LTBJ - LTAC uçuşum

Have a favorite screen shot that you would like to share? You can by posting it here.

LTBJ - LTAC uçuşum

Postby morhan » 30 Aug 2010, 13:27

bugün yaptığım izmir- ankara uçuşundan kareler beğenmeniz dileğiyle

LTBJ Boarding
Image

LTBJ taxi
Image

LTBJ Line Up
Image

Departing
Image

Climbing
Image

Over KFK
Image

Başka Bir trafik 400 feet üstümüzden geçiyor :P
Image

Descending For ILS app Runway 03R
Image

Pist Gözüktü !!!!! :D
Image

Wing View
Image

On Final
Image

Taxi To Gate
Image

At Gate And Engines S/D
Image

The End :D 8)
Image
morhan
Average User
 
Posts: 134
Joined: 07 Sep 2009, 13:18
Name: Mert ORHAN
PID: 4073
Skype: mert.orhan

Re: LTBJ - LTAC uçuşum

Postby Apollo » 30 Aug 2010, 17:06

Mert kaptanım paylaşım için teşekkürler...

Altimetreyi 10.000 ft geçişlerinde set etmeyi unutma :D
Saygılarımla
Turkish vACC Enroute Controller (C1)
Whatever the weather,WE MUST MOVE TOGETHER
User avatar
Apollo
Legend
 
Posts: 1245
Joined: 25 Dec 2008, 21:49
Location: Turkey
Name: Erdal ELMACI
City: Ankara
PID: 3195
Vatsim ID: 1059183
Skype: erdal.elmaci

Re: LTBJ - LTAC uçuşum

Postby morhan » 30 Aug 2010, 17:53

unutmuyorum hocam 10000 feetet 29.92 yapıp FL180 da STD yapıyorum D:
morhan
Average User
 
Posts: 134
Joined: 07 Sep 2009, 13:18
Name: Mert ORHAN
PID: 4073
Skype: mert.orhan

Re: LTBJ - LTAC uçuşum

Postby delimawi » 30 Aug 2010, 18:09

29.92 zaten STD demek, ancak PMDG den yaptığınız STD komutunu FFR algılamaz, onun için STD yapmadan önce 29.92 manuel olarak yapmanızı tavsiye ederim. Bu arada 10000ft yani (ft cinsinden yükseklik belirttiğiniz için TA nın altındasınız demektir), geçerken STD (29.92) yapmanız normal. Ancak FL belirtiyorsanız, alçalmada TL üzerindesiniz demektir, bu geçişte STD değil lokal basınç değerini girmelisiniz.
FlyTHY IT Manager
delimawi
VIP Member
 
Posts: 1193
Joined: 17 Aug 2007, 07:17
Location: Turkey
Name: İlker Değirmencioğlu
City: Istanbul
PID: 2445
Vatsim ID: 1011091
Skype: seased

Re: LTBJ - LTAC uçuşum

Postby THY3672 » 30 Aug 2010, 21:52

Her meydan da chartta belirtilen TA değerini belirtilen irtifa geçilirken set ettiğinizde sorun yaşamassınız.
THY3672
Average User
 
Posts: 205
Joined: 07 Feb 2009, 22:28
Location: Turkey
Name: Ilker Aksan
PID: 3672

Re: LTBJ - LTAC uçuşum

Postby THY2100 » 31 Aug 2010, 08:30

hocam ucak nedir paneller değişik geldi gözümede 738 için?
Armağan BURCU
Boeing 737-800
User avatar
THY2100
Advanced Member
 
Posts: 649
Joined: 03 Dec 2009, 19:18
Location: Turkey
Name: Armagan BURCU
City: Tekirdağ
PID: 2100
Vatsim ID: 973633

Re: LTBJ - LTAC uçuşum

Postby morhan » 31 Aug 2010, 11:53

PMDG 737-800 M panelinde uçuyorum hocam Z de ekranlar çok küçük birşey göremiyorum :D :lol:
morhan
Average User
 
Posts: 134
Joined: 07 Sep 2009, 13:18
Name: Mert ORHAN
PID: 4073
Skype: mert.orhan

Re: LTBJ - LTAC uçuşum

Postby THY2286 » 31 Aug 2010, 12:27

benim gözüme düşük cruise speed(hata değil tercih tabii ki de nedenini merak ettim) ve dikey ayrım hatası olan 400 feet(hatta neden 29500de gidiyor olduğunuz) takılıyor ama?..
THY2286
Average User
 
Posts: 217
Joined: 28 Jan 2009, 20:22
Location: Ankara
Name: Ufuk Sasmaz
PID: 2286
Skype: usasmaz

Re: LTBJ - LTAC uçuşum

Postby morhan » 31 Aug 2010, 13:43

hocam FMC de 0 tuşu bozuk basılmıyor bende uçuş seviyelerini 500 feet fazla yapıyorum 260 knot ta FMC de cruise speed olarak gösterdiği için 260 la gidiyordum
morhan
Average User
 
Posts: 134
Joined: 07 Sep 2009, 13:18
Name: Mert ORHAN
PID: 4073
Skype: mert.orhan

Re: LTBJ - LTAC uçuşum

Postby delimawi » 31 Aug 2010, 14:08

0 Tuşuna basınca 8 mi çıkıyor ? :) Eğer öyle ise tuşun en alt kısmına nerdeyse butonun bittiği yere bas. Olmaz ise, FMC nin boyutunu biraz çekiştir, gene dediğim gibi tuşun alt kısmına doğru bas.
FlyTHY IT Manager
delimawi
VIP Member
 
Posts: 1193
Joined: 17 Aug 2007, 07:17
Location: Turkey
Name: İlker Değirmencioğlu
City: Istanbul
PID: 2445
Vatsim ID: 1011091
Skype: seased

Re: LTBJ - LTAC uçuşum

Postby THY3506 » 31 Aug 2010, 17:25

THY3672 wrote:Her meydan da chartta belirtilen TA değerini belirtilen irtifa geçilirken set ettiğinizde sorun yaşamassınız.


ilker kaptan selamlar! meydanların TA değerleri kullandığımız bazı zamanlarda ffr için limit dışı değerler çıkabiliyor bu yüzden ezbere bir yöntem olarak 6000 ila 10000 arasında drğiştirmek daha sorunsuz oluyor.
CPL (H) Bell-206/205 Sikorsky UH/60
CPL (A) Cessna 150/152/172
User avatar
THY3506
Senior Member
 
Posts: 254
Joined: 11 Jan 2009, 19:42
Location: Turkey
Name: Serdar ÖZDEN
City: Ankara
PID: 3506
Vatsim ID: 1082637
Skype: serdar3121

Re: LTBJ - LTAC uçuşum

Postby THY3506 » 31 Aug 2010, 19:13

THY4073 wrote:unutmuyorum hocam 10000 feetet 29.92 yapıp FL180 da STD yapıyorum D:

Dostum altimetre 2992 olduğu zaman standartdır FL180 TA(Transition Altitude) olayı FAA(Amerikan havacılık otoritesi) ile JAA(Avrupa Havacılık Otoritesi) arasındaki farklılıklardan biri olup Amerikada bütün meydanlar için TA FL180 olarak uygulanmakta. Bizde ise her meydan için belrilenmiş TA değerleri mevcut olup alçalma kartlarında yazmakta. FS de FL180 olarak programlandığı için her seferinde bize uyarı vermekte.
CPL (H) Bell-206/205 Sikorsky UH/60
CPL (A) Cessna 150/152/172
User avatar
THY3506
Senior Member
 
Posts: 254
Joined: 11 Jan 2009, 19:42
Location: Turkey
Name: Serdar ÖZDEN
City: Ankara
PID: 3506
Vatsim ID: 1082637
Skype: serdar3121

Re: LTBJ - LTAC uçuşum

Postby THY3506 » 31 Aug 2010, 19:23

THY4073 wrote:hocam FMC de 0 tuşu bozuk basılmıyor bende uçuş seviyelerini 500 feet fazla yapıyorum 260 knot ta FMC de cruise speed olarak gösterdiği için 260 la gidiyordum

Hmm bende başka bir trafikten kaçınmak için böyle bir irtifa ayırımı uygulamaya gittiğinizi düşünmüştüm. Bizim IFR olarak kullandığımız irtifalar 1000 -2000 - 3000 die giderken ayn zamanda VFR trafiklerin kullandığı irtifalar ise 1000+500 - 2000+500 - 3000+500 olarak uygulanmkata. Yani kafamıza göre 500 fitlik bir irtifa kullanamamaktayız. FMC de PMDG öle bi dandikliği var İlker kaptanımın dediği gibi çözebilirsiniz. FMC nin hesapladığı cruise speed düşük olması sebebi cost index olabilir. Cost index olarak kullandığınız değer nedir?
CPL (H) Bell-206/205 Sikorsky UH/60
CPL (A) Cessna 150/152/172
User avatar
THY3506
Senior Member
 
Posts: 254
Joined: 11 Jan 2009, 19:42
Location: Turkey
Name: Serdar ÖZDEN
City: Ankara
PID: 3506
Vatsim ID: 1082637
Skype: serdar3121

Re: LTBJ - LTAC uçuşum

Postby morhan » 31 Aug 2010, 21:28

hocam cost indexi nasıl hesaplarız bilmediğim için genellikle 11 veya daha altı yapıyorum daha üztünde yazında unsufficient fule uyarsı veriyor acaba cost indexi nasıl hesaplayabiliriz ? birde bir sorum var acaba FsInn damı yoksa SquawkBox tamı trafik boymalarını daha güzel görebiliriz ?

saygılar
morhan
Average User
 
Posts: 134
Joined: 07 Sep 2009, 13:18
Name: Mert ORHAN
PID: 4073
Skype: mert.orhan

Re: LTBJ - LTAC uçuşum

Postby Apollo » 31 Aug 2010, 21:40

delimawi wrote:0 Tuşuna basınca 8 mi çıkıyor ? :) Eğer öyle ise tuşun en alt kısmına nerdeyse butonun bittiği yere bas. Olmaz ise, FMC nin boyutunu biraz çekiştir, gene dediğim gibi tuşun alt kısmına doğru bas.



MErt Kaptanım 0 tuşu bozuk değil yukarıdaki hususa dikkat. Gerekirse FMC üzerine sağ tuş UNDOCK derseniz mavi pencere içine alır köşesinden genişletirsiniz.


FSINN mi SBOX mı sorusuna diğer topikte (viewtopic.php?f=4&t=7891&start=0) gerekeni yazdım burada da araya sıkıştırmayın lütfen forumda her bilgi var ....
Saygılarımla
Turkish vACC Enroute Controller (C1)
Whatever the weather,WE MUST MOVE TOGETHER
User avatar
Apollo
Legend
 
Posts: 1245
Joined: 25 Dec 2008, 21:49
Location: Turkey
Name: Erdal ELMACI
City: Ankara
PID: 3195
Vatsim ID: 1059183
Skype: erdal.elmaci

Next

Return to Flight Simulator Screen Shots

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 35 guests