Page 1 of 1

teknik bir soru

PostPosted: 13 Nov 2001, 12:32
by remzi
737 uçağı ile piste inişte biraz yüksek kalıyoruz ve tabii epeyce sertçe iniyoruz (yere vuruyoruz da denebilir) ama görünürde bir hasar yok yolcularda yaralanma yok gayet iyi taksiye devam edip yolcuları indiriyoruz. sonra uçağı hagara çekip ustaya nereleri kontrol etmesini söyleriz?
görüşmek üzere. selamlar
remzi öztürk

PostPosted: 13 Nov 2001, 20:33
by THY7
USTAYA ne deriz? :) Technician'a şöyle diyebiliriz...
-Kaptan:Ya Hocam pardon sanada iş çıkarttık ama galiba bi sorunumuz var?
-Teknik:Buyur kaptanım,nedir sorun lütfen?
-Kaptan:Benim first daha yeni alışamadı uçağa daha heralde,bizi hep teker koyarken stall'a sokuyor,o kadar da söyledim kerataya FLight Simulator ile biraz çalış şu 737 yi diye :)
-Teknik:Wilco Kaptan.Tekerlere yüklendiniz anlaşılan?
-Kaptan:Evet.Bİ kaç ton fazladan kaçırdık...o kadar
-Teknik:Kaptan sen merak etme,teknik formu doldurma aramızda kalsın,bi kilo baklava ile işi hallederiz,ben hemen çırağı çağrıyorum,iniş takımlarına baksın,bağlantı noktalarına,balatalara,hidrolik kaçağı var mı diye baksın bide bilgisayarda iç çatlak testine soksun,anlarız sorunu..
-Kaptan: Heeee sen çok yaşa baba yaaa,iki gün sonra uçuşum var görüşelim baklavamızı yiyelim,bu arada istersen çocuğu getirde bi kaç sorti yaptırıyım kerataya da :)
Saygılar...

Berhan Dönmez
V.Captain and ATC
Marmara University
-__ Chemistry __-

PostPosted: 14 Nov 2001, 01:22
by THY2

Berhan, gece gece karnıma ağrılar girdi. ne kadar doğru yazmışsın.
Bülent

PostPosted: 14 Nov 2001, 17:24
by remzi
tekrar merhaba
şimdi bu tknik soru nerden aklına geldi diyeceksiniz. geçen akşam airdisaster.com u karışıtırırken fotos bölümüne tıkladım ve tesadüfen şu fotorafı gördüm: http://www.airdisaster.com/photos/aa191/photo.shtml
DC-10 un sol motor kalkıştan çok kısa bir süre sonra kanattan ayrılmış hidrolik kaçağı yüzünden basıncın düşmesi sonucu slatlar çekilmiş sol kanat stal edince yana yatmış ve düşüş. sonra aklıma uzun zaman önce bir dergide okuduğum sert iniş ve onun sonrasında yapılacak kontrolleri anlatan teknik bir rapor geldi. orda şöyle yazıyodu heavy landing faz 2 chek : yani motor- kanat bağlantıları , kanat-paylon bağlantısı, kanat-gövde bağlantısı, iniş takımları ve bunların gövdeye bağlandığı yerlerin kontrolü kanat uçları vs vs. bunlar aklımda kalanlar.. aslında dergiyi bulup daha ayrıntılı yazmak niyetim vardı o soruyu yazarken. sonra dergiyi aradım bulamadım, çünkü hane halkı tarafından uzun süre okunmadığı için o dergiler eskiciye verilmiş yerine çamaşır mandalı alınmış işime yararsa mandal verseler olurmuymuş.(siz siz olun elinizdeki döküman niteliğindeki kitap ve dergilerinizi uzun süre ilgisiz bırakmayın en azından şöyle bir sayfalarını karıştırın rutubeti gitsin. bizdeki de sanki kitap değil banka mevduatı 10 yıl süre ile aranıp sorulmayan hesaplar merkez bankasına devredilir ya..)
diğeceğim motor kulaklarının bağlantısı mühim ustaya baklavanın yanında kaçak malbora verip işi garantiye almak lazım
selamlar
remzi öztürk

PostPosted: 14 Nov 2001, 18:22
by THY7
Remzi ,Bilgilerin ve resim için teşekkürler :)
Bu arada çok kafa adamsın,anlayışın için sağol...
Sorularının devamını bekliyorum,Kaptan ve teknik cevaplamak için sabırsızlanıyor...
Acele et :)))
Uçak kalkıyor..............

Berhan Dönmez
V.Captain and ATC
Marmara University
-__ Chemistry __-