YEDEK MEYDAN SECIMINDE TEMEL ILKELER

Help Center For New Turkish Virtual Pilots. Questions about connection, online flying, and training.

YEDEK MEYDAN SECIMINDE TEMEL ILKELER

Postby THY177 » 07 May 2002, 12:32

(THY UCU? Y?LETME EL KYTABI OCAK 1987 'DAN ALINMI?TIR)

4 . YEDEK MEYDAN SEÇYMY

Her THY uçuşu için , varış meydanına veya kalkış meydanına inişin sakıncalı olması durumlarında
uçuşun devam ederek iniş yapılabilecek bir yedek meydan seçilmesi zorunludur.

Ylgili ofisler ve kişilere da?ıtılan Jeppesen Route Manual leri THY A.O. uçuş harekatı
isteklerine en uygun oldukları saptanmış ve kullanılmasına izin verilmiş meydanları kapsamaktadır. Bunların dışındaki meydanlar uçuş harekatında kullanılamayacakları için yedek meydan seçimleri Jeppesen Route Manual ler kapsamındaki meydanlar arasından yapılır.

a. VARI? YEDEK MEYDANI SEÇYLMESY

Uçak tipleri ve varış meydanları esas alınarak seçilmiş yedek meydanlar öncelik sırasına göre
Yedek Meydanlar tablolarında yer verilmiştir. Bu meydanlar uçak tipinde yolcu ve yük bakımından sınırlama getirmemektedir. Yolcu ve yük durumunun uygun olması ve seçilen yedek meydanların uçuş harekatına uygun koşullarda bulunmaması durumlarında bunların dışındaki meydanlarda yedek meydan olarak kullanılabilirler.

Özel kira , charter vb. uçuşlar için önceden yedek meydan saptama olana?ı bulunmadı?ından
bu tür uçuş isteklerine cevap verecek meydan seçimleri ayrıca yapılır. Bununla beraber Jeppesen Route Manual leri kapsamındaki meydanlar arasından seçilmesine özen gösterilir.

b. TEKNYK YEDEK MEYDANLAR

Teknik yedek meydanlar , normal koşullar altıda seçilmesi gerekli asli yedek meydanların
varış meydanına çok uzak olması ve payload tahditleri getirmesi durumunda sadece uçuş harekatının uygulanması amacıyla seçilirler . Bu meydanların seçiminde , hiçbir yolcu ve yük kolaylı?ı dikkate alınmaz ve yakıt ikmali yapıldıktan sonra uygun koşulların bulunması durumunda varış meydanına veya yolcu ve yük kolaylı?ı bakımından elverişli asli yedek meydana devam edilmesi amaçlanır .

Külfetli ve ekonomik olmayan teknik yedek seçimi için , planlama aşamasında ve uçuşun
dispeş edilmesi sırasında aşa?ıda belirtilen koşulların bulunması zorunludur.

( 1 ) Uçuş için normal olarak planlanması gerekli yedek meydan uzak oldu?undan payload
sınırlaması getirmelidir . Uçuşun başlangıcında yolcu ve yük durumu bir kez daha de?erlendirilmeli , teknik yedek meydan kullanılmasını gerektirmeyecek kadar az olması durumunda asli yedek meydana göre uçuş dispeç edilmelidir .

( 2 ) Uçuşun dispeç edilmesi sırasında varış meydanına iniş zamanında bir diversion ihtimalini
düşündürmeyecek kadar limitlerinin üstünde olaca?ı tahmin edilmelidir . Bir ölçüde uçuşun varış meydanına inece?i garantilemiş olmalıdır . Aksi takdirde uçuşun teknik yedek meydanla dispeç edilmesinden vazgeçilmelidir .

( 3 ) Uçuşun teknik yedek meydana divert etmesinden sonra uçuşun devam edebilece?i , yolcu ve yük handling açısından şeçilmesi esas olan yedek meydanlardan en az birinin o meydana varış zamanında limitlerinin üstünde olaca?ı tahmin edilmelidir.

( 4 ) Teknik yedek meydana divert edilmesinden sonra uçuşun varış meydanı ve yedeklerine
devam edebilmesi için , iniş planlanan meydana uygun yedek meydanların bulunması zorunludur.

C . KALKI? YEDEK MEYDANI SEÇYLMESY

Kalkış meydanının meteorolojik koşulları o meydan için saptanmış iniş minimumlarının
altında oldu?u durumlarda , kalkışta veya kalkıştan hemen sonra karşılaşılacak emergency lerde iniş yapmak üzere bir kalkış yedek meydanının seçilmesi zorunludur .

D . YEDEK MEYDAN SEÇYMYNDE YLKELER

Kullanılmasına izin verilen , Route Manual lerdeki , meydanlar arasında meteorplojik koşulları , yedek meydan miniması üzerinde olanlar yedek meydan olarak seçilebilirler.

( 1 ) Yedek meydan olarak limitlerin saptanmasında ILS veya PAR ın oluşu temel olarak alınmışsa , varış zamanında rüzgar durumu bu kolaylıkların kullanılmasına elverişli ve cihazların da faal olması gereklidir .

( 2 ) Tahmini varış zamanında ( ETA ) Turlu Yaklaşma yapılacak meydanların yedek meydan olarak seçiminde , turlu yaklaşma limitleri yedek meydan limitlerinin üstünde olan meydanlarda , turlu yaklaşma limitleri esas teşkil ederler.

( 3 ) Varış meydanına ait geçerli hava tahmin ( forecast TAF ) raporu , tahmini varış zamanında ( ETA ) meteorolojik koşulların direckt yaklaşmayla yapılacak iniş minimumlarının üstünde olaca?ını gösteriyorsa en az BYR yedek meydan seçilecektir .

( 4 ) Varış meydanına ait geçerli hava tahmin ( Forecast TAF ) raporu , tahmini varış zamanında ( ETA ) meteorolojik koşulların iniş minimumlarının altında veya varış meydanı ve yedek meydan meteorolojik koşullarının tam limitlerde veya tartışılabilir de?erlerde olaca?ını gösteriyorsa , en az YKY yedek meydan seçilmesi zorunludur .


GENEL KURALLAR

E.YEDEK MEYDAN SEÇYMYNDE DYKKATE ALINACAK MEYDAN KOLAYLIKLARI VE DY?ER ETKENLER

( 1 ) Uçuştan önce planlamayı etkileyen hususlar aşa?ıdadır .

- Yararlanılacak seyrüsefer ve iniş kolaylıkları
- Meteoroloji hizmetleri
- Gümrük , muhaceret , sa?lık kuralları ve kolaylıkları
- Varış meydanıyla yedek meydan arasındaki uzaklık ( nakledilecek yük açısından )
- Di?er THY uçuşlarıyla ba?lantısı ve di?er ulaşım kolaylıkları
- Ertesi günü uygulanacak uçuş harekatıyla ilgili uçuş ekibi , uçak planlaması ve trafik sorunları .

2 - UÇU? SÜRESYNCE DYKKATE ALINACAK ETKENLER

Yukarıda öngörülen hususlara ek olarak Kaptan Pilotun aşa?ıdaki de?erlendirmeleri yapması zorunludur .

( a ) Hava Durumları : Havaalanları ve yol boyundaki genel e?ilimler , varış meydanı ve yedek meydan hava koşulları titizlikle incelenecek , meydanlara ait hava raporlarının hangi sıklıkta yayınlandı?ı saptanacaktır.

( b ) Bir kez yedek meydan seçimi yapıldıktan sonra , harekat gere?i veta öyle bir talimat alınmış olması durumu hariç , de?iştirilemez.

( c ) En son meteorolojik bilgiler , varış meydanı veya en az bir yedek meydanın tahmini varış zamanı içinde iniş minimum larında veya üstünde hava koşullarına sahip oldu?unu göstermiyorsa , o uçuşa devam edilemez.

F . ÖZEL DURUMLAR

Yukarıda a paragrafından öngörüldü?ü gibi , varış meydanına uygun yedek meydan seçilmesinin mümkün olmadı?ı özel bazı durumlarda ve ancak Uçuş Yşletme Başkanı nın özel izine ba?lı olarak aşa?ıda belirtilen uçuşlar dispeç edilebilirler.


( 1 ) ÖNCEDEN SAPTANMI? NOKTA YÖNTEMY
Uçuşun Planlandı?ı varış meydanına en çok bir saatlik uçuş uzaklı?ında bir yerde ,
önceden saptanmış bir nokta üzerinden gidilmek üzere seçilmiş yedek meydanlara IFR uçuş dispeç edilebilmesi için aşa?ıda ( 3 ) ncü paragrafta verilen hava koşullarına sahip olaca?ı tahmin edilmelidir.

Önceden saptanan noktaya ulaşıldı?ında uçuşun planlanan varış meydanına do?ru devam edilebilmesi için , geçerli hava tahmin raporunda tahmini varış zamanında hava koşullarının iniş minimumlarının % 100 ü kadar üstünde olaca?ı tahmin edilmelidir. E?er yedek meydandaki hava koşullarının varış planlanan meydan koşullarından daha kötü olaca?ı tahmin ediliyorsa esas varış meydanına gitmek için minimumların %100 2 üzerinde hava koşullarına sahip olunması şartı dikkate alınmaz .

( 2 ) TECRYT EDYLMY? HAVALANI YÖNTEMY

Uçulacak varış meydanı , di?er meydanlardan tecrit edilmiş bir konuma sahipse , ve varışın iki saat öncesinde ve varıştan iki saat sonrasında aşa?ıda verilmiş hava koşullarının var olaca?ı tahmin edilmesi durumunda bir uçuş YEDEK MEYDANSIZ olarak dispeç edilebilir .

( 3 ) ÖZEL DURUMLAR YÇYN HAVA KO?ULLARI


( a ) Tavan
MEA , MOCA veya ilk yaklaşma fix i için seçilmiş yüksekli?in en az 1000 ft üstünde olmalıdır .
( b ) GÖRÜ?
En az 5 km olmalıdır .

( c ) Yan rüzgar uçak limitleri içinde olmalıdır.
User avatar
THY177
VIP Member
 
Posts: 606
Joined: 10 Feb 2002, 11:16
Location: Turkey
Name: Ergenekon Kucuk
PID: 177

Return to Training Lounge

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 30 guests

cron