CDFA tekniği nedir*

Help Center For New Turkish Virtual Pilots. Questions about connection, online flying, and training.

CDFA tekniği nedir*

Postby misire » 17 Oct 2010, 15:32

Selamlar, geçenlerde Mardine bi uçuş yaptım iniş chart ını incelerken sraight -in landing bölümünde CDFA ve non-CDFA şeklinde bir ibare gördüm biraz araştırdım ve CDFA nın alçalma tekniği olduğunu öğrendim fakat nasıl uygulanacağını bilmiyorum bilgisi olan Kaptanlarım yardımcı olurlarsa sevinirim. Herkese kırımsız uçuşlar.
misire
Rookie
 
Posts: 25
Joined: 15 Nov 2009, 12:45
Location: Turkey
Name: Gökhan Yıldırım
City: İzmir
PID: 0000
Vatsim ID: 0000

Re: CDFA tekniği nedir*

Postby THY3716 » 17 Oct 2010, 18:18

CDFA : (Continous Descend Final Approach) : Sabit bir Varyo ile Son yaklaşma anlamına geliyor. Yapılan bir araştırmada 1980-1996 yılları arasında meydana gelen 287 ölümlü kazanın %60 nın ILS olmayan yaklaşma esnasında ve büyük bir bölümünün ise gece veya aletli uçuş gerektiren meteorolojik şartlarda (IMC) olduğu tespit edilmiş. (Flight Safety Foundation "Flight Safety Digest" yayını, Mart 1996)


Image
Yukarıdaki resimde sabit olmayan bir varyo ile alçalan bir MD83 ün MDA (minimum descend altitude) altına inerek ağaçlara takılmasıyla sonuçlanan kazanın radar kaydına göre çizdiği profil yer alıyor. CDFA uygulamış olsaydı azalan artan varyo yerine 3.5 derecelik süzülme eğrisini yakalamış olsa ve sapmadan süzülse, ayrıca minimaların altına inmese muhtemelen bu kaza yaşanmamış olacaktı.

CDFA uygulayabilmek için yapmamız gerekenler...:

Image
1. Minimum Alçalma irtifası (MDA) üzerine düz bir uçuş ile değil, sabit bir varyo ile devam eden alçalma ile yaklaşmak ilk hedefimiz olacak.


Image
2. Süzülme eğrisini yakaladığımız anda yaklaşma haritası üzerinde eğer belirtilmişse irtifa ve mesafelere çok dikkat ederek yaklaşıyoruz. Her safhada bunları sağlayıp sağlayamadığımızı kontrol etmeliyiz.

3. Eğer irtifa/mesafe belirtilmemişse o halde 3 derecelik bir süzülme eğrisi tatbik etmemiz gerekiyor. Her iki durumda da çok küçük ayarlar gerekebilir. 3 derecelik bir süzülme uygulayıp uygulamadığımızı anlamanın bir yolu da şudur…: Her 1 milde 300 ft alçalınır. Bunu da altimetre ve DME yi kontrol altında tutarak anlayabiliriz. Daha az veya daha fazla alçalıyorsanız 3 derecelik açınız yok demektir.


Image
4. Elbette yaklaşma haritamızda o anki Ground Speed imize uygun V/S (varyo) belirtilmişse bunu uygulamamız, çok küçük düzeltmelerle de sürekli CDFA yı devam ettirmemiz gerekiyor.


Bir de bu şemayı incelemenizi öneririm.
Image


Keyifli uçuşlar…
Last edited by THY3716 on 17 Oct 2010, 19:58, edited 1 time in total.
Lead me, follow me or get out of my way !
User avatar
THY3716
Administrator
 
Posts: 1366
Joined: 25 Apr 2009, 22:33
Location: Turkey
Name: Bahadir ALKES
City: Istanbul
PID: 3716
Vatsim ID: 1097118

Re: CDFA tekniği nedir*

Postby misire » 17 Oct 2010, 19:37

Kaptanım çok teşekkürler harika bir açıklama olmuş..
misire
Rookie
 
Posts: 25
Joined: 15 Nov 2009, 12:45
Location: Turkey
Name: Gökhan Yıldırım
City: İzmir
PID: 0000
Vatsim ID: 0000

Re: CDFA tekniği nedir*

Postby THY3716 » 17 Oct 2010, 19:52

Rica ederiz. Yeni dönemde eğitim departmanı olarak elimizden geldiğince yardımcı olmaya çalışacağız. Keyifli uçuşlar...
Lead me, follow me or get out of my way !
User avatar
THY3716
Administrator
 
Posts: 1366
Joined: 25 Apr 2009, 22:33
Location: Turkey
Name: Bahadir ALKES
City: Istanbul
PID: 3716
Vatsim ID: 1097118

Re: CDFA tekniği nedir*

Postby THY1935 » 17 Oct 2010, 23:01

Bahadır hocam döktürmüşsün yine eline sağlık.
User avatar
THY1935
Average User
 
Posts: 216
Joined: 03 Jun 2006, 12:22
Location: Samsun
Name: Hanifi AVCI
City: Samsun
PID: 1935
Vatsim ID: 964441
Skype: hanifi_avci

Re: CDFA tekniği nedir*

Postby Apollo » 17 Oct 2010, 23:33

Bu kış eğitim şart demek ki :lol:
Saygılarımla
Turkish vACC Enroute Controller (C1)
Whatever the weather,WE MUST MOVE TOGETHER
User avatar
Apollo
Legend
 
Posts: 1245
Joined: 25 Dec 2008, 21:49
Location: Turkey
Name: Erdal ELMACI
City: Ankara
PID: 3195
Vatsim ID: 1059183
Skype: erdal.elmaci

Re: CDFA tekniği nedir*

Postby THY3615 » 18 Oct 2010, 06:50

Budur... :!: Ellerine, emeğine sağlık Bahadır Kaptanım, emniyetli uçuşlar...
User avatar
THY3615
Average User
 
Posts: 241
Joined: 06 Jul 2009, 17:28
Location: Ankara
Name: K.Gürsel HAZAR
City: Ankara
PID: 3615
Vatsim ID: 1090129
Skype: THY8615

Re: CDFA tekniği nedir*

Postby THY2100 » 18 Oct 2010, 21:12

hocam çapraz kontrollerde bunu öğrencilerinize sorunuz ( başta ben olmak üzere ) doyurucu bi bilgi olmuş abi ellerine sağlık
Armağan BURCU
ATPL(A)
Boeing 737-800
User avatar
THY2100
Advanced Member
 
Posts: 650
Joined: 03 Dec 2009, 19:18
Location: Turkey
Name: Armagan BURCU
City: Antalya
PID: 2100
Vatsim ID: 973633

Re: CDFA tekniği nedir*

Postby THY3506 » 19 Oct 2010, 15:25

Image

Hocam çok güzel bir açıklama olmuş bende ilk defa fark ettim. Birkaç meydana daha baktım sadece Mardin VOR ve NDB alçalmaları için böyle bir açıklama yapılmış. Zaten iki durumda da MDH 2000 feet verilmiş. Farklı orjinal bir örnek daha bulamadım. AIP alçalma kartlarınada baktım belirtilmemiş.
CPL (H) Bell-206/205 Sikorsky UH/60
CPL (A) Cessna 150/152/172
User avatar
THY3506
Senior Member
 
Posts: 254
Joined: 11 Jan 2009, 19:42
Location: Turkey
Name: Serdar ÖZDEN
City: Ankara
PID: 3506
Vatsim ID: 1082637
Skype: serdar3121


Return to Training Lounge

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 4 guests