmıştı. Önce biraz bakınıyoruz.

Image

Enis KAptan ve tur rehberimizi beklerken kahvemizi yudumluyoruz.

Tur rehberimiz geliyor ama Enis Kaptan yok :lol:

Phuket eskiden batı dilinde Tha-Laang, Talang veya Junk Ceylon olarak bilinen Güneydoğu Asya ülkesi Tayland'ın Dünyaca ünlü Turizm adası.
PAzar programlarında bir ara pek çok ikoncanımızı Phuket sahillerinde görmüşsünüzdür.
Başkenti Phuket City'dir. Phuket Uluslararası Havaalanına sahip olan Phuket'e Dünya'nın her yerinden özellikle Batılı Turistler akın etmektedir.

Phuket'de Thai stili Budist evlilikler yapılabilir.

Aynı zamanda Phuket denizin içersindeki küçük klübeleri ve su altı sporları ile ünlüdür. Deniz suyu temiz olduğu için su altı görüşü çok uzun olmakla beraber dünyada ki en iyi 10 dalma mekanlarından birisidir.

Phuket'de yerli halkın kullandığı Tayca erkekler için ayrı, kadınlar için ayrı selamlaşma kelimeleri vardır.

Tuk-Tuk denilen küçük taşıtlarla adada kolayca istenilen yere ulaşılır.

Ünlü James Bond adası (Pha Nga) burada olmakla beraber dünyaca ünlü dizi Lost'un üçüncü sezon, sekizinci bölümüde burada çekilmiştir.

HAtırlayacağınız gibi Aralık 2004 de büyük bir Tsunami faciası yaşanmıştır. Bu facia ile Tsunami gerçeğini öğrendik.

Maymunları adanın heryerinde görebilirsiniz. Sizinle birlikte gibiler.

8 e yakın süper plajı, etrafındaki Phi Phi, Coral ve Koh YAo adaları ile çok fazla seçenğiniz var. İster sabahtan geceye hareketli plajları ve renkli gecelerini yaşarsınız isterseniz el değmemiş koylarda cennetten bir tutam yaşayabilirsiniz.

Image

Image

Her ne kadar ülkemizin Ege ve Akdeniz kıyılarında hep her deniz kenarından daha güzeli var desek de bu defa Phuket bu tanıma girmeyebilir :wink:

Image

Eh bize de bu güzellikleri yaşamak kalıyor...

Bu arada telaşlanmayın Enis Kaptanı bulduk...Meğer Safarideymiş kendisi... :hai:

Image

Önümüzdeki günlerde Phuket'e inecek diğer FlyTHY Kaptanlarını bekliyoruz... :rofl: :rofl: :rofl:

Not: BAhadır ve Hanifi Kaptanım biz gecikince siz Hong Kong dan ayrıldınız. Singapur veya Phukette buluşalım.

Son durum:

Image
Saygılarımla
Turkish vACC Enroute Controller (C1)
Whatever the weather,WE MUST MOVE TOGETHER
User avatar
Apollo
Legend
 
Posts: 1245
Joined: 25 Dec 2008, 21:49
Location: Turkey
Name: Erdal ELMACI
City: Ankara
PID: 3195
Vatsim ID: 1059183
Skype: erdal.elmaci

Re: WORLD TOUR 2011 (PART I)

Postby THY157 » 22 May 2011, 21:30

Şu andan itibaren 23 Mayıs 23.59'a kadar, bu postun ardından jumpseat talep eden SFO ve üzeri ilk 3 pilotumuzu 24 Mayıs 18:30 Lokalde şirketimiz ücretsiz olarak Phuket'e (VTSP) gönderiyor, uçuş sonrası da diledikleri bir yere geri bırakıyor.

Elinizi çabuk tutun :)

Selçuk Poyraz
FlyTHY Executive Manager
User avatar
THY157
VIP Member
 
Posts: 825
Joined: 11 Jan 2002, 21:00
Location: Kocaeli
Name: Selçuk POYRAZ
PID: 157
Skype: selcuk.poyraz

PreviousNext

Return to Flight Simulator Screen Shots

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 18 guests

cron