by delimawi » 25 Jul 2011, 21:30
PMDG nin 737 yi ne kadar iyi modelleyebildiği tartışılır, bu ayrı konu ancak, LVL CHG nin mantığı, en kısa sürede verilen seviyeye yükselmek yada alçalmak zaten. Yani sistemin işleyişi doğru. 190 dan 280 tırmanmak için aynen yazdığınız şekilde taakat maksimum yapılarak (geçerli olan moda göre) hız düşmeye başlayana kadar burnu diker ve çıkabildiği max varyo ile tırmanır.
Ancak dediğim gibi PMDG nin aerodinamik (uçuş dinamikleri) açısından modellemesi çok doğru değil. Bunu gerçek kaptanlarımıza sorabiliriz, herhangi bir doluluktaki uçak için verilen parametrelerde hangi varyo ile tırmanır bilemiyorum. Ancak bu yüksek varyo sizi rahatsız ediyorsa, LVL CHG yerine V/S ile tırmanabilirsiniz. Hatta zaman zaman eğer kokpit yoğun değil ise bunu manuel bile yapıyorum ben. FL280 girildikten sonra, V/S ile seçtiğim varyoyu, uçak tutunamayarak hız kaybetmeye başlayana kadar arttırıyorum. Bir nevi LVL CHG nin yaptığı iş aslında.
FlyTHY IT Manager